ziekte

Alcoholverslaving

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor alcoholverslaving

Naam Aantal ervaringen Effectiviteit Algehele tevredenheid
Lorazepam 1 4
Priadel 1 4
Rivotril 1 4
Amoxicilline / Clavulaanzuur 1 2

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: alcoholverslaving

29-09-2021 | Man | 53
Alcoholverslaving
Ik kreeg een weekje 25 mg Sandoz, nou ik kreeg gelijk weer trek, werkt totaal niet, volgende week weer Mylan hebben ze me beloofd

15-09-2021 | Vrouw | 46

20-08-2021 | Man | 49

25-06-2021 | Man | 58
Alcoholverslaving
Heb last van erectiestoornissen en verminderde sexuele lust

07-06-2021 | Man | 49
Alcoholverslaving
remt de zucht , zeer effectief

11-04-2021 | Vrouw | 45
Alcoholverslaving
Refusal ervaring Ik blijf me doodmoe voelen energie is helemaal weg Ken alleen nog maar slapen echt uren lang Ook vaak misselijk en hoofdpijn Voel me ook draaierig in mijn hoofd Soms net of ik dronken ben of high terwijl ik totaal nuchter ben.

07-04-2021 | Man | 40
Alcoholverslaving
In 2010 experimenteel voorgeschreven gekregen als ondersteuning na jarenlange ghb verslaving. Craving 100% verminderd. Na ingesteld te zijn op 3 x 50 mg per dag volgde een periode van complete abstinentie van alle middelen van 5 jaar. Ondertussen afgebouwd naar onderhoudsdosering van 3 x 25mg per dag. Uiteraard werkt baclofen alleen als ondersteunend middel. Verslaving is [lees meer...]een complex probleem wat niet opgelost wordt door een pilletje. Wel heeft de baclofen meer ruimte gegeven om de geleerde therapie onderdelen daadwerkelijk toe te passen omdat de craving veel minder de overhand had.

Valdispert

27-02-2021 | Man | 35
valeriaan
Alcoholverslaving
Ik ben in 1x gestopt met drinken en in de avond voel ik dan even wat zenuwen van je moet een biertje. dan neem ik een valdispert en voel ik me weer rustig en kom ik mijn avond door

03-01-2021 | Man | 55
Alcoholverslaving
Aan vrouw 44 jaar, Ik kom uit een identieke situatie en ben al een jaar droog. Gebruikte geen campral maar was wel een tijdje in opname en nazorg (AA) Een goede psychiater leerde me dat je jezelf niet mag opleggen je NOOIT meer mag drinken 80 % van deze mensen die zichzelf dit opleggen hervalt. Naltrexon is volgens mij meer geschikt, dit middel maakt dat je als je dan [lees meer...]toch eens besluit te drinken je veel minder drinken zal omdat je de roes niet krijgt ( het genot van alcohol is niet het middel zelf maar je dopamine's, adrenaline...die vrijkomen) Dus voor je drinkt (uitzonderlijke keer, bij een blauwe maan of op je verjaardag) neem je een pilletje en na enkele consumatie's stop je omdat de roes veel minder is. Van de verslaving aan roesen zeker als je ook de andere 2 zware (hero en charlie) afgeraken is niet gemakkelijk en volgens mij niet mogelijk alleen met medicijnen. Begeleiding of het lukt zelden.

01-01-2021 | Vrouw | 27
Alcoholverslaving
Kan dit samen met corceta vraag ik me af? Want voelt niet goed

