Ervaringen met Alfuzosine Tabletten

Prostaathyperplasie (18 meningen)
Prostaatklachten (overig) (8 meningen)
Urine-incontinentie (4 meningen)
Anurie / oligurie (3 meningen)
Polyurie (3 meningen)
Blaasontsteking (2 meningen)

22-07-2021 | Man | 60
alfuzosine (10mg)
Ik heb sinds jaren paruresis, of plasangst. Thuis plas ik probleemloos. Buitenshuis lukt het nauwelijks of niet. Vanwege het ontstane isolement heb ik de arts geraadpleegd. Deze blijft volhouden dat het aan de prostaat ligt en schreef me Alfuzosine voor, met het gevolg dat mijn darmen zonder waarschuwing, op elk willekeurig moment leeglopen. Een erg onaangename bijwerking [lees meer...]van iets dat ik niet eens nodig heb. Ik heb de tabletten terug gebracht en weet het ook even niet meer.

11-08-2020 | Man | 64
alfuzosine (10mg)
Was veel moe, had regelmatig hoofdpijn. Werd soms zo vervelend dat ik moest gaan liggen totdat ik een keer flauw viel. Was 3 minuten buiten westen. Nu een week gestopt terwijl de klachten nog niet geheel weg zijn. Mijn advies is, let goed op of u niet draaierig of licht in het hoofd wordt. Het is fijn als het plassen beter gaat maar als de bijwerkingen heftig zijn vraa[lees meer...]g zeker om een ander middel. Soms is het middel erger dan de kwaal.

17-04-2020 | Man | 55
Prostaatklachten (overig)
prostaat was gegroeit. plasproblemen medicijn werkt alleen de bijwerkingen.

17-04-2018 | Man | 60
Blaasontsteking
4 a 5 jaar geleden kreeg ik voor het eerst blaasontsteking. Het leek in eerste instantie griepachtig. Inmiddels heb ik 8 keer blaasontsteking gehad en daar zaten best heftige tussen. Van allerlei onderzoeken gehad in het ziekenhuis en tenslotte is het de prostaat die vergroot is. Ik kreeg daar Alfusozine voor. De klachten verdwenen. Echter na een paar maanden kreeg ik erns[lees meer...]tig hartritmestoornissen. Het blijkt als je hier al last van had, wat ik dus heb, deze medicijnen niet voorgeschreven mogen worden. Ben inmiddels gestopt met de medicijnen en hartritmestoornissen zijn gelukkig weer bijna weg. Ben nu zelf begonnen met Avogel prostaforcemed en de blaas blijft weer rustig na 4 weken gebruik.

29-05-2015 | Man | 47
Anurie / oligurie
Na 1 dag gestopt. Bijwerkingen zeer heftig bij mij. Ging plassen, werd duizelig en ben flauwgevallen. Gevolg bloed op neus en bij wenkbrauw. Daarna gelijk weer gevoel alsof ik zou flauwvallen. Heb zeer moeie benen en ben onrustig. Ik stop hier direct mee.

17-10-2014 | Man | 66
Prostaathyperplasie
Een zeer gevaarlijk medicijn!111 En dat voor plasproblemen!!! Het beïnvloedt direct je algeheel functioneren zoals nadenken, autorijden e.d. Je wordt er zeer duf van, je geheugen laat je in de steek. Verbieden deze medicijnen.

15-12-2013 | Man | 56
Prostaatkanker
Gebruik nu 16 dagen alfuzosine 10 mg tabletten i.v.m pijn bij plassen. Tot op heden totaal geen verbetering. Op recept van Dan den Hoed kliniek zou na 1week verbetering op moeten treden en op recept van de apotheek na 2 weken. Een en ander is ontstaan na een jaar na brachie-therapie i.v.m prostaat kanker. In dat jaar verder weinig tot geen last gehad na therapie.

22-10-2013 | Man | 80
Vergrote prostaat
Kreeg darmklachten, via medische indicatie van specialist kreeg ik weer Xatral

30-03-2013 | Man | 80
alfuzosine
Is een goedkoper Alternatief van Xatral XR geeft veel bijwerkingen en geeft slecht resultaat

05-03-2013 | Man | 62
alfuzosine
1. iets vergrote prostaat; 2. meerdere keren in de avond uit bed om te plassen; 3. lastig onderweg tijdens auto/ busvakanties. na onderzoek Andros mannenkliniek bleek vergrote prostaat/ verhard. tablet. voorgeschreven en na een week positief resultaat. Beter pissen, in de nacht lekker door slapen. Conclusie Super middel.

