Drugsverslaving (27 meningen)
Pijn (algemeen) (3 meningen)

Bojan Nikolik (16-05-2015)

15-05-2017 | Man | 74
Polyneuropathie
Gebruik het te kort voor gedegen oordeel. Goede bijdrage in pijnbestrijding. Bijwerkingen: slechte concentratie, duizeligheid, gezichtsvermogen en vergeetachtigheid.

12-01-2016 | Vrouw | 66
methadon (5mg/ml)
Chronisch pijnsyndroom
ik blijf zeggen dat symoron wel werkte, geen bijwerking, dus die extra stoffen die daar inzaten hielp juist op de erge pijn van de rug en wervelbeschadiging. kreeg methadon in pillen, omdat symoron niet meer geleverd werd. maar dat werkte niet, nu in drank, maar dat is een ramp, je bent er niet meer bij je slaapt alleen maar en misselijk, zal dit niemand aanraden. Ik ga nu[lees meer...] afbouwen en over op medicinaal cannabis olie.

20-10-2015 | Vrouw | 66
Pijn (algemeen)
er was in 2004 paar wervels vastgezet, omdat die aangetast was door bacterie. In 2007 meer pijn. Niks aan te doen, naar pijnteam alles gehad, maar niks hielp, ja de brutenpleister, maar kon niet tegen de lijm. Daarna naar Fentanylpleisters van teva, makkelijk in gebruik. maar heel moelijk afbouwen en hielp niet meer, dus kreeg symoron. Beviel heel goed, geen bijwerking, [lees meer...]heb dat een jaar gebruikt. maar werd dit jaar 2015 in januari geopereerd om wervels extra vast te zetten en extra boven en onder ook. dus overgegaan naar 75 fentanyl. Zelf afgebouwd wat heel moelijk was naar 12mg, maar ging niet de pijn werd te erg... en over zou dat niet meer gaan volgens arts. ik weet dat het pijnteam zei voor langer gebruik is symoron beter, ook voor lichaam, dus ik vorige maand terug naar symoron, maar werd niet meer geleverd, is uit de handel. kreeg de gewone methadon, ben er erg beroerd van, overgeven, erg moe en werk niet maar ietsje twee uur. Nu verhogen, maar nog steeds niet en alleen maar moe. Vind zo jammer en niet te begrijpen als symoron zo goed werkt voor mensen met pijn dat ze gestopt zijn met dit middel, want nu heb je iets waar je extra maagtabletten moet in nemen door maagpijn en zo veel bijwerking en middel die niet werkt. ben nu aan tet proberen er tramadol er bij te doen... maar vind het onbegrijpelijk, symoron was goed middel tegen pijn en nu krijg je methadon die niet werkt voor pijn en moet alle andere middelen er bij nemen. terug naar fentanyl wil ik liever niet, want was een hel, dat afkicken.

12-08-2017 | Man | 65
methadon (5mg/ml)
Gebruik methadon voorgeschreven door een pijnspecialist in het VUMC, ter vervanging van morfine. Samen met lyrica en amitriptyline (ook door deze specialist voorgeschreven) was dit een zege. Ik had gelijk veel minder last van de neuropathie in de voeten en onderbeen (voelde constant aan alsof ik over een heet schelpenpad liep). Ben wel snel vermoeid en vergeetachtig. Maar[lees meer...] dat kan ook komen door de chemo's en een recente stamceltransplantatie. Chemo's: melfalan.cyclofosfamide. Maar de methadon en amitriptyline was echt een doorbraak en veel minder pijn...

03-12-2014 | Man | 65
Drugsverslaving
Sinds een halve eeuw verslaafd , 50 jaar . Wonder boven wonder leef ik nog en kan mijn verhaal doen . Ik ben drugs gaan gebruiken , door een gebrek aan zelfvertrouwen en een verkeerd zelfbeeld . Dat ben ik na 5o jaar gaan inzien . Na ongeveer 5 jaar gebruik kwam ik een psychiater tegen die mij geval interessant vond en mijn geval op zich ook . Van hem kreeg ik voor de eers[lees meer...]te keer Methadon. Ik kwam ziek bij hem , in die tijd was er nog een praktijk apotheek , en ging zonder ziek zijn naar buiten . Van de hel in de hemel, zo zou ik het willen noemen . Dus het middel is uiterst effectief , met 1 grote maar , het is net zo verslavend als de ziekte die je probeert te bestrijden( Verslaving). Dus het enigste wat je kunt doen als verslaafde is , het accepteren dat je verslaafd bent , en op een onderhoudsdosering methadon komt . Of je moet onmiddellijk naar een kliniek , waar je behandeld wordt door een staf van medici . Ik koos ervoor om een onderhoudsdosering te krijgen en aan het werk te blijven . Gelukkig is de behandeling van verslaafden met sprongen vooruit gegaan , en is het heden ten dage ook mogelijk om naast de methadon , diacetyl morfine te gebruiken , zodat je nooit meer ziek wordt . Methadon heeft mij veel goed gedaan , maar toch denk ik dat het van de persoon op zich afhangt hoe iemand er over denkt !

