nicotine

Stoppen met roken (47 meningen)

03-11-2011 | Vrouw | 28
Stoppen met roken
Ik ben nu bijna 2 weken gestopt met roken met behulp van de pleisters. Vandaag is de 11e dag en ben op deze site terecht gekomen omdat ik vandaag voor het eerst zware duizeligheid ervaar, klamme handen, licht in mijn hoofd en trillingen. Redelijk heftige ervaring. Eerdere dagen niet gehad en geen problemen ondervinden. Alleen een aantal keer dat de pleister wat makkelijk l[lees meer...]osliet, maar dat hangt denk ik af van de locatie waar je deze plakt.

27-09-2011 | Vrouw | 58
Stoppen met roken
Wie heeft er ook last van nachtmerry,s en slecht slapen.

02-04-2010 | Vrouw
Stoppen met roken
Door lichamelijke achteruitgang en het feit dat ik geopereerd moest worden hiervoor, moest ik stoppen met roken [mede ook i.v.m.infectiegevaar]. Ik stond er wel voor 100% achter, maar het werd wel mijn 3-de stoppoging sinds 20 jaar. Uit ervaring wist ik dat het mij al eerder gelukt was met nicotinepleisters, ik heb na mijn 1-ste poging 7 jaar niet gerookt en ben weer beg[lees meer...]onnen door emotionele omstandigheden. De tweede keer stond ik er niet voor de volle 100% achter, dus ging dit na 4 weken al mis. Ik vroeg om af en toe een trekje ,terwijl ik ook nog pleisters plakte. Nu heb ik me heel goed voorbereid, sta er bovendien volledig achter en ben sinds 5 weken gestopt nu en voel me behoorlijk goed! Als mentale ondersteuning heb ik het boek 'Voorgoed stoppen met roken' besteld. Mede door dit boek ben ik erachter gekomen waardoor ik een paar keer terug ben gevallen en ik ken nu de valkuilen! Deze overkomen mij dus niet meer! Hij is niet voor nicotinevervangers, maar mij helpen ze en daarnaast helpt zijn boek mij als bevestiging. Ik ben ervan overtuigd dat iedereen zijn eigen moment en motivatie heeft. Een hulpmiddel is belangrijk, motivatie is echter ALLES. Veel succes allemaal!

18-11-2021 | Man | 41
Stoppen met roken
Hoewel ik het niet verwacht had werkt dit wel heel goed. Ik ben eerder ook gestopt, maar met Champix. Ik dacht dat Niquitin niet zou kunnen tippen aan Champix, maar ben er zeer tevreden. Pleister doet wat hij moet doen, nicotineverslaving is weg. Ik denk nog wel aan sigaretten na het eten bijvoorbeeld maar kan makkelijk NEE zeggen.

26-03-2021 | Man | 58
Stoppen met roken
40 jaar verstokte roker en zonder peuk was er geen leven mogelijk (dat denk je dan). Dag 1 : de eerste pleister op mijn schouder geplakt na een hafuur bekrijpt je een heerlijk voldaan gevoel alsof je net je peuk uit gemaakt hebt en dat gevoel blijft de hele dag constant aanwezig Dag 2,3,4,5 dit volgehouden wat een makkie was daar je totaal geen trek meer hebt. Dag 6 d[lees meer...]acht ik .. ik knip de pleister door de helft met het idee dat je dan lekker lang met je pleisters doet, maar bleef dat voldane gevoel houden . Dag 7: De halve pleister ook door de helft en die op mijn schouder geplakt Wat later op de dag was ik wat rillerig maar voelde als suiker tekort na zware arbeid.. na wat zoets gegeten te hebben nam dat gevoel af.. dag 8,9,10,11 nog met een kwart pleister blijven lopen en daarna zonder ... Dit was mijn 1e poging en heeft zelfs tegen mijn eigen verwachting in . De bult pleisters die ik over had heb ik aan mijn buurman gegeven en ben inmiddels al 5 jaar er van af . Lees al het gezeik over stoppen met roken niet .. gewoon pleisters kopen en plakken. Als je die pagina's leest staat er wel 450 keer het regeltje "stoppen met roken" in , en als je verslaafd bent wil je dat niet lezen Pleisters moet je gewoon ervaren .. Wat een immens TOP product is dit. Geen stres meer op het werk ... kan ik hier roken? waar kan ik roken? .. ik moet nu een peuk!!!... Allemaal verledentijd .. wat een bevrijding

