Ervaringen met Naltrexon

Alcoholverslaving (18 meningen)
Drugsverslaving (6 meningen)

25-10-2020 | Vrouw | 57
Alcoholverslaving
Al snel na inname vd 1e pil voelde ik me echt ziek ruim 5 uur lang. Daarna zakte alles gelukkig. 3 weken lang had ik geen behoefte meer aan alcohol. De zucht was écht weg. Helaas... ik kan niet goed omgaan met narigheid uit het verleden. Dit werd dus na 3 weken niets drinken weer een glaasje nemen. De eerste tijd merkte ik dat naltrexon ervoor zorgde dat ik minder kon dri[lees meer...]nken met hetzelfde effect, nl verdoving... Helaas, mijn lichaam wende ook aan dit middel. Nu een paar weken gestopt ermee, maar aankomende week een nieuwe poging doen met hopelijk langere tijd geen behoefte aan alcohol. Anders ga ik desulfiram proberen.

09-04-2020 | Vrouw | 43
Alcoholverslaving
Ik vond diverse ervaringen uit de US op internet en youtube. Ik was al eerder met cognitieve gedragstherapie gestart maar dat had na een jaar nog niet het gewenste resultaat. De huisarts was terughoudend maar na overleg met de Jellinek kliniek en na bevestiging van mijn psycholoog wilde ze het wel voorschrijven. Omdat ik niet een hardcore alcoholist ben (ik drink alleen[lees meer...] in het weekend) is het moeilijk te zeggen of het medicijn werkte. Ik heb een aantal keer gedronken en het matig gehouden. Maar ik heb ook een aantal keer gedronken dat ik echt door ging drinken omdat ik niets merkte van waar ik naar op zoek ben als ik drink (alcohol roes). Ik voelde me wel vreemd van de medicijnen. Ik gebruikte ze volgens de Sinclair methode. Dus voordat ik ging drinken en niet iedere dag. De huisarts had mijn volgens de Jellinek klliniek methode iedere dag 1 voorgeschreven. Het is moeilijk te omschrijven maar je wordt bijvoorbeeld wel dronken, dwz je word onhandig en een beetje lollig, maar het is niet meer zo manisch als normaal. Verder merkte ik dat als het medicijn echt uitgewerkt was (na enkele dagen). Dat ik een stuk vrolijker werd. Als je alcoholist bent of gewoon vindt dat je teveel drinkt, dan zou ik je zeker aanraden dit uit te proberen. Als het nu ook niets voor jou is, zet dan door en zoek een andere weg. Iedereen is verschillend.

04-03-2020 | Vrouw | 61
naltrexon (3mg)
Ik gebruik de LDN na bij een orthomoleculair arts te zijn geweest ben begonnen met 1 druppel per dag en dat iedere week verhoogt met 1 druppel tot 6 druppels daarna over gegaan op 1 capsule 125 Mg voor 1 maand daarna overgegaan op 3 Mg . Ik gebruik de 3 Mg nu twee weken maar merk dat ik veel meer onrust in mijn lijf heb gekregen. Contact gehad met de arts en moet het nog 1[lees meer...] tot 2 weken. Ophouden om te kijken of het stabiliseert zoniet dan weer contact opnemen want dan moet ik waarschijnlijk weer terug naar 125 Mg. Het bleek dat mijn hormoon huishouding helemaal van slag is en dat ik daardoor veel last heb van angst en paniekstoornissen . Ik ben begonnen met magnesium te slikken waardoor er al wat onrust uit mijn lijf ging . Daarna na een week of twee gestart met de LDN druppels. Ik zou graag willen weten of er nog meer mensen zijn die het gebruiken voor angst en paniek stoornissen.

