Ervaringen met NiQuitin

jeuk aan arm of been

Stoppen met roken (59 meningen)

03-10-2012 | Vrouw | 25
Stoppen met roken
Nu 1 week gebruik ik de pleisters. Vanaf dag 1 geen lust meer naar een sigaret. terwijl ik een stevige roker was. Minstens een pakje per dag. Wel heb ik erg veel last van de bijwerking nachtmerries. Elke nacht hetzelfde, en het lijkt wel of ik pas tegen de ochtens echt in mijn vaste slaap kom. In 1 week al twee maal door wekker heen geslapen wat mij nog nooit is overkomen[lees meer...]. Toch blijf ik ze gebruiken omdat ze wel erg effectief zijn. Soms laten ze inderdaad erg snel los

21-08-2012 | Vrouw | 30
Stoppen met roken
Ik ben nu ruim een week aan het plakken. De eerste tien minuten jeukt de pleister vreselijk en heb ik een rode vierkant. Maar dat is niet het probleem, de pleisters laten los! Ik gebruik geen body lotion. Ik plak er een groot stuk pleister overheen. Ik baal van de pleister en denk er over om te stoppen. Ik merk geen verschil als de pleister er af gevallen is.

09-07-2012 | Vrouw | 27
Stoppen met roken
Deze pleisters helpen mij heel erg bij het stoppen met roken. Ik las dat veel mensen last hebben dat ze los raken. Hier heb ik nooit last van, wel moet je geen bodylotion gebruiken op de plek waar je hem wilt plakken. Ook zijn de pleisters van 21mg te zwaar voor mij. Rookte wel een pakje per dag maar weeg maar 53kg, dus knip ik ze doormidden. Ik zou ook 14mg kunnen kopen m[lees meer...]aar die zijn net zo duur als die van 21 mg. En nu doe ik er twee keer zo lang mee.

24-05-2012 | Vrouw | 56
COPD
de pleisters blijven niet zitten,wij mijn man en ikzelf gebruiken ze nu ong.1 week en we zijn nu al door onze eertse verpakking heen.terwijl we er 7 dagen mee moeten doen hebben we gisteren allebei nieuwe moeten kopen.ze vallen er zomaar af terwijl ik ze vastplak.met een pleister extra eromheen.dat geeft vooral omdat we er de 1 week mee begonnen zijn extra onwenningsversch[lees meer...]ijnselen.

26-03-2012 | Vrouw | 43
COPD
Vol goede moed vanochtend de pleister van niquitin opgeplakt, want vandaag ben ik gestopt. Ik ben inmiddels 3 pleisters verder en ze laten allemaal los. Het begint bij de hoeken en zo gaat hij steeds verder.. Vanavond gesport en toen gleed hij er gewoon af, maar als je de pleister 24 moet gebruiken dan moet die toch wel tegen een stootje kunnen, kortom een waardeloze pleis[lees meer...]ter, zeker als je het als ondersteuning nodig hebt.

26-01-2012 | Vrouw | 20
Stoppen met roken
Door de pleisters ben ik nu 2 weken gestopt met roken. De behoefte aan een sigaret was direct weg na het plakken van de eerste pleister! Ik heb 4 jaar flink gerookt .. Een pakje per dag .. Eerdere stoppogingen mislukten direct omdat ik zonder hulpmiddel stopte en de hele dag dus alleen maar aan die stomme sigaret bleef denken en behoorlijk depressief begon te voelen zonder[lees meer...] mijn sigaret .. Maar .. Na het plakken van de pleister brand en jeukt het verschrikkelijk! Mijn huid word vuurrood op die plek .. Ik heb nu ook last van niet stoppende hoofdpijn gekregen. Morgen ga ik dus overstappen op een lichtere dosis .. Ik hoop het dat scheelt! Want de pleisters werken uitstekend! De bijwerkingen zijn alleen heel erg vervelend geworden nu ...

03-11-2011 | Vrouw | 28
Stoppen met roken
Ik ben nu bijna 2 weken gestopt met roken met behulp van de pleisters. Vandaag is de 11e dag en ben op deze site terecht gekomen omdat ik vandaag voor het eerst zware duizeligheid ervaar, klamme handen, licht in mijn hoofd en trillingen. Redelijk heftige ervaring. Eerdere dagen niet gehad en geen problemen ondervinden. Alleen een aantal keer dat de pleister wat makkelijk l[lees meer...]osliet, maar dat hangt denk ik af van de locatie waar je deze plakt.

