Drugsverslaving (31 meningen)
Pijn (algemeen) (3 meningen)

Bojan Nikolik (16-05-2015)

27-11-2010 | Vrouw
Ter vervanging van oxycontin
Voorlopig heb ik voor zo'n 3 maanden een dosis van 2 maal 15 mg methadon per dag voorgeschreven gekregen ter vervanging van oxycontin (morfine). Ik neem aan dat ik daar straks ook weer van af moet. Nu heb ik heel veel last (gehad) van de overstap van oxycontin naar de methadon. Is er misschien iemand die mij hier meer over kan vertellen hoe dat gaat? Ik heb me namelijk l[lees meer...]aten vertellen dat het stoppen c.q. afbouwen van methadon stukken erger nog zou zijn dan het stoppen van oxycontin.

14-11-2010 | Vrouw
methadon
Rugklachten w.o. hernia, slijtage, scheefstand en botontkalking.
Slik nu voor de derde dag 2 maal daags 15 mg methadon omdat de prikken die ik zo om het half jaar krijg bij de pijnpoli dit keer niet het gewenste resultaat opleverden. Ik ben afgelopen donderdag bij de arts van de pijnpoli geweest omdat ik ook 3 maal daags 10 mg oxycontin gebruikte. (Al ruim 7 maanden) Hier moest ik met onmiddelijke ingang mee stoppen en overstappen naar[lees meer...] de methadon. Ik moet zeggen dat ik me nog nooit zo beroerd heb gevoeld en hopelijk is dit van tijdelijke aard. Heb klachten van duizeligheid en ging afgelopen vrijdag zelfs "languit gestrekt" tijdens het lopen. Continu misselijk, zweetbuien, trillen en een algeheel onbehaaglijk gevoel. (Zeer onrustig en weinig van mijn omgeving kunnen verdragen). Het is volgens de arts een zo kort mogelijk gebruik van dit medicijn en dan maar afwachten wat de volgende stap is. Voel me nu dus alles behalve happy. Zou het misschien ook kunnen dat er "afkickverschijnselen" van de oxycontin bij zitten? Ik heb zelf geen idee maar mocht ik me morgen nog zo rottig voelen ga ik toch eens een telefoontje plegen met de desbetreffende arts.

21-10-2010 | Vrouw
Verslaving
Methadon is de vervanger voor mensen die willen stoppen met heroine om de pijn klachten te ondervangen. Na kort verslaafd geweest te zijn aan heroine, kregg ik methadon ter vervanging. Helaas bevat dit product zeven opiaten. Na geprobeerd te hebben om in een afcik kliniek hier mee te stoppen en wat niet gelukt is. Ga ik er nu maar van uit dat ik dit mijn hele leven door za[lees meer...]l moeten nemen.. Als ik lager kom dan de boven genoemde dosis. Gaat mijn lichaam , vooral mijn benen ontzettend veel pijn geven en ben ik niet meer in staat om te lopen. Het heeft mij wel de mogelijk heid gegeven. Om een normaal bestaan op te bouwen en zelfstandig te wonen.

18-10-2010 | Vrouw
Zenuwpijn door polyneuropathie t.g.v. diabetes type 1

07-08-2010 | Vrouw
Opiatenverslaving
sinds anderhalf jaar slik ik methadon in tabletvorm. In het begin slikte ik 35 mg en sinds 1 jar 20 mg,dus onderhoudsdoses.Sinds 3 maanden slik ik ook truxal en refusal erbij omdat ik borderliner ben,heb ik soms erg de neiging om mezelf tesnijden,ik heb ook last van angststoornissen en heb/had een alcoholprobleem. Ik moet elke dag m`n methadon op tijd innemen anders word[lees meer...] ik "ziek" ,het is tevergelijken met afkicken van benzo`s en alcohol dus geen pretje en ik heb net over tramadol gelezen en het lijkt er erg op, op afkicken.Ik denk dat ik er niet meer af kom,maar ik leef ermee.Somss kan je niet anders. Het helpt ook goed tegen miijn pijn als ik last van m`n hernia heb.

