nicotine

Stoppen met roken (54 meningen)

09-07-2012 | Vrouw | 27
Stoppen met roken
Deze pleisters helpen mij heel erg bij het stoppen met roken. Ik las dat veel mensen last hebben dat ze los raken. Hier heb ik nooit last van, wel moet je geen bodylotion gebruiken op de plek waar je hem wilt plakken. Ook zijn de pleisters van 21mg te zwaar voor mij. Rookte wel een pakje per dag maar weeg maar 53kg, dus knip ik ze doormidden. Ik zou ook 14mg kunnen kopen m[lees meer...]aar die zijn net zo duur als die van 21 mg. En nu doe ik er twee keer zo lang mee.

24-05-2012 | Vrouw | 56
COPD
de pleisters blijven niet zitten,wij mijn man en ikzelf gebruiken ze nu ong.1 week en we zijn nu al door onze eertse verpakking heen.terwijl we er 7 dagen mee moeten doen hebben we gisteren allebei nieuwe moeten kopen.ze vallen er zomaar af terwijl ik ze vastplak.met een pleister extra eromheen.dat geeft vooral omdat we er de 1 week mee begonnen zijn extra onwenningsversch[lees meer...]ijnselen.

26-03-2012 | Vrouw | 43
COPD
Vol goede moed vanochtend de pleister van niquitin opgeplakt, want vandaag ben ik gestopt. Ik ben inmiddels 3 pleisters verder en ze laten allemaal los. Het begint bij de hoeken en zo gaat hij steeds verder.. Vanavond gesport en toen gleed hij er gewoon af, maar als je de pleister 24 moet gebruiken dan moet die toch wel tegen een stootje kunnen, kortom een waardeloze pleis[lees meer...]ter, zeker als je het als ondersteuning nodig hebt.

26-01-2012 | Vrouw | 20
Stoppen met roken
Door de pleisters ben ik nu 2 weken gestopt met roken. De behoefte aan een sigaret was direct weg na het plakken van de eerste pleister! Ik heb 4 jaar flink gerookt .. Een pakje per dag .. Eerdere stoppogingen mislukten direct omdat ik zonder hulpmiddel stopte en de hele dag dus alleen maar aan die stomme sigaret bleef denken en behoorlijk depressief begon te voelen zonder[lees meer...] mijn sigaret .. Maar .. Na het plakken van de pleister brand en jeukt het verschrikkelijk! Mijn huid word vuurrood op die plek .. Ik heb nu ook last van niet stoppende hoofdpijn gekregen. Morgen ga ik dus overstappen op een lichtere dosis .. Ik hoop het dat scheelt! Want de pleisters werken uitstekend! De bijwerkingen zijn alleen heel erg vervelend geworden nu ...

03-11-2011 | Vrouw | 28
Stoppen met roken
Ik ben nu bijna 2 weken gestopt met roken met behulp van de pleisters. Vandaag is de 11e dag en ben op deze site terecht gekomen omdat ik vandaag voor het eerst zware duizeligheid ervaar, klamme handen, licht in mijn hoofd en trillingen. Redelijk heftige ervaring. Eerdere dagen niet gehad en geen problemen ondervinden. Alleen een aantal keer dat de pleister wat makkelijk l[lees meer...]osliet, maar dat hangt denk ik af van de locatie waar je deze plakt.

27-09-2011 | Vrouw | 58
Stoppen met roken
Wie heeft er ook last van nachtmerry,s en slecht slapen.

02-04-2010 | Vrouw
Stoppen met roken
Door lichamelijke achteruitgang en het feit dat ik geopereerd moest worden hiervoor, moest ik stoppen met roken [mede ook i.v.m.infectiegevaar]. Ik stond er wel voor 100% achter, maar het werd wel mijn 3-de stoppoging sinds 20 jaar. Uit ervaring wist ik dat het mij al eerder gelukt was met nicotinepleisters, ik heb na mijn 1-ste poging 7 jaar niet gerookt en ben weer beg[lees meer...]onnen door emotionele omstandigheden. De tweede keer stond ik er niet voor de volle 100% achter, dus ging dit na 4 weken al mis. Ik vroeg om af en toe een trekje ,terwijl ik ook nog pleisters plakte. Nu heb ik me heel goed voorbereid, sta er bovendien volledig achter en ben sinds 5 weken gestopt nu en voel me behoorlijk goed! Als mentale ondersteuning heb ik het boek 'Voorgoed stoppen met roken' besteld. Mede door dit boek ben ik erachter gekomen waardoor ik een paar keer terug ben gevallen en ik ken nu de valkuilen! Deze overkomen mij dus niet meer! Hij is niet voor nicotinevervangers, maar mij helpen ze en daarnaast helpt zijn boek mij als bevestiging. Ik ben ervan overtuigd dat iedereen zijn eigen moment en motivatie heeft. Een hulpmiddel is belangrijk, motivatie is echter ALLES. Veel succes allemaal!

