Alcoholverslaving

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor alcoholverslaving

Naam Aantal ervaringen Effectiviteit Algehele tevredenheid
Priadel 1 4
Rivotril 1 4
Lioresal 1 5
Amoxicilline / Clavulaanzuur 1 2

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: alcoholverslaving

18-02-2024 | Man | 53
Alcoholverslaving
Uitstekend product tegen alcohol zucht . Sinds ik deze neem 25 Mg per dag s'avonds is de drang naar alcohol verdwenen en heb ik het onder controle . Ik kan nu gematigd drinken zonder het risico te ver te gaan met alle gevolgen van dien zoals werkverlet of ongevallen. Echt een fantastisch product

12-11-2023 | Man | 29
Alcoholverslaving
Soms wat vermoeid en minder vaak zin in seks maar veel minder last van alcohol cravings, wetende wat er gebeurd als je toch gaat drinken. Zeer effectief als stok achter de deur. Elke pil inname is voor mij 2 weken vrijwel gegarandeerd nuchter zijn.

19-09-2023 | Man | 49
Alcoholverslaving
Het is voor mij voldoende om niet de hele tijd aan drinken te denken. Vervelend is wel de buik darm krampen en het vele dromen.

01-09-2023 | Man | 30
Alcoholverslaving
omdat ik clean ben en wil blijven maar schijnbaar moet ik et verplicht nemen, want ik word een gevaar voor mij groep als ik weer ga drinke word gezegt

22-06-2023 | Man | 57
Alcoholverslaving
Ik heb het gevoel dat dit niet meer helpt . Dat de persoon toch weer drinkt en zie het ook direct aan zijn manieren. Natuurlijk liegt hij dit af en zegt hij dat hij 0 % alchohol drinkt. Maar ik geloof dit niet ik ken de persoon echt heel goed. Zegt wel de drang te hebben naar alchohol maar zegt ook ik weet als ik met 1 begin ik niet meer kan stoppen

25-05-2023 | Man | 44
Alcoholverslaving
Al jaren alcoholist en ik wil de ellende niet meer. Minder zin in seks, lastig met ADHD dat het elke 3 dagen ingenomen moet worden ipv elke dag.

18-04-2023 | Man | 56
Alcoholverslaving
Ik heb jarenlang geschipperd met een alcoholverslaving en Refusal en eigenlijk heeft het alleen maar langer geduurd door het gebruik van Refusal. Het middel gaf me een vals gevoel van controle, het was een middel om mijn verslaving te controleren. Even een paar dagen niet slikken en dan ging het weer helemaal los, zonder ooit iets echt op te lossen. Het middel is prima[lees meer...] om je helemaal in het begin even uit een patroon te trekken, want je kunt er serieus niet op drinken dan word je echt heel ziek. Het is echter naar mijn inzicht geen middel om lang te slikken. Wanneer je van je verslaving af wilt, is het beter om in therapie te gaan, je op te laten nemen, AA of NA of andere groepen en het liefste allemaal tegelijk. Daarmee leer je anders leven en word je uiteindelijk veel gelukkiger en blijvend nuchter. Echt heus: Refusal is geen blijvende oplossing voor een alcoholverslaving.

15-04-2023 | Man | 54
Alcoholverslaving
Na en maand opbouwen werkt het geen trek, maar die bijwerkingen zijn te veel heb waterdichte matrasoerttrek. Na paar maanden afgebouwd en merkte dat paniek de oorzaak was, mocht geen ssri's of benzo's. Ben zelf benzo's gaan versieren, clonazepam leidde tot een enorme verslaving. Nu taperen met Tranxène gelukkig goede specialist die het langzaam doet, boeken helpen: De krac[lees meer...]ht van het Nu, lees het veel en vaker dan èèn keer

13-04-2023 | Vrouw | 49
Alcoholverslaving
Na meer dan 30 jaar zwaar drinken en opnames heb ik baclofen gekregen via mijn verslavingsarts bij tactus, het is natuurlijk geen wondermiddel, bij mij neemt het echt de zin naar drank weg, wel icm met veel onderhoud wat betreft mijn verslaving, podcasts, veel lezen en niet denken dat de verslaving verdwenen is, terugval ligt altijd op de loer, ook merk ik dat mijn humeur [lees meer...]aanzienlijk verbeterd is, vrolijker, ongedwonger, voel me gewoon top.

