Ervaringen met Alfuzosine Tabletten

Prostaathyperplasie (18 meningen)
Prostaatklachten (overig) (8 meningen)
Urine-incontinentie (4 meningen)
Anurie / oligurie (3 meningen)
Polyurie (3 meningen)
Blaasontsteking (2 meningen)

16-11-2010 | Man
Prostaat vergroting
na meer dan een week het middel geslikt te hebben is het door de bijwerkingen zoals zwelling in het gezicht en onder de oren tevens kaak , slikken , problemen, gestopt , want ben waarschijnlijk allergie`s voor de stof Alfuzosin. Als middel werkte het wel goed druk was verminderd op de plasbuis . maar de bijwerkingen zijn te veel . jammer.

25-10-2010 | Man
Veel plassen prostaat vergroting
Als sporter heb ik slechtte ervaring met dit medicijn , ook met tamsulosine. Na een km of 5 hardlopen of een uurtje cadiofitnissen duizelig en zweverig en zware boven benen. Dit blijft na het sporten nog uren aanhouden Ook na enkele trappen op te lopen het zelfde problemen ook bij gewoon fietsen een gevoel van lood in de boven benen

02-10-2010 | Man
Moeite met plassen

26-07-2010 | Man
Prostaat
i.v.m. duizelingen,direkt hiermede te stoppen volgens de huisarts,het alternatief was dutasteride, finasteride > dit wordt merkbaar na 2 tot 6 mnd, met het risico op vervelende bijwerkingen. Een alternatief is er niet, en heb ik mij tot de A.vogel produkten gewend. Na enige maanden het gebruik van prosta Force en Sabal Complex met tarwekiem pillen merk ik tot nog toe gee[lees meer...]n verschil. Voor de komende tijd moet ik naar een erkende arts met alternatieve geneesmiddelen denk ik. (bijwerkingen dutasteride, finasteride: pijnlijke tepels of zaadballen, impotentie. Dit komt voor bij 10% van de gebruikers )

18-04-2010 | Man
Blaasontsteking-vergrote prostaat
medicijn heeft zeer goed geholpen

20-02-2010 | Man
Plasproblemen
niet veel baat

25-01-2010 | Man

29-12-2009 | Man

21-06-2009 | Man
Moest vaak plassen
Ik moest s'nachts minimaal 2 keer eruit om te plassen, en ook als we gingen winkelen en met de auto weg gingen moest ik vaak plassen. Naar huisarts geweest en heeft de prostaat gecontolleerd en dat was goed, schreef mij het medicijn Tamsulosine 0,4 voor en heeft dit 15 dagen geslikt zonder resultaat. Heeft mij vervolgens ddorgestuurd voor onderzoek naar het Ziekenhuis. Er [lees meer...]is een Echo gemaakt van de onderbuik en prostaat, een Flowonderzoek om te kijken hoeveel er uitgeplast werd, en een Cystoscopie via de plasbuis voor een blaas en prostaat. Na die onderzoeken werd er wast gesteld dat er teveel urine achterbleef in de blaas, de prostaat was goed geen afwijking. Uroloog schreef het medicijn Alfuzosine 10 mg voor om dit 4 weken te gebruiken om te horen over het resultaat. Nu die waren voor mij geweldig hoefde maar 1 keer 's-nacht eruit en bij het winkelen/ autorijden was het ook opvallend goed, advies medicijn voor 6 maanden voor te schrijven en dan telefonisch consult. de Bijwerkingen waren voor mij niet veel al moest ik wel constateren dat ik lang een ochtend erectie en ook de zaadlozing was meer dan voor het medicijn gebruik, maar die waren voor mij dan ook een plus punt voor de relatie. Dus ik ben blij met dit medicijn.

18-06-2009 | Man
Prostaat
"ik moest heel vaak plassen, wat ook pijnlijk was.

