Ervaringen met Champix

Bij  DepressieX

Stoppen met roken (884 meningen)

Wellbutrin XR (587 meningen)
Methadon (118 meningen)
Zyban (78 meningen)
NiQuitin (69 meningen)
Tabex (57 meningen)

10-02-2015 | Man | 41
Depressief
Ik raad iedereen aan om geen champix te gebruiken! Ik ben nu wel van het roken af maar heb er een zware depressie ervoor teruggekregen,

14-08-2012 | Vrouw | 21
varenicline
Ik neem Champix nu 14 dagen. Moet zeggen dat het medicijn uitstekend werkt om te stoppen met roken. Je hebt er gewoon geen zin in, Er zijn natuurlijk wel wat verleidingsmomenten maar die kom je redelijk goed bovenop. Verder heb ik wel enkele bijweringen. Ik ben vrij licht geraakt, heb in niets zin, droom enorm veel en ben 's morgens wel misselijk na inname van het medicijn[lees meer...]. Het is moeilijk om om te gaan met die futloosheid, je weet dat het door de pillen komt dus moet je je sterk houden. Raar dat je iets wenst en toch andere dingen voelt. Doe vooral veel dingen, en zorg dat je niet veel alleen bent. Plan je dag!

29-07-2012 | Man | 51
Depressiviteit
Mijn naam is Yvo, man 51 jaar, opgenomen in verslavingskliniek en psychiatrische achtergrond. Wordt in september geopereerd aan rug, stoppen met roken voorwaarde. Zit nu op dag 4, ADHD-achtige klachten direct verdwenen, voel rust in mijn hoofd, ben wel neerslachtig, op de grens van depressiviteit en a.s. donderdag is mijn stopdatum. Naast constipatie tot op heden geen last[lees meer...] van misselijkheid. Indien mensen suggesties hebben, hoe om te gaan met depressieve gedachten, dan hoor ik het graag. Heb in het verleden meerdere suÏcidepogingen gedaan, en arts is extra alert. Alle medestoppers het allerbeste toegewenst en God's Zegen.

12-02-2013 | Vrouw | 31
Depressiviteit
Ik zit nu in de vierde week dat ik Champix gebruik om mij te helpen bij het stoppen met roken. Het is echt een goed middel en helpt je echt de zin in roken te verminderen, en ook de afkikverschijnselen worden goed onderdrukt, maar.. Ik heb vanaf week twee wel erg lastgehad van misselijkheid, vooral na inname van de ochtendtablet. Dat duurt dan een half uurtje en dan is het[lees meer...] wel over. Maar ik realiseer me nu dat ik de pillen 3,5 week slik, dat ze heel erg effect hebben op mijn gemoedstoestand. Ik heb al een vrij wisselend humeur, maar Champix versterkt deze schommeling nog enkele malen waardoor het trekjes krijgt van m anische depressiviteit. Nu is dit schijnbaar een bijwerking zie zelden voorkomt, maar ben ik helaas een van die mensen die dit ervaart. Ik ga de pillen dan ook de komende dagen afbouwen en stop al na 4 weken met het slikken van Champix. Ik heb al 4 dagen niet gerookt en hoop datik zometeen niet heel zwaar terugval.

02-05-2012 | Vrouw | 35
Depressief
champix helpt heel goed om het verlangen naar een sigaret weg te nemen. Ik neem nu 5 weken champix en vrees dat ik omwille van de bijwerkingen ga moeten stoppen. Als ik tijdens de dag een pil inneem ben ik heel misselijk en braak ik vaak, ook slaap ik onrustig en heb nare dromen, maar wat me het meest zorgen baart is het feit dat ik me de laatste week heel down voel. Ik be[lees meer...]n van nature heel opgewekt maar daar merk ik niets meer van.

28-03-2013 | Man | 53
Depressief
20 jan.begonnen met champix,rook nog steeds niet,bijwerkingen voor mij tot nu zijn slaapwandelen en aggresief zijn en vergeetachtigheid maar ik hou vol gr Pauli