Diazepam

06-04-2023 | Man | 40
diazepam
Alcoholverslaving
Door vroeger verslaafd te zijn aan benzo´s voor de remmers erop zaten heeft het enkel klachten bij mij. Minder zin in sex ,snel en veel vergeten, niet slapen Ben bezig met de afbouw want denk dat mijn hersenen door het verleden met benzo´s Stoppen, enige manier

03-02-2023 | Vrouw | 60
Alcoholverslaving
een stille drinker,drink nooit samen met anderen, drink niet buitenshuis, eigenlijk weet niemand dat ik drink, met buien, maar dan wel veel te veel, vaak tot een blackout, ik kom uit een familie met drinkers, heb ze allemaal zien gaan. In mijn autootje, radio aan en doordrinken, als ik voldoende uren heb gepauzeerd, terug naar huis. Ik wil dit niet.. ik drink ook pas va[lees meer...]naf 2011 en ben 60, daarvoor nooit gedronken. Wel als kind zijnde kreeg ik altijd slokjes, want ze is zo lief dan.. Ik ben er klaar mee, het is een zeer ongezonde, slopende bezigheid. Daarbij kan ik het me financieel niet veroorloven. Ik drink ook maar 1 product, lust ook niets anders.

29-01-2023 | Man | 38
Alcoholverslaving
A l tientallen jaren kamp ik met een bingedrink probleem. 1 a 2 keer per week ga ik uit en drink ik heel veel alcohol in combinatie met cocaïne. Als gevolg hiervan kamp ik al jarenlang met depressies en angststoornissen. In het verleden ben ik in behandeling geweest bij diverse instanties en heb diverse zelfhulpgroepen bijgewoond. Dit resulteerde vaak in een periode va[lees meer...]n enkele maanden en soms zelfs een half jaar of een jaar zonder middelengebruik. Maar uiteindelijk val ik daarna vaak weer terug in middelengebruik. Via de verslavingsarts van Brijder heb ik in het verleden Refusal voorgeschreven gekregen en gebruikt, maar ik hield hier langdurig bijwerkingen aan over. Ook heb ik Naltrexon voorgeschreven gekregen tegen de trek (cravings) naar alcohol. Dit middel helpt wel enigszins, maar niet afdoende om gestopt te blijven. Onlangs heb ik het boek “Het einde van mijn verslaving” van de Franse cardioloog Olivier Ameisen gelezen, die met exact hetzelfde bingedrink probleem kampte en zichzelf geneesde met het medicijn Baclofen. Dit boek was een feest der herkenning. Hierna ben ik zelf onderzoek gaan doen op internet naar mensen die met hulp dit wondermiddel zijn genezen van hun alcohol en drugs probleem waar ze al jaren mee kampten en al van alles hadden geprobeerd, zonder succes. Vrijwel alle mensen die behandeld zijn met dit medicijn, zijn succesvol genezen. In Frankrijk wordt dit medicijn al vaak standaard voorgeschreven aan mensen met een alcohol en/of drugsverslaving en blijkt dit een levensreddend middel te zijn. Via een verslavingsforum ben ik in contact gekomen met een lotgenoot die via verslavingszorg instantie met Baclofen wordt behandeld en deze persoon is al jaren abstinent van alcohol en drugs met behulp van dit medicijn. Via haar heb ik 10 doosjes overgenomen en ik ben 3 weken geleden begonnen met opbouwen en het resultaat is verbluffend. De zucht naar alcohol en drugs is volledig weg en mijn sociale angst is ook vrijwel weg. Momenteel ben ik in behandeling bij een Franse arts die duizenden patiënten van de alcohol en drugs heeft af geholpen met dit medicijn. Deze dokter heeft mij een recept voor Baclofen voorgeschreven. Ik wilde dit op gaan halen bij mijn apotheek en ze wilden het niet mee geven. Bij een andere apotheek wel, maar ze geven slechts één doosje per keer. Ik ben nu al weken bezig met het gebruik van dit medicijn en de resultaten zijn dusdanig verbluffend goed dat ik hoe dan ook door wil gaan met het gebruik van dit medicijn. Ik kan nu ook niet zomaar ineens stoppen ermee. Nu overweeg ik een aantal opties: - Ik zou naar Noord-Frankrijk kunnen rijden en een voorraad halen voor 3/4 maanden. - Ik kan aan de Franse arts vragen of hij mijn dokter kan contacteren, maar hier heb ik weinig vertrouwen in, omdat mijn eigen dokter al aan heeft gegeven hier geen voorstander van te zijn. - Ik kan aan de Franse arts vragen of hij een ander recept kan voorschrijven met eventueel een lagere dosering. - Of ik zoek een verslavingszorg instantie of Nederlandse arts die wel positief zijn over de behandeling met Baclofen en mij hiermee kunnen helpen. Mochten er mensen zijn die mij kunnen door verwijzen naar zo’n instantie of arts, dan hoor ik dat graag.

