Ervaringen met Vesicare

solifenacine

Overactieve blaas (27 meningen)
Polyurie (23 meningen)
Incontinentie (12 meningen)
Urine-incontinentie (2 meningen)
Prostaathyperplasie (1 mening)
Prostaatklachten (overig) (1 mening)
Anurie / oligurie (1 mening)

17-01-2018 | Vrouw | 24

11-01-2013 | Vrouw | 24
solifenacine
nu zon 15 keer plassen in 24 uur ipv 30 keer. Kan weer redelijk normaal leven zonder voortdurend op het toilet moeten verblijven. Buikpijn minder. Wel veel misselijk en hoofdpijn van medicijnen. Soms duizelig. Vergeetachtig. Soms beetje verward.

31-10-2011 | Vrouw | 24
Overactieve blaas
Heb nog niet het idee dat het erg veel helpt, wel bijwerkingen, begon met droge mond, vermoeidheid, elke dag hoofdpijn, slaperigheid, toen concentratieproblemen, galbultjes hier en daar, verstoppingen... wordt er niet heel vrolijk van.

02-04-2013 | Vrouw | 25
solifenacine
Ik neem sinds mijn 19 jaar vesicare. Ben namelijk geboren met een blaasinstabiliteit. De eerste maanden last gehad van bijwerkingen zoals droge mond, veel drinken, vergeetachtig, moe,... Maar niet ernstig. Nu neem ik nog 1 pilletje om de 2 dagen, maar kan er nooit vanaf geraken. Maar nu gaat alles goed. Ik drink gemakkelijk 2 liter op een dag en ga amper 4 keer naar het to[lees meer...]ilet. De medicatie heeft gewoon tijd nodig om zijn werk te doen.

08-05-2016 | Vrouw | 28
Overactieve blaas
Ik heb nog geen of slechts zeer minimale gunstige effecten van dit medicijn ondervonden. Ik zou de dosering nog mogen verdubbelen maar gezien de bijwerkingen die ik ervaar (droge ogen, pijnlijke ogen, droge mond, dorst, obstipatie, hoofdpijn), lijkt dat me geen goed idee. Als het effect niet meer wordt en de bijwerkingen niet minder zal dit me onvoldoende helpen met mijn o[lees meer...]veractieve blaas als gevolg van een neurologische ziekte.

09-10-2011 | Vrouw | 30
Overactieve blaas
Ik gebruik Vesicare (10 mg per dag) nu sinds 3 dagen en ik merk al een heel duidelijk verschil. Mijn arts daarentegen geloofde niet dat dit medicijn bij mij zou werken omdat het medicijn "detrusitol" dat ik eerder gebruikte totaal niet bij mij aansloeg. Hij stelde een botox behandeling voor. Omdat ik bij die behandeling het risico zou lopen om niet meer zelf te kunnen plas[lees meer...]sen, wilde ik eerst medicatie proberen. Ik ben over het algemeen positief te spreken over dit medicijn, maar moet wel toegeven dat ik vaak misselijk ben. Ik hoop dat deze bijwerking na een tijd minder worden.

11-04-2013 | Vrouw | 35
solifenacine
Ik slik nu een paar weken Vesicare. Ik heb nu niet meer de constante aandrang om naar het toilet te gaan en slaap de nachten zelfs door. Ik heb wel veel hoofdpijn en soms zie ik wazig, vooral bij lezen (de lettertjes gaan dan 'dansen') en natuurlijk de droge mond. Maar ik ben al zo blij dat ik onderweg niet bij iedere benzine pomp hoef te stoppen om te plassen. Normaal gin[lees meer...]g ik zo'n 28 x per 24 uur. Nu ongeveer 10 tot 12 x

15-06-2013 | Vrouw | 36
Blaasontsteking
Ik heb het hyperactieve blaassyndroom. Overgehouden aan heel veel blaasinfecties, ik gebruik daar nog dagelijks antibiotica voor in onderhoudsdosering. Op advies van mijn urologe gebruik ik nu sinds twee weken Vesicare. De voordelen zijn enorm, ik hoef overdag niet meer vaak te plassen en 's nachts maar 1x!! Maar wat een drama zijn de bijwerkingen. Ik ben zoooo moe, niet n[lees meer...]ormaal, spierklachten en suf. om nog maar te zwijgen over de droge mond. Ik overweeg nu serieus te stoppen. De voordelen zijn enorm, maar de bijwerkingen voor mij ook. Vooral het suffige en de vermoeidheid. Ik kan me dat met drie jonge kinderen helaas niet permitteren.

07-01-2016 | Vrouw | 38
Overactieve blaas
Ik ben zeer blij met het resultaat van de werking op mijn blaas. Ik rende elk uur naar de toilet voor een plasje. Nu kan ik doorwerken en doorslapen en ben ik zeer verrast over de verdubbeling van de inhoud van mijn blaas. Tegelijk heb ik wel erg last gekregen van dorst en droge mond, waar ik prima tegen kan. Gewoon lekker wat extra drinken is nu geen probleem. Maar de pij[lees meer...]n in mijn maag is echt naar. In de ochtend heb ik er geen last van, maar in de middag of de avond kan het op komen zetten en flink pijn doen. Helaas weet ik niet of het de combi is van de stress waar ik mee te dealen heb. Maar dit is mijn ervaring naar eer en geweten verteld.

