Ervaringen met Tamsulosine capsules

tamsulozine

Prostaathyperplasie (51 meningen)
Overactieve blaas (3 meningen)

03-11-2023 | Man | 79
Prostaatklachten (overig)
Kreeg heel raar gehoor. Meer mensen die hoorapparaat moesten?

17-04-2020 | Man | 55
plasproblemen

21-09-2019 | Man | 69
Prostaatklachten (overig)
Ik neem normaal Omic Ocas 0,4 mg + Avodart 0,5 mg . ik was op reis in Duitsland en was medicamenten thuis vergeten. Daar kreeg ik van dokter Tamsulosin 0,4 mg firma Zentiva. Resultaat : Quasi GEEN werking. Omic Ocas werkt voor mij veel beter, maar kost voor mij veel meer.

09-02-2019 | Man | 72
Prostaatklachten (overig)
Verschrikkelijke ervaring; een capsule zorgde voor duizeligheid en 's nachts viel ik flauw op de wc, gevolgd door ademnood. Na een dagwaden de klachten verdwenen. drie dagen later kwam ik onder de uitslag en nu een maand later heb ik nog lichttherapie en is het nog niet over. De triggerfunctie van dit medicijn is overduidelijk.

29-12-2018 | Man | 60
Prostaatklachten (overig)
Slechte ervaring. Opgezwollen neusslijmvliezen waardoor belemmering luchtweg. Ademdepressie. Onrustige nachten. Sinds gebruik zijn mijn bloedssuikers verhoogd

15-06-2017 | Man | 69
Prostaatklachten (overig)
De druk van de plasstraal werd minder en minder. Tamsulosine hielp niets. Geopereerd, prostaat "schoon geschraapt ". Resultaat was vebluffend goed. Weer werd na verloop van tijd de straal minder. Nu gebruik ik Finastaride. Effect is bevredigend.

13-03-2015 | Man | 65
Prostaatklachten (overig)
Ik bezocht vaak het toilet ook in de nacht waardoor slaap te kort. Na eerste inname na het eten van de tamsulosine ben ik de volgende morgen duizelig, zwetend en onwel geworden. ik ben in elkaar gezakt en ben zelfs enkele seconden van de wereld geweest. Na een eerdere ervaring van een Tia is direct 112 gebeld geworden en ben met de ambulance naar het ziekenhuis gebracht. [lees meer...]Na diverse onderzoeken en enkele uren later was alles weer normaal en kon ik naar huis. Direct gestopt met het medicijn en contact opgenomen met de betreffen de uroloog die het voorgeschreven had. Na enkele andere specialisten gesproken te hebben bleek dat mogelijk een plotselinge verlaging van de bloeddruk welke het medicijn kon veroorzaken als oorzaak aangemerkt kon worden. Hiervoor was ik niet gewaarschuwd en ik niet vooraf kon reageren dat ik hiermee bekend ben uit eerdere ervaring voor mezelf. Ik had wel een beschrijving van het medicijn meegekregen bij de apotheek maar de originele bijsluiter ontbrak in het medicijndoosje.

09-04-2020 | Man | 75
Prostaatklachten (overig)
verleden jaar had ik bloed in de urine, naar H.A. die mij doorverwees naar uroloog,scan van de nieren,blaas,bloedonderzoek, urine onderzoek, inwendig blaas en prostaat onderzoek,gelukkig geen kanker, een paar maanden geleden opnieuw enkele druppels bloed op het einde van het plassen,,terug naar de H.A. die heeft dan tamsulosine voorgeschreven met zoveel bijwerkingen,ben[lees meer...] nu twee dagen gestopt met tamsulosine op eigen risico en na het lezen op verschillende forums over promanil ben ik nu dit aan het proberen,,met de hoop op beter resultaat.

22-11-2018 | Man | 69
Prostaatklachten (overig)
Kan makkelijker plassen dat is positief Maar veel kramp in benen, ik moest daarom stoppen

30-04-2017 | Man | 57
Prostaatklachten (overig)
Problemen met plassen, s nachts vaak er uit, plotselinge aandrang en bijna niet op kunnen houden, kleine beetjes plassen... al deze klachten zijn wel weg met dit middel. Bijwerkingen: Een paar dagen na inname geen sperma meer, maar een droge zaadlozing. Voelt als een orgasme, maar beperkter (of is dit psychisch ?) Een week later alleen wat prostaatvocht. Voor mij een r[lees meer...]eden om te stoppen en een alternatief te bespreken. (of zelf betalen: dr Vogel- protaforce)

14-07-2016 | Man | 67
Prostaatklachten (overig)
In de morgen voelde ik me prima, wel vaak aandrang tot plassen. Na het innemen voelde ik geen verschil, maar laat in de middag werd ik misselijk en kreeg enorme pijn in de darmen onder in de buik en balstreek. Bloeddruk gemeten(deze was oke). Apotheek gebeld met de vraag of ik paracetemol mag innemen (is mogelijk). 's avonds wat duizelig en slappe armen. Eens heb ik van e[lees meer...]en specialist papaverine gehad voor niergruis (prima spul). Maar op een of andere mannier kiest men daar niet voor, omdat het te goedkoop is en geen bijwerkingen heeft (niet verslavend). Zie de dag van morgen en de nacht nog even aan, bij aanhoudende klachten stop ik.

25-09-2015 | Man | 61
Prostaatklachten (overig)
zit allang met ademnood, hele ziekenhuis gehad, hart,longen copd,maag,ct scan,enz. kunnen oorzaak niet vinden, alles is goed bij mij , heb allergie voor varkensharen en stof, mag er inmiddels nu niet meer werken. las van ademnood bij tamsulosine. kan iemand mij helpen? gr will

28-12-2020 | Man | 74

21-11-2018 | Man | 62
Prostaatklachten (overig)
Naar de huisarts geweest na enkele weken van veelvuldig en soms moeilijk plassen. 's Nachts meestal elk uur uit bed om te plassen. Bloed- en urineonderzoek wezen uit dat er geen kanker of ontsteking in het spel was. Het was "enkel" een vergroting van de prostaat. Ik werk 40 uur per week en heb mijn nachtrust nodig, zonder dat ik elk uur uit bed moet. Huisarts heeft Tamso[lees meer...]line voorgeschreven, die ik maandagavond ben beginnen in te nemen. Vanaf dinsdagavond heftige diarree, verstopte neus, duizeligheid en hartkloppingen. Ik ga dus meteen stoppen met innemen :(

27-07-2016 | Man | 68
Prostaatklachten (overig)
Beter plassen, maar impotentie opgetreden.

04-04-2016 | Man | 57
Prostaatklachten (overig)
Na eerste inname eenmalig enorme buikklachten/diarree. Daarna geregeld 'licht in het hoofd'. Ejaculatie was echt over vanaf dag twee en 'zin in sex' is daarna behoorlijk minder geworden. Af en toe vertroebeld zicht. Werkt echter wel effectief op mijn probleem en ik heb gemerkt dat ik de dosering kan aanpassen. Afwisselend ochtend en avond.... dus om de 36 uur. Plasprobleem[lees meer...] blijft dan minimaal en de bijwerkingen ook redelijk beperkt.