20-11-2020 | Man | 36
Stoppen met roken
Ik heb denk ik alles al geprobeerd van laseren, Champix, tot nu de pleisters. Vroeger rookte ik gemakkelijk een kleine 20 per dag en was enorm verslaafd. Ik heb ongeveer 19 jaar lang gerookt. De pleisters zijn tot nu toe het enige dat vrij goed helpt voor mij. De Champix hielp ook wel maar ik voelde me zo neerslachtig als iets gedurende die hele periode. En vanaf ik (na [lees meer...]5 maanden) met Champix stopte, was ik al terug aan het roken. Ik moet er wel bij zeggen dat ik de 21mg pleisters ondertussen bijna 2 jaar heb genomen! Toen ik met die pleisters begon, rookte ik niet meer op het werk maar nog wel een stuk of 7 thuis. Die 7 heb ik superlangzaam afgebouwd. Tot ik uiteindelijk een 7 weken geleden volledig gestopt ben. Gek genoeg voelt volledig stoppen beter dan een sigaretje of 3 per dag. Nu zit ik sinds een paar dagen aan de 14mg pleisters. Het valt goed mee maar ik voel wel een klein verschil met de 21mg pleisters. Maar dat had ik ook toen ik met de 21mg pleisters begon. Dus even doorzetten. Over een week of 4 zou ik naar de 7mg pleisters willen overstappen, en dan 4 weken later volledig stoppen. Hopelijk lukt het. Ik ben in ieder geval gemotiveerd. Ik zou mensen die nog willen stoppen met roken aanraden op voorhand je levensstijl al aan te passen. Eet gezond, drink weinig tot geen alcohol, ga sporten. Als je deze drie gewoontes gewoon geworden bent, lang genoeg voor je stopt, zal het tijdens het stoppen veel beter gaan dan wanneer je dat op die moment pas plots moet gaan doen. Dan hou je het niet vol.

04-06-2020 | Man | 28
Stoppen met roken
Rookte 4 jaar lang ongeveer 10 sigaretten per dag. Heb erg vaak geprobeerd te stoppen maar hield maximaal enkele weken vol omdat de zin in een sigaret de hele dag, elke dag bleef. Na het plakken van de eerste pleister wilde ik nog één sigaret roken, maar deze heb ik na een trekje weggegooid. De zin was direct weg. ‘s Ochtends bij de koffie ook geen moeite met niet roken ge[lees meer...]had. Het heerlijke is dat ik nu niet de hele dag het gevecht en de discussie met mezelf hoef te voeren over het niet roken, want de zin in een sigaret is simpelweg weg. De pleisters langzaam afbouwen en dan komt het dit keer goed. Gaat me veel geld en ellende besparen in mijn latere leven. Totaal geen bijwerkingen trouwens. Ik zou pleisters aanbevelen in plaats van kauwgom, omdat de zin in een sigaret eerst moet opkomen voor je de kauwgom pakt. De pleister zorgt er voor dar de zin niet eens komt. Dat scheelt je een gevecht. Stop nou maar gewoon!

21-09-2019 | Man | 36
nicotine (1,5mg)
Stoppen met roken
Ze hadden een effect op mijn erectie, die bleef geheel uit. Weer begonnen met roken en recent weer geprobeerd te stoppen met niquitin pillen, het resultaat, weer geen erectie.

