nicotine

Stoppen met roken (47 meningen)

09-06-2013 | Vrouw | 41
Stoppen met roken
Ik ben nu 8 weken van het roken af,dit met behulp van de pleisters. Morgen ga ik beginnen met stap 3,en ga dit 7 dagen doen. Ik heb geen bijwerkingen gehad,en ook geen last gehad dat de pleister niet bleef zitten,maar ik heb de pleister wel steeds op mijn bovenarm geplakt. Ik ben dus zeer tevreden over dit produkt,en ben zeer benieuwd als ik over 7 dagen klaar ben met[lees meer...] plakken of ik dan nog ontwenningsverschijnselen zal gaan krijgen van het"niet roken" Wil iedereen hier sucses toewensen met het stoppen met roken!

20-01-2021 | Vrouw | 42
Stoppen met roken
Ik zit nu zon 1 1/2 week aan de 21mg pleisters. Ik zat op ca 30+ sigaretten per dag, nu nog 6 a 7. Ik rook al 30 jaar....maar niet altijd in deze hoeveelheid, dat is iets van de laatste 2 jaar. In 1x stoppen en niet meer halen werd ik super nerveus/opstandig en vervelend van (hoezo verslaafdšŸ˜‰). Ik haal dus wel weer gewoon, maar probeer gewoon elke peuk uit te stel[lees meer...]len. Voor mij is het gewoon al een enorme pluspunt dat ik nog "zo weinig" rook maar ik ga door totdat ik ook die laatste paar kan laten staan. Ik ben gaan kijken welke peukjes echt overbodig waren en die al zo wie zo laten staan. Ik heb ook zuigtabletten en nicotine spray gehaald maar daar wordt ik werkelijk zo beroerd van, moet boeren als een malle en krijg een brok in mijn keel. Toch wil ik vanaf volgende week proberen om die laatste sigaretten te vervangen voor de spray......dan maar beroerd want wees eerlijk, wat brengen die peukjes jou ?? Ze geven je geen rust als je gestresst bent (je stress level zakt doordat je anders ademt tijdens het roken en het nicotine monster wordt weer voorzien van de verslaving, meer is het niet. Bijwerkingen ; direct na opplakken enorme jeuk op de plaats waar de pleister zit maar dit verdwijnt binnen 15 minuten, ff tanden op elkaar. Voor de nacht moet hij er helaas af, want anders slaap ik helemaal niet (wel apart want ik rookte snachts ook wel.....slechte slaper en meerdere xen per nacht wakker) Ik geef niet op en ga fijn door , de vermindering is al geweldig... de rest moet ook wel lukken .

21-08-2015 | Man | 43
nicotine (14/2424)
Stoppen met roken
Na 23 jaar roken ben ik gestopt met behulp van Niquitin pleisters. Ik ben gestopt onder begeleiding van de praktijkondersteuner van mijn huisarts. Ik begon met de middelste sterkte: 14 mg, omdat ik ongeveer 12 sigaretten per dag rookte. Na vier weken heb ik afgebouwd naar 7 mg. en twee weken daarna ben ik helemaal gestopt. Ik ben nu bijna 12 weken gestopt met roken en ik d[lees meer...]urf te zeggen dat het geslaagd is. Ik voel geen behoefte meer en een enkele keer even een momentje, maar dat gaat vanzelf voorbij. De pleisters hebben mij goed geholpen bij het afleren van de gewoonte. Doordat je wel nicotine gebruikt zijn de lichamelijke afkickeffecten hanteerbaar. Let wel op: pleisters zijn geen wondermiddelen, dus ook met pleisters heb je last van afkickverschijnselen. Je geest en je lichaam hunkeren naar sigaretten. Je moet zelf willen stoppen met roken, want anders heeft het geen zin. Dit duurt een paar dagen en daarna wordt het hanteerbaar. Toen ik van 14 mg naar 7 mg ging toen had hier ook weer last van, maar het was wel makkelijker vanwege de eerdere ervaringen. Toen ik stopte met de pleisters wederom afkickverschijnselen, maar na ongeveer een week was dat ook voorbij. Ik heb goede ervaringen met deze pleisters. De enige nadelen: huidirritatie (jeuk en rode uitslag) en de pleisters laten snel los. Voor de rest heb ik geen nadelen ervaren. Ik wil de pleisters daarom wel aanbevelen, met de kanttekening dat je volledig achter je stoppoging moet staan. Dat is het belangrijkste, want de pleister is slechts een hulpmiddel. Succes.