26-04-2010 | Vrouw
Heroine verslaving
ik heb er over het algemeen geen last van als ik het heb ingenomen.ik voel me er goed op,ik weet ook wel dat het niet goed is.maar ja mij helpt het goed.vriendelijke groeten

13-11-2022 | Man | 70
methadon (5mg)
Vanaf mijn 45e jaar last van RLS. In de loop van de jaren is het fors toegenomen. Hele regiment aan medicijn zijn de revue gepasseerd. Ik sliep zeer slecht, vele malen uren wakker. Rond lopen etc. Overdag heel erg moe. Uiteindelijk op advies van de neuroloog met methadon gestart, inmiddels nu enkele maanden. Resultaat, fantastisch. Ik slaap weer, goed uitgerust. Nu de v[lees meer...]rees, dat ik om welke reden dan ook, dat ik moet stoppen met dit medicijn.

05-08-2022 | Man | 60
methadon (5mg)
Ik ben 2 keer geopereerd aan n dubbele nekhernia , maar de pijn bleef hetzelfde. Eerst doorgestuurd naar de pijnpoli voor zenuwblokkade ingrepen, die zeer kortdurend werkten. Ik ben nu twee jaar verder en uitbehandeld en zal de aankomend jaren steeds zwaardere pijnstillers moeten gaan gebruiken.

23-07-2022 | Man | 69
methadon (1mg/ml)
Drugsverslaving
Stop er me is zwaar verslavend

30-06-2022 | Man | 28
methadon (70mg)
Drugsverslaving
Ellende. 4 of 5 dagen goed ziek om stoppen van heroine is toch iets fijner, ookal is het iets erger dan methadon maar methadon is 3 tot 4 weken. en het scheelt niks kwa erge bijwerkingen komt er nooit vanaf afbouwen kan soms heeeeeeel langzaam in maanden/jaren tot 30mg. wil je proberen lager of de bedoeling was tot 0. paat weken verder zit je weer aan heroine en ka[lees meer...]n bet rideltje weer opnieuw beginnen met hoge dosis. ze zeggen daar dat je er wel vanaf komt? langzaam . ik moet verplicht naar die heroinepost waar al de gebruikers komen war ik nou net vanaf wil apotheek en huisarts willen dit niet verstrekken want er moet zicht op zijn? het zicht zijn normaal gesproken hart en bloed testen.. het enige wat ik voor controle krijg na 2 jaar van heroine ad zijn drugstesten die verplicht moeten ik wil dat leven niet meer, ik wil die mensen niet meer, ik wil heel die omgeving en sfeer njet meer want waar ik me methadon moet halen kiezen zij ook welke tijd ik het moet innemen, want wanneer ik daar moet komen moet ik het innemen waar ze bijstaan, terwijl ik het liever gewoon sochtends inneem maar ga je die tijden elke week veranderen dag bii dag dan word je ook niet vrolijk van.. begin er niet aan. en als je dan toch afkickt. word dan 4 of 5 dagen ziek van heroine. en ik weet het ja kotsziek botte bevriezen zo voelt het pijnlijk maar methadon is niet minder ze zeggen van wel maar dat is echt niet zo je bent een levenslange patiënt. *ze zeggen dit alleen om minder criminaliteit, minder straatheroine en rommel weinig verschil maakt. ik denk soms zelfs om weer heroine te pakken een maand en dan daarvanaf te gaan een weekje ellende en dan klaar. maar dan ga ik ook weer basen en dat gaat me iets te ver kost me zon 4 tot 8 honderd euro per dag als t tegenzit het is beter dan heroine maar alleen als je helemaal niks meer wilt gebruiken, geen dealers meer wilt, gezonder of beter kwa de rest durf ik niet te zeggen na eigen ervaring. ik heb er spijt van.... ( ik denk dat het wel kan als je het 1 maand gebruikt en daarna binnen 2 weken gelijk afbouwt maar meestal adviseren ze dit gewoon blijvend te gebruiken of maanden/jaren maar dat zou ik niet doen. het is ook ellende als ik ergens impulsief een avondje ben en niet thuis slaap. ik moet sochtends meteen weg want ben ik een uur later kots ik alles onder en is het hek van de dam.. (mensen die denken dat het goed voelt je voelt er na paar dagen niks meer van, behalve als je het vergeet of eens niet in neemt of een keer niet in kunt nemen.) dit is de ergste afkick en drugs die ik ooit gehad heb.. en ik heb alles gehad als verslaving dus dat zegt wel wat ben van me 10de tot nu onderant verslaafd geweest waarvan van me 15 tot 26 zwaarverslaafd problematisch psychotisch enzv..