01-12-2014 | Man | 65
Beenkrampen
Ik heb de methadon niet voorgeschreven gekregen om de beenkrampen te verminderen ! Maar aangezien u mij vraagt, mijn ervaringen op en met dit medicijn te delen, wil ik u het volgende mededelen! Het haalt in het begin wel pijn weg, maar op den lange duur is het matig effectief, zegt u maar ineffectief. Je raakt er gewent aan, en de pijn komt weer terug. Ik ben het nu aan [lees meer...]het afbouwen, zodat ik weer normaal kan functioneren, met tintelingen en een doof gevoel in mijn benen enkels en voeten en niet te vergeten de tenen, een verschrikkelijk gevoel, bah bah en nog eens bah!

13-05-2012 | Vrouw | 65
methadon
Ik heb al 40 jaar een ernstige vorm van RLS. 10 Jaar geleden ben ik begonnen met een medicijn hiervoor. Helaas werkte dit na 10 jaar niet meer (augmentatie). Op aanraden van de neuroloog ben ik overgestapt op methadon. De eerste weken: halleluia!: geen onrust, weinig bijwerkingen, goed geslapen. Daarna nam de werking af. de RLS-klachten namen weer toe, evenals de bijwerkin[lees meer...]gen: ik heb iedere dag opvliegers, ben suf, val overdag vaak bijna in slaap en mijn linkerhand doet 's morgens "brandend"" pijn. Wie heeft deze bijwerkingen ook en.... gaat het over?

29-05-2021 | Vrouw | 64
methadon (10mg)
Drugsverslaving
De methadon vlakt heel je gevoel af. Ik bleef gewoon gebruiken.

22-07-2017 | Man | 64
Chronisch pijnsyndroom
Na ruim 2 jaar Oxycodon hebben geslikt ben ik naar een detox kliniek gegaan daar kreeg ik Methadon 20 mg voorgeschreven. Het werkte goed, binnen 2 weken mocht ik weer naar huis maar helaas na ruim anderhalve maand kwam de pijn weer terug. Ik belde de verslaving arts en vertelde mijn verhaal. Hij zei: "ik zorg dat je weer naar de detox kliniek kan" en daar heb ik binnen and[lees meer...]erhalve week de methadon afgebouwd naar 0 en sta nu 17 dagen op nul, wat een hel is dit heb veel last van het afbouwen slaap slecht, spierpijnen, geïrriteerd diarree etc. Hebben jullie ook deze ervaringen en hoe lang gaat deze ellende nog duren. Heb nu wel slaapmedicatie Mirtazapine 7,5 mg maar dat is ook niet echt de oplossing.

17-12-2018 | Vrouw | 63
Lage rugpijn
Ik kreeg dit middel omdat ik strak stond van de pijn, spit/ischias van de pijnpoli arts. Legde goed uit 2x per dag 2,5 Mg. Maar ik kreeg het tabletje niet gehalveerd. Stukjes nemen werkt niet. Uiteindelijk een paar keer wel, uitstekend op geslapen en geen pijn gehad. De ergste pijn nu is voorbij, ik ga proberen zonder methadon. De aandoening die ik heb blijkt wel weg lang[lees meer...] te duren i.v.m. veel rugoperaties. Ik heb wel pijnpoli vandaag gebeld en zij gaan kijken of ik misschien wel tegen iets minder kan 2x2 Mg. Daar blijken ook tabletten van te zijn, merk weet ik niet. Misschien om te slapen? ‘S nachts het meeste pijn. Ga ik weer opnieuw beginnen kom ik erop terug.

17-12-2018 | Vrouw | 63
methadon (5mg)
Tabletten van 5 Mg, niet te delen in exact 2 x 2,5 Mg Verpulveren. Geprobeert met mesje, schaar, pillenscheider, een puinhoop. Verder krijg ik dit bij decDiazepam en ‘smorgens weer innemen. Ik wil maar 1 ding slapen, niet hoeven na te denken. Volgens mij is het voor iemand als ik die overgevoelig is voor allerlei medicijnen veel te zwaar.

