Ervaringen met Vesicare

solifenacine

Overactieve blaas (27 meningen)
Polyurie (23 meningen)
Incontinentie (12 meningen)
Urine-incontinentie (2 meningen)
Prostaathyperplasie (1 mening)
Prostaatklachten (overig) (1 mening)
Anurie / oligurie (1 mening)

15-06-2013 | Vrouw | 36
Blaasontsteking
Ik heb het hyperactieve blaassyndroom. Overgehouden aan heel veel blaasinfecties, ik gebruik daar nog dagelijks antibiotica voor in onderhoudsdosering. Op advies van mijn urologe gebruik ik nu sinds twee weken Vesicare. De voordelen zijn enorm, ik hoef overdag niet meer vaak te plassen en 's nachts maar 1x!! Maar wat een drama zijn de bijwerkingen. Ik ben zoooo moe, niet n[lees meer...]ormaal, spierklachten en suf. om nog maar te zwijgen over de droge mond. Ik overweeg nu serieus te stoppen. De voordelen zijn enorm, maar de bijwerkingen voor mij ook. Vooral het suffige en de vermoeidheid. Ik kan me dat met drie jonge kinderen helaas niet permitteren.

19-06-2014 | Vrouw | 44
Blaasontsteking
Ik gebruikte altijd urispas maar volgens huisarts deed urispas het werk niet meer. Daarom aangeraden over te stappen naar vesicare die ik nu test. Bijwerkingen droge mond, wazig zien met één oog en nog steeds vrij veel plassen maar wel minder dan daarvoor. Volgende week moeten we bepalen om door te gaan of niet... Gaan de bijwerkingen t.z.t. minder worden en heeft het zin [lees meer...]om het medicijn 's avonds i.p.v. 's morgens in te nemen?

20-12-2012 | Vrouw | 49
Blaasontsteking
Ik heb vesicare gekregen omdat ik constant pijn mijn onderbuik heb en het idee dat ik steeds blaasontsteking heb. Na controle 1e keer wel daarna schone urine. Dus aan de vesicare. Vraag me alleen af of dit helpt want heb geen urineverlies of veel plassen. Maar ja moet het nu 2 maanden gaan slikken. Dus maar eens kijken of het ook voor mijn klachten helpt en anders maar vra[lees meer...]gen of ik naar een Uroloog mag.

30-06-2017 | Man | 54
solifenacine (10mg)

15-01-2017 | Vrouw | 70
solifenacine (5mg)
Blaasontsteking
Gezien ik al jaren last heb van steeds terugkerende blaasontsteking is dit dank zij Vesicare sterk verbetert. Ik vindt het medicijn wel heel duur voor een gepensioneerde als ik. Geen noemenswaardige bijwerkingen.

10-06-2013 | Vrouw | 50
Blaasontsteking
Klachten waarschijnlijk ontstaan n.a.v een zware blaasontsteking. Ik bleef pijnklachten houden, alsof er weer een ontsteking aan zat te komen. Ik had een heftige drang tot plassen hetgeen met veel pijn gepaard ging.In de urine werden geen afwijkingen gevonden, ook niet nadat die op kweek was gezet. Diagnose; overbelaste blaas. Vesicare had direct effect, in die zin dat je [lees meer...]niet meer iedere 15 min. intense drang voelt. Pas na een paar weken gebruik krijg je daadwerkelijk meer rust en tijd . ook om te oefenen je toiletgang uit te stellen. Ik ben nu aan het afbouwen, het gaat stukken beter, verwacht geen wonderen van dit medicijn, het is een hulpmiddel. Het vergt lange tijd, lichamelijk en geestelijk om de blaas zich weer te laten herstellen. Heb geduld! Ik was zeker in het begin te makkelijk in paniek. Kalmte bewaren helpt echt!