Ervaringen met Methadon

Drugsverslaving (38 meningen)

Bojan Nikolik (16-05-2015)

06-06-2013 | Man | 59
methadon
Ik wil mensen eens eindelijk vertellen,wat voor een zwendel methadon is.Je krijgt het als heroine-verslaafde voorgeschreven door het C.A.D.,wat nu valt onder de Mondriaan zorg.Aanvankelijk ben je heel blij dat je niet hoeft af te kicken van heroïne.Er word je verteld dat het de ontwennings verschijnselen tegenhoudt,maar je niet high maakt.Dat is hoofdargument.Je wordt niet[lees meer...] ziek bij de juiste dosis,en niet high,en dat klopt als een bus.Wat ze niet vertellen is dat de afbouw van methadon,wel 2 maanden cold turkey zou opleveren,en dat je 3 maanden zal lijden aan slapeloosheid.Bij Heroïne ben je maximaal 1 week ziek,waarbij de 4de de ergste is,en je hebt ook een week slapeloosheidsproblemen.Waardoor is dat verschil zo groot?Heroïne is natuurlijk ook een hel maar het wordt gemaakt van een natuurlijk plant.De knop en het sap van de opiumplant.Methadon is een chemisch nagemaakt middel wat als wondermiddel werd geprezen omdat het in bijna alle landen van de wereld wordt verkocht als genezingsmiddel,tegen verslaving.Als pijnstiller wordt het door artsen zelden verkocht,en die weten waarom.Als ze tenminste een geweten hebben.80% van de artsen verschrijven alleen in uiterste noodzaak methadon als pijnstiller,omdat ze op de hoogte zijn van mijn genoemde argument.Alleen mensen van staal,lukt het in heel kleine stappen om van methadon af te komen.En als het je lukt,moet je bergen van benzodiazepinen en antidepressiemiddelen nemen tegen de blijvende verschijnselen.Ikzelf heb methadon eens weren af te bouwen tot 7mg.Dat ging constant gepaard met zelfmoordneigingen,en bij beiden7mg voelde ik mij compleet zielloos.Je voelt geen gevoel meer geen geluk,geen ongeluk.Niets kan beschreven wat dat is.Ik weet niet of er zombies bestaan,maar je bent totaal gevoelloos,een levende doden.Ik ken mensen die clean zijn geraakt van methadon,maar of ze dat zijn gebleven weet ik niet.Mijn huisarts begon na twee weken te lachen.Ik zei,dokter ik vind het niet grappig.Nee,zei hij dat begrijp ik Cor.Maar dat is jou grens.We moeten je methadon op zo'n onderhoudsniveau zetten dat je geestelijk niet in elkaar stort,want wat je nu ervaart,of beter gezegd niet ervaart,is dat gedeelte van jou brein wat beschadigd is geraakt.Ik heb nooit gevraagd of het de methadon was die dat had veroorzaakt,of mijn andere pillen en enorm drugsgebruik,ik wou het ook niet weten,maar ik wil mensen hier zeggen.Methadon?Dan kun je beter heroïne blijven gebruiken,en dat afbouwen.Ik heb die keuze niet,of ik zou nu ik op 40mg methadon,en wat benzo"s,en een sterk antidepressiemiddel,afgestomd door het leven mijn hulpverleners dat moeten verklaren,maar daar heeft Cor geen zin meer in.Dus vrienden,voel jullie niet schuldig als jullie door pijn verslaafd bent geraakt.Er zijn pillendraaiers,en die zouden een veel groter schuldgevoel moeten hebben.Zeker als ze dat vooraf weten.Ik maak een grote buiging voor alle mensen die van al die "geneesmiddelen"door een grote wil,en een nog betere begeleiding,af zijn gekomen.