04-09-2022 | Man | 67
Stoppen met roken
Verschrikkelijke brandplekken van de pleisters

15-08-2022 | Man | 57
Stoppen met roken
Hielp bijzonder goed om de fysieke ontwenningsverschijnselen tegen te gaan, maar had voor mij te veel bijwerkingen Rode irritatie plekken op de huid met veel jeuk en dat bleef dagen door gaan, soms tot 2 weken per plek waar een pleister gezeten had. Huid werd ook droog en schilferig en zwol op Na 6 weken over naar stap 2 van de pleisters, 14 mg, maar geen verbetering. P[lees meer...]aar dagen later gestopt. Pleisters bleven ook zeer slecht zitten.

11-08-2022 | Man | 60
nicotine (10mg)
Stoppen met roken
Het nadeel is dat je verslaafd blijft aan nicotine. Dus naderhand ben ik weer gaan roken.

18-11-2021 | Man | 41
Stoppen met roken
Hoewel ik het niet verwacht had werkt dit wel heel goed. Ik ben eerder ook gestopt, maar met Champix. Ik dacht dat Niquitin niet zou kunnen tippen aan Champix, maar ben er zeer tevreden. Pleister doet wat hij moet doen, nicotineverslaving is weg. Ik denk nog wel aan sigaretten na het eten bijvoorbeeld maar kan makkelijk NEE zeggen.

26-03-2021 | Man | 58
Stoppen met roken
40 jaar verstokte roker en zonder peuk was er geen leven mogelijk (dat denk je dan). Dag 1 : de eerste pleister op mijn schouder geplakt na een hafuur bekrijpt je een heerlijk voldaan gevoel alsof je net je peuk uit gemaakt hebt en dat gevoel blijft de hele dag constant aanwezig Dag 2,3,4,5 dit volgehouden wat een makkie was daar je totaal geen trek meer hebt. Dag 6 d[lees meer...]acht ik .. ik knip de pleister door de helft met het idee dat je dan lekker lang met je pleisters doet, maar bleef dat voldane gevoel houden . Dag 7: De halve pleister ook door de helft en die op mijn schouder geplakt Wat later op de dag was ik wat rillerig maar voelde als suiker tekort na zware arbeid.. na wat zoets gegeten te hebben nam dat gevoel af.. dag 8,9,10,11 nog met een kwart pleister blijven lopen en daarna zonder ... Dit was mijn 1e poging en heeft zelfs tegen mijn eigen verwachting in . De bult pleisters die ik over had heb ik aan mijn buurman gegeven en ben inmiddels al 5 jaar er van af . Lees al het gezeik over stoppen met roken niet .. gewoon pleisters kopen en plakken. Als je die pagina's leest staat er wel 450 keer het regeltje "stoppen met roken" in , en als je verslaafd bent wil je dat niet lezen Pleisters moet je gewoon ervaren .. Wat een immens TOP product is dit. Geen stres meer op het werk ... kan ik hier roken? waar kan ik roken? .. ik moet nu een peuk!!!... Allemaal verledentijd .. wat een bevrijding

