ziekte

Alcoholverslaving

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor alcoholverslaving

Naam Aantal ervaringen Effectiviteit Algehele tevredenheid
Diazepam 1 5
Priadel 1 4
Rivotril 1 4
Amoxicilline / Clavulaanzuur 1 2

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: alcoholverslaving

01-08-2020 | Man | 51
Alcoholverslaving
Hallo, Gisteren Refusal ingenomen, diezelfde avond gewoon 8 halve liters bier gedronken,geen effect!

10-06-2020 | Man | 43
Alcoholverslaving
Ik heb nu en dan (eens in de 2 maanden) een alcoholgebruik van zo'n 2 weken waarin ik in 2 weken tijd 5 keer zo'n 3 tot 4 liter bier per avond drink en daardoor in de problemen kom. Ik ben Refusal gaan nemen om dit te tekkelen/vloeren. Echter werd de zucht naar alcohol er niet minder van. Ik ben toen na de laatste iname van Refusal precies 4 dagen en 4 uur (=100 uur) ges[lees meer...]topt met de iname van Refusal en ben toen gaan drinken. Ik had geen reactie, hooguit de angst op een reactie wat op zichzelf even een versnelde hartslag en wat angst gaf. Deze verdwenen al snel na het door drinken. Nu wil ik wel met klem zeggen dat ieders lichaam heel anders kan reageren! Kijk dus uit! Ik ben lichamelijk verder nog heel gezond en mijn conditie is goed. Voor mij is het geen middel dat dus echt werkt en mij verder helpt. Ik had van het middel zelf de vervelende bijwerking dat ik er erg moe van werd en er slecht van sliep met levendige dromen en vaak wakker. De vraag is dan altijd of dat aan het middel zelf lag of aan andere omstandigheden die daar in rol in speelden. Het is een moeilijk strijd. Zowel het leven MET als het leven ZONDER alcohol heeft zo zijn voor- en nadelen. MET alcohol is voor mij in ieder geval nooit erg lang vol te houden uiteindelijk. Succes iedereen!

23-04-2020 | Vrouw | 45
Alcoholverslaving
Hoe lang duurt het voordat het effect heeft. Ik begin vandaag en heb nog gedronken. Toch wil ik beginnen. Ik heb m'n hoop hier wel wat opgezet. Dronk 6 tot 8 flessen port per dag en zit nu op gemiddeld 3 zware biertjes (12%) en 2 normale (5%). En ik wil dit zó niet meer. Ik ben er zo klaar mee om blij te zijn dat ik toch nog een half biertje heb in de ochtend of om 08:01 v[lees meer...]oor de Aldi te staan wetende dat zij die daar werken allang weten dat ik voor bier kom. Miss zegt iemand dat ik, als ik echt niet wil, dan ook niet drink. Maar ik ben hiervoor 25 jaar verslaafd geweest aan heroïne en cocaïne en...en...en... Wel duidelijk lijkt me ; ). Ik lees dat het 4 weken duurt voordat je iets merkt en ik ben bang dat ik het niet zolang vol hou om niks te drinken. Ja erg hè, ik weet het wel... Hoop dat iemand mij een onbevooroordeelde mening kan geven, alsjeblieft. Gr. Mrjm Beetje raar dat ik in deze enquête al moet invullen wat de effectiviteit is, terwijl dat juist mijn vraag is. Oooh, dit is natuurlijk een review gedeelte... Oeps

09-04-2020 | Vrouw | 43
Alcoholverslaving
Ik vond diverse ervaringen uit de US op internet en youtube. Ik was al eerder met cognitieve gedragstherapie gestart maar dat had na een jaar nog niet het gewenste resultaat. De huisarts was terughoudend maar na overleg met de Jellinek kliniek en na bevestiging van mijn psycholoog wilde ze het wel voorschrijven. Omdat ik niet een hardcore alcoholist ben (ik drink alleen[lees meer...] in het weekend) is het moeilijk te zeggen of het medicijn werkte. Ik heb een aantal keer gedronken en het matig gehouden. Maar ik heb ook een aantal keer gedronken dat ik echt door ging drinken omdat ik niets merkte van waar ik naar op zoek ben als ik drink (alcohol roes). Ik voelde me wel vreemd van de medicijnen. Ik gebruikte ze volgens de Sinclair methode. Dus voordat ik ging drinken en niet iedere dag. De huisarts had mijn volgens de Jellinek klliniek methode iedere dag 1 voorgeschreven. Het is moeilijk te omschrijven maar je wordt bijvoorbeeld wel dronken, dwz je word onhandig en een beetje lollig, maar het is niet meer zo manisch als normaal. Verder merkte ik dat als het medicijn echt uitgewerkt was (na enkele dagen). Dat ik een stuk vrolijker werd. Als je alcoholist bent of gewoon vindt dat je teveel drinkt, dan zou ik je zeker aanraden dit uit te proberen. Als het nu ook niets voor jou is, zet dan door en zoek een andere weg. Iedereen is verschillend.