14-10-2008 | Man
Plasprobleem
De bijwerking begon met een brandend gevoel in de leverstreek en daarbij een algeheel ellendig gevoel hebbende. Soms stekende pijn in de leverstreek. Aan galstenen is gedacht. Op een gegeven moment niet meer op rechter zijde kunnen liggen. De pijn die begon in de leverstreek ging wel eens over richting maag en linker zijde van het lichaam. Soms 's nachts badend in het zwee[lees meer...]t wakker worden. Ik ben nog redelijk sportief en loop gemiddeld zo'n 40 tot 50 km/week. Wanneer ik een wedstrijdje liep bouwde zich een ernstige pijn in de leverstreek op, wanneer ik dan wat langzamer deed dan zakte dat weer af. Sinds ik gestopt ben met het medicijn worden de klachten wel minder heftig. Maar afgelopen zaterdag liep ik nog een halve marathon en na 15 km kreeg ik toch weer pijn in de leverstreek, dat even later ook wel weer afzakte. Ik heb buiten het maag/darm onderzoek ook een onderzoek met echo foto's van onderbuik en bovenbuik en een algehele buik overzichts foto met rontgen gehad. Diverse bloed onderzoeken voor nierfuncties en prostaat(PSA), urine onderzoek. Allemaal geen bijzonderheden (geen vergrote prostaat). Ook is er nog een bloed onderzoek geweest naar de borrelia bacterie, omdat ik 8 maal gestoken ben door een teek.Geen borrelia. Ik krijg dus steeds meer het idee dat de bijwerkingen door dit medicijn is veroorzaakt. Ik gebruik verder geen medicijnen. Ik vind dit allemaal heel vervelend want het heeft mij een aantal maanden negatief bezig gehouden. Praktisch het hele eigen risico bedrag opgesnoept en het plezier in het hardlopen vergalt. Terwijl er in de bijsluiter geen bijzonderheden worden gemeld over sporten en dit medicijn gebruik. Positief is natuurlijk dat er geen enge dingen zijn gevonden en dat ik in feite een kern gezonde man ben. Naar mijn mening moeten artsen zonder voorafgaand onderzoek dit medicijn niet voorschrijven, want dit mecijn wordt voorgeschreven bij mannen met een vergrote prostaat en dat heb ik niet blijkt uit de onderzoeken.

03-10-2008 | Man
Moeilijk plassen
Sinds juli heb ik deze voorgeschreven gekregen i.p.v. Omnic 0.4%. Sinds die tijd heb ik huiduitslag gekregen. Gisteren naar de dermatoloog geweest en de diagnose is Psoriasis. Ik ga nu terug naar Omnic 0.4 %. Hiermee had ik geen problemen.

30-11-2011 | Man | 42
Plasproblemen
moest vaak en zeer langzaam plassen. druk zetten hielp niet. niet echt vergrote prostaat gevoeld door arts. bijwerkingen : 2 dagen rode onderarmen/jeuk daarna niet meer. droge mond (soms nog), duizeligheid alleen eerste dagen met snel opstaan. plas nu weer redelijk 3 , 4 maal per dag ipv 10 keer. niet echt met een volle krachtige straal zoals vroeger.

29-05-2015 | Man | 47
alfuzosine (10mg)
Anurie / oligurie
Na 1 dag gestopt. Bijwerkingen zeer heftig bij mij. Ging plassen, werd duizelig en ben flauwgevallen. Gevolg bloed op neus en bij wenkbrauw. Daarna gelijk weer gevoel alsof ik zou flauwvallen. Heb zeer moeie benen en ben onrustig. Ik stop hier direct mee.

14-03-2012 | Vrouw | 49
Reumatoïde artritis
Ook van deze tabletten had ik 24/7 hoofdpijn.

15-01-2016 | Man | 53
alfuzosine (10mg)
Prostaatontsteking
Na een gebruik van drie weken heb ik de positieve ervaring dat de pijn bij het plassen snel was verdwenen. Bij een tussentijds consult heeft mijn huisarts mij geadviseerd om de 30 tabletten op te maken. Ondanks de bijwerkingen van dit medicijn ben ik van plan om zijn advies op te volgen. In de bijsluiter staan een aantal bijwerkingen waarvan ik vermoed dat deze op mij van [lees meer...]toepassing zijn. Ik heb voornamelijk last van duizeligheid, vooral bij het snel opstaan. Last van zware bovenbenen en een tintelend gevoel in mijn gehele been. Tenslotte ervaar ik een gevoel van 'algehele malaise' zoals genoemd in de lijst van bijwerkingen die soms voorkomen (1:100).