20-11-2020 | Man | 36
Stoppen met roken
Ik heb denk ik alles al geprobeerd van laseren, Champix, tot nu de pleisters. Vroeger rookte ik gemakkelijk een kleine 20 per dag en was enorm verslaafd. Ik heb ongeveer 19 jaar lang gerookt. De pleisters zijn tot nu toe het enige dat vrij goed helpt voor mij. De Champix hielp ook wel maar ik voelde me zo neerslachtig als iets gedurende die hele periode. En vanaf ik (na [lees meer...]5 maanden) met Champix stopte, was ik al terug aan het roken. Ik moet er wel bij zeggen dat ik de 21mg pleisters ondertussen bijna 2 jaar heb genomen! Toen ik met die pleisters begon, rookte ik niet meer op het werk maar nog wel een stuk of 7 thuis. Die 7 heb ik superlangzaam afgebouwd. Tot ik uiteindelijk een 7 weken geleden volledig gestopt ben. Gek genoeg voelt volledig stoppen beter dan een sigaretje of 3 per dag. Nu zit ik sinds een paar dagen aan de 14mg pleisters. Het valt goed mee maar ik voel wel een klein verschil met de 21mg pleisters. Maar dat had ik ook toen ik met de 21mg pleisters begon. Dus even doorzetten. Over een week of 4 zou ik naar de 7mg pleisters willen overstappen, en dan 4 weken later volledig stoppen. Hopelijk lukt het. Ik ben in ieder geval gemotiveerd. Ik zou mensen die nog willen stoppen met roken aanraden op voorhand je levensstijl al aan te passen. Eet gezond, drink weinig tot geen alcohol, ga sporten. Als je deze drie gewoontes gewoon geworden bent, lang genoeg voor je stopt, zal het tijdens het stoppen veel beter gaan dan wanneer je dat op die moment pas plots moet gaan doen. Dan hou je het niet vol.

04-06-2020 | Man | 28
Stoppen met roken
Rookte 4 jaar lang ongeveer 10 sigaretten per dag. Heb erg vaak geprobeerd te stoppen maar hield maximaal enkele weken vol omdat de zin in een sigaret de hele dag, elke dag bleef. Na het plakken van de eerste pleister wilde ik nog één sigaret roken, maar deze heb ik na een trekje weggegooid. De zin was direct weg. ‘s Ochtends bij de koffie ook geen moeite met niet roken ge[lees meer...]had. Het heerlijke is dat ik nu niet de hele dag het gevecht en de discussie met mezelf hoef te voeren over het niet roken, want de zin in een sigaret is simpelweg weg. De pleisters langzaam afbouwen en dan komt het dit keer goed. Gaat me veel geld en ellende besparen in mijn latere leven. Totaal geen bijwerkingen trouwens. Ik zou pleisters aanbevelen in plaats van kauwgom, omdat de zin in een sigaret eerst moet opkomen voor je de kauwgom pakt. De pleister zorgt er voor dar de zin niet eens komt. Dat scheelt je een gevecht. Stop nou maar gewoon!

21-09-2019 | Man | 36
nicotine (1,5mg)
Stoppen met roken
Ze hadden een effect op mijn erectie, die bleef geheel uit. Weer begonnen met roken en recent weer geprobeerd te stoppen met niquitin pillen, het resultaat, weer geen erectie.

24-10-2018 | Man | 55
Stoppen met roken
Dit product werkt heel goed voor mij. Ik gebruik het wel veel langer dan men voorschrijft. Omdat ik een zware roker was heb ik 80 dagen de 21mg patch gebruikt. Daarna overgeschakeld op de 14 mg wat best gedurende enkele dagen lastig was. Ik ga deze ook 80 dagen dragen om dan over te schakelen op de 7 mg. Over de pleister plak ik een eurofix hechtpleister zodat niks loskom[lees meer...]t. Ik schrijf er ook telkens het aantal dagen op dat ik gestopt ben. Vandaag = dag 113 :). De zin in roken is minimaal maar toch heb ik gemiddeld éénmaal per week het nog eens moeilijk maar dat gaat rap over. Uit een vorige ervaring weet ik dat het 8 maanden duurt vooraleer je kan zeggen dat je van het roken af bent. Ik ben toen 8 jaar gestopt, ook met behulp van pleisters, maar door een stom moment (dat één sigaretje) was mijn acht jaar stoppen omzeep. Eigenlijk moet je altijd op je hoede blijven, zeker in lastige momenten. Dit product is zeker het proberen waard. De voorgeschreven termijn is veel te kort, zeker voor zware rokers.

Thyrax Duotab (871) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (597) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (558) - Antibiotica - penicillines breedspectrum