Efexor

01-02-2020 | Man | 53
venlafaxine
Alcoholverslaving
Verschillende jaren efexor gebruikt. Hielp onrust en impulsen te beheersen. Ben sinds 2 jr gestopt via afbouwprogramma apotheek ( tapering-strip) geworsteld met herstel maar ben op weg naar volledig herstel. Gebruik dit middel niet te lang!

27-01-2020 | Vrouw | 57
Vanaf dag 1 totaal niks meer gedronken. Ben trots op mezelf. Succes allemaal

13-01-2020 | Vrouw | 63
Alcoholverslaving
Niet DRY january maar Dry december 2019 en gestart met Campral s morgens 2 tablettten en s avonds 1 tablet, de middag sla ik meestal over, omdat ik ze s morgens pas tegen de middag in neem, ik heb er veel baat bij en geen zucht meer en ook geen probleem ermee, het bevalt me uitstekend, ,want ik dronk stevig iedere dag minimaal 4 glazen wijn en begon me steeds meer zorgen [lees meer...]te maken over de vele bijwerkingen van mijn geheugen en geirriteerdheid, ik ben begonnen met Nalmefeen van Selincro om de zin in wijn-bier, te verminderen en toen ik volledig gestopt was ben ik over gestapt naar Campral , een groot nadeel is dat ik regelmatig last van hevige jeuk en roodheid heb en met name alleen op de armen en dat begint s avonds en houdt lang aan, hierdoor neem ik antihistamine 180 mg. dat helpt goed. en een ander nadeel is veel meer zin in te eten en snoepen, maar de smaakpapillen zijn veel groter geworden en meer trek dus...

04-12-2019 | Man | 37
Alcoholverslaving
na zware periode in leven serieus beginnen te drinken (lees: faillissement van eigen zaak, kanker, echtscheiding, financiële problemen en ten slotte bijna het recht verloren om eigen kind te mogen zien) tot ik op 1 avondje stappen serieus verschoot van mijn consummatie, achteraf de rekening gemaakt en kwam ik uit op 2.5 flessen martini en 5 karmeliet bieren. Toen ging er [lees meer...]bij mij een belletje rinkelen en ben ik zelf naar dokter gestapt om dit op te lossen. Antabuse en begeleiding met psycholoog was hier het gevolg van. Nu een half jaar later geen alcohol meer en band met kind serieus verbeterd. De nadelen die ik tot op de dag van vandaag nog altijd ondervind zijn erectiestoornissen en sommige dagen dat mijn maag en darmen niet functioneren zoals zou moeten (zuur, diarree en constant gerommel van darmen) hiervoor krijg je dan ook weer pillen die helpen. Dus korte samenvatting: als het koppeke niet wil meewerken, begin dan zeker niet te drinken. De greep naar de fles is gemakkelijk, ze achteraf laten staan is een heel stuk moeilijker en is een dagdagelijks werkpunt. Ik durf zeggen dat ik me tot op de dag van vandaag nog altijd niet durf testen om te drinken, de kans op herval is veel te groot en het niet waard als je weet hoeveel moeite het heeft gekost om hier te staan.

01-12-2019 | Vrouw | 26
Alcoholverslaving
Ik slik nu iets meer dan een jaar naltrexon 50mg tegen alcoholverslaving. Aan het begin had ik nog wel zwakke momenten waarop ik toch alcohol ging drinken, maar ik werd hier eigenlijk alleen maar misselijk en ellendig van. Nu lust ik geen alcohol meer en ben ik een jaar alcohol vrij. Wel voel ik me in het algemeen lusteloos maar dat kan ook komen doordat ik vaak ging stapp[lees meer...]en en dat heel leuk vond en ik dat nu allemaal niet meer doe. Wat dat betreft baal im flink dat ik in een depressieve periode in mijn leven verslaafd ben geraakt en daardoor dus nu streng moet zijn.

Xanax

28-10-2019 | Man | 59
alprazolam
Alcoholverslaving
Ik heb reeds jaren een flesje bij de hand. Ben geen regelmatig gebruiker omdat ik verslaving vrees. Enkel bij slapeloosheid, als ik de mallemolen in mijn hoofd niet kan stilzetten of over een probleem blijf tobben, neem ik 0,25 mg. Na een helf uur ben ik in slaap en heb een normale nachtrust. Geen bijwerkingen. Ben nu 1 jaar zo goed als acoholvrij en heb grote hulp gehad a[lees meer...]an dit medicijn.