01-12-2019 | Vrouw | 26
Alcoholverslaving
Ik slik nu iets meer dan een jaar naltrexon 50mg tegen alcoholverslaving. Aan het begin had ik nog wel zwakke momenten waarop ik toch alcohol ging drinken, maar ik werd hier eigenlijk alleen maar misselijk en ellendig van. Nu lust ik geen alcohol meer en ben ik een jaar alcohol vrij. Wel voel ik me in het algemeen lusteloos maar dat kan ook komen doordat ik vaak ging stapp[lees meer...]en en dat heel leuk vond en ik dat nu allemaal niet meer doe. Wat dat betreft baal im flink dat ik in een depressieve periode in mijn leven verslaafd ben geraakt en daardoor dus nu streng moet zijn.

27-09-2019 | Vrouw | 45
naltrexon (3,0mg)
MS (multiple sclerose)
Sinds twee jaar gebruik ik LDN (laaggedoseerde Naltrexon) voor mijn MS. Sindsdien staan mijn rolstoel en kruk werkloos op zolder. Ik heb veel meer energie en veel minder last van mijn klachten. Ik zit nu op 3 mg per dag. Het is wel een lange weg geweest om de juiste dosering te vinden. Ik heb het zeer langzaam opgebouwd (0,25 mg per week omhoog) en ben erachter gekomen [lees meer...]dat voor mij alleen de vloeibare variant werkt. Ook neem ik het liever in de ochtend dan in de avond ivm slaapproblemen. Aangezien het off-label is, moet je het zelf betalen (zo'n 50 euro per maand) maar dat is het mij zeker waard!!

30-08-2018 | Vrouw | 39
Alcoholverslaving
Helaas heeft Naltrexon bij mij niet het gewenste effect; geen/verminderde zucht naar alcohol. Ook geen bijwerkingen, er gebeurde gewoon helemaal niets. Ik kreeg ook verschillende verhalen over de werking ervan: 1. Het zou een seintje geven aan je hersenen alsof je al 2 drankjes zou hebben gehad en dat hiermee de zucht naar alcohol zou afenemen. 2. Dat alcohol vies zou ga[lees meer...]an smaken en dat je er doorboor minder zin in zou hebben. Nou, van beide heb ik niets ervaren. Hiermee dus dan ook gestopt. Nu ben ik net begonnen met Antabus (bruistablet, 7 dgn per week 200 Mg, 1 keer per dag) (effect: lichamelijk zeer ziek worden als je ook maar een druppel alcohol binnen krijgt). Je laat het wel uit je hoofd om te drinken als je weet wat de gevolgen zijn.... Dit is voor mij nu echt een positieve stok achter de deur (en geeft veel rust in het koppie). Wel even goed opletten met uiteten gaan (zit ergens alcohol in “verstopt” en deodorant, parfum, etc. met alcohol erin). Ook alcohol in contact met de huid kan al problemen geven.

20-09-2017 | Vrouw | 44
Alcoholverslaving
Pas 3 dagen mee bezig, heb nog steeds zin in alcohol, hopelijk gaat dat over. Vorige maand Campral geprobeerd, dat ging 3 weken goed en daarna was de drang weer erg sterk. Ik heb het juiste nog niet gevonden vrees ik.

12-06-2017 | Vrouw | 59
naltrexon (4,5)
Door hormoonzalfverslaving onder de huiduitslag, oedeem, haaruitval, gewichtsverlies, intense jeuk tot op het bot. Slapeloze nachten van de jeuk.

09-02-2017 | Vrouw | 52
Fibromyalgie
Sinds een aantal maanden gebruik ik LDN, langzaam opgebouwd met 0.25 mg per week, ik zit nu op 3mg en heb al veel resultaat (ik kan nog verder verhogen tot 4.5 mg dit is even zoeken naar een persoonlijke optimale dosering). Sinds bijna 20 jaar heb ik M.E. en sinds 10 jaar kwam daar de diagnose fybromyalgie bij, zoals de meeste heb ik een lange weg bewandeld langs regulier[lees meer...]e en alternatieve behandelaars. Eigenlijk is dit het eerste middel dat echt goede resultaten geeft, de chronische pijnklachten zijn verminderd, de nachten ga ik eindelijk weer steeds beter slapen, veel te hoge ontstekingswaarde zijn genormaliseerd. Al met al eindelijk verbeteringen, ik raad mensen met dezelfde ziektebeelden absoluut aan om LDN uit te proberen (bouw het wel heel langzaam op). Ik vind het erg jammer dat reumatologen zeggen, hier is niks aan te doen en alleen maar pijnstillers voorschrijven waar ik nog zieker van werd. In veel gevallen is er wel degelijk iets aan te doen, ik hoop dat dit middel voor jou ook werkt.

