ziekte

Alcoholverslaving

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor alcoholverslaving

Naam Aantal ervaringen Effectiviteit Algehele tevredenheid
Diazepam 1 5
Priadel 1 4
Rivotril 1 4
Amoxicilline / Clavulaanzuur 1 2

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: alcoholverslaving

15-10-2019

Alcoholverslaving

Erectie problemen,zijn er meer mannen hier met met met dit probleem,,of zit dat tussen mijn oren omdat ik er over gelezen en gehoord heb?
01-09-2019

Alcoholverslaving

Ik ben een echte zuipschuit, maar dit heeft me toch wel even geholpen.
02-08-2019

Alcoholverslaving

Absolute aanrader! Ik heb zelf een AUD, alcohol use disorder. Op het moment dat ik wat drink heb ik geen rem meer en wil ik steeds meer + bekende drugs erbij wanneer ik me aangeschoten begin te voelen. Nu ben ik eerder 5 jaar abstinent geweest na een rockbottom maar deze nam in kracht af en alcohol kwam weer mijn leven in geslopen doordat ik op bijna alle vlakken in mij[lees meer...]n leven succesvol was. Maarja de alcohol en drugs hebben hier hun stempel wel weer opgezet en uiteindelijk mij en mijn leven weer goed verkloot. Na weer eens een binge ben ik nogmaals naltrexone op gaan zoeken en dan wel via de C 3 Foundation (super initiatief). En volgens deze benadering gelijkt gestart met direct gewenste resultaat! Geen ongecontroleerd drinken meer wanneer ik een uur van te voren een pilletje in nam. De verslaafde in mij wist me natuurlijk om de tuin te leiden en weer eens te drinken zonder dat ik het in had genomen. Hierdoor neem ik nu elke dag 50mg en heb eig al helemaal geen behoefte meer aan alcohol, neem hoogstens 1 drankje, totaal geen behoefte meer aan. Als ik het wel zou drinken weet ik dat de dopamine geblokkeerd word en het circus niet meer los gaat in mijn hersenen. Dus geen gekkigheid en controle verlies meer, geen drugs erbij, eindelijk voor goed afgelopen! Ik blijf nog 2,5 maand dagelijks slikken en daarna bouw ik af. Dan heb ik genoeg ervaring met onder controle drinken waardoor mijn hersenen weer nieuwe banen gaan gebruiken. Ik ben zelf weer de baas, niet de verslaafde. Kan het iedereen aanraden die vergelijkbare aandoening heeft. Bijwerkingen wat minder behoefte aan seks maar werkt allemaal nog top :)
27-07-2019

Alcoholverslaving

Oppassen geblazen wanneer u vapt sommige vape vloeistoffen bevatten alcohol zodat u alcohol dampt met alle gevolgen van dien.
13-07-2019

Alcoholverslaving

Gebruik deze medicijnen nu een week . De eerste drie dagen wist ik niet wat mij overkwam had zeer veel bijwerkingen heb 4 nachten achterelkaar niet kunnen slapen ben. Ben nu aan het bijkomen het lijkt nu beter te gaan
26-06-2019

Alcoholverslaving

prima medicatie om de verslaving te onderdrukken nu helaas uit de handel zit nu aan de lorazepam en gaat met de dag slechter met me ik neem 4 mg werkt gewoonweg niet ik heb zeer vel last van een tremor dat was met chloordiazepoxide niet aan de orde uit de handel ivm grondstoffen tekort laat me niet lachen in duitsland volop te verkrijgen nee wij moeten weer eens extra gaa[lees meer...]n betalen voor onze gezondheid alsof we al niet genoeg betalen
05-05-2019

Alcoholverslaving

Ik ben net begonnen met dit medicijn omdat ik een extra steun kon gebruiken bij het stoppen met drinken. Ik drink helemaal niet dagelijks, maar als ik drink wel veel te veel en dat wou ik veranderen. Dit zou een mooie stok achter de deur kunnen zijn. Maar ik ben van te voren niet voldoende voorbereid op welke bijwerkingen dit echt ook wel kan geven. Misschien zal ook niet [lees meer...]iedereen hier last van hebben, maar het beperkt mij nu wel enorm in mijn dagelijks functioneren. In die mate dat ik eigenlijk vrijwel niks meer kan doen. Ik ben ontzettend duizelig, voel mij onbehagelijk, wazig, zie ook wazig alsof er een stroboscoop aan staat super irritant en heb behoorlijke koppijn. Dit zonder dat ik alcohol gedronken heb! Ik hoop dat dit de aankomende dagen nog weg gaat trekken maar anders ga ik hier zeker weer mee stoppen... Dit beperkt mij meer dan het drinken van alcohol, ik voel mij gewoon super onaangenaam onder invloed terwijl dat nou juist de bedoeling is om mij niet zo te voelen.
18-02-2019