17-10-2019 | Vrouw | 51
Alcoholverslaving
Gebruik het nu sinds 3 weken. Alleen is het volgens de apotheek niet meer leverbaar. Hoe lossen mede gebruikers van dit medicijn dat op?

15-10-2019 | Man | 49
Alcoholverslaving
Erectie problemen,zijn er meer mannen hier met met met dit probleem,,of zit dat tussen mijn oren omdat ik er over gelezen en gehoord heb?

01-09-2019 | Man | 60
Alcoholverslaving
Ik ben een echte zuipschuit, maar dit heeft me toch wel even geholpen.

02-08-2019 | Man | 35
Alcoholverslaving
Absolute aanrader! Ik heb zelf een AUD, alcohol use disorder. Op het moment dat ik wat drink heb ik geen rem meer en wil ik steeds meer + bekende drugs erbij wanneer ik me aangeschoten begin te voelen. Nu ben ik eerder 5 jaar abstinent geweest na een rockbottom maar deze nam in kracht af en alcohol kwam weer mijn leven in geslopen doordat ik op bijna alle vlakken in mij[lees meer...]n leven succesvol was. Maarja de alcohol en drugs hebben hier hun stempel wel weer opgezet en uiteindelijk mij en mijn leven weer goed verkloot. Na weer eens een binge ben ik nogmaals naltrexone op gaan zoeken en dan wel via de C 3 Foundation (super initiatief). En volgens deze benadering gelijkt gestart met direct gewenste resultaat! Geen ongecontroleerd drinken meer wanneer ik een uur van te voren een pilletje in nam. De verslaafde in mij wist me natuurlijk om de tuin te leiden en weer eens te drinken zonder dat ik het in had genomen. Hierdoor neem ik nu elke dag 50mg en heb eig al helemaal geen behoefte meer aan alcohol, neem hoogstens 1 drankje, totaal geen behoefte meer aan. Als ik het wel zou drinken weet ik dat de dopamine geblokkeerd word en het circus niet meer los gaat in mijn hersenen. Dus geen gekkigheid en controle verlies meer, geen drugs erbij, eindelijk voor goed afgelopen! Ik blijf nog 2,5 maand dagelijks slikken en daarna bouw ik af. Dan heb ik genoeg ervaring met onder controle drinken waardoor mijn hersenen weer nieuwe banen gaan gebruiken. Ik ben zelf weer de baas, niet de verslaafde. Kan het iedereen aanraden die vergelijkbare aandoening heeft. Bijwerkingen wat minder behoefte aan seks maar werkt allemaal nog top :)

27-07-2019 | Man | 40
Alcoholverslaving
Oppassen geblazen wanneer u vapt sommige vape vloeistoffen bevatten alcohol zodat u alcohol dampt met alle gevolgen van dien.

13-07-2019 | Man | 26
Alcoholverslaving
Gebruik deze medicijnen nu een week . De eerste drie dagen wist ik niet wat mij overkwam had zeer veel bijwerkingen heb 4 nachten achterelkaar niet kunnen slapen ben. Ben nu aan het bijkomen het lijkt nu beter te gaan

26-06-2019 | Man | 58
Alcoholverslaving
prima medicatie om de verslaving te onderdrukken nu helaas uit de handel zit nu aan de lorazepam en gaat met de dag slechter met me ik neem 4 mg werkt gewoonweg niet ik heb zeer vel last van een tremor dat was met chloordiazepoxide niet aan de orde uit de handel ivm grondstoffen tekort laat me niet lachen in duitsland volop te verkrijgen nee wij moeten weer eens extra gaa[lees meer...]n betalen voor onze gezondheid alsof we al niet genoeg betalen

05-05-2019 | Man | 33
Alcoholverslaving
Ik ben net begonnen met dit medicijn omdat ik een extra steun kon gebruiken bij het stoppen met drinken. Ik drink helemaal niet dagelijks, maar als ik drink wel veel te veel en dat wou ik veranderen. Dit zou een mooie stok achter de deur kunnen zijn. Maar ik ben van te voren niet voldoende voorbereid op welke bijwerkingen dit echt ook wel kan geven. Misschien zal ook niet [lees meer...]iedereen hier last van hebben, maar het beperkt mij nu wel enorm in mijn dagelijks functioneren. In die mate dat ik eigenlijk vrijwel niks meer kan doen. Ik ben ontzettend duizelig, voel mij onbehagelijk, wazig, zie ook wazig alsof er een stroboscoop aan staat super irritant en heb behoorlijke koppijn. Dit zonder dat ik alcohol gedronken heb! Ik hoop dat dit de aankomende dagen nog weg gaat trekken maar anders ga ik hier zeker weer mee stoppen... Dit beperkt mij meer dan het drinken van alcohol, ik voel mij gewoon super onaangenaam onder invloed terwijl dat nou juist de bedoeling is om mij niet zo te voelen.