20-07-2016 | Vrouw | 25
Drugsverslaving
Voorgeschreven gekregen vanuit Jellinek, verslavingsarts. Het hielp tevens ook erg goed bij mijn gevecht tegen eetbuien. Wat ook een verslaving is. Ik was verslaafd aan amfetamine, als ik geen amfetamine gebruikte kreeg ik eetbuien. Dit heb ik al sinds puberteit. Met cognitieve gedragstherapie en dit medicijn heeft het me weer een normaal leven gegeven. Het zorgt erv[lees meer...]oor dat ik niet continu honger en creaving heb naar eten. Ik zou het mensen aanraden die kampen met een alcohol of drugs/eetprobleem. Ook raadt ik cognitieve gedragstherapie in bij een instelling die gespecialiseerd is in jou verslaving. Ik ben erg dankbaar voor het bestaan van dit medicijn.

09-07-2016 | Vrouw | 41
naltrexon (2,5mg)
Chronisch vermoeidheidssyndroom (CVS)
In België heb ik een hele toer dokters moeten afgaan om iemand te vinden die het wilde voorschrijven! Maar ik ben een volhouder. Ik neem het in sinds eind april. Ik ben nog steeds in geleidelijke opbouw van de dosis. Ik merk een verbetering in de verzuring van de spieren. Ik kan weer in de zon komen en kleur krijgen! Ik werd steeds doodziek na het zonnen. Ik kan teru[lees meer...]g mijn elektrische fiets gebruiken! Ik kon dit niet door de pijn en verkrampen. Het is wel nog maar een rit van 3 km, maar een wereld van verschil😊 Ik kan terug naar de mindfullrelaxatie en de (aangepaste) yoga. Ik kan terug sommige houdingen zonder te verrekken van de pijn. Ik heb ook astma en allergieën, hooikoorts. Voor de eerste keer sinds jaren een stuk minder last van pollen! Ik heb terug het gevoel dat ik niet meer moet overleven, maar terug wat meer qualiteitsvol kan leven! Ik hoop van harte dat de farmacie en sommige dokters zich eens realiseren dat het gaat om helpen en genezen van mensen en NIET OM WINSTBEJAG!

02-07-2015 | Vrouw | 59
Fibromyalgie
Sinds januari 2015 gebruik ik capsules van 3 mg Ldn voor fibromyalgie . Ik heb het langzaam opgebouwd. ik ben van heel veel klachten af. De ergste spierpijn, gewrichtspijn, aangezichtspijn, zenuwpijn, stemmingswisselingen hoofdpijn, spastische darm en depressies. Ik heb weer zin in het leven😊 het is echt een aanrader. Ieder zal er anders op reageren maar ik ben er heel bl[lees meer...]ij mee. Ik heb al heel veel medicijnen geprobeerd maar er heeft nooit iets geholpen.

