Ervaringen met Methadon

Bojan Nikolik (16-05-2015)

05-12-2013 | Man | 34
methadon (5mg)
Drugsverslaving
Ik gebruik 60-70 tab. van 5 Mg . Ik wil graag vanaf maar het is zo moeilijk Het is idd 300mg (1d60t) en soms 350mg. Maar nu ben ik paar dagen op 100mg. Dus 4d5t à 5mg. Ben benieuwd of ik de lijn door kan zetten.

20-06-2013 | Man | 46
Bipolaire stoornis
Iedereen die af wenst te bouwen en definitief wenst te stoppen met methadon/symoron (is allebij hetzelfde alleen andere merknaam.....!!!!LAAT U NIET MISLEIDEN DOOR ANDERE NAAMPJES WANT HET GAAT OM HET INGREDIENT!!!) raad ik aan om OF over te stappen op BUPRENORFINE(oftewel;merknamen; Suboxone/Subitex/Temgesic) en dan dat af te bouwen. OF als u op nul methadon staat, de daa[lees meer...]rna altijd nog opkomende afkickverschijnselen van de opiaten aan te pakken met CLONIDINE(Bloeddrukverlager en middel wat na opheffing van de remmende werking van opiaten in de hersenen de receptoren, die afkickverschijnselen teweeg brengen, tot 'rust manen'; CLONIDINE zorgt ervoor dat er geen over productie van NOR-ADRENALINE plaats vindt nadat opiaat gebruik gestopt is en men zich dus veel minder ziek voelt....ER ZIJN WETENSCHAPPELIJKE ARTIKELEN HIEROVER WAARIN DEZE FISIOLOGISCHE VERSCHIJNSELEN GOED UITGELEGD WORDEN;DIT GEEFT INZICHT IN WAT ER NU PRECIES AAN DE HAND IS EN TIS GOED VOOR EEN GROEIEND EN OPHELDEREND BEWUSTZIJN nadat mijn hersenpan een tijdje in het opiaatduister had gezeten hahahaha ) ;Mij heeft CLONIDINE enorm goed geholpen nadat ik gestopt was met methadone. Over het algemeen wordt CLONIDINE in een klinische setting gegeven maar met de juiste begeleiding en kundige huisarts is dat ook ambulant best te doen. VEEL SUCCES EN VEEL GELUK........................Vriendelijke Groeten van René

06-06-2013 | Man | 59
methadon
Ik wil mensen eens eindelijk vertellen,wat voor een zwendel methadon is.Je krijgt het als heroine-verslaafde voorgeschreven door het C.A.D.,wat nu valt onder de Mondriaan zorg.Aanvankelijk ben je heel blij dat je niet hoeft af te kicken van heroïne.Er word je verteld dat het de ontwennings verschijnselen tegenhoudt,maar je niet high maakt.Dat is hoofdargument.Je wordt niet[lees meer...] ziek bij de juiste dosis,en niet high,en dat klopt als een bus.Wat ze niet vertellen is dat de afbouw van methadon,wel 2 maanden cold turkey zou opleveren,en dat je 3 maanden zal lijden aan slapeloosheid.Bij Heroïne ben je maximaal 1 week ziek,waarbij de 4de de ergste is,en je hebt ook een week slapeloosheidsproblemen.Waardoor is dat verschil zo groot?Heroïne is natuurlijk ook een hel maar het wordt gemaakt van een natuurlijk plant.De knop en het sap van de opiumplant.Methadon is een chemisch nagemaakt middel wat als wondermiddel werd geprezen omdat het in bijna alle landen van de wereld wordt verkocht als genezingsmiddel,tegen verslaving.Als pijnstiller wordt het door artsen zelden verkocht,en die weten waarom.Als ze tenminste een geweten hebben.80% van de artsen verschrijven alleen in uiterste noodzaak methadon als pijnstiller,omdat ze op de hoogte zijn van mijn genoemde argument.Alleen mensen van staal,lukt het in heel kleine stappen om van methadon af te komen.En als het je lukt,moet je bergen van benzodiazepinen en antidepressiemiddelen nemen tegen de blijvende verschijnselen.Ikzelf heb methadon eens weren af te bouwen tot 7mg.Dat ging constant gepaard met zelfmoordneigingen,en bij beiden7mg voelde ik mij compleet zielloos.Je voelt geen gevoel meer geen geluk,geen ongeluk.Niets kan beschreven wat dat is.Ik weet niet of er zombies bestaan,maar je bent totaal gevoelloos,een levende doden.Ik ken mensen die clean zijn geraakt van methadon,maar of ze dat zijn gebleven weet ik niet.Mijn huisarts begon na twee weken te lachen.Ik zei,dokter ik vind het niet grappig.Nee,zei hij dat begrijp ik Cor.Maar dat is jou grens.We moeten je methadon op zo'n onderhoudsniveau zetten dat je geestelijk niet in elkaar stort,want wat je nu ervaart,of beter gezegd niet ervaart,is dat gedeelte van jou brein wat beschadigd is geraakt.Ik heb nooit gevraagd of het de methadon was die dat had veroorzaakt,of mijn andere pillen en enorm drugsgebruik,ik wou het ook niet weten,maar ik wil mensen hier zeggen.Methadon?Dan kun je beter heroïne blijven gebruiken,en dat afbouwen.Ik heb die keuze niet,of ik zou nu ik op 40mg methadon,en wat benzo"s,en een sterk antidepressiemiddel,afgestomd door het leven mijn hulpverleners dat moeten verklaren,maar daar heeft Cor geen zin meer in.Dus vrienden,voel jullie niet schuldig als jullie door pijn verslaafd bent geraakt.Er zijn pillendraaiers,en die zouden een veel groter schuldgevoel moeten hebben.Zeker als ze dat vooraf weten.Ik maak een grote buiging voor alle mensen die van al die "geneesmiddelen"door een grote wil,en een nog betere begeleiding,af zijn gekomen.