Naltrexon

11-01-2023 | Vrouw | 36
naltrexon
Alcoholverslaving
Wij zijn al heel lang op zoek naar dit medicijn ivm een alcoholverslaving van oemand binnen onze familie. Het is werkelijk nergens te verkrijgen en via internet lijkt het riskant. Bovendien vertrouwen we dat niet zo. Er is tot dusver geen arts die dit voor zou willen schrijven. We zoeken naar Naltrexone en iet naar een medicijn met een andere benaming zoals Disrulfam of[lees meer...] iets dergelijks. Ik zou het erg op prijs stellen als u ons een arts die dit wel voorschrijft zou kunnen doorgeven. Ik denk dat de farmaceut4indrustrie hier het probleem is omdat huisartsen er geen contracten mee hebben afgesloten. Fijn dat u dit hier op dit forum deelt! Dank u wel.

31-08-2022 | Man | 34
Alcoholverslaving
Wederopstanding van de Phoenix. Ben nog maar pas bezig met dit medicijn maar het resultaat is verbluffend (bij mij)! Ik ben veel rustiger, meer relaxed en heb minder last van angstigheid of stress en stemmingswisselingen. De drang naar alcohol is zo goed als weg. Soms voel ik het nog opkomen, maar het is zoveel beter te managen. Als ik in één woord moet beschrijven hoe ik [lees meer...]mij voel is het 'vredig'. Ik kan me zelfs niet meer herinneren dat ik mij ooit zo goed en gelukkig heb gevoeld. Ik heb nota bene al alles geprobeerd om ervan af te geraken: campral, selincro, antabuse, hypnose, AA...niks hielp! Ik was eerlijk gezegd ten einde raad. Het ging slecht aflopen want ik was al overgestapt van bier en wijn naar sterke drank. Het werd ofwel mijn dood of die van iemand anders want ik deed echt ongelofelijk domme dingen onder invloed. Toen ben ik uitgekomen op het boek 'Het einde van mijn verslaving' van Olivier Ameisen, een alcoholist die zichzelf behandelde met Baclofen en zo nuchter werd. Mijn huisarts stemde gelukkig mee in om de behandeling op te starten want het is 'off label', waarvoor dank. Ik raad iedereen aan die kampt met deze verschrikkelijke, allesbeheersende verslaving om dit medicijn een kans te geven. Ikzelf ben er zo goed als zeker van dat ik deze negenkoppige draak nu kan verslaan! Het gaat mij eindelijk lukken na al die verspilde jaren, die ik nooit meer terugkrijg... Maar net als de mythische vuurvogel ben ik nu opgestaan uit mijn assen en ben ik erop gebrand om iets toch nog iets van mijn leven te maken en eindelijk die lieve, betrouwbare persoonlijkheid te kunnen zijn voor mijn naasten en dierbaren, die mij zo lang hebben moeten missen.