07-04-2015 | Vrouw | 45
naltrexon (4,5mg)
Chronisch vermoeidheidssyndroom (CVS)
Na een jaar lang van het kastje naar de muur gestuurd te zijn, ben ik zelf op zoek gegaan naar een middel wat mij zou kunnen helpen tegen Chronisch Vermoeidheidssyndroom (CVS). Verdunde naltrexon (Low Dose Naltrexone, LDN) bleek uit vele patient-ervaringen op internet te helpen tegen de symptomen van CVS. Het is eigenlijk een middel wat gebruikt wordt bij afkicken van alc[lees meer...]ohol, maar in kleine doseringen blijkt het een heel ander effect te hebben; het reguleert het immuunsysteem, waardoor auto-immuunklachten die zich in het hele lichaam voordoen afnemen. Ik ben nog niet geheel verlost van mijn chronische vermoeidheid, wat maar één symptoom is van dit syndroom, maar wel van: -gewrichtspijnen -gewrichtsontstekingen -incontinentie -slaapproblemen -misselijkheid -kortademigheid -evenwichtsstoornissen -gebrek aan eetlust -paniekgevoelens Hoera! Eindelijk een middel dat iets doet! En niet weinig! Ik merkte al na 3 dagen de positieve effecten, het was een verademing om eindelijk eens zonder stramme spieren en pijnlijke gewrichten op te staan, en ik merkte toen pas hoeveel energie dit mij gekost had. Ook het verdwijnen van de andere bovengenoemde klachten maakt het leven weer een stuk aangenamer! Mijn dagelijkse dip is opgeschoven van 13.00 naar 17.00, wat werken weer mogelijk maakt. Ik moet nog wel een namiddagdut doen, maar kan daarna weer functioneren. Gaandeweg schuift de dip steeds verder op naar de avond, dus ik ga er vanuit dat ik binnen een aantal maanden de 'dut' 's nachts kan doen. Ik heb overdag nog lang niet mijn oude energie-niveau terug, maar ik kan weer rondlopen en dingen DOEN. Iets beginnen gaat steeds makkelijker, zonder eindeloos op mezelf te moeten inpraten. Ik haal pillen van 50mg bij de apotheek, en los die op in een steriele zoutoplossing, en meet vervolgens met een pipet met maataanduiding 1 maal per dag de juiste hoeveelheid af (4,5mg, opgebouwd in 3 weken, wat op zich te snel is; 6 weken is beter i.v.m. het verkennen van de juiste dosis, die kan ook lager zijn dan 4,5mg) en neem die in één keer in. Ik bof enorm met een geïnteresseerde en oplossingsgerichte huisarts, die zo aardig was om aan dit experiment mee te werken en een off label recept te schrijven. Ik kan dit middel aanraden aan iedereen die worstelt met CVS. Het is niet gezegd dat het bij iedereen zo werkt, maar het is absoluut het proberen waard. De bijwerkingen zijn minimaal; de eerste twee weken nogal levendige dromen, en bij mij tot op heden wat spiertrekkingen bij het in slaap vallen of tijdens de slaap. Maar dit vind ik overzichtelijk gezien het geweldige positieve resultaat!

10-03-2015 | Vrouw | 51
Fibromyalgie
omdat mijn pijn in de winter toeneemt, kwam deze medicatie naltrexone ldn als n verlossing. na 2 maanden het gevoel te hebben dat ik de wereld weer aankon, kreeg ik bericht dat dit medicijn off-label is, en daarom niet wordt vergoed. ik had nog maar 1 capsule, en voelde de grond onder mij wegzakken. boos en moedeloos met mijn ziel onder de arm, wie heeft voor mij de juiste[lees meer...] tip? ik verbreng 12 uur per dag in bed, ik ben kapot! in afwachting op uw reactie. gr wk. Mijn dosis is geen 50 maar 3 mg.