01-06-2013 | Man | 33
methadon
na 10 jaar perioden van enkele maanden gebruiken en hervallen. Soms weekend gebruik soms tot 5a6 maand gemiddeld om de 2 dagen, gemiddeld uitgerekend 1/2 gram per dag. Nu op 50ml/mg methadon per dag. (25 mg/ml was genoeg geweest naar mijn mening)

03-05-2013 | Man | 59
methadon
Uitstekend spul . ik gebruikte 2 jaar 3x 20mg oxicontin plus3x 5mg oxinorm , vanwegen zware neurotische helse pijnen door heel het lichaam. Ik lees en hoor ,ook hier op dit forum dat het in de meeste gevallen wordt gebruikt bij heroine verslaving, mensen ,lees eens wat verder dan je neus lang is, het is niet zo. het wordt veel voorgeschreven aan kankerpatienten waar net a[lees meer...]ls bij mij de morfine niet meer helpt, Dan verteld er ook nog iemand op dit forum dat er 7 opiaten in de methadon zit , ik weet niet hij aan die wijsheid komt , de klok waarschijnlijk horen luiden en niet weten waar de klepel hangt, ER zit dus maar 1 OPIAAT in, en dat is OPIAATAGONIST , en absoluut niet meer , wij zitten hier op dit forum om elkaars mening te horen , en niet om naar sprookjes te luisteren. En telkens weer , och ! ik ben er verslaafd aan geraakt , NIET zeuren , aan de vorige medicijnen was je toch ook verslaafd, het is gewoon de keuze uit 2 slechte dingen , of wil je dan net als ik met helse pijnen blijven lopen ! daarkomt nog bij dat het ene lichaam het andere niet. ik ben nooit verslaafd aan oxicontin en oxinorm geweest ,DUS !!!! Verder wens ik iedereen een pijnloze toekomst toe.

18-02-2013 | Man | 45
methadon
Mijn naam is Hans. Via mijn uitgaangewoonte ben ik verslaaft geraakt aan allerlei middelen. ik was een echte houseparty ganger. Elk weekend was ik wel ergens in ned op een party... door geen nee te kunnen zeggen tegen drugs ben ik na allerlei partydrugs aan de heroine geraakt....en ik ben na 12 jaar gebruik aan de methadon begonnen. ben ontzettend bang om hiervan af t[lees meer...]e kicken. Maar wat zou ik het graag willen. Ik ben op 40 mg begonnen maar merkte dat mijn lichaam eraan gewent raakte en dan kwam toch een zware afkick verschijnsel. Ondertussen sta ik nu op 140 mg na 9 jaar alleen methadon in mijn leven Ik drink het vloeibaar en ekle morgen is het of ik een chemi-fabriek opdrink. ik ben zo bang wat al deze jaren gebruik van methadon met mijn lichaam gedaan heeft. Mijn advies voor iemand met een heroine verslaving is nu... kick af ...moeilijk maar na 2 weken ben je er van af. ik begrijp dat mijn ontwennings verschijnselen vele maanden in beslag gaan nemen maar ik durf nu nog de stap niet te maken. Hoop dat god me genadig is. gods zegen toegewenst . (Red; achternaam verwijderd ivm privacyredenen en werkwijze van deze site. Mvg MijnMedicijn)