11-06-2022 | Man | 49
methadon (120mg)
Drugsverslaving
Elke dag minimaal 10 euro aan hero werd me te veel. Daarom gaf het cad me maar iets wat 10 keer zo verslavend was. Meerdere malen door een hell gegaan mar toch viel ik elke keer weer terug in het gebruik van heroïne. Tot dat na zo'n 15 detoxen mij voor werd gesteld om methadon te blijven gebruiken , een zeer hoge dosis. Ik moet zeggen dat het succes heeft gehad. Ik ben ge[lees meer...]stopt met heroïne en kreeg een normale plek in de maatschappij. Ik ben wel "gevangen" voor het leven en heb een diep geheim. Een normale jongeman neemt een condoom mee als hij op stap gaat en de kans bestaat dat hij snachts niet meer thuis komt. Ik, ik moet zorgen dat ik ook nog 2 ampullen methadon bij me heb die ik dan smorgens stikum op moet drinken. Dus begint een nieuwe evt relatie gelijk met een geheim. Als ik op vakantie wil dan moet ik bij veel landen eerst bij de ambassade toestemming vragen en als ik mijn medicatie kwijt ben of ik heb een potje laten vallen dan is er gelijk paniek. Gelukkig doet mijn verslavings arts niet moeilijk maar ik ken er die om een aangifte van diefstal of vermissing vragen. Ok ik ben van de heroïne af en soms denk ik dat ik idd een normaal persoon ben in de maatschappij. Maar hoe ze het mij toen het advies hebben gegeven dat klopt niet. Ik moest het zijn als een suikerpatiënten die dagelijks zijn insuline moest nemen. Wat een bullshit, hij hoeft zich niet te schamen, kan zo elk land in, word niet super ziek etc etc. Methadon is een ramp mensen, raak je verslaafd aan de heroïne pak dan maar subexsone.

22-01-2022 | Man | 42
methadon (65mg)
Drugsverslaving
Ik kan andere verslaafde aanraden om subexone te nemen en blijf van die rotzooi van ne methadon af,het helpt alleen maar dat je in dat milieu blijft rondlopen....

19-11-2021 | Man | 51
methadon (10mg/ml)
Chronisch pijnsyndroom

25-09-2021 | Man | 55
methadon (5mg)
Ik ben jaren aan de Tramadol blijven plakken dat groeide uit tot een verslaving. (6 maal caps 50 mg pr dag) Ik ben in behandeling bij een verslavingskliniek. De arts heeft mij Methadon gegeven ipv Tramadol. Ik moet zeggen dat het goed voelt en gaat. Ik voel me er goed bij. Het is de bedoeling dat ik ga afbouwen met de Methadon ik de goede hoop dat het moet lukken.

15-01-2021 | Man | 59
methadon (10mg)
Lage rugpijn
Na jaren met volle tevredenheid Methadon van de Centrale Breidingapotheek Nederland Breda te hebben gebruikt, 2mg tabletten vanwege afbouw naar 12mg kreeg ik er nog 1 plus 10 mg tabletten van Extractum Pharma. Toen is de hel losgebarsten. Ik werd een zombie met een waas in mijn hoofd, onrust 24 uur per dag, zeer zware hoofdpijn. Dit middel is echt vergif uit Hongarije!!!!![lees meer...]! Na toch nog lang gebruikt te hebben zag ik het leven niet meer zitten. Nu terug naar de originele 2mg tabletten en het gaat prima. Mensen denk na wat dit middel met je lichaam doet.......het is verschrikkelijk. Binnenkort onder begeleiding verder afbouwen, daarna ook de pregabaline. DAN VOOR MIJ NOOIT GEEN MEDICIJNEN MEER.....PAS TOCH OP MET DEZE TROEP. Zal mij nooit meer overkomen, 5-6 jaar verslaafd aan pijnstillers die geen werking meer hebben alleen narigheid.

08-12-2020 | Man | 60
methadon (150mg)
Drugsverslaving
In 1979 is bij mij methadon opgestart en die dosis bedroeg toen 300mg/dag in te nemen in gemaakte galulen van 100mg/stuk. Ik nam in de morgen 100mg in de middag 100mg en in de avond rond acht uur nog eens 100mg. Ik was in die tijd zwaar verslaafd aan de heroïne en dankzij de methadon heb ik die verslaving onder de knie gekregen zij het met vallen en opstaan (terugval in v[lees meer...]erslaving) tegenwoordig gebruik ik nog een onderhoudsdosis van 150mg/dag die ik ‘s morgens inneem. Ik heb totaal geen bijwerkingen meer.

Thyrax Duotab (871) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (597) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (558) - Antibiotica - penicillines breedspectrum