28-05-2017 | Man | 63
Chronisch pijnsyndroom
Ivm Chronische slijmbeurs ontsteking heb jaren oxycodon geslikt ongeveer 100 mg per dag. Ik was verslaafd, wilde afbouwen. Dit ging niet makkelijk ben 2 weken in een kliniek geweest voor verslaving, kreeg daar Methadon voor geschreven en nu bijna geen pijn meer.

08-12-2020 | Man | 60
methadon (150mg)
Drugsverslaving
In 1979 is bij mij methadon opgestart en die dosis bedroeg toen 300mg/dag in te nemen in gemaakte galulen van 100mg/stuk. Ik nam in de morgen 100mg in de middag 100mg en in de avond rond acht uur nog eens 100mg. Ik was in die tijd zwaar verslaafd aan de heroïne en dankzij de methadon heb ik die verslaving onder de knie gekregen zij het met vallen en opstaan (terugval in v[lees meer...]erslaving) tegenwoordig gebruik ik nog een onderhoudsdosis van 150mg/dag die ik ‘s morgens inneem. Ik heb totaal geen bijwerkingen meer.

28-09-2020 | Man | 60
methadon (180mg)
Ik ben altijd een zware gebruiker van heroïne geweest, maar dankzij de methadon ben ik er mee kunnen stoppen. De hoogste dosis dat ik gestaan Heb was 250 milligram per dag en dat heb ik nu afgebouwd.

07-04-2020 | Vrouw | 60
methadon (80mg)
Drugsverslaving
Ik ben in '79 helemaal clean geworden, echter na een vreselijk drama heb ik een terugval gekregen van ongeveer 10 weken. Toen kreeg ik methadon voorgeschreven, maar men is mij vergeten op te roepen bij cad (dokter had teveel kindjes) De psychiater zou het voorschrijven. Ik heb menigmaal gevraagd af te bouwen met twee vieze middelen want had enorme bijwerkingen. Kreeg de dr[lees meer...]eiging, als jij stoppen wilt ga jij niet mee in mijn beleid en zet ik je eruit. Maar deze arts kreeg, toen ik doodziek, echt doodziek omdat ik met beide middelen in een keer gestopt was, seroquel en methadon (ik had geen kennis over nooit in een keer stoppen) van een vz medewerker te horen, waarom heeft deze vrouw methadon??? Daar komt ze nooit meer van af. Ik ben toen, ik kroop van het ziek zijn, door drie personen, twee artsen met grote fouten en medewerker de aanbieding, kom voor even in het heroïne project, en dan stop je gewoon als je het niet meer nodig hebt. Een hele grote fout maar de dokters fouten moesten onder een zwarte mantel geschoven worden. Dat is ze gelukt. Mensen, ik werd niet gehoord door dokters en achteraf bleek dat ik beide middelen niet nodig had. De artsen hebben mijn leven verwoest. Dus denk nooit zoals ik, de dokter heeft het goed met je voor. Voel en ga informatie op google zoeken. Zoek het niet bij een dokter wil je gezond blijven. Mijn leven is verwoest, laat het jou niet gebeuren.

15-01-2021 | Man | 59
methadon (10mg)
Lage rugpijn
Na jaren met volle tevredenheid Methadon van de Centrale Breidingapotheek Nederland Breda te hebben gebruikt, 2mg tabletten vanwege afbouw naar 12mg kreeg ik er nog 1 plus 10 mg tabletten van Extractum Pharma. Toen is de hel losgebarsten. Ik werd een zombie met een waas in mijn hoofd, onrust 24 uur per dag, zeer zware hoofdpijn. Dit middel is echt vergif uit Hongarije!!!!![lees meer...]! Na toch nog lang gebruikt te hebben zag ik het leven niet meer zitten. Nu terug naar de originele 2mg tabletten en het gaat prima. Mensen denk na wat dit middel met je lichaam doet.......het is verschrikkelijk. Binnenkort onder begeleiding verder afbouwen, daarna ook de pregabaline. DAN VOOR MIJ NOOIT GEEN MEDICIJNEN MEER.....PAS TOCH OP MET DEZE TROEP. Zal mij nooit meer overkomen, 5-6 jaar verslaafd aan pijnstillers die geen werking meer hebben alleen narigheid.