Lioresal

30-08-2022 | Man | 34
Alcoholverslaving
Wederopstanding van de Phoenix. Ben nog maar pas bezig met dit medicijn maar het resultaat is verbluffend (bij mij)! Ik ben veel rustiger, meer relaxed en heb minder last van angstigheid of stress en stemmingswisselingen. De drang naar alcohol is zo goed als weg. Soms voel ik het nog opkomen, maar het is zoveel beter te managen. Als ik in één woord moet beschrijven h[lees meer...]oe ik mij voel is het 'vredig'. Ik kan me zelfs niet meer herinneren dat ik mij ooit zo goed en gelukkig heb gevoeld. Ik heb nota bene al alles geprobeerd om ervan af te geraken: campral, selincro, antabuse, hypnose, AA...niks hielp! Ik was eerlijk gezegd ten einde raad. Het ging slecht aflopen want ik was al overgestapt van bier en wijn naar sterke drank. Het werd ofwel mijn dood of die van iemand anders want ik deed echt ongelofelijk domme dingen onder invloed. Toen ben ik uitgekomen op het boek 'Het einde van mijn verslaving' van Olivier Ameisen, een alcoholist die zichzelf behandelde met Baclofen en zo nuchter werd. Mijn huisarts stemde gelukkig mee in om de behandeling op te starten want het is 'off label', waarvoor dank. Ik raad iedereen aan die kampt met deze verschrikkelijke, allesbeheersende verslaving om dit medicijn een kans te geven. Ikzelf ben er zo goed als zeker van dat ik deze negenkoppige draak nu kan verslaan! Het gaat mij eindelijk lukken na al die verspilde jaren, die ik nooit meer terugkrijg... Maar net als de mythische vuurvogel ben ik nu opgestaan uit mijn assen en ben ik erop gebrand om iets toch nog iets van mijn leven te maken en eindelijk die lieve, betrouwbare persoonlijkheid te kunnen zijn voor mijn naasten en dierbaren, die mij zo lang hebben moeten missen.

27-08-2022 | Man | 25
Alcoholverslaving
Ik slik 2 keer per week 800 mg Antabus. Ik kan er helaas doorheen drinken. Hele li chaam is op dit moment rood van de Anta. Ik dacht dat dit mijn redding was.. helaas niet. Alcoholist voor het leven?... en dat op 25 jaar...

26-07-2022 | Man | 27
Alcoholverslaving
Ik dacht, dat valt vast wel mee. Is niet zo. Bij een slok merk je het al: hete, rode kop en hartkloppingen. Ik wilde de grens weleens opzoeken. Ik dronk 4 glazen. Resultaat: direct brak alsof ik 2 flessen achterover had getikt. Kotsen, hete rode kop, hoofdpijn, hartkloppingen. Het werkt enorm goed en ik ben nu mooi van de alcohol af

20-06-2022 | Man | 48
Alcoholverslaving
Drink geruime tijd al 32 jaar denk maar dan niet iedere dag en ook niet door de weeks maar alleen in de weekenden vrij en/of zaterdag. Ik heb veel meegemaakt in me leven leuke maar ook nare dingen waardoor ik ben blijven hangen en waarschijnlijk ook in de drank. Ik wilde dit allemaal niet meer want ik wil nog meer uit het leven halen en besloot om het roer om te gooi[lees meer...]en en me vrijwillig aan te melden bij de verslavingshulp wat nu ook in volle gang is gezet . Tot nu toe geen spijt van deze beslissing en ik voel me al stuk beter en lichamelijk fitter /sterker worden . Oja de 1ste 2 weken was ik best wel moe en was opgeven heel makkelijk maar door mijn sterke wil niet gedaan en dat wordt hopelijk nu beloont en ik zeg er ook bij dat ik iedere dag 10 km wandel buiten in de frisse lucht dat doet een mens ook goed.Als je zelf maar wil.