26-03-2012 | Vrouw | 43
COPD
Vol goede moed vanochtend de pleister van niquitin opgeplakt, want vandaag ben ik gestopt. Ik ben inmiddels 3 pleisters verder en ze laten allemaal los. Het begint bij de hoeken en zo gaat hij steeds verder.. Vanavond gesport en toen gleed hij er gewoon af, maar als je de pleister 24 moet gebruiken dan moet die toch wel tegen een stootje kunnen, kortom een waardeloze pleis[lees meer...]ter, zeker als je het als ondersteuning nodig hebt.

09-03-2019 | Vrouw | 46
nicotine (21mg/24)
Gebruik nu paar dagen deze pleisters, ze blijven bij mij niet goed plakken. Al staat er in de bijsluiter dat je je gewoon mag douchen.... Nou bij mij glijd het er gewoon vanafšŸ˜µ... Ook de pleister opzich is vrij hard en vind het moeilijk om te zien waar de plakkant zit om eraf te halen voor gebruik. Zweet echt veel en heb koud (nee geen griep!) ik weet ook niet waar ik z[lees meer...]e verder kan pakken dan op de armen. Op borst gedeelte, rug, nek heeft voor mij geen nut om te plakken blijft al helemaal niet zitten! als er nu twee verschillende kleuren op zitten dan zie je aan welke kant je de plakstrip zit deze is helemaal transparant van voor en achter. Ik zie het niet en voel het amper. Lijkt me simpel op te lossen! Verder heb ik alleen moeite in de avond als ik tot rust kom en Niquitin kauwgum... Gut me maag kan ze niet verdragen! Heb gelukkig nog niet meer gerookt en dat wil ik graag zo houden šŸ˜Š. Hopelijk gaat het zweten gauw over en gaat mijn huid niet verder irriteren. Succes voor iedereen die gaat stoppen šŸ¤—

13-09-2016 | Vrouw | 47
Stoppen met roken
De niquitin pleisters werken erg goed, alleen ze blijven echt niet zitten. Het is me gelukt nu 6 weken niet te roken, maar het blijft moeilijk. Verder merk ik nog weinig vd voordelen van niet roken. Kan niet zeggen dat mijn eten beter smaakt, dat ik beter kan ademen etc. Eerder het tegenovergestelde. Mijn bloeddruk is sinds ik gestopt ben heel erg hoog. Maar blijf het nog [lees meer...]even volhouden misschien heeft het wat meer tijd nodig.

28-02-2013 | Man | 47
Stoppen met roken
De mensen die klagen over het loslaten van de pleisters en die beweren geen bodylotion te gebruiken: Misschien moet je je eens wƔssen?? De pleister plakt uitstekend, maar ja, als je huid baggervet is laat ie zo weer los natuurlijk. Gewoon op je bovenarm plakken, als je dat een beetje uitkient kun je makkelijk met beide bovenarmen 7 dagen toe zonder twee keer op dezelfde pl[lees meer...]ek te moeten plakken (want dat moet je dus niet doen he...)

06-10-2014 | Man | 48
nicotine (14/2424)
Stoppen met roken
Hallo,ik gebruik de pleister nu 2 dagen en ik hoor dat ze (soms) niet blijven plakken.Met die wetenschap heb ik Leukoplast tape gekocht.Je kan zelfs gewoon douchen,die pleister blijf gewoon zitten,gebruik geen ander merk tape!(Dit is geen reclame voor Leukoplast).

09-04-2020 | Vrouw | 50
Stoppen met roken
5 dagen gebruikt en moest stoppen, nu 3 weken later nog steeds rode gloeiende plekken op de 5 plaatsen waar de pleisters hebben gezeten.

17-07-2013 | Vrouw | 50
nicotine
Met behulp van pleisters gestopt met roken. Echter namate de dosis minder werd werd ik steeds onrustiger. Nadat ik klaar was met stap 3 ben ik toch weer gaan roken. Ik vraag me af of het kwaad kan als ik langdurig pleisters gebruik. Kan iemand mij iets vertellen over de gevolgen als ik de pleisters langdurig blijf gebruiken?