Baclofen (baclofen)
Alcoholverslaving

Hoi, Baclofen heeft echt mijn leven veranderd, na de NA, AA en kliniek bleef ik maar cravings houden en werd depri van iedere dag met de verslaving bezig zijn. Naar meetings, en werkboek bijhouden en de schijn hoog houden dat clean zijn zo goed gaat. Ben ik via internet er achter gekomen dat Baclofen wel eens zou kunnen helpen dus naar de huisarts en wat fijn dat zij he[lees meer...]t ook zag zitten. Begonnen met 10 mgr per dag en tot 75 mgr. Vanaf de eerste dag jeetje wat voelde ik me goed en dan langzaam opbouwen nou daar kwam bijwerking 1 slaap, ik kon echt de ogen niet open houden op het werk dus terug gegaan naar 20 mg per dag en krijg ze nu iedere 3 maanden op recept en lekker opgespaard. Op vakantie het boek van Ameisen gaan lezen en de dosering opgehoogd tot 200 mgr per dag omdat Ameisen dit ook gedaan heeft en daarna afkeer kreeg van de alcohol. Dit was echt te veel ik kreeg spasmen en hallucinaties en bleef gewoon drinken dus maar weer terug naar de 20 mgr. Nu een jaar na de eerste tablet kan ik zeggen dat ik de juiste dosering en leefwijze gevonden heb. Door de weeks geen alcohol en ik dronk ongeveer 2 flessen wijn per dag, nu kan ik als een normaal mens af en toe iets drinken in het weekend. Als ik nu voel dat ik cravings krijg neem ik een pilletje extra. Ja ik ben er blij mee.
22-01-2019

Alcoholverslaving

ik koop het medicijn in duitsland kleeve 50 stuks 32.63 25mg op recept moet zelf betalen eind van het jaar bij de belasting terug vragen
02-01-2019

Alcoholverslaving

Sinds 2 maanden gebruik ik 3 x daags campral nu is het plots niet meer verkrijgbaar bij mij eigen apotheek weet iemand waar dit nog wel verkrijgbaar is ?
09-12-2018

Alcoholverslaving

Op advies van een verslavingsarts dit middel voorgeschreven gekregen. Na enkele dagen zeer ernstige vorm van radeloosheid die me bijna tot een zelfmoordpoging heeft gebracht.
18-11-2018

Alcoholverslaving

Ik heb bijna 1,5 jaar Refusal geslikt, totdat Refusal niet meer verkrijgbaar was. Daarna overgestapt naar Antanus. Dit heb ik echter maar 5 maanden geslikt, toen gestopt omdat ik dacht dat ik sterk genoeg zou zijn om het zonder de Antabus te kunnen. Na 2 weken gestopt te zijn, nam ik een klein slokje wijn (8,5%) en mijn hart sloeg bijna op hol! Ik schrok mij dood! Ik h[lees meer...]eb toen meteen de wijn weggegooid. Na 4 weken dacht ik dat de antabus wel uit mijn lichaam zou zijn, dus weer geprobeerd een slokje te nemen; hart sloeg weer op hol. Ook weer de wijn direct weggegooid. Sindsdien geen druppel meer aangeraakt. Sterker nog, durf de alcohol niet meer aan te raken. Het schijnt dat Antabus zich in de vetcellen ophoopt, en aangezien ik best een forse vrouw ben, duurt het veel langer voordat de Antabus uit het lichaam is tav een mens met een normaal BMI. Dus pas op als je weer wil gaan drinken na het stoppen met Antabus; voor mensen met een hoog BMI!! Doe het nu (na dat laatste slokje) 4 maanden op eigen kracht! Ik hou mijzelf voor dat de Antabus in mijn DNA zit en er nooit meer uit wil gaan. Bijzondere gedachte (vindt de verslavingszorg ook), maar het werkt wel! Geen alcohol meer voor mij, althans, elke dag laat ik het eerste glas staan :)
17-11-2018

Priadel (lithium)
Alcoholverslaving

Dit medicijn hielp mij om een stabiel leven te lijden. Het helpt de pieken en dalen tijdens stress te verminderen. Ik heb weinig bijwerkingen maar ben wel bang voor nierfunctieproblemen. Eet 3 maaltijden per dag en gebruik weinig zout en beperkt zoetigheid.
10-11-2018