08-12-2012 | Man | 57
methadon
Gebruikte dit middel tegende pijn van chronische prostaat ontsteking. Heb het 16 jaar gebruikt. Nu geheel afgebouwd ,maar mensen dit is een hel waar jedoor heen moet..Weken niet slapen, onrust in benen en armen.vooral snachts. Ik ben nu 7 dagen clean en nog steeds veel last van ontwennigsverschijnselen. Dit middel gebruik ik echt nooit meer. Het kan een heel goed pijn[lees meer...]medicatie zijn,maar om ervan af te komen is een ramp. Dit middel zouden ze nooit voor mogen schrijven. Afbouwen heb ik gedaan op de colt turky manier, dit om geen andere rotzooi te moeten slikken. Hoop dat de afkickverschijnselen snel verdwijnen want het is echt een ramp als je hier doorheen moet. Begin er niet aan, dan hoef je ook niet te stoppen. Groetjes hans

28-10-2012 | Man | 33
Ziekte van Crohn
Ik heb ontzettend veel baat bij dit medicijn, heb oxicontin, fentanyl i.v. en fentanyl pleisters gehad. Maar had altijd nog enorm veel pijn en werd er moe en uitgeput van, ik voelde me er ellendig door. Met methadon voel ik de pijn na een half uurwegzakken en kan soms wel een etmaal wegblijven; dit omdat ik er een spiegel van heb opgebouwd. In het begin bleef de pijn zo'n [lees meer...]8 uur weg. Toen nam ik drie maal daags 15mg. Nu neem ik elke ochtend 50mg. En ben fan de hele dag pijn vrij . 50 mg. Is tamelijk veel, je zult met iets minder moeten starten hoor. Met een hogere dosering ga ik bijwerkingen opmerken, zoals moe, suf (sommige mensen vinden dit juist fijn...) Ik heb een gaatje in mijn darmen en er loopt dus altijd darmvocht mijn buik in, opereren is nog niet mogelijk, gezien de slechte staat van mijn darmen, ik heb altijd pijn.... Ik vind het een wonder middel zolang je de dosering maar goed afstemt. Ik ben wel een beetje huiverig voor het afbouwen in de toekomst, maar misschien blijft de situatie wel altijd zo.... Maar goed, elke week een paar mg. eraf zal niet tot ernstige ontwenning leiden hoor ! Mvg. joost

23-06-2012 | Man | 18
methadon
Na een peroide van 4 jaar dagelijks gebruik van heroine ben ik eindelijk naar Jellinek gegaan. Daar werd ik direcht doorgestuurd naar de arts. De arts schreef mij 80 mg Methadon p.d voor. Vanaf dat moment kan ik gelukkig mijn leven weer helemaal normaal lijden. 's-ochtends niet meer dood ziek wakker worden en de hele dag op zoek moeten gaan naar geld om hero en methadon te[lees meer...] kunnen scoren. Nu ik eindelijk Methadon gewoon op recept heb en het dus gewoon in huis heb, heb ik eindelijk RUST!!! Ik zie nu al in een hele korte periode dat mijn lichamelijke gesteldheid veel beter is. Ik ben nu in 4 weken al 3.7 kg aangekomen. Omdat ik mij zelf nu gewoon de hele dag normaal voel ( niet ziek ), eet ik ook weer veel beter, ik verzorg mij zelf veel beter, slaap gewoon 's-nachts en zet gewoon 'sochtends mijn wekker om 08.00 uur, zodat ik op die manier weer helemaal in een normaal ritme kom. Het enige nadeel van Methadon vind ik dat je heel erg last krijgt van obstipatie!! Gelukkig heb ik daar nu Movicolon voor gekregen( laxeermiddel) en let ik erg goed op mijn voeding. Ik ben dus zeer tevreden over dit middel, want het helpt mijn echt om weer een normaal leven te kunnen krijgen. Ook staat er nu een opname gepland voor over 3 weken bij Jellinek. Tijdens deze opname wil ik heel graag gaan afbouwen met methadon en heel graag van mijn valium gebruik minderen. Want ook slik ik naast de Methadon ook nog Valium ( Diazepam ) 3 keer pd 20 mg. Dit is een zeer hoge dosis, maar mijn lichaam is er helemnaal aan gewend en stop ik dit nu plotseling, komen er ook allerlei ontwenningsverschijnselen! Ik heb dus nog een heel hoop om aan te werken tijdens mijn opname, maar voor nu ben ik heel erg blij dat ik in deze paar weken niet meer elke dag de criminaliteit in moet!!!! Kijk wel uit met Methadon dat je dit niet jaren achter elkaar gebruikt, want het afkicken van Methadon is echt nnog 10 x zwaarder dan het acfkicken van heroine!!!