27-09-2011 | Vrouw | 58
Stoppen met roken
Wie heeft er ook last van nachtmerry,s en slecht slapen.

02-04-2010 | Vrouw
Stoppen met roken
Door lichamelijke achteruitgang en het feit dat ik geopereerd moest worden hiervoor, moest ik stoppen met roken [mede ook i.v.m.infectiegevaar]. Ik stond er wel voor 100% achter, maar het werd wel mijn 3-de stoppoging sinds 20 jaar. Uit ervaring wist ik dat het mij al eerder gelukt was met nicotinepleisters, ik heb na mijn 1-ste poging 7 jaar niet gerookt en ben weer beg[lees meer...]onnen door emotionele omstandigheden. De tweede keer stond ik er niet voor de volle 100% achter, dus ging dit na 4 weken al mis. Ik vroeg om af en toe een trekje ,terwijl ik ook nog pleisters plakte. Nu heb ik me heel goed voorbereid, sta er bovendien volledig achter en ben sinds 5 weken gestopt nu en voel me behoorlijk goed! Als mentale ondersteuning heb ik het boek 'Voorgoed stoppen met roken' besteld. Mede door dit boek ben ik erachter gekomen waardoor ik een paar keer terug ben gevallen en ik ken nu de valkuilen! Deze overkomen mij dus niet meer! Hij is niet voor nicotinevervangers, maar mij helpen ze en daarnaast helpt zijn boek mij als bevestiging. Ik ben ervan overtuigd dat iedereen zijn eigen moment en motivatie heeft. Een hulpmiddel is belangrijk, motivatie is echter ALLES. Veel succes allemaal!

14-08-2023 | Man | 52
Stoppen met roken
Voorheen ook Champix en Zyban gebruikt, maar dit is veel makkelijker en effectiever. Zelfs vanaf dag 1 ging het verbazend goed, ik sla af en toe eens een dag of 2 over, om te checken of ik eventueel zonder kan. Als het dan wat moeilijker gaat, kleef ik onmiddellijk een sticker, die op zeer korte tijd al begint te werken.

17-06-2023 | Man | 53
Stoppen met roken
Ik gebruik nu al 3 dagen die pleister . Het lukt mij om niet te roken. Maar nu 3de dag en hoesten en hoesten . Maar ik hoest nu nog meer ??? Gaat dat vlug voorbij ? Of kan ik siroop nemen ? Ook iemand dit probleem ? Graag zou ik weten wat ik kan doen . Dank je

17-04-2023 | Man | 66
nicotine (21mg)
Stoppen met roken
Was al 50 jaar een verstokte roker en dank zij Niquitin tot mijn verbazing al 2 maanden rookvrij ,geen enkele bijwerking gemerkt en totaal geen ontwenningsverschijnselen, pleisters plakken gewoon goed , ik durf nu te zeggen... Ik rook nooit meer 😊

04-09-2022 | Man | 67
nicotine (14mg/24)
Stoppen met roken
Verschrikkelijke brandplekken van de pleisters

15-08-2022 | Man | 57
Stoppen met roken
Hielp bijzonder goed om de fysieke ontwenningsverschijnselen tegen te gaan, maar had voor mij te veel bijwerkingen Rode irritatie plekken op de huid met veel jeuk en dat bleef dagen door gaan, soms tot 2 weken per plek waar een pleister gezeten had. Huid werd ook droog en schilferig en zwol op Na 6 weken over naar stap 2 van de pleisters, 14 mg, maar geen verbetering. P[lees meer...]aar dagen later gestopt. Pleisters bleven ook zeer slecht zitten.

11-08-2022 | Man | 60
nicotine (10mg)
Stoppen met roken
Het nadeel is dat je verslaafd blijft aan nicotine. Dus naderhand ben ik weer gaan roken.

18-11-2021 | Man | 41
Stoppen met roken
Hoewel ik het niet verwacht had werkt dit wel heel goed. Ik ben eerder ook gestopt, maar met Champix. Ik dacht dat Niquitin niet zou kunnen tippen aan Champix, maar ben er zeer tevreden. Pleister doet wat hij moet doen, nicotineverslaving is weg. Ik denk nog wel aan sigaretten na het eten bijvoorbeeld maar kan makkelijk NEE zeggen.