Alcoholverslaving

Ik gebruik dit middel nu langer dan 2 jaar, na afgekickt te zijn van een ernstige alcohol verslaving. Onder begeleiding van een verslavingsarts heb ik naltrexon gekregen. Het effect was bijzonder effectief, ik ben tot op de dag van vandaag nog steeds abstinent. Geen druppel gedronken, het is een fijne steun tegen alcoholverslaving. Echter geen wondermiddel, je moet zelf k[lees meer...]eer op keer beslissen geen alcohol te drinken. Momenten van alcoholzucht blijven. Bijwerkingen zijn: koud, rillingen, angst, libido is ernstig verstoord (bijna geen behoefte aan seks), diaree, opvallend was dat ik extreem nerveus/zenuwachtig was geworden, heel vervelend. Echter belangrijkste is dat ik alcohol vrij leven heb en weer kwaliteit van leven! Geloof me! Ik kan Naltrexon van PCH iedereen aanraden die kampt met een alcohol afhankelijkheid.
25-10-2018

Alcoholverslaving

antabus gewoon het enigste wat helpt als je niet wilt drinken zijn er mensen die niet willen drinken maar geen antabus willen dan zijn ze bang om niet te kunnen drinken
13-09-2018

Alcoholverslaving

Ik was tot vorig jaar een jarenlang verslaafd-met onderbreking- aan jenever, met een eindpunt aan bijna 2flessen/dag! Dit als gevolg dat ik gedwongen werd opgenomen en verplicht door de Rechtbank, tot nader orde, inname Antabuse. Ik voel mij wel beter, maar kan niet zonder. Alcohol is een duivel en breng je niks anders dan ellende ( agressie, rijbewijs kwijtgespeeld - nu e[lees meer...]ven terug- ). Buiten die 2 bijwerkingen zien we wel en hopelijk blijft Antabuse bestaan, maar elke dag inname is véél! We zien wel in de toekomst!
30-08-2018

Alcoholverslaving

Helaas heeft Naltrexon bij mij niet het gewenste effect; geen/verminderde zucht naar alcohol. Ook geen bijwerkingen, er gebeurde gewoon helemaal niets. Ik kreeg ook verschillende verhalen over de werking ervan: 1. Het zou een seintje geven aan je hersenen alsof je al 2 drankjes zou hebben gehad en dat hiermee de zucht naar alcohol zou afenemen. 2. Dat alcohol vies zou ga[lees meer...]an smaken en dat je er doorboor minder zin in zou hebben. Nou, van beide heb ik niets ervaren. Hiermee dus dan ook gestopt. Nu ben ik net begonnen met Antabus (bruistablet, 7 dgn per week 200 Mg, 1 keer per dag) (effect: lichamelijk zeer ziek worden als je ook maar een druppel alcohol binnen krijgt). Je laat het wel uit je hoofd om te drinken als je weet wat de gevolgen zijn.... Dit is voor mij nu echt een positieve stok achter de deur (en geeft veel rust in het koppie). Wel even goed opletten met uiteten gaan (zit ergens alcohol in “verstopt” en deodorant, parfum, etc. met alcohol erin). Ook alcohol in contact met de huid kan al problemen geven.
15-08-2018

Alcoholverslaving

Na alcoholverslaving en behandeling in kliniek verder gegaan met Librium dat later chloordiazepoxide is gaan heten. Voelde me er uitstekend bij en had geen of nauwelijks bijwerkingen. Heb daardoor altijd mijn werk goed kunnen doen. Medicijn is nu uit de handel. Mijn huiasrts die ik zeer hoog heb, heeft me diazepam 2 mg voorgeschreven met het beleidsplan af te bouwen. De [lees meer...]eerste weken veel bijwerkingen. Spierpijnen en vooral duf en hoofdpijn. Weet iemand of er nog chloordiazepoxide te krijgen is? En heeft iemand ervaring met een goed alternatief? Graa een reactie.
05-08-2018

Alcoholverslaving

Ik heb refusal gebruikt maar nu bestaat het niet mee is er ook iets anders in injectievorm ?
28-07-2018

Alcoholverslaving

Gebruikte het al 12 jaar,maar nu is Refusal niet meer te verkrijgen,heel jammer.Ik slikte een hele periode dagelijks dit medicijn,sinds 2 jaar 2 x week als onderhoudsdosis,veels te bang om te hervallen. Nu gebruik ik Antabus 250 mg 2 x week
08-07-2018