26-12-2020 | Man | 50
Alcoholverslaving
Ik drink reeds tientallen jaren teveel alcohol. Ik heb een leuk gezin, goede baan, ben sportief. Maar ik kan de strijd nooit winnen, ik voelde dat ik uiteindelijk aan de alcohol ten onder zou gaan. Mijn doel was niet stoppen, maar ‘normaal’ omgaan met alcohol. Na zelf op zoek te gaan op internet ben ik Baclofen tegengekomen. Boek van Olivier Ameisen gekocht (2de hands, nie[lees meer...]uw niet meer beschikbaar). Mijn huisarts stond er voor open. Traag gestart. Moet ook wel, want bij te sterke ophoging van de dosis heb je vervelende bijwerkingen. Opgehoogd tot 225mg/dag. Bijwerkingen zijn dan groot, maar ik kon wel normaal gaan werken, dus niet onoverkomelijk. Ik bleef ook gewoon drinken, s avonds, gemiddeld een 9-10 eenheden per dag. Op een bepaald ogenblik had ik de indruk dat ik ‘vol’ Baclofen zat. Ik kon de hoge dosis niet volhouden wegens raar gevoel in mijn hoofd, duizelig, ademhalingsonderdrukking: ik was even in paniek. Nu ben ik 2 weken verder en heb ik de dosis alweer gehalveerd: omdat mijn lichaam verzadigd was kan ik nu met veel kleinere dosis verder. Het belangrijkste: ik heb de meeste dagen niets meer gedronken. Het is nu kerst, en er komt wel s iemand op bezoek. Ik drink gewoon iets mee. Maar: ik doe dat nu zeer rustig, minder dan de anderen, wat absoluut een waanzinnig verschil maakt met vroeger. En als het bezoek weg is kan ik ook gemakkelijk terug overschakelen op prikwater. Dat had vroeger helemaal nooit gekund. Dan moest ik gewoon doordrinken. Het is nu allemaal nog pril, maar tot hiertoe is het een fantastisch resultaat. Of jet het moet blijven nemen weet ik niet. Ik ben van plan om dat 6 maanden te doen, en dan afbouwen en zien wat er gebeurt. Als het niet lukt kan ik terug de cyclus opstarten. Ik ga in alle geval het resultaat hier posten, met referentie BACLOFAN

18-11-2020 | Vrouw | 46
Alcoholverslaving
Ik neem op dit moment 25 mg per dag (halve tablet). Bedoeling is dat ik volgende week hele dosis ga nemen, maar op dit moment is het al erg effectief. Ik heb nog wel af en toe trek in alcohol, maar na 5 seconden is dat gevoel weg. Voorheen ging dat niet weg totdat ik had gedronken. Dus het werkt uitstekend. Ik voel me alleen al vanaf het begin 'stoned'. Ik neem het table[lees meer...]t in de ochtend om 8 uur in en dan ben ik van 12-15 uur niet veel waard. Het gaat nu na een paar dagen wel beter dan de eerste dagen, maar hopelijk trekt het nog verder bij. Want dit is niet zo tof. Maar misschien is het een idee om het 's middags of 's avonds te nemen, zodat dat zware gevoel pas komt als ik in bed lig.

Diazepam

30-10-2020 | Vrouw | 47
diazepam
Alcoholverslaving
Gestopt met alcohol drinken(verslaving begon ongeveer 18 jaar geleden). 5 maanden geleden gestopt (mijn 4de keer) Nam het de eerste 2 weken 2 tot 3 keer per dag, was echt nodig. Moest toen niet werken (vakantie). Neem het nog steeds na mijn werkdag. Rond 17u30. Helpt om niet terug te grijpen naar de drank, wat veel meer schade aanricht dan deze medicatie. Het effect neemt[lees meer...] wel af, er treed gewenning op, maar ik blijf het voorlopig nemen, ik kan moeilijk om met stress en wil echt niet hervallen. Ik neem ook antabuse in de ochtend. Dat stelt me ook gerust. Rond 20u30 neem ik melatonine, dat maakt dat ik me slaperig ga voelen en om 22u een halfje mirtazapine (ook tegen depressie, vroeger een heel, maar dan ben ik nog loom smorgens). Als ik om 22u15 ga slapen val ik snel in slaap, en slaap ook rustiger dan toen ik aan de alcohol zat. Sta om 6u45 op, dan ben ik redelijk uitgerust. Kan in het weekend wel nog langer slapen. Neem al jaren in de ochtend ook wellbutrin, tegen depressie. Ik leef stilletjes aan meer en meer, leren omgaan met stress en ook problemen aanpakken, wat niet makkelijk is. De medicatie helpt me. Bij aanvang (eerste weken) hadden alle bovengenoemde medicatie bijwerkingen, maar mijn lichaam geraakte eraan gewoon, en heb nu weinig tot geen bijwerkingen meer. Mijn leverwaarden zijn op 5 maanden super goed, ook cholesterol en suiker. Ben blij, maar ik weet dat het ook anders had kunnen lopen. Alcohol is echt vergif en veel schadelijker dan diazepam.

