Prostaatklachten (overig)

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor prostaatklachten (overig)

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: prostaatklachten (overig)

15-02-2024 | Man | 75

afwezigheid van erectie

Ik slik het medicijn combodart sinds 2018 na onderzoek uroloog deze constateerde, een te vergrote prostaat.en ik moest vele malen plassen overdag,PSA was 5,3 na 3 maanden combodart te hebben ingenomen was PSA 2.8 het plassen ging veel beter en ook minder overdag en s,nachts ben zeer tevreden over de medicatie. nu jaren later is PSA 1.7 nadeel de sex is wel veranderd.mati[lees meer...]ge erectie en zaadlosing.

03-11-2023 | Man | 79
Prostaatklachten (overig)
Kreeg heel raar gehoor. Meer mensen die hoorapparaat moesten?

26-07-2023 | Man | 69
Prostaatklachten (overig)
ik gebruik alfuzosine al 15 jaar en moet van Sandoz zijn alle andere merken waren niet goed alleen om de dag na eten alles wekt beter ook erecties en orgasme en geen bijwerkingen.

07-02-2023 | Man | 86
Prostaatklachten (overig)
Geweldig, geen bijwerkingen, werkt vanaf dag twee goed. Kan weer vlot plassen.

03-10-2022 | Man | 77
Prostaatklachten (overig)
Vooral in de nacht vaak en moeizaam plassen. Met dit middel wordt de kwaal misschien wel iets beter maar ik slaap evengoed niet en die kuitkrampen doen geweldig zeer.

25-01-2022 | Man | 72
Prostaatklachten (overig)
Met Combodart kom je niet meer klaar, maar ik heb nu wel een kop met haar.

02-01-2022 | Man | 69
Prostaatklachten (overig)
Gebruik nu ongeveer 5 jaar combodart en ben tevreden .

23-03-2021 | Man | 74
Prostaatklachten (overig)
Na veertien dagen inname reeds gevoelige verbetering van de klachten. Week na week steeds verdere verbetering en zonder geen enkele bijwerking ! Zonder deze medicatie had ik vroeger veel klachten : vaak plassen, moeilijk plassen, Werkelijk een wondermiddel en dit zonder enige ingreep ! Moet zelfs s'nachts niet meer opstaan om toe plassen. Een aanrader !

03-01-2021 | Man | 69
Prostaatklachten (overig)
te grote prostaat eerst een jaar minder sterke, geen resultaat, nu na 3 jaar gebruik nog steeds hetzelfde liedje totaal geen resultaat. Ben afhankelijk geworden van 3 maal (minimaal) daags ketteren. Vanwege corona geen verdere stappen kunnen ondernemen. Het is een product wat absoluut niet aanslaat. Vrouwelijke hormonen worden gebruikt bij prostaatkanker. Mogelijk in[lees meer...]dien dit toegevoegd zou worden zou de hormonen van de man verminderd kunnen worden met mogelijk een beter resultaat.

28-12-2020 | Man | 74

Tolterodine

02-09-2020 | Man | 60
tolterodine
Prostaatklachten (overig)
Gebruik katheter. Medicijn heeft totaal geen effect. Elke 10 min. Kramp om te plassen.

31-08-2020 | Man | 65
Prostaatklachten (overig)
Beste, Sinds enkele maanden is een wit product van combodart. Dutasteride/tamsulosine 0.5mg/0.4 mg Voor een verpakking van 180 stuks betaal ik bijna 70 euro. combodart kost hier 93 euro voor 90 pillen(in Belgie met voorschrift, ziekteverzekering komt niet tussen) Groetjes Jos

Vesomni

01-07-2020 | Man | 71
tamsulosine/solifenacine
pijn met urineren

Vesomni

22-05-2020 | Man | 71
tamsulosine/solifenacine
Prostaatklachten (overig)
Na een behandeling van een tumor in de blaas in 2017 veel aandrang van plassen en nachts 4 a 5 keer naar het WC voor een kleine hoeveelheid . er is ook een te grote prostaat, Deze medicijnen geven geen verbetering durf niet meer auto te rijden ivm duizeligheid. de bijwerking geef mee zorg dat het euvel zelf.

17-04-2020 | Man | 55
plasproblemen

17-04-2020 | Man | 55
Prostaatklachten (overig)
prostaat was gegroeit. plasproblemen medicijn werkt alleen de bijwerkingen.

09-04-2020 | Man | 75
Prostaatklachten (overig)
verleden jaar had ik bloed in de urine, naar H.A. die mij doorverwees naar uroloog,scan van de nieren,blaas,bloedonderzoek, urine onderzoek, inwendig blaas en prostaat onderzoek,gelukkig geen kanker, een paar maanden geleden opnieuw enkele druppels bloed op het einde van het plassen,,terug naar de H.A. die heeft dan tamsulosine voorgeschreven met zoveel bijwerkingen,ben[lees meer...] nu twee dagen gestopt met tamsulosine op eigen risico en na het lezen op verschillende forums over promanil ben ik nu dit aan het proberen,,met de hoop op beter resultaat.

27-02-2020 | Man | 61

21-09-2019 | Man | 69
Prostaatklachten (overig)
Ik neem normaal Omic Ocas 0,4 mg + Avodart 0,5 mg . ik was op reis in Duitsland en was medicamenten thuis vergeten. Daar kreeg ik van dokter Tamsulosin 0,4 mg firma Zentiva. Resultaat : Quasi GEEN werking. Omic Ocas werkt voor mij veel beter, maar kost voor mij veel meer.