05-04-2013 | Man | 50
Stoppen met roken
Meer dan 30 jaar rook ik al !!! Ik had altijd angst om te stoppen,maar nu toch met hulp van NiQuitin 14 mg 1 week geleden begonnen. Ik haal de pleister voor het slapen er af,'s morgens een nieuwe erop en kan er weer een dag tegen. Een bij werking is volgens mij de smaak in mijn mond,het is alsof ik in een paar uur een pakje sigaretten heb gerookt,morgen ga ik de laatst[lees meer...]e stap kopen i.v.m. de smaak. Het afgelopen half jaar heb ik mijn rookpatroon veranderd,een paar sigaretten minderen en begonnen met de pleisters. xxx had ik maar eerder begonnen xxx als je wil en je moet nog beginnen wacht niet en begin

19-10-2011 | Man | 50
Stoppen met roken
Per 28.08.2011 begonnen me stoppen met roken met behulp van Niquitin 21mg/24uur. Keurig op m'n lichaam aangebracht conform de bijsluiter. Na 1 uur begonnen de hoeken los te gaan en binnen 2 uur werden de pleisters helemaal los. Binnen 3 dagen 5 pleisters geprobeerd maar ze blijven niet op het lichaam plakken. WAARDELOOS !!!

26-01-2018 | Man | 53
nicotine (14mg/24)
Ben nu 2wk gestopt met behulp van pleisters, dit gaat goed, De eerste week gebruikte ik de pleisters 24 uur pd, Maar had iedere nacht dromen, werd steeds wakker en kon moeilijk weer in slaap komen, deze week haal ik de pleister er voor het slapen af, en plak s'mogens een nieuwe, sinds die tijd geen dromen meer (tenminste ik herinner ze niet, en slaap ook de hele nacht door[lees meer...]. Pleisters waren dus wel de oorzaak.

24-10-2018 | Man | 55
Stoppen met roken
Dit product werkt heel goed voor mij. Ik gebruik het wel veel langer dan men voorschrijft. Omdat ik een zware roker was heb ik 80 dagen de 21mg patch gebruikt. Daarna overgeschakeld op de 14 mg wat best gedurende enkele dagen lastig was. Ik ga deze ook 80 dagen dragen om dan over te schakelen op de 7 mg. Over de pleister plak ik een eurofix hechtpleister zodat niks loskom[lees meer...]t. Ik schrijf er ook telkens het aantal dagen op dat ik gestopt ben. Vandaag = dag 113 :). De zin in roken is minimaal maar toch heb ik gemiddeld Ć©Ć©nmaal per week het nog eens moeilijk maar dat gaat rap over. Uit een vorige ervaring weet ik dat het 8 maanden duurt vooraleer je kan zeggen dat je van het roken af bent. Ik ben toen 8 jaar gestopt, ook met behulp van pleisters, maar door een stom moment (dat Ć©Ć©n sigaretje) was mijn acht jaar stoppen omzeep. Eigenlijk moet je altijd op je hoede blijven, zeker in lastige momenten. Dit product is zeker het proberen waard. De voorgeschreven termijn is veel te kort, zeker voor zware rokers.

24-05-2012 | Vrouw | 56
COPD
de pleisters blijven niet zitten,wij mijn man en ikzelf gebruiken ze nu ong.1 week en we zijn nu al door onze eertse verpakking heen.terwijl we er 7 dagen mee moeten doen hebben we gisteren allebei nieuwe moeten kopen.ze vallen er zomaar af terwijl ik ze vastplak.met een pleister extra eromheen.dat geeft vooral omdat we er de 1 week mee begonnen zijn extra onwenningsversch[lees meer...]ijnselen.

09-12-2012 | Vrouw | 57
Stoppen met roken
na meer dan 43 jaar flink roken (groot pakje per dag) vanaf 04-12-2012 begonnen met plakken van 21 mg pleister en het werk echt geweldig, weinig problemen en ben blij dat ik eindelijk niet meer rook. Wat het plakken van de pleister betreft kan je ze beter op je bovenarm plakken dan laten ze niet los, plak je ze bij de heup ofzo dan schuiven ze weg of laten gedeeltelijk l[lees meer...]os.

Amoxicilline / Clavulaanzuur (421) - Antibiotica - penicillines breedspectrum