24-10-2018 | Man | 55
Stoppen met roken
Dit product werkt heel goed voor mij. Ik gebruik het wel veel langer dan men voorschrijft. Omdat ik een zware roker was heb ik 80 dagen de 21mg patch gebruikt. Daarna overgeschakeld op de 14 mg wat best gedurende enkele dagen lastig was. Ik ga deze ook 80 dagen dragen om dan over te schakelen op de 7 mg. Over de pleister plak ik een eurofix hechtpleister zodat niks loskom[lees meer...]t. Ik schrijf er ook telkens het aantal dagen op dat ik gestopt ben. Vandaag = dag 113 :). De zin in roken is minimaal maar toch heb ik gemiddeld éénmaal per week het nog eens moeilijk maar dat gaat rap over. Uit een vorige ervaring weet ik dat het 8 maanden duurt vooraleer je kan zeggen dat je van het roken af bent. Ik ben toen 8 jaar gestopt, ook met behulp van pleisters, maar door een stom moment (dat één sigaretje) was mijn acht jaar stoppen omzeep. Eigenlijk moet je altijd op je hoede blijven, zeker in lastige momenten. Dit product is zeker het proberen waard. De voorgeschreven termijn is veel te kort, zeker voor zware rokers.

26-01-2018 | Man | 53
nicotine (14mg/24)
Ben nu 2wk gestopt met behulp van pleisters, dit gaat goed, De eerste week gebruikte ik de pleisters 24 uur pd, Maar had iedere nacht dromen, werd steeds wakker en kon moeilijk weer in slaap komen, deze week haal ik de pleister er voor het slapen af, en plak s'mogens een nieuwe, sinds die tijd geen dromen meer (tenminste ik herinner ze niet, en slaap ook de hele nacht door[lees meer...]. Pleisters waren dus wel de oorzaak.

11-07-2016 | Man | 31
Stoppen met roken
Dit jaar twee maanden nicotinepleisters van Niquitin gebruikt waarbij ik nu in mijn tweede fase zit van 1 maand (21MG). Door enorme stress van een pasgeborene die snachts nog steeds niet doorslaapt, heb ik helaas wel al een paar pakjes sigaretten gerookt tijdens de afgelopen week. Ik ga nu wel weer "opnieuw" starten, want ik merk enorm veel effect. De pleisters werken erg[lees meer...] goed en ik heb er nauwelijks behoefte tot roken door. Op mijn werk is het makkelijk, daar heb ik afleiding, maar thuis merk ik dat het toch wat moeilijker is. Momenten van verveling en drang naar een sigaret heb ik, ondanks de drukte thuis, toch een aantal keer s'avonds. Deze momenten vind ik erg moeilijk, maar meestal kom ik er snel doorheen door iets te gaan doen. Na twee weken niet roken voelde ik me echt een ander mens, beter in mn vel, meer energie, minder lichamelijke klachten, en mijn reukzintuigen herstelden snel. Ook sociaal contact in het algemeen lijkt makkelijk als je gestopt ben met roken. Ik had problemen bij het in slaap komen dagelijks die door te stoppen met roken geheel leken verdwenen. Daarnaast word ik door te stoppen een rustiger en toegankelijker persoon (het grootste deel van de tijd). Ik heb een grote motivatie om te stoppen, en deze pleister helpen me op dit moment erg goed. Ik hoop dat de stress iets minder wordt, ik heb me voorgenomen om op het volgende grote stressmoment een nicotinezuigtablet te nemen ipv een sigaret te roken. Ik denk dat dat zal helpen.

21-08-2015 | Man | 43
Stoppen met roken
Na 23 jaar roken ben ik gestopt met behulp van Niquitin pleisters. Ik ben gestopt onder begeleiding van de praktijkondersteuner van mijn huisarts. Ik begon met de middelste sterkte: 14 mg, omdat ik ongeveer 12 sigaretten per dag rookte. Na vier weken heb ik afgebouwd naar 7 mg. en twee weken daarna ben ik helemaal gestopt. Ik ben nu bijna 12 weken gestopt met roken en ik d[lees meer...]urf te zeggen dat het geslaagd is. Ik voel geen behoefte meer en een enkele keer even een momentje, maar dat gaat vanzelf voorbij. De pleisters hebben mij goed geholpen bij het afleren van de gewoonte. Doordat je wel nicotine gebruikt zijn de lichamelijke afkickeffecten hanteerbaar. Let wel op: pleisters zijn geen wondermiddelen, dus ook met pleisters heb je last van afkickverschijnselen. Je geest en je lichaam hunkeren naar sigaretten. Je moet zelf willen stoppen met roken, want anders heeft het geen zin. Dit duurt een paar dagen en daarna wordt het hanteerbaar. Toen ik van 14 mg naar 7 mg ging toen had hier ook weer last van, maar het was wel makkelijker vanwege de eerdere ervaringen. Toen ik stopte met de pleisters wederom afkickverschijnselen, maar na ongeveer een week was dat ook voorbij. Ik heb goede ervaringen met deze pleisters. De enige nadelen: huidirritatie (jeuk en rode uitslag) en de pleisters laten snel los. Voor de rest heb ik geen nadelen ervaren. Ik wil de pleisters daarom wel aanbevelen, met de kanttekening dat je volledig achter je stoppoging moet staan. Dat is het belangrijkste, want de pleister is slechts een hulpmiddel. Succes.