17-06-2012 | Man | 32
methadon
ik ben heroine verslaafd en methadon zort alleen maar dat ik niet ziek word maar het nadeel is dat ik ook steeds meer methadon wil dus wat is erger de kwaal of de medicijn verder hoor ik ook niemand over een groot bijwerking dat je een verschrikkelijke stoelgang van krijg het blijft soms 5 dagen uit en als je dan wel moet dan is het zeer pijnlijk . nee hyet is echt geen wo[lees meer...]ndermiddel maar ik zeg wel voor het afkicken best efectief want je word er niet meer zo ziek door

19-05-2012 | Man | 52
Depressief

25-12-2011 | Man | 50
methadon
ben nu sinds 3maanden aan het afbouwen begon met 50mg zit nu aan mijn laatste weken 18mg...... per week 2mg minder nu erg hard deze fase voel me er niet zo lekker bij maar wil ook hier vanaf... kent iemand ook dit probleem?

25-12-2011 | Man | 23
methadon
Ik gebruik nu een klein jaar 60mg methadon (in pilvorm, drie keer 20mg) en het doet me goed sindsdien. Ik ben van de straat af en heb bijna weer een eigen plekkie. Zonder methadon was ik niet zover gekomen, daarvan ben ik overtuigd. In 2007een naltrexon programma gevolgd, eerst in pilvorm maar later als implantaat (6maand model) maar dat was een drama.. Kort gezegd voldoet[lees meer...] methadon een stuk beter. In de eerste maanden van methadon gebruik kon ik (geringe) terugval niet voorkomen(+/-1g per keer, per injectie). Maar succes is gemaakt. Misschien ben ik de komende jaren wel afhankelijk van een onderhoudsdosis maar dat is niet erg. Voor mij beter dan de opnames die ik ben ondergaan, anderhalf jaar (verplicht) in opname gezeten, dit omdat ik nog minderjarig was destijds. Vanaf dag 1 sinds ik weer buiten stond weer zware terugval etc..Methadon is voor mij succes, terwijl zoveel mensen het tegenovergestelde hadden gedacht. Groet jan

06-11-2011 | Man | 45
Verslaving
Sinds begin jaren 90tig slik ik methadon en dit middel heeft me volledig van de heroine afgeholpen, maar ik heb er nu wel een methadon verslaving bij, waarvan de afbouw en eventueel stoppen ontzettend veel moeilijker en langer is dan ontwennen van heroine, dus ik zal de rest van mijn leven methadon slikken in een hoge dosis namelijk 160 mg op het moment. Iemand zegt dat me[lees meer...]thadon zeven opiaten bevat, dit is volkomen nonsens methadon is de naam van het opiaat en is het enige opiaat in de vloeistof of symoron pillen. Naast de methadon slik ik ook nog 800 mg seroquel en 40 mg tranxene. De methadon houd me goed voor meer dan 24 uur en zo hoort het ook anders is de dosis te laag. De 160 mg die ik neem zijn dodelijk voor iemand zonder hoge opiaat tolerantie en om nog duidelijker te zijn voor iemand zonder tolerantie kan 40 mg genomen in een keer al een overdosis zijn, dus wees gewaarschuwd en gebruik methadon nooit 'voor de lol'. Voor mij werkt het prima en ik functioneer normaal. Freek.

06-08-2011 | Man | 34
AFKICKVERSCHIJNSELEN VAN HEROINE TEGENGAAN
Symoron vind ik de allerbeste soort methadon. Zeer effectief en makkelijke te doseren. Word bijna niet meer verstrekt omdat het erg duur blijkt te zijn.

11-04-2011 | Man | 34
methadon (5mg)