Baclofen

18-02-2019 | Man | 44
baclofen
Alcoholverslaving
Hoi, Baclofen heeft echt mijn leven veranderd, na de NA, AA en kliniek bleef ik maar cravings houden en werd depri van iedere dag met de verslaving bezig zijn. Naar meetings, en werkboek bijhouden en de schijn hoog houden dat clean zijn zo goed gaat. Ben ik via internet er achter gekomen dat Baclofen wel eens zou kunnen helpen dus naar de huisarts en wat fijn dat zij he[lees meer...]t ook zag zitten. Begonnen met 10 mgr per dag en tot 75 mgr. Vanaf de eerste dag jeetje wat voelde ik me goed en dan langzaam opbouwen nou daar kwam bijwerking 1 slaap, ik kon echt de ogen niet open houden op het werk dus terug gegaan naar 20 mg per dag en krijg ze nu iedere 3 maanden op recept en lekker opgespaard. Op vakantie het boek van Ameisen gaan lezen en de dosering opgehoogd tot 200 mgr per dag omdat Ameisen dit ook gedaan heeft en daarna afkeer kreeg van de alcohol. Dit was echt te veel ik kreeg spasmen en hallucinaties en bleef gewoon drinken dus maar weer terug naar de 20 mgr. Nu een jaar na de eerste tablet kan ik zeggen dat ik de juiste dosering en leefwijze gevonden heb. Door de weeks geen alcohol en ik dronk ongeveer 2 flessen wijn per dag, nu kan ik als een normaal mens af en toe iets drinken in het weekend. Als ik nu voel dat ik cravings krijg neem ik een pilletje extra. Ja ik ben er blij mee.

22-01-2019 | Man | 67
Alcoholverslaving
ik koop het medicijn in duitsland kleeve 50 stuks 32.63 25mg op recept moet zelf betalen eind van het jaar bij de belasting terug vragen

02-01-2019 | Man | 51
Alcoholverslaving
Sinds 2 maanden gebruik ik 3 x daags campral nu is het plots niet meer verkrijgbaar bij mij eigen apotheek weet iemand waar dit nog wel verkrijgbaar is ?

09-12-2018 | Man | 40
Alcoholverslaving
Op advies van een verslavingsarts dit middel voorgeschreven gekregen. Na enkele dagen zeer ernstige vorm van radeloosheid die me bijna tot een zelfmoordpoging heeft gebracht.

18-11-2018 | Vrouw | 45
Alcoholverslaving
Ik heb bijna 1,5 jaar Refusal geslikt, totdat Refusal niet meer verkrijgbaar was. Daarna overgestapt naar Antanus. Dit heb ik echter maar 5 maanden geslikt, toen gestopt omdat ik dacht dat ik sterk genoeg zou zijn om het zonder de Antabus te kunnen. Na 2 weken gestopt te zijn, nam ik een klein slokje wijn (8,5%) en mijn hart sloeg bijna op hol! Ik schrok mij dood! Ik h[lees meer...]eb toen meteen de wijn weggegooid. Na 4 weken dacht ik dat de antabus wel uit mijn lichaam zou zijn, dus weer geprobeerd een slokje te nemen; hart sloeg weer op hol. Ook weer de wijn direct weggegooid. Sindsdien geen druppel meer aangeraakt. Sterker nog, durf de alcohol niet meer aan te raken. Het schijnt dat Antabus zich in de vetcellen ophoopt, en aangezien ik best een forse vrouw ben, duurt het veel langer voordat de Antabus uit het lichaam is tav een mens met een normaal BMI. Dus pas op als je weer wil gaan drinken na het stoppen met Antabus; voor mensen met een hoog BMI!! Doe het nu (na dat laatste slokje) 4 maanden op eigen kracht! Ik hou mijzelf voor dat de Antabus in mijn DNA zit en er nooit meer uit wil gaan. Bijzondere gedachte (vindt de verslavingszorg ook), maar het werkt wel! Geen alcohol meer voor mij, althans, elke dag laat ik het eerste glas staan :)

Priadel

17-11-2018 | Vrouw | 48
lithium
Alcoholverslaving
Dit medicijn hielp mij om een stabiel leven te lijden. Het helpt de pieken en dalen tijdens stress te verminderen. Ik heb weinig bijwerkingen maar ben wel bang voor nierfunctieproblemen. Eet 3 maaltijden per dag en gebruik weinig zout en beperkt zoetigheid.

