Ervaringen met Naltrexon

Alcoholverslaving (19 meningen)
Drugsverslaving (6 meningen)

10-03-2015 | Vrouw | 51
Fibromyalgie
omdat mijn pijn in de winter toeneemt, kwam deze medicatie naltrexone ldn als n verlossing. na 2 maanden het gevoel te hebben dat ik de wereld weer aankon, kreeg ik bericht dat dit medicijn off-label is, en daarom niet wordt vergoed. ik had nog maar 1 capsule, en voelde de grond onder mij wegzakken. boos en moedeloos met mijn ziel onder de arm, wie heeft voor mij de juiste[lees meer...] tip? ik verbreng 12 uur per dag in bed, ik ben kapot! in afwachting op uw reactie. gr wk. Mijn dosis is geen 50 maar 3 mg.

16-12-2011 | Vrouw | 51
naltrexon
Ik gebruik de lage dosis als immuun onderdrukker. De eerste 2 weken kreeg ik een droge mond en bijzondere dromen. Dit is weg. Verder helpt het uitstekend. Ik voel me veel fitter , meer in balans en gewoon blijer.

10-03-2017 | Man | 52
Overactieve blaas
Even kort: nadat ik 2 * geopereerd ben aan mijn blaas wegens een infectie in de blaas heeft mijn vrouw LDN gevonden via internet. Waarom: om rust te krijgen die nodig is om nachts te kunnen slapen, voorbeeld voor het medicijn moest ik 10 tot 15 keer uit bed om te plassen, na gebruik van de medicijn hoef ik maar 1 of 2 nachts plassen. Door dit medicijn heb ik de rust die no[lees meer...]dig is om mijn blaas te herstellen of dat helemaal lukt weet ik niet, maar ik ben zeker blij dat mijn vrouw dit medicijn heeft gevonden, dank jullie wel.

09-02-2017 | Vrouw | 52
Fibromyalgie
Sinds een aantal maanden gebruik ik LDN, langzaam opgebouwd met 0.25 mg per week, ik zit nu op 3mg en heb al veel resultaat (ik kan nog verder verhogen tot 4.5 mg dit is even zoeken naar een persoonlijke optimale dosering). Sinds bijna 20 jaar heb ik M.E. en sinds 10 jaar kwam daar de diagnose fybromyalgie bij, zoals de meeste heb ik een lange weg bewandeld langs regulier[lees meer...]e en alternatieve behandelaars. Eigenlijk is dit het eerste middel dat echt goede resultaten geeft, de chronische pijnklachten zijn verminderd, de nachten ga ik eindelijk weer steeds beter slapen, veel te hoge ontstekingswaarde zijn genormaliseerd. Al met al eindelijk verbeteringen, ik raad mensen met dezelfde ziektebeelden absoluut aan om LDN uit te proberen (bouw het wel heel langzaam op). Ik vind het erg jammer dat reumatologen zeggen, hier is niks aan te doen en alleen maar pijnstillers voorschrijven waar ik nog zieker van werd. In veel gevallen is er wel degelijk iets aan te doen, ik hoop dat dit middel voor jou ook werkt.

31-12-2023 | Vrouw | 54
naltrexon (2,5)
Dit medicijn heb ik na enig aandringen voorgeschreven gekregen door mijn revalidatie arts en ik ben hem hiervoor bijzonder dankbaar zeker omdat de reguliere geneeskunde over het algemeen niet erg enthousiast lijkt te zijn om dit geneesmiddel voor te schrijven voor chronische pijnpatienten. Na een aantal maanden voorzichtig opbouwen met de dosering merkt ik na wat onschuldi[lees meer...]ge bijwerkingen ( zoals levendige onrustige dromen, misselijkheid en duizeligheid) dat dit medicijn een enorm positief effect had op het hanteerbaar maken van mijn pijnklachten. Met name mijn extreme spierpijn nam geleidelijk af maar ook mijn prikkelbare darm werd rustiger en niet onbelangrijk mijn energieniveau nam aanzienlijk toe! Dit middel heeft voor mij in ieder geval mijn aandoening veel dragelijker gemaakt en ik vind het daarom ook zo onbegrijpelijk dat zorgverzekeraars dit middel niet willen vergoeden terwijl alternatieven medicatie ( Tramadol, Dicofenax en Naproxen) wel volledig worden vergoed.