05-05-2015 | Man | 34
nicotine (21/2424)
Stoppen met roken
Ik gebruik nu 2 weken de niquitine pleisters en ben tevreden over het resultaat. Ik heb sinds de start niet meer gerookt, maar heb wel last van enkele bijwerkingen. Als ik de pleister plak gaat de spier waar ik hem op plak zeer doen en mn huid word rood na een half uur verdwijnen deze symptomen weer. Ik begon met 21mg maar die waren te heftig en knip i.o.m de huisarts de p[lees meer...]leisters nu doormidden. De pleisters blijven niet makkelijk plakken maar nu ik ze afplak met fixomull stretch is dit geen probleem meer (kun je bij apotheek krijgen via huisarts) kan er zelfs mee baden zonder dat de plijster los laat. Volgende week stap ik over op 7mg de laatste stap en hoop nu van het roken af te zijn. Ookal doet het wat pijn en zijn er bijwerkingen die paar weekjes heb ik er voor over om van mn jaren lange verslaving af te komen. Ik hoop dat degene die dit leest het ook gaat lukken.

02-05-2015 | Man | 30
nicotine (21/2424)
Rookverslaving
Let op dat dit geen wondermiddel is. Een rookverslaving is tweeledig: er is een nicotineverslaving én een gewoonteverslaving. Door de pleister wordt in de nicotineverslaving voorzien, waardoor het makkelijker wordt om ‘nee’ te zeggen. Op deze manier wordt in het eerste stadium de gewoonteverslaving afgeleerd en vervolgens de nicotineverslaving geleidelijk afgebouwd. De beh[lees meer...]oefte naar een sigaret houdt bij mij aan, maar is makkelijker te negeren. Een praktisch probleem ondervind ik in de kleefkracht: de pleister laat redelijk makkelijk los. Ik gebruik sporttape of leukoplast om dit op te lossen. De bijwerkingen zijn bij mij onschuldig. Direct na het aanbrengen jeukt de plek vreselijk en wordt lichtroze. Na een klein uur is dit verdwenen. Gedurende de dag heb ik af en toe last van maagzuur, dit is niet heel erg. Wat ongemakkelijk zijn de drukkende pijnscheuten in vooral mijn armen. Deze houden een paar minuten aan, zijn niet vreselijk, maar ook zeker niet prettig. Over het algemeen ben ik zeer tevreden: zonder de pleisters was deze stoppoging zeker mislukt. Als ik hem wat later dan normaal aanbreng, merk ik dat ik de drang naar een sigaret veel moeilijker (lees: niet) kan onderdrukken.

06-10-2014 | Man | 48
Stoppen met roken
Hallo,ik gebruik de pleister nu 2 dagen en ik hoor dat ze (soms) niet blijven plakken.Met die wetenschap heb ik Leukoplast tape gekocht.Je kan zelfs gewoon douchen,die pleister blijf gewoon zitten,gebruik geen ander merk tape!(Dit is geen reclame voor Leukoplast).

18-12-2013 | Man | 62
Aderverkalking
in 1990 pleisters geprobeerd echt een crime.. huiduitslag en loslatend bij zweten op mijn werk, slechte bui.. Nu over op pilletjes: bevallen mij uitstekend

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (578) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (423) - Antibiotica - penicillines breedspectrum