ziekte

Prostaatklachten (overig)

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor prostaatklachten (overig)

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: prostaatklachten (overig)

Vesomni

01-07-2020 | Man | 71
tamsulosine/solifenacine
pijn met urineren

Vesomni

22-05-2020 | Man | 71
tamsulosine/solifenacine
Prostaatklachten (overig)
Na een behandeling van een tumor in de blaas in 2017 veel aandrang van plassen en nachts 4 a 5 keer naar het WC voor een kleine hoeveelheid . er is ook een te grote prostaat, Deze medicijnen geven geen verbetering durf niet meer auto te rijden ivm duizeligheid. de bijwerking geef mee zorg dat het euvel zelf.

17-04-2020 | Man | 55
plasproblemen

Alfuzosine Tabletten

17-04-2020 | Man | 55
alfuzosine
Prostaatklachten (overig)
prostaat was gegroeit. plasproblemen medicijn werkt alleen de bijwerkingen.

09-04-2020 | Man | 75
Prostaatklachten (overig)
verleden jaar had ik bloed in de urine, naar H.A. die mij doorverwees naar uroloog,scan van de nieren,blaas,bloedonderzoek, urine onderzoek, inwendig blaas en prostaat onderzoek,gelukkig geen kanker, een paar maanden geleden opnieuw enkele druppels bloed op het einde van het plassen,,terug naar de H.A. die heeft dan tamsulosine voorgeschreven met zoveel bijwerkingen,ben[lees meer...] nu twee dagen gestopt met tamsulosine op eigen risico en na het lezen op verschillende forums over promanil ben ik nu dit aan het proberen,,met de hoop op beter resultaat.

27-02-2020 | Man | 61

21-09-2019 | Man | 69
Prostaatklachten (overig)
Ik neem normaal Omic Ocas 0,4 mg + Avodart 0,5 mg . ik was op reis in Duitsland en was medicamenten thuis vergeten. Daar kreeg ik van dokter Tamsulosin 0,4 mg firma Zentiva. Resultaat : Quasi GEEN werking. Omic Ocas werkt voor mij veel beter, maar kost voor mij veel meer.

Silodyx

16-09-2019 | Man | 78
silodosine
Prostaatklachten (overig)
nadeel : weinig tot geen slapen afname potentie /erectie pos: middel werkt als zodanig

09-02-2019 | Man | 72
Prostaatklachten (overig)
Verschrikkelijke ervaring; een capsule zorgde voor duizeligheid en 's nachts viel ik flauw op de wc, gevolgd door ademnood. Na een dagwaden de klachten verdwenen. drie dagen later kwam ik onder de uitslag en nu een maand later heb ik nog lichttherapie en is het nog niet over. De triggerfunctie van dit medicijn is overduidelijk.

29-12-2018 | Man | 60
Prostaatklachten (overig)
Slechte ervaring. Opgezwollen neusslijmvliezen waardoor belemmering luchtweg. Ademdepressie. Onrustige nachten. Sinds gebruik zijn mijn bloedssuikers verhoogd

22-11-2018 | Man | 69
Prostaatklachten (overig)
Kan makkelijker plassen dat is positief Maar veel kramp in benen, ik moest daarom stoppen

21-11-2018 | Man | 62
Prostaatklachten (overig)
Naar de huisarts geweest na enkele weken van veelvuldig en soms moeilijk plassen. 's Nachts meestal elk uur uit bed om te plassen. Bloed- en urineonderzoek wezen uit dat er geen kanker of ontsteking in het spel was. Het was "enkel" een vergroting van de prostaat. Ik werk 40 uur per week en heb mijn nachtrust nodig, zonder dat ik elk uur uit bed moet. Huisarts heeft Tamso[lees meer...]line voorgeschreven, die ik maandagavond ben beginnen in te nemen. Vanaf dinsdagavond heftige diarree, verstopte neus, duizeligheid en hartkloppingen. Ik ga dus meteen stoppen met innemen :(

22-09-2018 | Man | 78
Prostaatklachten (overig)
ben heel tevreden van dit medicijn