28-11-2011 | Vrouw | 54
Alcoholverslaving
ik vind Naltrexon een heel goed middel, heb geen trek in alcohol maar mijn eetlust is ook grotendeels weg, voor mij is dit goed omdat ik veel te zwaar ben. Alhoewel ik geen trek heb in alcohol ga ik toch drinken, dit is het psychische aspect van mezelf. Dat moet ik nog leren durven. Om te leren leven zonder alcohol. Maar het middel is prima!

26-09-2018 | Man | 55
Drugsverslaving
Op eigen verzoek van de huisarts voorgeschreven gekregen. Dit middel zou de effecten van opiaten onderdrukken... helaas is dit in mijn situatie niet het geval... na drie weken innemen zonder daarbij drugs (cocaïne) te gebruiken ( simpelweg omdat er geen geld voor was) de eerste keer gebruikt en totaal geen verschil te merken...

28-03-2015 | Man | 55
net mee begonnen

21-08-2014 | Vrouw | 55
naltrexon
Ik gebruik LDN nu vanaf maart 2014, dus 5 maanden. Na 8 jaar ziekte zonder dat de westerse zorg er achter kon komen wat ik mankeer en een gewichtsverlies van ruim 35% ben ik op LDN gestuit. Via internet dit gekocht en ben met 0,25 mg begonnen. Dit hielp mij behoorlijk, kon vrij snel weer eten. In mei mijn urine in Noorwegen laten testen en hier kwam een exorfinen[lees meer...] (gluten, melk, soja en spinazie) belasting uit die vrij extreem genoemd kon worden en feitelijk een vergiftiging is. Vanaf Juli 2014 naast de LDN diverse supplementen en een exorfinen vrij dieet ingevoerd en het gaat nu, 21 aug. 2014 behoorlijk goed met mij. Ik heb nog lang te gaan omdat dit soort vergiftigingen niet eenvoudig op te lossen zijn maar het gaat de goede kant op en ik lig niet meer zoveel op bed. Waar ik voorheen minstens 3/4 van de dag op bed lag lig ik nu nog hooguit 1 uurtje overdag maar meestal niet meer. Een hele verbetering en ik heb nu de zekerheid dat ik weer gezond kan gaan worden. Zonder LDN was dat onmogelijk.

07-12-2023 | Vrouw | 57
naltrexon (4.5mg)
Ik kwam LDN op het spoor via internet. Gelukkig schrijft mijn huisarts het me voor. Na ongeveer 6 weken verdween mijn hetsenmist en kreeg ik langzaam meet energie. Heel veel symptomen van Long covid werden minder ( hyperventilatie, oorsuizen, onregelmatige hartslag, slappe benen, somberheid). Alleen als ik teveel doe krijg ik bepaalde symptomen weer terug. De crash of P.E.[lees meer...]M krijg ik dan wel maar is de volgende dag al weg!! Eerder lag ik dan een paar dagen in bed. Ik ben heel langzaam gaan opbouwen en startte met 0.25 mg. Pet week een druppel van 0.25 erbij. Enige bijwerking die ik had was hoofdpijn eerste dag en levendige dromen. Eetlust is wat minder eerste deel van de dag. Ik slaap als een baby terwijl ik al anderhalf jaar heel slecht sliep a.g.v. long covid. Ik voel me sterker en vind het onbegrijpelijk dat dit niet aan alle LC patiënten wordt gegeven!!

25-10-2020 | Vrouw | 57
Alcoholverslaving
Al snel na inname vd 1e pil voelde ik me echt ziek ruim 5 uur lang. Daarna zakte alles gelukkig. 3 weken lang had ik geen behoefte meer aan alcohol. De zucht was écht weg. Helaas... ik kan niet goed omgaan met narigheid uit het verleden. Dit werd dus na 3 weken niets drinken weer een glaasje nemen. De eerste tijd merkte ik dat naltrexon ervoor zorgde dat ik minder kon dri[lees meer...]nken met hetzelfde effect, nl verdoving... Helaas, mijn lichaam wende ook aan dit middel. Nu een paar weken gestopt ermee, maar aankomende week een nieuwe poging doen met hopelijk langere tijd geen behoefte aan alcohol. Anders ga ik desulfiram proberen.