14-03-2012 | Vrouw | 49
Reumatoïde artritis
Ook van deze tabletten had ik 24/7 hoofdpijn.

16-11-2010 | Man
Prostaat vergroting
na meer dan een week het middel geslikt te hebben is het door de bijwerkingen zoals zwelling in het gezicht en onder de oren tevens kaak , slikken , problemen, gestopt , want ben waarschijnlijk allergie`s voor de stof Alfuzosin. Als middel werkte het wel goed druk was verminderd op de plasbuis . maar de bijwerkingen zijn te veel . jammer.

14-10-2008 | Man
Plasprobleem
De bijwerking begon met een brandend gevoel in de leverstreek en daarbij een algeheel ellendig gevoel hebbende. Soms stekende pijn in de leverstreek. Aan galstenen is gedacht. Op een gegeven moment niet meer op rechter zijde kunnen liggen. De pijn die begon in de leverstreek ging wel eens over richting maag en linker zijde van het lichaam. Soms 's nachts badend in het zwee[lees meer...]t wakker worden. Ik ben nog redelijk sportief en loop gemiddeld zo'n 40 tot 50 km/week. Wanneer ik een wedstrijdje liep bouwde zich een ernstige pijn in de leverstreek op, wanneer ik dan wat langzamer deed dan zakte dat weer af. Sinds ik gestopt ben met het medicijn worden de klachten wel minder heftig. Maar afgelopen zaterdag liep ik nog een halve marathon en na 15 km kreeg ik toch weer pijn in de leverstreek, dat even later ook wel weer afzakte. Ik heb buiten het maag/darm onderzoek ook een onderzoek met echo foto's van onderbuik en bovenbuik en een algehele buik overzichts foto met rontgen gehad. Diverse bloed onderzoeken voor nierfuncties en prostaat(PSA), urine onderzoek. Allemaal geen bijzonderheden (geen vergrote prostaat). Ook is er nog een bloed onderzoek geweest naar de borrelia bacterie, omdat ik 8 maal gestoken ben door een teek.Geen borrelia. Ik krijg dus steeds meer het idee dat de bijwerkingen door dit medicijn is veroorzaakt. Ik gebruik verder geen medicijnen. Ik vind dit allemaal heel vervelend want het heeft mij een aantal maanden negatief bezig gehouden. Praktisch het hele eigen risico bedrag opgesnoept en het plezier in het hardlopen vergalt. Terwijl er in de bijsluiter geen bijzonderheden worden gemeld over sporten en dit medicijn gebruik. Positief is natuurlijk dat er geen enge dingen zijn gevonden en dat ik in feite een kern gezonde man ben. Naar mijn mening moeten artsen zonder voorafgaand onderzoek dit medicijn niet voorschrijven, want dit mecijn wordt voorgeschreven bij mannen met een vergrote prostaat en dat heb ik niet blijkt uit de onderzoeken.

02-10-2023 | Man | 71
Urine-incontinentie
totaal geen effect na 15 dagen, mogelijk te korte periode.

06-01-2020 | Man | 76
Vergrote prostaat
Gebruik alfuzosine van teva al vele jaren. Geen échte problemen of bijwerkingen. Kortgeleden zei apotheek dat merk teva niet meer leverbaar was dus kreeg ik merk sandoz. Nu heel veel problemen, na enige masnden gebruik. Plassen gaat zeer moeilijk vooral 'snachts. Nu dus maar weer naar huisarts en klsgen over de eigengereidheid van de apotheek. Want teva is wel gewoon lever[lees meer...]baar.

22-10-2018 | Man | 71
Vergrote prostaat
Klachten waren, vaak plassen overdag en 's nachts. Door gebruik overdag plassen sterk verminderd echter inmiddels 's nachts wel twee tot drie keer uit bed en ook regelmatig 's nachts urineverlies hetgeen ik heel erg vervelend vind. Ik neem de tablet in de loop van de middag in. Na het avondeten heeft bij mij geen effect. Heeft iemand ervaring met het één maal per dag in de[lees meer...] ochtend innemen?