Ervaringen met Alfuzosine Tabletten

Prostaathyperplasie (18 meningen)
Prostaatklachten (overig) (8 meningen)
Urine-incontinentie (4 meningen)
Anurie / oligurie (3 meningen)
Polyurie (3 meningen)
Blaasontsteking (2 meningen)

25-03-2022 | Man | 76
Vergrote prostaat
Die pillen werken snel en effectief. Helaas na een paar weken ook af en toe continentie

21-10-2016 | Man | 55
Prostatitis
Is er verschil in ervaring? Alfusozie van het merk Sandoz. En xatral ??? Wie heeft er ervaring mee?

19-10-2016 | Man | 55
Prostaatontsteking
Voorgeschreven gekregen voor niet bacteriele chronische prostatitis, omdat ik last heb vanaf 2015 van na orgasmes te hebben gekregen, een verkrampt gevoel richting prostaat. Dit middel kreeg ik althans eerst xatral en later dit middel alfuzosine om die verkramping tegen te gaan en dat helpt wel, verlichting dus. Mijn probleem begon al in 1990 midden in de nacht dat ik het [lees meer...]gevoel had gebeten te zijn door de kat in mijn rechter zaadbal, vanaf die tijd problemen gehad na orgasmes, pijn in rechter zaadbal en uitstraling naar rechterzij. Heb vele jaren gelopen bij het VU ziekenhuis bij een prof. Maar ze konden niks vinden, prof. Zat met zijn handen in zijn haar, misschien een ontsteking geweest die niet meer te achter halen is, antibiotica gehad, tens, blaasonderzoek, darmonderzoek, weefsel uit de prostaat genomen, xatral gehad, urine onderzoek. Niks gevonden, mocht eigenlijk niet meer komen, ze wisten het niet meer. Slik nu dus alfuzosine elke dag, 1,5 jaar nu, heb nu ineens dat ik mijn plas niet meer kon ophouden misschien van de kou, piste in mijn broek, nog nooit eerder gebeurt. Misschien een effect van dit middel, we zullen zien, gaat nu weer gewoon. Moet ook nog onderzoeken of er een verschil is toen ze me van Xatral overlieten gaan naar alfuzosine door de apotheek, waarschijnlijk omdat het goedkoper is.

19-11-2015 | Man | 68
Prostaatontsteking
Het middel is effectief. De pijn, zowel bij het plassen, als permanent, is vrijwel verdwenen. Ook de incontinentie is sterk verminderd. Maar nog steeds bloed in de urine. Gaat kennelijk langer duren

31-05-2015 | Man | 72

27-10-2013 | Man | 65
Vergrote prostaat
Na enige andere middelen gebruikt te hebben die veel bijwerkingen hadden, overgestapt op advies van de specialist op Alfuzosine 10, 1 x per dag. Het middel is effectief, maar in de middag is het middel uitgewerkt en komt het veelvuldige plassen terug. Dit middel heeft voor mij ook vervelende bijwerkingen. Zeer moeilijke orgasme en praktisch geen sperma. Voorts heb ik vaak [lees meer...]hoofdpijn en neusverstopping na inname. Ook merk ik nu dat ik haaruitval heb en jeuk. Mijn hartslag is +/- met 20 slagen verhoogd. Een voorgestelde operatie wil ik eigenlijk niet wegens risico's. Ook het medicijngebruik staat mij tegen. Maar wat is het alternatief? Als iemand mij een tip kan geven ben ik er dankbaar voor.

30-11-2011 | Man | 42
Plasproblemen
moest vaak en zeer langzaam plassen. druk zetten hielp niet. niet echt vergrote prostaat gevoeld door arts. bijwerkingen : 2 dagen rode onderarmen/jeuk daarna niet meer. droge mond (soms nog), duizeligheid alleen eerste dagen met snel opstaan. plas nu weer redelijk 3 , 4 maal per dag ipv 10 keer. niet echt met een volle krachtige straal zoals vroeger.

07-05-2011 | Man | 80
Moeilijk en veel plassen
na enkele dagen trad merkbare verbetering op.Het plassen gaat gemakkelijker en het aantal keren is vooral s-nachts verminderd

17-01-2011 | Man | 53

25-01-2010 | Man
Prostaat

26-07-2023 | Man | 69
Prostaatklachten (overig)
ik gebruik alfuzosine al 15 jaar en moet van Sandoz zijn alle andere merken waren niet goed alleen om de dag na eten alles wekt beter ook erecties en orgasme en geen bijwerkingen.

17-11-2018 | Man | 62
alfuzosine (10mg)
Zeer doeltreffend middel. Heeft bij mij geen bijwerkingen. Kan weer goed plassen.

04-11-2015 | Man | 79
Prostaathyperplasie
Geen toevoeging, effect is duidelijk

12-09-2012 | Man | 68

04-06-2011 | Man | 80
Tevaak moeten plassen
een onverwacht prettige bijwerking is stevige verlaging niveau hoge bloeddruk waardoot ik dosering bloeddruk verlagende pillen kan verlagen. wil dit wel nog met internist doorspreken!

03-05-2011 | Man | 65
Prostaatvergroting
i uroloog bleef maar emmeren 5/6 jaar geleden dat ik geopereerd moest worden, maar dat wil ik niet vanwege risico van impotentie, ik slik ongeveer 6 jaar alfusosine en ik ben er erg blij mee,en heb geen enkel probleem met plassen meer.