Vesicare

06-09-2018 | Man | 73
solifenacine
Prostaatklachten (overig)
Na eerst een onderzoek van de oncoloog naar prostaatkanker, was er geen prostatkanker, daarna naar uroloog die mij wegens het vele plassen in de nacht vesicare 5Mg voorschreef. De volgende dag 1 tablet in genomen, even later kreeg ik, Hartpatient zeer ernstige hartklachten en benauwdheid met daarbij komende, ontzettend raar in het hoofd als ok in ook nog een flinke dosis [lees meer...]morfine had in genomen en viel steeds in slaap aan de tafel, toen ik wat beter was geworden direct het ziekenhuis op gebeld en het bovenvermelde gemeld, de reactie was, onmiddellijk stoppen met dit medicijn dit is een zeer heftige reactie, thans na een nieuw gesprek moet ik Furosemide 20 gaan gebruiken in de avond, zodat ik misschien eindelijk snachts weer eens rustig kan slapen zonder steeds het bed uit te moeten.

08-07-2018 | Man | 63
Prostaatklachten (overig)
Na jaren tamsulosine begonnen de plasklachten ernstig toe te nemen. Uroloog raadde combodart aan en daar ben ik heel tevreden over. Problemen tot een minimum herleid zelfs als ik eens “over de schreef ga” qua alcoholgebruik.Ik ben ook een fervent fietser en ook daar geen problemen mee. Geen bijwerkingen ,uiterst tevreden.Had ik er maar eerder mee gestart.

26-05-2018 | Man | 70
Prostaatklachten (overig)
ik hoef niet zo vaak mijn blaas te legen.

Alfuzosine Tabletten

09-03-2018 | Man | 76
alfuzosine
Prostaatklachten (overig)
Dat is je prostaat, welkom in de groep, lachte mijn oude huisarts. Hij was gekomen omdat ik het belde over een blaasontsteking. Schreef me vervolgens alfuzosine voor en vroeg een scan. De scan bevestigde zijn vermoeden. De alfuzosine werkte per direct, maar ook het bijverschijnsel dat brandend uit mijn anus liep, waardoor ik om het uur douchte of met vochtige lapjes op de [lees meer...]wc bezig was. Besloot doen op de duurdere Xatral over te gaan. Daarvan was het bijverschijnsel nog erger.... Ik durfde de straat nauwelijk meer op. Stopte de behandeling resoluut. Inmiddels bleek dat de prostaat zich aardig hersteld had, waardoor ik een jaar probleemloos was. Begin maart 2018 na hevige koorts bij griep zijn de klachten weer terug. Ik zag dat er weer nieuwe middelen zijn, wordt vervolgd.

Ciprofloxacine

01-12-2017 | Man | 61
ciprofloxacine
Prostaatklachten (overig)
Ik had meerdere keren per uur aandrang om te plassen, maar vaak kostte het moeite om de straal op gang te brengen. Uit urinetest bleek niets maar bloedtest gaf wel ontstek8ng aan. De huisarts vermoedde prostaatontsteking en schreef me dit paardemiddel voor in hoge dosering gedurende een week. Vooraf de bijsluiter gelezen met ....tig mogelijke bijwerkingen, gaf niet echt[lees meer...] vertrouwen. Toch gestart en... het hielp wonderwel ! Klachten geheel verdwenen en de enige bijwerking was één keer diarree - hoewel dat ook gelegen kan hebben aan de bedorven groenten die ik de dag ervoor had genuttigd.

01-12-2017 | Man | 72
Prostaatklachten (overig)
gebruik wegens vergrote prostaat , het is wachten op resultaat ,volgens de specialist zou de prostaat na 3 maanden moeten verkleinen anders operatie.

Finasteride Tabletten

11-09-2017 | Man | 72
finasteride

Avodart

09-07-2017 | Man | 72
dutasteride
Prostaatklachten (overig)
5 jaar geleden prostaatvergroting, gestart met Avodart. Na 4 weken lage bloeddruk en erg duizelig, evenwichtsstoornissen en dreigen flauw te vallen, kon bed niet meer uit. Uroloog biedt aan laserbehandeling, ok. Nu bloed in urine na lange autorit. Uroloog ziet zwakke plek in prostaat als gevolg van laserbehandeling. Nu weer aan de Avodart en na 4 weken weer hetzelfde. Huis[lees meer...]arts zegt nooit meer Avodart gebruiken. En 2 weken na de eerste aanval van duizelingen, opnieuw. Hoelang duurt het voor ik deze stof uit mijn lichaam heb?