21-08-2014 | Vrouw | 55
naltrexon
Ik gebruik LDN nu vanaf maart 2014, dus 5 maanden. Na 8 jaar ziekte zonder dat de westerse zorg er achter kon komen wat ik mankeer en een gewichtsverlies van ruim 35% ben ik op LDN gestuit. Via internet dit gekocht en ben met 0,25 mg begonnen. Dit hielp mij behoorlijk, kon vrij snel weer eten. In mei mijn urine in Noorwegen laten testen en hier kwam een exorfinen[lees meer...] (gluten, melk, soja en spinazie) belasting uit die vrij extreem genoemd kon worden en feitelijk een vergiftiging is. Vanaf Juli 2014 naast de LDN diverse supplementen en een exorfinen vrij dieet ingevoerd en het gaat nu, 21 aug. 2014 behoorlijk goed met mij. Ik heb nog lang te gaan omdat dit soort vergiftigingen niet eenvoudig op te lossen zijn maar het gaat de goede kant op en ik lig niet meer zoveel op bed. Waar ik voorheen minstens 3/4 van de dag op bed lag lig ik nu nog hooguit 1 uurtje overdag maar meestal niet meer. Een hele verbetering en ik heb nu de zekerheid dat ik weer gezond kan gaan worden. Zonder LDN was dat onmogelijk.

23-09-2013 | Vrouw | 39
naltrexon (4mg)
Hooikoorts
Ik slik naltrexon als LDN; dat staat voor 'low dose naltrexone' en wordt wereldwijd meer en meer gebruikt als middel om het immuunsysteem te boosten. Op moment van schrijven staan er al twee eerdere getuigenissen van dit gebruik van naltrexon. Het is vooral bekend bij mensen met MS en mensen met de ziekte van Crohn, maar er zijn in z'n algemeenheid dus veel mensen met immu[lees meer...]unziektes of -aandoeningen die hier baat bij hebben. Ikzelf ben het gaan slikken voor mijn allergieën (hooikoorts, katten, honden, sulfiet en nikkel) en heb een zeer mild hooikoortsseizoen gehad, ondanks de mooie zomer. Dat is natuurlijk geen bewijs, het is anecdotisch. Maar ik ben er erg blij mee. Ik heb de tabletjes aanvankelijk in India besteld, maar krijg ze nu via een alternatieve arts (een gepensioneerde reguliere arts die bijklust als alternatieve arts) en ik verdun twee tabletjes van 50 mg in 100 ml water. De hoeveelheid die wordt aangeraden bij LDN is tot 4,5 mg maar mijn ervaring is dat als ik boven de 4 mg kom (of eigenlijk 4 ml, want het is opgelost), ik daar onrustig van word. Opvallend sinds ik het gebruik is tevens dat mijn stoelgang anders is geworden. In plaats van laat op de dag is dat nu vroeg op de dag. Mijn vriend slikt het voor zijn schildklieraandoening en ook hij heeft er baat bij. Toen zijn dosis op was die we besteld hadden in India, voelde hij meteen zijn nek (waar de schildklier zit) opspelen. LDN is, ondanks de vele mensen die er wereldwijd baat bij hebben, nog steeds geen erkend medicijn. Er zijn diverse clubs die geld aan het inzamelen zijn voor een trial, bv voor MS, maar die molens draaien langzaam. Farmaceutische bedrijven zijn niet geïnteresseerd omdat het een patentvrij medicijn is. Als patiënt sta je min of meer machteloos, en alternatieve artsen, of artsen die wat breder om zich heen durven kijken, zijn voor ernstig zieke mensen met immuunziektes een ware zegen. Ikzelf schaar me overigens niet onder die groep met mijn allergieën. Maar mijn vriend liep tegen muren op. Immuunziekten zijn de stille epidemie van de 20ste en 21ste eeuw. Ik kan mensen met verschillende immuunziektes ook zog. 'helminthic therapy' aanraden, hetzij de Necator Americanus, hetzij de twee zweepwormen Trichuris suis, hetzij Trichuris trichiura. Mensen wier Engels goed is, raad ik met klem aan het boek 'An epidemic of absence' te lezen die dieper ingaat op deze kwestie. (ik vrees dat dit lange verhaal flink gecensureerd wordt; ik kan alleen maar vragen: gun mensen meer kennis, en laat dit staan!) (RED: censuur valt op mijnmedicijn wel mee, dat doen we alleen als je anderen afvalt of medicijnen aanprijst. Als het over jouw eigen verhaal en bevindingen gaat, dan kom je wel door! groet team mijnmedicijn)