Ervaringen met Campral

acamprosaat

Depressie (1 mening)

Champix (1159 meningen)
Wellbutrin XR (587 meningen)
Methadon (118 meningen)
Zyban (78 meningen)
NiQuitin (69 meningen)

07-02-2017 | Vrouw | 21
Alcoholverslaving
Voorgeschreven als zuchtremmer voor alcoholverslaving. Had weinig effect, wel vervelende bijwerking in de zin dat ik veel last had van diarree, wat maar niet weg ging. Daarom na een paar maanden geswitcht naar Topiramaat.

21-02-2014 | Man | 26
acamprosaat
Alcoholverslaving
Ik heb het een paar maanden gebuikt. Geen merkbaar effect (ook geen bijwerkingen) en het leek voor mij meer een placebo. Ook refusal gebruikt, dronk ik gewoon dwars door. Alle gevolgen op de koop toe nemend. Deze week begonnen met baclofen om de innerlijke onrust weg te nemen, dat werkt super! Totaal geen behoefte meer om te drinken en slapen gaat ook een stuk beter!

19-02-2018 | Man | 34
Alcoholverslaving
Zou de drang naar alcohol verminderen na een aantal weken, werkt amper bij mij

25-10-2015 | Vrouw | 36
Alcoholverslaving
Pas 8 Oktober 2015 begonnen met dit medicijn. Door mijn ADHD ben ik verslavingsgevoelig en wanneer ik aan de wijn begin zit er geen rem meer op bij mij. Ik merkte dat ik steeds moeilijker van de wijn kon afblijven en greep steeds vaker naar de fles. Voor mijn gezondheid besefte ik dat dit zo niet langer kon. Ik heb hulp gezocht en heb ter ondersteuning Campral voorgeschr[lees meer...]even gekregen. Eerste week erg moeilijk gehad, maar na die week ging het steeds beter. Ligt het aan het medicijn of is het een placebo effect? Geen idee, maar ik wilde zelf stoppen om in de toekomst heel af en toe te kunnen drinken op een feestje, maar moest voordat ik dat zou kunnen van de arts eerst voor langere periode gestopt zijn met alcohol. Natuurlijk moet ik nog vaak aan de alcohol denken, maar wanneer ik mij dan op dat moment afvraag: heb ik nu echt daadwerkelijk trek in een glas wijn? Dan is de drang en de trek er bijna niet. Ik denk omdat ik zelf ook wil de werking gewoon goed is! Ik heb geen last van bijwerkingen van Campral.

23-04-2020 | Vrouw | 45
Alcoholverslaving
Hoe lang duurt het voordat het effect heeft. Ik begin vandaag en heb nog gedronken. Toch wil ik beginnen. Ik heb m'n hoop hier wel wat opgezet. Dronk 6 tot 8 flessen port per dag en zit nu op gemiddeld 3 zware biertjes (12%) en 2 normale (5%). En ik wil dit zó niet meer. Ik ben er zo klaar mee om blij te zijn dat ik toch nog een half biertje heb in de ochtend of om 08:01 v[lees meer...]oor de Aldi te staan wetende dat zij die daar werken allang weten dat ik voor bier kom. Miss zegt iemand dat ik, als ik echt niet wil, dan ook niet drink. Maar ik ben hiervoor 25 jaar verslaafd geweest aan heroïne en cocaïne en...en...en... Wel duidelijk lijkt me ; ). Ik lees dat het 4 weken duurt voordat je iets merkt en ik ben bang dat ik het niet zolang vol hou om niks te drinken. Ja erg hè, ik weet het wel... Hoop dat iemand mij een onbevooroordeelde mening kan geven, alsjeblieft. Gr. Mrjm Beetje raar dat ik in deze enquête al moet invullen wat de effectiviteit is, terwijl dat juist mijn vraag is. Oooh, dit is natuurlijk een review gedeelte... Oeps

20-08-2021 | Man | 49

17-10-2019 | Vrouw | 51
Alcoholverslaving
Gebruik het nu sinds 3 weken. Alleen is het volgens de apotheek niet meer leverbaar. Hoe lossen mede gebruikers van dit medicijn dat op?

02-01-2019 | Man | 51
Alcoholverslaving
Sinds 2 maanden gebruik ik 3 x daags campral nu is het plots niet meer verkrijgbaar bij mij eigen apotheek weet iemand waar dit nog wel verkrijgbaar is ?

22-11-2015 | Man | 51
Alcoholverslaving
neem nu af en aan een tijdje Camprall. Werkt zeer goed. Lichte bijwerkingen zijn: duizeligheid bij lopen, werkt een beetje als een diuretica, meer dorst denk ik ook, beetje droge mond ook, sexueel verlangen neemt wat af, jeuk aan mijn rechterarm (oplossing zinkzalf), heb vandaag niet zoveel gefietst misschien dat de bijwerkingen afnemen bij meer beweging???. Al met al zee[lees meer...]r tevreden. Punt is nu wel dat mijn andere medicijnen seroquel op zijn, nam ik ook dan weer wel en dan weer niet. Heb mijn therapeut Email gestuurd. Ga morgen apotheek bellen.