03-04-2019 | Man | 58
Drugsverslaving
Bij het onverwachts moeten stoppen met roken door longprobleem , ben ik mede voor de pijn meer ketamine gaan gebruiken , waardoor ik vrijwel dagelijksketamine gebruikte, als ok het niet had dan gebruikte ik voor onrust benzodiazepines m.n. Valium. Dit ging 3 wekem door, maar uiteindelijk begon ik te bingen waardoor ik psychotisch werd en ook nog andere middelen zoals opia[lees meer...]ten en benzo , xtc en 2cb gebruikte. Uiteindelijk belandde ik in het ziekenhuis waar verschillende diagnoses werden gesteld, maar wat betreft mijn ketamine gebruikben ik op advies van ziekenhuispsychiater ib contact gekomen verslavigszorg. Enerzijds. Wilde ik njet meer roken waatbij ketamine mij enorm heeft geholpen en ik tot op heden ( sinds okt 2019) geen sigaret meer heb aangeraakt . Ik heb ruim 40 jaar gerookt 1tot 1 1/2 pakje per dag. Mijn craving naar ketamine bleef en volgens psychiater heb ik in een maand een ernstige ketamine verslaving opgebouwd. Na weer een terugval met 4 dagen bingen werd ik weer psychotisch waarbij ik veel mensen lastigviel. Om het craven te vermindered ben ik gestart net naltrexon , hoewel ik onrustig ben en me slecht kan concentreren heb ik sinds begin februar geen ketamine ghaald of gebruikt. Ik ben van plan nog el een tijd te grebruiken.

08-05-2023 | Vrouw | 59
naltrexon (1)
Sinds 2 maanden gebruik ik LDN (low dose Naltrexone). Ik zit nog in de opbouwfase (inmiddels op iets meer dan 1,5 mg), maar na al een paar dagen kon ik weer slapen nadat ik absoluut niet meer kon slapen, al zeker een half jaar. Ik was dan ook ten einde raad. Ik heb zeker 15 jaar slaapmiddelen gebruikt, maar op een gegeven moment werkte die niet meer. Ben via via op het sp[lees meer...]oor van LDN gekomen. Heb het voorgeschreven gekregen via Vrouw en Klinieken uit Lelystad. integraal (huis)arts. Ze schrijven ook Magnesium met Glysine voor en ik neem het middel voor het naar bed gaan. Sinds ik het middel neem heb ik ook minder pijn en zie ik het leven weer zitten! Ik was echt wanhopig, maar dit middel heeft me mijn leven weer teruggegeven doordat ik weer slaap en minder pijn heb! Ben erg dankbaar en wil iedereen adviseren, probeer het. Het heeft zo weinig tot geen bijwerkingen (bij mij wat duizeligheid in het begin en heftige dromen) dat iedereen kan kijken of het wat brengt. Als je gaat surfen op internet kom je zoveel ziektes tegen waartegen het werkt (MS, Insomnia, Parkinson, ME, fibromyalgie, colitis ulcerosa en nog veel meer autoimmuunziektes en aandoeningen aan het zenuwstelsel , en soms zelfs stopt het kanker…), dat je bijna zou willen dat ze het door het kraanwater zouden doen…

29-03-2019 | Man | 59
naltrexon (4,5mg)
Sinds een aantal jaren gebruik in LDN (Low Dose Naltrexon) Ik merk dat dit helpt mijn ongemakken te verminderen. Gewrichtspijnen zijn minder geworden en mijn energielevel is omhoog gegaan. Ook al is er een griepgolf en zijn er veel mensen in mijn omgeving verkouden, merk ik dat ik niet meer verkouden wordt en geen griep meer krijg.

12-06-2017 | Vrouw | 59
naltrexon (4,5)
Door hormoonzalfverslaving onder de huiduitslag, oedeem, haaruitval, gewichtsverlies, intense jeuk tot op het bot. Slapeloze nachten van de jeuk.

02-07-2015 | Vrouw | 59
Fibromyalgie
Sinds januari 2015 gebruik ik capsules van 3 mg Ldn voor fibromyalgie . Ik heb het langzaam opgebouwd. ik ben van heel veel klachten af. De ergste spierpijn, gewrichtspijn, aangezichtspijn, zenuwpijn, stemmingswisselingen hoofdpijn, spastische darm en depressies. Ik heb weer zin in het leven😊 het is echt een aanrader. Ieder zal er anders op reageren maar ik ben er heel bl[lees meer...]ij mee. Ik heb al heel veel medicijnen geprobeerd maar er heeft nooit iets geholpen.