13-03-2017 | Man | 39
Polyurie
ik moest binnen een uur alweer rennen naar de toilet, dus tussen 9 en twaalf ging ik al 5 x. Bleek vaak helemaal niet veel in mijn blaas te zitten. Omdat mijn maag er pijn van ging doen, heb ik geprobeerd de dosis te verlagen, maar vanwege de pijn uiteindelijk gestopt. Nu een jaar verder heb ik gelukkig nergens last meer van en is het uit zichzelf toch hersteld.

11-02-2016 | Vrouw | 39
Overactieve blaas
Na twee maal in korte tijd weer een blaasontsteking te hebben gehad, heel weinig druk bij het plassen en veelvuldige bezoeken aan de huisarts en met een geschiedenis van vernauwde urinewegen een blaasonderzoek gehad bij de uroloog. Deze constateerde een overactieve blaas met een geïrriteerde blaaswand (rode vlekken). Ik kreeg Vesicare 5 mg (1x per dag) voorgeschreven. In [lees meer...]de bijsluiter stonden een aantal zaken, met name dat dit niet gebruik mag worden bij mensen die maar heel weinig blaasdruk hebben, dat vond ik vreemd omdat het één van de klachten is die ik heb en ook aangegeven heb bij de specialist. Toch begonnen met het medicijn. Wel ervoor gekozen om deze bij het avondeten in te nemen vanwege de bekende gele sticker (rijvaardigheid vermindering). In de eerste instantie merkte ik geen verschil maar na een dag of twee kon ik steeds moeilijker naar de wc, het duurde nu helemaal lang voordat er iets uit kwam. Wel was de vele aandrang een klein beetje minder. Vanaf dezelfde tijd kwamen ook de andere klachten, heel erg moe steeds, moeite met scherpstellen (ogen), de hele dag hoofdpijn, droge mond en keel. Ook kreeg ik (weer) last van zuurbranden, ik heb een chronische middenrif breuk waarvoor ik al een aantal jaren 1x per dag pantoprazol slik. Dit gaat al jaren goed maar nu ineens kreeg ik weer last van mijn maag. Ik heb na 5 dagen contact opgenomen met de specialist en ben gestopt met de medicijnen. Vrijwel meteen daarna verdween een groot deel van de klachten. Het zuurbranden en de vermoeidheid is nog niet helemaal weg maar de hoofdpijn, geen eetlust en het probleem met focussen is gelukkig wel weg. Voorlopig laat ik het even zo, ik heb liever dat ik wat vaker naar de wc moet dan dat ik alle andere klachten erbij heb. In maart heb ik een vervolgafspraak, hopelijk weet ik dan meer.

08-11-2011 | Man | 42
Vesicare, incontinentie
droge mond, verder weinig tot geen verschil

01-11-2011 | Vrouw | 42
solifenacine
Overactieve blaas en niet leegplassen van de blaas
Slik dit nu 2 weken. Al vanaf de eerste dag verminderde het prikkelende gevoel in de blaas al en kon ik bijna een hele nacht doorslapen. Moet nog 1 keer 'snachts naar het toilet. Heb wel last van een droge mond maar in combinatie met citalopram waarvan je ook een droge mond krijgt is de droge mond niet erger geworden. Ervaar nauwelijks bijwerkingen. Voel me er goed bij en [lees meer...]ben zeer tevreden aangezien ik mijn nachtrust weer terug heb. wel blijf ik kleine hoeveelheden urine produceren dus mijn blaas leegt nog niet voldoende.

29-07-2015 | Vrouw | 43
Overactieve blaas
Sinds een paar jaar heb ik last van een blaaspijnsyndroom. De pijn en aandrang is 5 weken geleden weer toegenomen. Ik slik nu 2 dagen Vesicare en ik voel me niet lekker. Ontzettend moe, draaiering, warrig en slecht zien en droge mond. Ik overweeg ermee te stoppen alleen komt de aandrang dan weer terug. Tja wat te doen..... Volgende week maar weer eens langs de uroloog....

14-05-2015 | Man | 43
solifenacine (10mg)
Overactieve blaas
Vesicare is best een goed middel, maar soms is het gevoel van aandrang nog aanwezig, soms loze keren naar het toilet. Erg vervelend, overigens soms denk ik dat ik wederom een blaasontsteking heb, dan laat ik het controleren.

10-07-2015 | Vrouw | 44
solifenacine (5mg)
Ik slik nu 8 dagen vesicare en ik ben heel erg moe, plassen gaat zeer moeizaam, ik moet wel nog steeds vaak naar het toilet.

Amoxicilline (600) - Antibiotica - penicillines breedspectrum