Ervaringen met Alfuzosine Tabletten

alfuzosine

Prostaathyperplasie (18 meningen)
Prostaatklachten (overig) (8 meningen)
Urine-incontinentie (4 meningen)
Anurie / oligurie (3 meningen)
Polyurie (3 meningen)
Blaasontsteking (2 meningen)

14-03-2012 | Vrouw | 49
alfuzosine
Reumatoïde artritis
Ook van deze tabletten had ik 24/7 hoofdpijn.

02-10-2023 | Man | 71
Urine-incontinentie
totaal geen effect na 15 dagen, mogelijk te korte periode.

26-07-2023 | Man | 69
Prostaatklachten (overig)
ik gebruik alfuzosine al 15 jaar en moet van Sandoz zijn alle andere merken waren niet goed alleen om de dag na eten alles wekt beter ook erecties en orgasme en geen bijwerkingen.

07-05-2023 | Man | 90
Prostaathyperplasie
eerste maanden zeer goede resultaten nadien minder goede resultaten ; moet ik blijven doorgaan ???

05-09-2022 | Man | 78
Prostaathyperplasie
Ik gebruik het al zeker twintig jaar en het helpt redelijk. Alleen het innemen is een probleem. Vroeger had ik ze van Sandoz en dat ging makkelijk. Tot ik van de zorgverzekeraar over moest op Aurobindo. Die levert ze in de vorm van een soort dobbelsteentjes. Die zijn vaak zeer pijnlijk bij het doorslikken. Waarom wordt er niet aan gebruiksvriendelijkheid gedacht bij het pr[lees meer...]oduceren?!!!

25-03-2022 | Man | 76
Vergrote prostaat
Die pillen werken snel en effectief. Helaas na een paar weken ook af en toe continentie

25-03-2022 | Man | 76

22-07-2021 | Man | 60
alfuzosine (10mg)
Ik heb sinds jaren paruresis, of plasangst. Thuis plas ik probleemloos. Buitenshuis lukt het nauwelijks of niet. Vanwege het ontstane isolement heb ik de arts geraadpleegd. Deze blijft volhouden dat het aan de prostaat ligt en schreef me Alfuzosine voor, met het gevolg dat mijn darmen zonder waarschuwing, op elk willekeurig moment leeglopen. Een erg onaangename bijwerking [lees meer...]van iets dat ik niet eens nodig heb. Ik heb de tabletten terug gebracht en weet het ook even niet meer.

11-08-2020 | Man | 64
alfuzosine (10mg)
Was veel moe, had regelmatig hoofdpijn. Werd soms zo vervelend dat ik moest gaan liggen totdat ik een keer flauw viel. Was 3 minuten buiten westen. Nu een week gestopt terwijl de klachten nog niet geheel weg zijn. Mijn advies is, let goed op of u niet draaierig of licht in het hoofd wordt. Het is fijn als het plassen beter gaat maar als de bijwerkingen heftig zijn vraa[lees meer...]g zeker om een ander middel. Soms is het middel erger dan de kwaal.

17-04-2020 | Man | 55
Prostaatklachten (overig)
prostaat was gegroeit. plasproblemen medicijn werkt alleen de bijwerkingen.

04-04-2020 | Man | 57
Vergrote prostaat
Dit medicijn gekregen vanwege plasproblemen. Neem het nu al 2 weken savonds in. (of is een ander dagdeel innemen beter?) Ging naar verwachting goed maar nu is het weer een stuk minder. Nu steekt de angst op dat er wat anders aan de hand is.

04-04-2020 | Man | 57
Prostaathyperplasie
Gebruik dit middel nu 2 weken. Ik vind het resultaat middelmatig. Ene moment gaat het plas goed en het andere moment is het weer een stuk minder. Last van moeie benen, algehele malaise en toch iets van angst dat het wat anders kan zijn. Meer mannen hier last van?

06-01-2020 | Man | 76
Vergrote prostaat
Gebruik alfuzosine van teva al vele jaren. Geen échte problemen of bijwerkingen. Kortgeleden zei apotheek dat merk teva niet meer leverbaar was dus kreeg ik merk sandoz. Nu heel veel problemen, na enige masnden gebruik. Plassen gaat zeer moeilijk vooral 'snachts. Nu dus maar weer naar huisarts en klsgen over de eigengereidheid van de apotheek. Want teva is wel gewoon lever[lees meer...]baar.

17-11-2018 | Man | 62
alfuzosine (10mg)
Zeer doeltreffend middel. Heeft bij mij geen bijwerkingen. Kan weer goed plassen.

22-10-2018 | Man | 71
Vergrote prostaat
Klachten waren, vaak plassen overdag en 's nachts. Door gebruik overdag plassen sterk verminderd echter inmiddels 's nachts wel twee tot drie keer uit bed en ook regelmatig 's nachts urineverlies hetgeen ik heel erg vervelend vind. Ik neem de tablet in de loop van de middag in. Na het avondeten heeft bij mij geen effect. Heeft iemand ervaring met het één maal per dag in de[lees meer...] ochtend innemen?

17-04-2018 | Man | 60
Blaasontsteking
4 a 5 jaar geleden kreeg ik voor het eerst blaasontsteking. Het leek in eerste instantie griepachtig. Inmiddels heb ik 8 keer blaasontsteking gehad en daar zaten best heftige tussen. Van allerlei onderzoeken gehad in het ziekenhuis en tenslotte is het de prostaat die vergroot is. Ik kreeg daar Alfusozine voor. De klachten verdwenen. Echter na een paar maanden kreeg ik erns[lees meer...]tig hartritmestoornissen. Het blijkt als je hier al last van had, wat ik dus heb, deze medicijnen niet voorgeschreven mogen worden. Ben inmiddels gestopt met de medicijnen en hartritmestoornissen zijn gelukkig weer bijna weg. Ben nu zelf begonnen met Avogel prostaforcemed en de blaas blijft weer rustig na 4 weken gebruik.