25-10-2020 | Vrouw | 57
Alcoholverslaving
Al snel na inname vd 1e pil voelde ik me echt ziek ruim 5 uur lang. Daarna zakte alles gelukkig. 3 weken lang had ik geen behoefte meer aan alcohol. De zucht was écht weg. Helaas... ik kan niet goed omgaan met narigheid uit het verleden. Dit werd dus na 3 weken niets drinken weer een glaasje nemen. De eerste tijd merkte ik dat naltrexon ervoor zorgde dat ik minder kon dri[lees meer...]nken met hetzelfde effect, nl verdoving... Helaas, mijn lichaam wende ook aan dit middel. Nu een paar weken gestopt ermee, maar aankomende week een nieuwe poging doen met hopelijk langere tijd geen behoefte aan alcohol. Anders ga ik desulfiram proberen.

16-10-2020 | Vrouw | 35
Alcoholverslaving
Beste allemaal, Na het lezen van meerdere reacties voel ik de behoefte om te laten weten dat ik het niet meer alleen hoef te doen. Van jaren lang alcohol te misbruiken, baan kwijt, dak en thuisloos te zijn geweest heb ik mijn antwoord gevonden bij de AA en NA. Het 'leren' leven zonder middelen vond ik erg moeilijk. Maar ondertussen (35 jaar), eigen huisje, lieve vrie[lees meer...]nden van de AA en NA om me heen, is het gelukt om erachter te komen waarom ik op jonge (13) leeftijd al ben gaan drinken en hoe ik een veel toffer leven kan hebben zonder middelen! Voor vragen of informatie: (..) . (mijn medicijn.nl : geen privé gegevens worden doorgegeven. )

Lorazepam

02-09-2020 | Man | 52
lorazepam
Alcoholverslaving
Mijn psychiater vond het verstandig om, indien zonder direct toezicht, in ieder geval met medicinale ondersteuning op te soberen. Dit gaat met een afbouwschema. De eerste dagen is de dosering dan redelijk hoog. Eerlijk gezegd was ik blij toen ik mocht stoppen. Je slaapt er heerlijk op maar overdag is het toch heftiger dan ik had verwacht. Ik vlakte er best van af en mijn [lees meer...]motoriek werd er ook bepaald niet beter op. (pas op in verkeer en met machines, kinderen etc.) Wel heb ik nu nog wat voorgeschreven van de arts voor noodgevallen. En daar is het, voor mij, naast het stoppen met drinken, denk ik met name goed voor want het maakt je wel een stuk rustiger. Maar ik zou zeker oppassen voor medicijnverslaving (zoals ook wordt aangegeven) en ik zou het zeker niet te vaak willen gebruiken daar vind ik het te heftig voor.

16-08-2020 | Man | 45
Alcoholverslaving
voel mij zeer vermoeid slaap ganse dagen en geen energie. verder doet het zijn werk want ik drink niet

01-08-2020 | Man | 51
Alcoholverslaving
Hallo, Gisteren Refusal ingenomen, diezelfde avond gewoon 8 halve liters bier gedronken,geen effect!

10-06-2020 | Man | 43
Alcoholverslaving
Ik heb nu en dan (eens in de 2 maanden) een alcoholgebruik van zo'n 2 weken waarin ik in 2 weken tijd 5 keer zo'n 3 tot 4 liter bier per avond drink en daardoor in de problemen kom. Ik ben Refusal gaan nemen om dit te tekkelen/vloeren. Echter werd de zucht naar alcohol er niet minder van. Ik ben toen na de laatste iname van Refusal precies 4 dagen en 4 uur (=100 uur) ges[lees meer...]topt met de iname van Refusal en ben toen gaan drinken. Ik had geen reactie, hooguit de angst op een reactie wat op zichzelf even een versnelde hartslag en wat angst gaf. Deze verdwenen al snel na het door drinken. Nu wil ik wel met klem zeggen dat ieders lichaam heel anders kan reageren! Kijk dus uit! Ik ben lichamelijk verder nog heel gezond en mijn conditie is goed. Voor mij is het geen middel dat dus echt werkt en mij verder helpt. Ik had van het middel zelf de vervelende bijwerking dat ik er erg moe van werd en er slecht van sliep met levendige dromen en vaak wakker. De vraag is dan altijd of dat aan het middel zelf lag of aan andere omstandigheden die daar in rol in speelden. Het is een moeilijk strijd. Zowel het leven MET als het leven ZONDER alcohol heeft zo zijn voor- en nadelen. MET alcohol is voor mij in ieder geval nooit erg lang vol te houden uiteindelijk. Succes iedereen!