13-07-2016 | Man | 53
Alcoholverslaving
na véle jaren van terugval (minstens 2X per jaar met bijgaande desastreuze gevolgen) en mijn halsstarrig volhouden het zonder medicijn op alléén wilskracht "het te MOETEN redden" helpt Campral "nu". 6 jaar geleden stopte ik met inname (na ong. 1,5 jaar buitengewone nuchterheid), en hield mezelf voor dat alles zo goed ging dat ik het uitwisselen van "medicijn" (e.g. Campr[lees meer...]al, Antibus. Refusal of wat dan ook i.p.v. alcohol) geen oplossing was maar een teken van persoonlijke zwakte. 4 maanden later had ik relaties, woning, inboedel, gezondheid, wilskracht om te leven, alles wat ik voor de 3e keer in mijn leven vanuit "niks"weer opgebouwd had letterlijk en alwéér in no-time vergokt met drank. Recentelijk (ong. 1 maand nu) heb ik na herhaaldelijke "alcohol-gedachten" besloten om Campral opnieuw in te nemen, en dat dit géén "eieren voor m'n geld" kiezen is, maar een wilskrachtige keuze gebaseerd op leven (NIET overleven). Of dit medicijn een op louter psychomatisch, fysiek vlak of op beiden een uitwerking heeft maakt mij niet langer uit, het helpt me dagelijkse keuzen te voelen en maken op heldere manier, zonder overmatige euforie/depressie, wetend dat ik ermee stoppen kan zodra ik dat nodig acht, én wetend dat ik NIET met drinken stoppen kan wanneer het nodig is. Voorheen was het "kiezen tussen twee kwaden", nu is het "best of both worlds". in andere woorden: met alcohol heb ik bewezen niets wezenlijks te kunnen beginnen, met Campral heb ik bewezen, en bewijs ik dag na dag dat, wél te kunnen doen.

03-01-2021 | Man | 55
Alcoholverslaving
Aan vrouw 44 jaar, Ik kom uit een identieke situatie en ben al een jaar droog. Gebruikte geen campral maar was wel een tijdje in opname en nazorg (AA) Een goede psychiater leerde me dat je jezelf niet mag opleggen je NOOIT meer mag drinken 80 % van deze mensen die zichzelf dit opleggen hervalt. Naltrexon is volgens mij meer geschikt, dit middel maakt dat je als je dan [lees meer...]toch eens besluit te drinken je veel minder drinken zal omdat je de roes niet krijgt ( het genot van alcohol is niet het middel zelf maar je dopamine's, adrenaline...die vrijkomen) Dus voor je drinkt (uitzonderlijke keer, bij een blauwe maan of op je verjaardag) neem je een pilletje en na enkele consumatie's stop je omdat de roes veel minder is. Van de verslaving aan roesen zeker als je ook de andere 2 zware (hero en charlie) afgeraken is niet gemakkelijk en volgens mij niet mogelijk alleen met medicijnen. Begeleiding of het lukt zelden.

22-06-2023 | Man | 57
Alcoholverslaving
Ik heb het gevoel dat dit niet meer helpt . Dat de persoon toch weer drinkt en zie het ook direct aan zijn manieren. Natuurlijk liegt hij dit af en zegt hij dat hij 0 % alchohol drinkt. Maar ik geloof dit niet ik ken de persoon echt heel goed. Zegt wel de drang te hebben naar alchohol maar zegt ook ik weet als ik met 1 begin ik niet meer kan stoppen

27-01-2020 | Vrouw | 57
Vanaf dag 1 totaal niks meer gedronken. Ben trots op mezelf. Succes allemaal

08-07-2018 | Man | 57
Alcoholverslaving
Als hulpmiddel aangeraden gekregen om met mijn alcoholverslaving af te rekenen. Ik heb het idee dat het bij mij wel werkt, maar niet in die mate dat ik het blijf slikken. Ik blijk - vreemd genoeg na jaren en jarenlang overmatig alcohol gebruik - niet zozeer verslaafd aan de alcohol opzich, maar meer aan het heffen van het glas. Wat bij mij formidabel werkt is inname van al[lees meer...]cohol-vrije drank, wijn. In hoeverre dat kwaad kan weet ik... wil ik binnenkort eens d.m.v. een (nieuw) bloedonderzoek naar lever- en nierwaarden laten testen.

13-01-2020 | Vrouw | 63
Alcoholverslaving
Niet DRY january maar Dry december 2019 en gestart met Campral s morgens 2 tablettten en s avonds 1 tablet, de middag sla ik meestal over, omdat ik ze s morgens pas tegen de middag in neem, ik heb er veel baat bij en geen zucht meer en ook geen probleem ermee, het bevalt me uitstekend, ,want ik dronk stevig iedere dag minimaal 4 glazen wijn en begon me steeds meer zorgen [lees meer...]te maken over de vele bijwerkingen van mijn geheugen en geirriteerdheid, ik ben begonnen met Nalmefeen van Selincro om de zin in wijn-bier, te verminderen en toen ik volledig gestopt was ben ik over gestapt naar Campral , een groot nadeel is dat ik regelmatig last van hevige jeuk en roodheid heb en met name alleen op de armen en dat begint s avonds en houdt lang aan, hierdoor neem ik antihistamine 180 mg. dat helpt goed. en een ander nadeel is veel meer zin in te eten en snoepen, maar de smaakpapillen zijn veel groter geworden en meer trek dus...