15-06-2017 | Man | 69
Prostaatklachten (overig)
De druk van de plasstraal werd minder en minder. Tamsulosine hielp niets. Geopereerd, prostaat "schoon geschraapt ". Resultaat was vebluffend goed. Weer werd na verloop van tijd de straal minder. Nu gebruik ik Finastaride. Effect is bevredigend.

30-04-2017 | Man | 57
Prostaatklachten (overig)
Problemen met plassen, s nachts vaak er uit, plotselinge aandrang en bijna niet op kunnen houden, kleine beetjes plassen... al deze klachten zijn wel weg met dit middel. Bijwerkingen: Een paar dagen na inname geen sperma meer, maar een droge zaadlozing. Voelt als een orgasme, maar beperkter (of is dit psychisch ?) Een week later alleen wat prostaatvocht. Voor mij een r[lees meer...]eden om te stoppen en een alternatief te bespreken. (of zelf betalen: dr Vogel- protaforce)

Avodart

09-01-2017 | Man | 76
dutasteride
Prostaatklachten (overig)
heb zeer goed resultaat. In de ochtend een capsule avodart dutasterine 0,5 mg innemen, voor het naar bed gaan een capsule tamsulosine hc1 0,4mg. nu na 4 dagen in de nacht nu maar drie keer er uit, en gaat het plassen beter en het licht branden bij het plassen wordt steeds minder en de straal sterker...

12-08-2016 | Man | 61
Prostaatklachten (overig)
na 1 inname ben ik bewusteloos van de trap gevallen en opname ziekenhuis noodzakelijk.

27-07-2016 | Man | 68
Prostaatklachten (overig)
Beter plassen, maar impotentie opgetreden.

14-07-2016 | Man | 67
Prostaatklachten (overig)
In de morgen voelde ik me prima, wel vaak aandrang tot plassen. Na het innemen voelde ik geen verschil, maar laat in de middag werd ik misselijk en kreeg enorme pijn in de darmen onder in de buik en balstreek. Bloeddruk gemeten(deze was oke). Apotheek gebeld met de vraag of ik paracetemol mag innemen (is mogelijk). 's avonds wat duizelig en slappe armen. Eens heb ik van e[lees meer...]en specialist papaverine gehad voor niergruis (prima spul). Maar op een of andere mannier kiest men daar niet voor, omdat het te goedkoop is en geen bijwerkingen heeft (niet verslavend). Zie de dag van morgen en de nacht nog even aan, bij aanhoudende klachten stop ik.

04-04-2016 | Man | 57
Prostaatklachten (overig)
Na eerste inname eenmalig enorme buikklachten/diarree. Daarna geregeld 'licht in het hoofd'. Ejaculatie was echt over vanaf dag twee en 'zin in sex' is daarna behoorlijk minder geworden. Af en toe vertroebeld zicht. Werkt echter wel effectief op mijn probleem en ik heb gemerkt dat ik de dosering kan aanpassen. Afwisselend ochtend en avond.... dus om de 36 uur. Plasprobleem[lees meer...] blijft dan minimaal en de bijwerkingen ook redelijk beperkt.

11-03-2016 | Man | 55
Prostaatklachten (overig)
Ivm plasklachten werd na diverse onderzoeken operatie aanbevolen. Second opinion bij andere arts; deze wilde eerst nog Combodart proberen omdat hij mij te jong vond voor operatie. In de eerste maand geen effect. Daarna werd het langzaam beter. Na ca. 6 maanden op acceptabel niveau; operatie niet meer nodig. Ik moet het medicijn wel mijn leven lang blijven gebruiken maa[lees meer...]r dat vind ik OK.

29-12-2015 | Man | 75
Prostaatklachten (overig)
als ik alcohol drink, heb ik beduidend meer last, heb ik vaker uitgeprobeerd. Als ik dan geen alcohol meer drink, wordt alles acceptabeler (ik drink nu geen alcohol meer). Nu gaat het aanzienlijk beter. Ik heb van een kennis vernomen dat zij dezelfde klachten had als ik. Nu zij geen simvastatine meer gebruikt, zijn de klachten aanzienlijk minder. Ik overweeg nu om te stop[lees meer...]pen met simvastatine 40 MG. wat is uw advies?

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2359)
Depressie (1912)
Angst & paniekstoornis (1808)
Hoge bloeddruk (1345)
Acne/puistjes (957)