Naltrexon

07-04-2022 | Man | 38
naltrexon
Alcoholverslaving
Ben nu vandaag net begonnen met dit medicijn. Kan dus de werking nog niet echt zeggen... wel dat ik door jaren gepest te zijn geweest (mede) verslaafd ben geraakt... en dan ook bijna aan alles wat los en vast zit. Roken, gokken, speed, coke en xtc en als laatste alcohol. Ben nu GELUKKIG van het gokken en de harddrugs af. Behalve dat alcohol ook gewoon een harddrugs is?! Du[lees meer...]s de tijd zal het leren. Had een goed stel hersens en vele kwaliteiten... allemaal verk...

21-02-2022 | Vrouw | 32
(..)

20-12-2021 | Man | 66
Alcoholverslaving
raak geen druppel meer aan bij gebruik

29-09-2021 | Man | 53
Alcoholverslaving
Ik kreeg een weekje 25 mg Sandoz, nou ik kreeg gelijk weer trek, werkt totaal niet, volgende week weer Mylan hebben ze me beloofd

15-09-2021 | Vrouw | 46

20-08-2021 | Man | 49

25-06-2021 | Man | 58
Alcoholverslaving
Heb last van erectiestoornissen en verminderde sexuele lust

07-06-2021 | Man | 49
Alcoholverslaving
remt de zucht , zeer effectief

11-04-2021 | Vrouw | 45
Alcoholverslaving
Refusal ervaring Ik blijf me doodmoe voelen energie is helemaal weg Ken alleen nog maar slapen echt uren lang Ook vaak misselijk en hoofdpijn Voel me ook draaierig in mijn hoofd Soms net of ik dronken ben of high terwijl ik totaal nuchter ben.

07-04-2021 | Man | 40
Alcoholverslaving
In 2010 experimenteel voorgeschreven gekregen als ondersteuning na jarenlange ghb verslaving. Craving 100% verminderd. Na ingesteld te zijn op 3 x 50 mg per dag volgde een periode van complete abstinentie van alle middelen van 5 jaar. Ondertussen afgebouwd naar onderhoudsdosering van 3 x 25mg per dag. Uiteraard werkt baclofen alleen als ondersteunend middel. Verslaving is [lees meer...]een complex probleem wat niet opgelost wordt door een pilletje. Wel heeft de baclofen meer ruimte gegeven om de geleerde therapie onderdelen daadwerkelijk toe te passen omdat de craving veel minder de overhand had.

Valdispert

27-02-2021 | Man | 35
valeriaan
Alcoholverslaving
Ik ben in 1x gestopt met drinken en in de avond voel ik dan even wat zenuwen van je moet een biertje. dan neem ik een valdispert en voel ik me weer rustig en kom ik mijn avond door

03-01-2021 | Man | 55
Alcoholverslaving
Aan vrouw 44 jaar, Ik kom uit een identieke situatie en ben al een jaar droog. Gebruikte geen campral maar was wel een tijdje in opname en nazorg (AA) Een goede psychiater leerde me dat je jezelf niet mag opleggen je NOOIT meer mag drinken 80 % van deze mensen die zichzelf dit opleggen hervalt. Naltrexon is volgens mij meer geschikt, dit middel maakt dat je als je dan [lees meer...]toch eens besluit te drinken je veel minder drinken zal omdat je de roes niet krijgt ( het genot van alcohol is niet het middel zelf maar je dopamine's, adrenaline...die vrijkomen) Dus voor je drinkt (uitzonderlijke keer, bij een blauwe maan of op je verjaardag) neem je een pilletje en na enkele consumatie's stop je omdat de roes veel minder is. Van de verslaving aan roesen zeker als je ook de andere 2 zware (hero en charlie) afgeraken is niet gemakkelijk en volgens mij niet mogelijk alleen met medicijnen. Begeleiding of het lukt zelden.