23-04-2020 | Vrouw | 45
Alcoholverslaving
Hoe lang duurt het voordat het effect heeft. Ik begin vandaag en heb nog gedronken. Toch wil ik beginnen. Ik heb m'n hoop hier wel wat opgezet. Dronk 6 tot 8 flessen port per dag en zit nu op gemiddeld 3 zware biertjes (12%) en 2 normale (5%). En ik wil dit zó niet meer. Ik ben er zo klaar mee om blij te zijn dat ik toch nog een half biertje heb in de ochtend of om 08:01 v[lees meer...]oor de Aldi te staan wetende dat zij die daar werken allang weten dat ik voor bier kom. Miss zegt iemand dat ik, als ik echt niet wil, dan ook niet drink. Maar ik ben hiervoor 25 jaar verslaafd geweest aan heroïne en cocaïne en...en...en... Wel duidelijk lijkt me ; ). Ik lees dat het 4 weken duurt voordat je iets merkt en ik ben bang dat ik het niet zolang vol hou om niks te drinken. Ja erg hè, ik weet het wel... Hoop dat iemand mij een onbevooroordeelde mening kan geven, alsjeblieft. Gr. Mrjm Beetje raar dat ik in deze enquête al moet invullen wat de effectiviteit is, terwijl dat juist mijn vraag is. Oooh, dit is natuurlijk een review gedeelte... Oeps

09-04-2020 | Vrouw | 43
Alcoholverslaving
Ik vond diverse ervaringen uit de US op internet en youtube. Ik was al eerder met cognitieve gedragstherapie gestart maar dat had na een jaar nog niet het gewenste resultaat. De huisarts was terughoudend maar na overleg met de Jellinek kliniek en na bevestiging van mijn psycholoog wilde ze het wel voorschrijven. Omdat ik niet een hardcore alcoholist ben (ik drink alleen[lees meer...] in het weekend) is het moeilijk te zeggen of het medicijn werkte. Ik heb een aantal keer gedronken en het matig gehouden. Maar ik heb ook een aantal keer gedronken dat ik echt door ging drinken omdat ik niets merkte van waar ik naar op zoek ben als ik drink (alcohol roes). Ik voelde me wel vreemd van de medicijnen. Ik gebruikte ze volgens de Sinclair methode. Dus voordat ik ging drinken en niet iedere dag. De huisarts had mijn volgens de Jellinek klliniek methode iedere dag 1 voorgeschreven. Het is moeilijk te omschrijven maar je wordt bijvoorbeeld wel dronken, dwz je word onhandig en een beetje lollig, maar het is niet meer zo manisch als normaal. Verder merkte ik dat als het medicijn echt uitgewerkt was (na enkele dagen). Dat ik een stuk vrolijker werd. Als je alcoholist bent of gewoon vindt dat je teveel drinkt, dan zou ik je zeker aanraden dit uit te proberen. Als het nu ook niets voor jou is, zet dan door en zoek een andere weg. Iedereen is verschillend.

Efexor

01-02-2020 | Man | 53
venlafaxine
Alcoholverslaving
Verschillende jaren efexor gebruikt. Hielp onrust en impulsen te beheersen. Ben sinds 2 jr gestopt via afbouwprogramma apotheek ( tapering-strip) geworsteld met herstel maar ben op weg naar volledig herstel. Gebruik dit middel niet te lang!

