Ervaringen met Combodart

afwezigheid van erectie

Prostaathyperplasie (28 meningen)
Prostaatklachten (overig) (15 meningen)

28-03-2016 | Man | 46
Prostaathyperplasie
Sinds 5 jaar zwakke tot nauwelijks plasstraal, wel vaak aandrang ook 's nachts. Bij alcohol nuttigen blijkt je blaas ineens veel te vol, maar krijg je hem maar nauwelijks geledigd, al staat je blaas op knappen. Vaak combinatie met geblokkeerde wind en of ontlasting. Darmen onderzocht, endoscopie, niets gevonden. Dit middel zorgt voor kleinere prostaat en daarmee makkelijke[lees meer...]r (leeg)plassen. De voortdurende aandrang is daarmee veel minder. De plasstraal wordt iets sterker, maar niet wat het ooit was. Bijwerking: bij klaarkomen komt ejaculatie in de blaas terecht in plaats van uitwendig. Dit staat ook in de bijsluiter. Erectie verandert niet.

02-12-2012 | Man | 49
tamsulosine / dutasteride
Had Combodart voorgeschreven gekregen i.v.m. vergrote prostaat en plas problemen. Na ca. 4 weken begonnen de bijwerkingen.Moeilijk erectie te krijgen, vreemd gevoel bij ejaculeren en niet of nauwelijks zaadlozing. Heb dit 2 weken aangezien, maar kon het niet langer aanzien, ook mijn partner werd hier niet vrolijk van en terecht. Direct gestopt , naar huisarts geweest en [lees meer...]gebruik nu Alfuzosine. Bijwerkingen zijn in ieder geval veel minder. Werking middel is redelijk goed.

29-05-2014 | Man | 52
Prostaathyperplasie
Ook maar even verhaal van mij. Lees best veel slechte ervaringen maar denk ook dat de mensen die tevreden zijn doorgaan met hun leven en dus niet in dingen als dit reageren. Is dus best vertekend beeld wat hier gelezen word lijkt mij. Maar goed, ik kon zo ineens bijna niet meer plassen, straaltje was letterlijk maar een pisstraaltje. Onderzoek wees uit prostaat te groot [lees meer...]en druk de boel dicht. Slik nu paar maanden Combodart en eigenlijk gaat alles weer goed. Weer echte mannenstraal met plassen. Met klaarkomen lukt het nog prima de vrouw te bevuilen en ook gewoon elke dag weer. Eikel lijkt wel iets anders aan te voelen maar kan de pret niet drukken. Wel ben ik wat zwaarder maar is denk ik gewoon te wijten aan mijn vraatzucht. Ook heb ik nog steeds geen tieten gekregen. Dus eigenlijk lijkt mij dit gewoon goed te werken. Over paar maanden terug naar specialist om te kijken of prostaat ook kleiner geworden is.

29-11-2017 | Man | 53
Veel plassen
na het drinken binnen 1,5 uur moeten plassen. Veel 's nacht uit bed tot wel 3x. Prostaat controle lichte verdikking en PSA 1,5 . Geen oorzaak van probleem dus. Blijf serotonine opname blokker als oorzaak over?

11-03-2016 | Man | 55
Prostaatklachten (overig)
Ivm plasklachten werd na diverse onderzoeken operatie aanbevolen. Second opinion bij andere arts; deze wilde eerst nog Combodart proberen omdat hij mij te jong vond voor operatie. In de eerste maand geen effect. Daarna werd het langzaam beter. Na ca. 6 maanden op acceptabel niveau; operatie niet meer nodig. Ik moet het medicijn wel mijn leven lang blijven gebruiken maa[lees meer...]r dat vind ik OK.

13-08-2018 | Man | 60
Prostaathyperplasie
Na een TURP in 2016 opnieuw een retentieblaas gehad in mei 2017. Daarna aan de Combodart; eerst dagelijks, nu om de dag een capsule. Voldoet voor mij. Uroloog en ik tevreden; na flowmetrie geen residu in blaas. Ben ook gestopt met alcoholgebruik(wel zo nu en dan een wijntje), maar niet dagelijks meer.

27-02-2020 | Man | 61

27-02-2018 | Man | 61
Prostaathyperplasie
In combodart zit een alpha blocker. Ik had dat eerder al gebruikt met een ander medicijn. Daar werd ik toen zeer slaperig van. Het werd meteen minder na het stoppen, maar duurde een paar weken voordat het helemaal weg was. Met Combodart kreeg ik dezelfde klachten na drie dagen, dus ik ben meteen gestopt. De bijwerking is voor mij erger dan de klachten die het verhelpt. A[lees meer...]ls ik constant die vermoeidheid zou hebben zou ik niet verder willen. Ik kreeg de eerste klachten 's avonds en heb toen de pil niet meer geslikt. Die nacht sliep ik slecht. De volgende dag was ik erg vermoeid. Die nacht sliep ik weer slecht. De dag er op was het al veel minder. Dit patroon was hetzelfde als bij gebruik van een andere alpha blokker een paar maanden eerder.

12-08-2016 | Man | 61
Prostaatklachten (overig)
na 1 inname ben ik bewusteloos van de trap gevallen en opname ziekenhuis noodzakelijk.

21-03-2015 | Man | 61
Prostaatklachten (overig)
ja een mooi medicijn, mijn hele sexleven naar de kloten geholpen, na 5 maanden nog steeds problemen, geen erectie meer, geen zaadlozing meer, tieten gekregen cup a, wat kun je nog meer wensen.

10-07-2014 | Man | 61
Prostaatklachten (overig)
Na 4 weken in overleg met huisarts gestopt. Pijnlijke erectie en geen of nauwelijkse zaadlozing. Hartklachten en sterk verminderde conditie. Gebruik momenteel niets en dat bevalt prima.

08-07-2018 | Man | 63
Prostaatklachten (overig)
Na jaren tamsulosine begonnen de plasklachten ernstig toe te nemen. Uroloog raadde combodart aan en daar ben ik heel tevreden over. Problemen tot een minimum herleid zelfs als ik eens “over de schreef ga” qua alcoholgebruik.Ik ben ook een fervent fietser en ook daar geen problemen mee. Geen bijwerkingen ,uiterst tevreden.Had ik er maar eerder mee gestart.

10-05-2018 | Man | 63
Niet / weinig plassen

31-08-2020 | Man | 65
Prostaatklachten (overig)
Beste, Sinds enkele maanden is een wit product van combodart. Dutasteride/tamsulosine 0.5mg/0.4 mg Voor een verpakking van 180 stuks betaal ik bijna 70 euro. combodart kost hier 93 euro voor 90 pillen(in Belgie met voorschrift, ziekteverzekering komt niet tussen) Groetjes Jos

24-03-2019 | Man | 65
tamsulosine / dutasteride (0,4/0,5mg)
Op aanraden van uroloog overgestapt van tamsalousine naar combodart. Echter veel spijt van gezien de nare bijwerkingen die ik heb ervaren. Nu weer terug naar de tamsalousine, die ik al jaren gebruik zonder noemenswaardige bijwerkingen.

06-01-2019 | Man | 65
Vergrote prostaat