Silodyx

16-09-2019 | Man | 78
silodosine
Prostaatklachten (overig)
nadeel : weinig tot geen slapen afname potentie /erectie pos: middel werkt als zodanig

09-02-2019 | Man | 72
Prostaatklachten (overig)
Verschrikkelijke ervaring; een capsule zorgde voor duizeligheid en 's nachts viel ik flauw op de wc, gevolgd door ademnood. Na een dagwaden de klachten verdwenen. drie dagen later kwam ik onder de uitslag en nu een maand later heb ik nog lichttherapie en is het nog niet over. De triggerfunctie van dit medicijn is overduidelijk.

29-12-2018 | Man | 60
Prostaatklachten (overig)
Slechte ervaring. Opgezwollen neusslijmvliezen waardoor belemmering luchtweg. Ademdepressie. Onrustige nachten. Sinds gebruik zijn mijn bloedssuikers verhoogd

22-11-2018 | Man | 69
Prostaatklachten (overig)
Kan makkelijker plassen dat is positief Maar veel kramp in benen, ik moest daarom stoppen

21-11-2018 | Man | 62
Prostaatklachten (overig)
Naar de huisarts geweest na enkele weken van veelvuldig en soms moeilijk plassen. 's Nachts meestal elk uur uit bed om te plassen. Bloed- en urineonderzoek wezen uit dat er geen kanker of ontsteking in het spel was. Het was "enkel" een vergroting van de prostaat. Ik werk 40 uur per week en heb mijn nachtrust nodig, zonder dat ik elk uur uit bed moet. Huisarts heeft Tamso[lees meer...]line voorgeschreven, die ik maandagavond ben beginnen in te nemen. Vanaf dinsdagavond heftige diarree, verstopte neus, duizeligheid en hartkloppingen. Ik ga dus meteen stoppen met innemen :(

22-09-2018 | Man | 78
Prostaatklachten (overig)
ben heel tevreden van dit medicijn

Vesicare

06-09-2018 | Man | 73
solifenacine
Prostaatklachten (overig)
Na eerst een onderzoek van de oncoloog naar prostaatkanker, was er geen prostatkanker, daarna naar uroloog die mij wegens het vele plassen in de nacht vesicare 5Mg voorschreef. De volgende dag 1 tablet in genomen, even later kreeg ik, Hartpatient zeer ernstige hartklachten en benauwdheid met daarbij komende, ontzettend raar in het hoofd als ok in ook nog een flinke dosis [lees meer...]morfine had in genomen en viel steeds in slaap aan de tafel, toen ik wat beter was geworden direct het ziekenhuis op gebeld en het bovenvermelde gemeld, de reactie was, onmiddellijk stoppen met dit medicijn dit is een zeer heftige reactie, thans na een nieuw gesprek moet ik Furosemide 20 gaan gebruiken in de avond, zodat ik misschien eindelijk snachts weer eens rustig kan slapen zonder steeds het bed uit te moeten.

08-07-2018 | Man | 63
Prostaatklachten (overig)
Na jaren tamsulosine begonnen de plasklachten ernstig toe te nemen. Uroloog raadde combodart aan en daar ben ik heel tevreden over. Problemen tot een minimum herleid zelfs als ik eens “over de schreef ga” qua alcoholgebruik.Ik ben ook een fervent fietser en ook daar geen problemen mee. Geen bijwerkingen ,uiterst tevreden.Had ik er maar eerder mee gestart.

26-05-2018 | Man | 70
Prostaatklachten (overig)
ik hoef niet zo vaak mijn blaas te legen.

09-03-2018 | Man | 76
Prostaatklachten (overig)
Dat is je prostaat, welkom in de groep, lachte mijn oude huisarts. Hij was gekomen omdat ik het belde over een blaasontsteking. Schreef me vervolgens alfuzosine voor en vroeg een scan. De scan bevestigde zijn vermoeden. De alfuzosine werkte per direct, maar ook het bijverschijnsel dat brandend uit mijn anus liep, waardoor ik om het uur douchte of met vochtige lapjes op de [lees meer...]wc bezig was. Besloot doen op de duurdere Xatral over te gaan. Daarvan was het bijverschijnsel nog erger.... Ik durfde de straat nauwelijk meer op. Stopte de behandeling resoluut. Inmiddels bleek dat de prostaat zich aardig hersteld had, waardoor ik een jaar probleemloos was. Begin maart 2018 na hevige koorts bij griep zijn de klachten weer terug. Ik zag dat er weer nieuwe middelen zijn, wordt vervolgd.

Ciprofloxacine

01-12-2017 | Man | 61
ciprofloxacine
Prostaatklachten (overig)
Ik had meerdere keren per uur aandrang om te plassen, maar vaak kostte het moeite om de straal op gang te brengen. Uit urinetest bleek niets maar bloedtest gaf wel ontstek8ng aan. De huisarts vermoedde prostaatontsteking en schreef me dit paardemiddel voor in hoge dosering gedurende een week. Vooraf de bijsluiter gelezen met ....tig mogelijke bijwerkingen, gaf niet echt[lees meer...] vertrouwen. Toch gestart en... het hielp wonderwel ! Klachten geheel verdwenen en de enige bijwerking was één keer diarree - hoewel dat ook gelegen kan hebben aan de bedorven groenten die ik de dag ervoor had genuttigd.