Ervaringen met Alfuzosine Tabletten

Prostaathyperplasie (18 meningen)
Prostaatklachten (overig) (8 meningen)
Urine-incontinentie (4 meningen)
Anurie / oligurie (3 meningen)
Polyurie (3 meningen)
Blaasontsteking (2 meningen)

28-03-2015 | Man | 57
Prostatitis
Voorgeschreven gekregen voor niet bacteriele chronische prostatitis samen met een antibioticum. Dat laatste is dus eigenlijk nutteloos. Maar over de a blokkers zoals afluzosine las ik een opmerkelijk artikel waarin wordt gesteld dat op basis van verantwoord onderzoek a blokkers net zo goed werken als placebo's. Zie voor meer informatie en voor andere behandelmethoden dit [lees meer...]artikel: http://www.harvardprostateknowledge.org/treating-prostatitis-any-cause-for-optimism Zelf heb ik een bloedhekel aan de bijwerkingen van afluzosine. ik heb het eerder al een keer gebruikt en alles zo'n beetje gehad wat er aan bijwerkingen kan zijn. Hoofdpijn, slechter zien, vaag onprettig gevoel, droge neus 's nachts, enz.

25-10-2010 | Man
Veel plassen prostaat vergroting
Als sporter heb ik slechtte ervaring met dit medicijn , ook met tamsulosine. Na een km of 5 hardlopen of een uurtje cadiofitnissen duizelig en zweverig en zware boven benen. Dit blijft na het sporten nog uren aanhouden Ook na enkele trappen op te lopen het zelfde problemen ook bij gewoon fietsen een gevoel van lood in de boven benen

02-10-2010 | Man
Moeite met plassen

03-10-2008 | Man
Moeilijk plassen
Sinds juli heb ik deze voorgeschreven gekregen i.p.v. Omnic 0.4%. Sinds die tijd heb ik huiduitslag gekregen. Gisteren naar de dermatoloog geweest en de diagnose is Psoriasis. Ik ga nu terug naar Omnic 0.4 %. Hiermee had ik geen problemen.

07-05-2023 | Man | 90
Prostaathyperplasie
eerste maanden zeer goede resultaten nadien minder goede resultaten ; moet ik blijven doorgaan ???

05-09-2022 | Man | 78
Prostaathyperplasie
Ik gebruik het al zeker twintig jaar en het helpt redelijk. Alleen het innemen is een probleem. Vroeger had ik ze van Sandoz en dat ging makkelijk. Tot ik van de zorgverzekeraar over moest op Aurobindo. Die levert ze in de vorm van een soort dobbelsteentjes. Die zijn vaak zeer pijnlijk bij het doorslikken. Waarom wordt er niet aan gebruiksvriendelijkheid gedacht bij het pr[lees meer...]oduceren?!!!

04-04-2020 | Man | 57
Vergrote prostaat
Dit medicijn gekregen vanwege plasproblemen. Neem het nu al 2 weken savonds in. (of is een ander dagdeel innemen beter?) Ging naar verwachting goed maar nu is het weer een stuk minder. Nu steekt de angst op dat er wat anders aan de hand is.

04-04-2020 | Man | 57
Prostaathyperplasie
Gebruik dit middel nu 2 weken. Ik vind het resultaat middelmatig. Ene moment gaat het plas goed en het andere moment is het weer een stuk minder. Last van moeie benen, algehele malaise en toch iets van angst dat het wat anders kan zijn. Meer mannen hier last van?

09-03-2018 | Man | 76
Prostaatklachten (overig)
Dat is je prostaat, welkom in de groep, lachte mijn oude huisarts. Hij was gekomen omdat ik het belde over een blaasontsteking. Schreef me vervolgens alfuzosine voor en vroeg een scan. De scan bevestigde zijn vermoeden. De alfuzosine werkte per direct, maar ook het bijverschijnsel dat brandend uit mijn anus liep, waardoor ik om het uur douchte of met vochtige lapjes op de [lees meer...]wc bezig was. Besloot doen op de duurdere Xatral over te gaan. Daarvan was het bijverschijnsel nog erger.... Ik durfde de straat nauwelijk meer op. Stopte de behandeling resoluut. Inmiddels bleek dat de prostaat zich aardig hersteld had, waardoor ik een jaar probleemloos was. Begin maart 2018 na hevige koorts bij griep zijn de klachten weer terug. Ik zag dat er weer nieuwe middelen zijn, wordt vervolgd.

30-01-2017 | Man | 70
Prostaathyperplasie
Na zeker 7 jaar combodart te hebben gebruikt, werkte dit geneesmiddel niet langer. De uroloog adviseerde een TURP operatie die ik in mei 2016 onderging. Na herstel van de operatie was ik echter nog steeds niet tevreden met het resultaat. Ik bleef moeilijk plassen met name 's nachts. De uroloog schreef daarna alfusosinehydrochloride voor. Na 2 maanden gebruik van dit middel[lees meer...] is er sprake van een heel lichte verbetering.

15-01-2016 | Man | 53
Prostaatontsteking
Na een gebruik van drie weken heb ik de positieve ervaring dat de pijn bij het plassen snel was verdwenen. Bij een tussentijds consult heeft mijn huisarts mij geadviseerd om de 30 tabletten op te maken. Ondanks de bijwerkingen van dit medicijn ben ik van plan om zijn advies op te volgen. In de bijsluiter staan een aantal bijwerkingen waarvan ik vermoed dat deze op mij van [lees meer...]toepassing zijn. Ik heb voornamelijk last van duizeligheid, vooral bij het snel opstaan. Last van zware bovenbenen en een tintelend gevoel in mijn gehele been. Tenslotte ervaar ik een gevoel van 'algehele malaise' zoals genoemd in de lijst van bijwerkingen die soms voorkomen (1:100).

12-12-2011 | Man | 62
alfuzosine
onbekend hoe de werking is, geen controle, weinig verbetering. zo vaker gecontroleerd moeten worden.

28-11-2011 | Man | 69
Prostaat
resultaten wel iets beter maar nog wel 3x per nacht eruit. toch misschien ingreep nodig.

06-03-2011 | Man | 66
Bph
na 3 weken gebruik begon het een beetje te werken,geen last meer van bijwerkingen.heb in samenspraak met arts het nog 2 maanden uit te proberen en om dan te kijken of het beter aanslaat

20-02-2010 | Man
Plasproblemen
niet veel baat

25-03-2022 | Man | 76
Vergrote prostaat
Die pillen werken snel en effectief. Helaas na een paar weken ook af en toe continentie