Alcoholverslaving

Als hulpmiddel aangeraden gekregen om met mijn alcoholverslaving af te rekenen. Ik heb het idee dat het bij mij wel werkt, maar niet in die mate dat ik het blijf slikken. Ik blijk - vreemd genoeg na jaren en jarenlang overmatig alcohol gebruik - niet zozeer verslaafd aan de alcohol opzich, maar meer aan het heffen van het glas. Wat bij mij formidabel werkt is inname van al[lees meer...]cohol-vrije drank, wijn. In hoeverre dat kwaad kan weet ik... wil ik binnenkort eens d.m.v. een (nieuw) bloedonderzoek naar lever- en nierwaarden laten testen.
24-06-2018

Baclofen (baclofen)
Alcoholverslaving

Dit is het enige wat werkt. Diverse therapieën, Campral, aantal keer afkicken (met behulp van benzo's)... 2 maand volledig gestopt... Herval, elke keer weer! Baclofen gaf me heel snel vervelende bijwerkingen (duizeligheid, kouden handen, verdoofd gevoel in handen, ...) waardoor ik snel dacht aan stoppen, maar na enkele dagen al een drastisch verschil in de drang (craving) [lees meer...]naar alcohol. Nu zit ik op 90Mg/dag (25Mg ochtend - 30Mg middag - 35Mg avond) en drink nu nog 10 tot 12 eenheden alcohol per week, dit was voor de Baclofen behandling 75 tot 100 eenheden per week. AUB: bent u alcoholverslaafd, of kent u iemand --> https://baclofentreatment.com/ of google 'Olivier Ameisen Baclofen'. Mijn leven ziet er nu TOTAAL anders uit, ik kan terug aan de toekomst denken en mijn leven ziet er terug rooskleurig uit. Ga ervoor!
10-05-2018

Abilify (aripiprazol)
Alcoholverslaving

Dit middel Abilify staat op de meest gevaarlijkste middelen het is een van de 6 dodelijkste die er bestaan ...mediceren zonder medicijnen gebeurt bij ..je reis naar huis ...
09-04-2018

Tranxene (clorazepinezuur)
Alcoholverslaving

Aanvankelijke medicijn schijnt uit de handel te zijn genomen.
09-04-2018

Alcoholverslaving

Werkt goed tegen de drang om te beginnen met drinken. De eerder genoemde dosering gebruik ik nogal vrij. Vier à 5 tabletten op een dag zijn geen uitzondering. Op dagen dat het niet nodig is gebruik ik niets.
14-03-2018

Alcoholverslaving

Vorige week kreeg ik van de apotheek te horen dat Refusal niet meer wordt gemaakt. Nu ben ik al meer dan 500 dagen droog maar vond het toch prettig dat ik een stok achter de deur had. Zijn er meer mensen die dit nieuws hebben gehad en wat gebruiken die als alternatief. Mijn apotheker gaf als alternatief een medicijn waarvan er drie maal daags twee tabletten moet worden ge[lees meer...]nomen. dat vind ik wel erg veel dus ik ga het maar zonder proberen.
10-03-2018

Alcoholverslaving

Ik heb het gevoel dat ik de hele dag kan slapen en last van hoofdpijn
19-02-2018

Alcoholverslaving

Zou de drang naar alcohol verminderen na een aantal weken, werkt amper bij mij
19-02-2018

Rivotril (clonazepam)
Alcoholverslaving

Ik gebruik Rivotril om de zin in alcohol te verminderen, een voldoende sterke dosis geeft je net dat 'tipsy' gevoel waardoor je niet gaat drinken. Werkt rustgevend en ik slaap er ook beter door.
06-01-2018

Alcoholverslaving

In deze eerste week werkt het middel wel tegen voorkoming van Alchol gebruik. Denk er niet eens aan nu. Echter dus wissel werking met andere medicatie of mischien allergish voor iets. In ieder geval weer terug voor advies.(mijn klachten bijwerkingen zijn dus niet over refusal met alcohol) Refusal doet zn werk gewoon tegen alcohol. Maar dus enor veel reactie met mn lichaam[lees meer...] en geest. Ook weer angstig schrik achtig. en beetje hoe noem je dat waan.. Alsof je een drugs hebt gehad.

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2192)
Depressie (1804)
Angst & paniekstoornis (1646)
Hoge bloeddruk (1255)
Acne/puistjes (868)