Ervaringen met Champix

varenicline

Stoppen met roken (884 meningen)

Wellbutrin XR (587 meningen)
Methadon (118 meningen)
Zyban (78 meningen)
NiQuitin (69 meningen)
Tabex (57 meningen)

18-08-2014 | Vrouw | 50
Hoge bloeddruk
Heb in 2008 een 1e poging ondernomen om met Champix te stoppen met roken. Ik was echter onvoldoende mentaal voorbereid. De drang naar een sigaret was al na 2 pillen volledig weg. Alleen; ik schrok van het 'gemak' waarmee de drang verdreven werd en ik begon heimwee te krijgen naar de aangename ogenblikken met een sigaretje. Bv. na het eten, bij een goed glas wijn, etc ... K[lees meer...]ortom, ik kon mij helemaal niet voorstellen dat ik nooit meer zou roken. Resultaat : ik ben doodleuk herbegonnen. In 2012 deed ik een 2e poging, maar ik had mij eerst mentaal voorbereid : ik had lang genoeg gerookt en ik hoefde het niet meer, nooit meer (dit prentte ik in mijn hoofd). En zo is het gelukt. Nu ben ik meer dan 2 jaar vrij van de sigaret! Wat een bevrijding!!. Champix is een fantastisch hulpmiddel wanneer je jezelf eerst geconditioneerd hebt om te stoppen.

08-01-2012 | Vrouw | 58
Hoge bloeddruk
Ik heb op 23 augustus mijn laatste sigaret gerookt en vindt Champix een wondermiddel. Ben begin december even in de verleiding gekomen door de ziekte van mijn man, die plotseling een openhartoperatie moest ondergaan. Heb direct contact opgenomen met mijn longverpleegkundige die mij aanraade weer met champix te beginnen, ik had nl. doordat ik halfverwege de kuur de dosis ve[lees meer...]rlaagt van 2 naar 1 had, nog voorraad. Ondanks dat ik al 3 weken helemaal zonder was merkte ik toch direct weer effect. Mijn drang naar een sigaret was weer verdwenen. Ik heb nog 2 weken een tablet per dag genomen en nu weer gestopt. Heb tot nu toe geen trek meer gehad in een sigaret. Met mijn man gaat het langzaam aan gelukkig beter. Ik rookte voor 23 aug. ong. 30 sigaretten per dag en ben zo blij dat mijn huis kleding en haar niet meer stinkt naar rook. Had al vanalles geprobeerd laseren accupunctuur magneetjes niets heb ik langer dan 10 dagen volgehouden. De bijwerkingen die ik niet zal ontkennen wegen niet op (bij mij althans niet) tegen het vrij zijn van sigaretten. Ik heb 44 jaar gerookt. Ik wens iedereen veel sucses met stoppen met roken. Ik heb het laatste jaar te veel ziektes gerelateerd aan roken in mijn omgeving meegemaakt dat dit voor mij een extra motivatie is om te stoppen.

28-12-2011 | Vrouw | 58
Hoge bloeddruk
Ben sinds maart gestopt met roken met behulp van champix. Tot begin juni champix gebruikt. Toen ik ermee stopte raakte ik in een depressie en nog steeds onder behandeling bij dokter.Ben vooral heel blij dat ik niet meer rook, maar de bijwerkingen zijn erg vervelend.Hopelijk gaat dit ook weer voorbij.

24-12-2011 | Vrouw | 58
Hoge bloeddruk
Vanaf dag dat ik 2 x 1 tablet slikte: veel bijwerkingen. Kort daarna misselijk, paar uur (soms halve dag) durend en hoofdpijn. Als misselijkheid weg is, houd ik vaak drukkend gevoel over rond maagstreek/slokdarm. Vaak ook zo na tablet 's avonds, maar door dan binnen 1-1,5 uur naar bed te gaan, merk ik het minder. Ik slik er nu Domperidon bij, tegen misselijkheid. Helpen na[lees meer...]uwelijks. Slaap er goed op, wel met veel, heftige dromen (geen nachtmerries). Schrik me soms wild van de wekker. Soms sla ik 's ochtends pil over als ik dag weg moet. Heb vrij weinig zin in sigaretten, maar denk dat het komt omdat ik me beroerd voel. Als ik geen pil geslikt heb, heb ik veel moeite er geen op te steken. Heb dus wel eens eentje (ik rookte kleine, dunne, ca 10-15 per dag) per dag gerookt, na de stopdag op 8 december. Was al 2 weken na start gebruik 1,5 kg aangekomen! Inmiddels 2,5. wel veel na 4 weken. Ik vrees dat neiging tot roken niet over is als ik klaar ben met deze kuur, want dan voel ik mij niet meer beroerd. Als ik tenminste niet al die afkickverschijnselen krijg waarover anderen schreven. Ben ik erg van geschrokken.

22-02-2019 | Man | 63
varenicline (0,5)
Hoge bloeddruk
Ik ben 63 jaar. Heb 50 jaar lang gerookt. Op advies van de huisarts met (weinig vertrouwen) met Champix begonnen. Na de derde dag inname smaakte het vertrouwde sjekkie compleet anders. Ik heb het uitgemaakt en rook tot nu toe NIET!! Geen zin meer/geen afkickverschijnselen. Zou bijna aan een wondermiddel denken......