10-11-2018 | Man | 41
Alcoholverslaving
Ik gebruik dit middel nu langer dan 2 jaar, na afgekickt te zijn van een ernstige alcohol verslaving. Onder begeleiding van een verslavingsarts heb ik naltrexon gekregen. Het effect was bijzonder effectief, ik ben tot op de dag van vandaag nog steeds abstinent. Geen druppel gedronken, het is een fijne steun tegen alcoholverslaving. Echter geen wondermiddel, je moet zelf k[lees meer...]eer op keer beslissen geen alcohol te drinken. Momenten van alcoholzucht blijven. Bijwerkingen zijn: koud, rillingen, angst, libido is ernstig verstoord (bijna geen behoefte aan seks), diaree, opvallend was dat ik extreem nerveus/zenuwachtig was geworden, heel vervelend. Echter belangrijkste is dat ik alcohol vrij leven heb en weer kwaliteit van leven! Geloof me! Ik kan Naltrexon van PCH iedereen aanraden die kampt met een alcohol afhankelijkheid.

25-10-2018 | Man | 55
Alcoholverslaving
antabus gewoon het enigste wat helpt als je niet wilt drinken zijn er mensen die niet willen drinken maar geen antabus willen dan zijn ze bang om niet te kunnen drinken

13-09-2018 | Man | 48
Alcoholverslaving
Ik was tot vorig jaar een jarenlang verslaafd-met onderbreking- aan jenever, met een eindpunt aan bijna 2flessen/dag! Dit als gevolg dat ik gedwongen werd opgenomen en verplicht door de Rechtbank, tot nader orde, inname Antabuse. Ik voel mij wel beter, maar kan niet zonder. Alcohol is een duivel en breng je niks anders dan ellende ( agressie, rijbewijs kwijtgespeeld - nu e[lees meer...]ven terug- ). Buiten die 2 bijwerkingen zien we wel en hopelijk blijft Antabuse bestaan, maar elke dag inname is véél! We zien wel in de toekomst!

30-08-2018 | Vrouw | 39
Alcoholverslaving
Helaas heeft Naltrexon bij mij niet het gewenste effect; geen/verminderde zucht naar alcohol. Ook geen bijwerkingen, er gebeurde gewoon helemaal niets. Ik kreeg ook verschillende verhalen over de werking ervan: 1. Het zou een seintje geven aan je hersenen alsof je al 2 drankjes zou hebben gehad en dat hiermee de zucht naar alcohol zou afenemen. 2. Dat alcohol vies zou ga[lees meer...]an smaken en dat je er doorboor minder zin in zou hebben. Nou, van beide heb ik niets ervaren. Hiermee dus dan ook gestopt. Nu ben ik net begonnen met Antabus (bruistablet, 7 dgn per week 200 Mg, 1 keer per dag) (effect: lichamelijk zeer ziek worden als je ook maar een druppel alcohol binnen krijgt). Je laat het wel uit je hoofd om te drinken als je weet wat de gevolgen zijn.... Dit is voor mij nu echt een positieve stok achter de deur (en geeft veel rust in het koppie). Wel even goed opletten met uiteten gaan (zit ergens alcohol in “verstopt” en deodorant, parfum, etc. met alcohol erin). Ook alcohol in contact met de huid kan al problemen geven.

15-08-2018 | Man | 67
Alcoholverslaving
Na alcoholverslaving en behandeling in kliniek verder gegaan met Librium dat later chloordiazepoxide is gaan heten. Voelde me er uitstekend bij en had geen of nauwelijks bijwerkingen. Heb daardoor altijd mijn werk goed kunnen doen. Medicijn is nu uit de handel. Mijn huiasrts die ik zeer hoog heb, heeft me diazepam 2 mg voorgeschreven met het beleidsplan af te bouwen. De [lees meer...]eerste weken veel bijwerkingen. Spierpijnen en vooral duf en hoofdpijn. Weet iemand of er nog chloordiazepoxide te krijgen is? En heeft iemand ervaring met een goed alternatief? Graa een reactie.

05-08-2018 | Man | 58
Alcoholverslaving
Ik heb refusal gebruikt maar nu bestaat het niet mee is er ook iets anders in injectievorm ?

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2379)
Depressie (1925)
Angst & paniekstoornis (1829)
Hoge bloeddruk (1356)
Acne/puistjes (962)