27-01-2020 | Vrouw | 57
Vanaf dag 1 totaal niks meer gedronken. Ben trots op mezelf. Succes allemaal

13-01-2020 | Vrouw | 63
Alcoholverslaving
Niet DRY january maar Dry december 2019 en gestart met Campral s morgens 2 tablettten en s avonds 1 tablet, de middag sla ik meestal over, omdat ik ze s morgens pas tegen de middag in neem, ik heb er veel baat bij en geen zucht meer en ook geen probleem ermee, het bevalt me uitstekend, ,want ik dronk stevig iedere dag minimaal 4 glazen wijn en begon me steeds meer zorgen [lees meer...]te maken over de vele bijwerkingen van mijn geheugen en geirriteerdheid, ik ben begonnen met Nalmefeen van Selincro om de zin in wijn-bier, te verminderen en toen ik volledig gestopt was ben ik over gestapt naar Campral , een groot nadeel is dat ik regelmatig last van hevige jeuk en roodheid heb en met name alleen op de armen en dat begint s avonds en houdt lang aan, hierdoor neem ik antihistamine 180 mg. dat helpt goed. en een ander nadeel is veel meer zin in te eten en snoepen, maar de smaakpapillen zijn veel groter geworden en meer trek dus...

04-12-2019 | Man | 37
Alcoholverslaving
na zware periode in leven serieus beginnen te drinken (lees: faillissement van eigen zaak, kanker, echtscheiding, financiële problemen en ten slotte bijna het recht verloren om eigen kind te mogen zien) tot ik op 1 avondje stappen serieus verschoot van mijn consummatie, achteraf de rekening gemaakt en kwam ik uit op 2.5 flessen martini en 5 karmeliet bieren. Toen ging er [lees meer...]bij mij een belletje rinkelen en ben ik zelf naar dokter gestapt om dit op te lossen. Antabuse en begeleiding met psycholoog was hier het gevolg van. Nu een half jaar later geen alcohol meer en band met kind serieus verbeterd. De nadelen die ik tot op de dag van vandaag nog altijd ondervind zijn erectiestoornissen en sommige dagen dat mijn maag en darmen niet functioneren zoals zou moeten (zuur, diarree en constant gerommel van darmen) hiervoor krijg je dan ook weer pillen die helpen. Dus korte samenvatting: als het koppeke niet wil meewerken, begin dan zeker niet te drinken. De greep naar de fles is gemakkelijk, ze achteraf laten staan is een heel stuk moeilijker en is een dagdagelijks werkpunt. Ik durf zeggen dat ik me tot op de dag van vandaag nog altijd niet durf testen om te drinken, de kans op herval is veel te groot en het niet waard als je weet hoeveel moeite het heeft gekost om hier te staan.

01-12-2019 | Vrouw | 26
Alcoholverslaving
Ik slik nu iets meer dan een jaar naltrexon 50mg tegen alcoholverslaving. Aan het begin had ik nog wel zwakke momenten waarop ik toch alcohol ging drinken, maar ik werd hier eigenlijk alleen maar misselijk en ellendig van. Nu lust ik geen alcohol meer en ben ik een jaar alcohol vrij. Wel voel ik me in het algemeen lusteloos maar dat kan ook komen doordat ik vaak ging stapp[lees meer...]en en dat heel leuk vond en ik dat nu allemaal niet meer doe. Wat dat betreft baal im flink dat ik in een depressieve periode in mijn leven verslaafd ben geraakt en daardoor dus nu streng moet zijn.

Xanax

28-10-2019 | Man | 59
alprazolam
Alcoholverslaving
Ik heb reeds jaren een flesje bij de hand. Ben geen regelmatig gebruiker omdat ik verslaving vrees. Enkel bij slapeloosheid, als ik de mallemolen in mijn hoofd niet kan stilzetten of over een probleem blijf tobben, neem ik 0,25 mg. Na een helf uur ben ik in slaap en heb een normale nachtrust. Geen bijwerkingen. Ben nu 1 jaar zo goed als acoholvrij en heb grote hulp gehad a[lees meer...]an dit medicijn.

17-10-2019 | Vrouw | 51
Alcoholverslaving
Gebruik het nu sinds 3 weken. Alleen is het volgens de apotheek niet meer leverbaar. Hoe lossen mede gebruikers van dit medicijn dat op?

15-10-2019 | Man | 49
Alcoholverslaving
Erectie problemen,zijn er meer mannen hier met met met dit probleem,,of zit dat tussen mijn oren omdat ik er over gelezen en gehoord heb?

01-09-2019 | Man | 60
Alcoholverslaving
Ik ben een echte zuipschuit, maar dit heeft me toch wel even geholpen.

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2642)
Depressie (2126)
Angst & paniekstoornis (2094)
Hoge bloeddruk (1508)
Blaasontsteking (1095)