nicotine

17-03-2021 | Vrouw | 62
Stoppen met roken
Na 47 jaar roken, plm 30 per dag 11 dagen geleden gestopt met hulp van pleisters Geen trek in nicotine door de werking van de pleisters maar natuurlijk wel moeilijke momenten door gewoonte gedrag ‘s Nachts doe ik de pleister af zodat ik beter slaap ‘s ochtends na het bad plak ik weer een nieuwe op Ik heb geen bijwerkingen en vind dit een prima middel als ondersteuning s[lees meer...]amen met de stop app, ben zeker van plan dit door te zetten. Alleen ga ik geen maanden plakken😅

20-11-2020 | Man | 36
nicotine (14mg/24)
Stoppen met roken
Ik heb denk ik alles al geprobeerd van laseren, Champix, tot nu de pleisters. Vroeger rookte ik gemakkelijk een kleine 20 per dag en was enorm verslaafd. Ik heb ongeveer 19 jaar lang gerookt. De pleisters zijn tot nu toe het enige dat vrij goed helpt voor mij. De Champix hielp ook wel maar ik voelde me zo neerslachtig als iets gedurende die hele periode. En vanaf ik (na [lees meer...]5 maanden) met Champix stopte, was ik al terug aan het roken. Ik moet er wel bij zeggen dat ik de 21mg pleisters ondertussen bijna 2 jaar heb genomen! Toen ik met die pleisters begon, rookte ik niet meer op het werk maar nog wel een stuk of 7 thuis. Die 7 heb ik superlangzaam afgebouwd. Tot ik uiteindelijk een 7 weken geleden volledig gestopt ben. Gek genoeg voelt volledig stoppen beter dan een sigaretje of 3 per dag. Nu zit ik sinds een paar dagen aan de 14mg pleisters. Het valt goed mee maar ik voel wel een klein verschil met de 21mg pleisters. Maar dat had ik ook toen ik met de 21mg pleisters begon. Dus even doorzetten. Over een week of 4 zou ik naar de 7mg pleisters willen overstappen, en dan 4 weken later volledig stoppen. Hopelijk lukt het. Ik ben in ieder geval gemotiveerd. Ik zou mensen die nog willen stoppen met roken aanraden op voorhand je levensstijl al aan te passen. Eet gezond, drink weinig tot geen alcohol, ga sporten. Als je deze drie gewoontes gewoon geworden bent, lang genoeg voor je stopt, zal het tijdens het stoppen veel beter gaan dan wanneer je dat op die moment pas plots moet gaan doen. Dan hou je het niet vol.

04-06-2020 | Man | 28
nicotine (14mg/24)
Stoppen met roken
Rookte 4 jaar lang ongeveer 10 sigaretten per dag. Heb erg vaak geprobeerd te stoppen maar hield maximaal enkele weken vol omdat de zin in een sigaret de hele dag, elke dag bleef. Na het plakken van de eerste pleister wilde ik nog één sigaret roken, maar deze heb ik na een trekje weggegooid. De zin was direct weg. ‘s Ochtends bij de koffie ook geen moeite met niet roken ge[lees meer...]had. Het heerlijke is dat ik nu niet de hele dag het gevecht en de discussie met mezelf hoef te voeren over het niet roken, want de zin in een sigaret is simpelweg weg. De pleisters langzaam afbouwen en dan komt het dit keer goed. Gaat me veel geld en ellende besparen in mijn latere leven. Totaal geen bijwerkingen trouwens. Ik zou pleisters aanbevelen in plaats van kauwgom, omdat de zin in een sigaret eerst moet opkomen voor je de kauwgom pakt. De pleister zorgt er voor dar de zin niet eens komt. Dat scheelt je een gevecht. Stop nou maar gewoon!

04-06-2020 | Vrouw | 63
nicotine (4mg)
Stoppen met roken
Zware roker gedurende 45 jaar, overgegaan op vapen om af te bouwen, echter dat gaf me allerlei pijnen en malaise. Dan niquitine tabletjes, die zijn fenomenaal maar na 1 jaar heb ik ze nog steeds nodig. Ik breek een 4mg tablet in 2, dat gaat makkelijk. Gebruik nog enkele tabletjes per dag. Longarts heeft er geen probleem mee, zolang ik maar niet rook. Probeer toch ook d[lees meer...]aarmee helemaal te stoppen

03-06-2019 | Vrouw | 61
nicotine (4mg)
Stoppen met roken
Ik neem tabletjes en ook ik heb last van pijnen (vrij hevig) in m'n armen. Weet niet of het van de nicotine tabletjes komt en evenzo, ik bijt wel door. Momenteel dag 127 gestopt / bijna 5 maand.

08-02-2019 | Vrouw | 36
Stoppen met roken
Vaker gestopt met roken en ook meerdere keren met en zonder pleisters. Langste was 9 maanden toen ik zwanger was, ben toen cold turkey gestopt omdat roken toen geen optie was. Eind 2018 waren mijn man en ik echt klaar met het roken, voor onze gezondheid en die van onze kleine. Beiden 3 januari gestart met de pleisters en tot op heden niet meer gerookt. De pleisters[lees meer...] werken goed, ja er zijn zeker nog moeilijke momenten maar er is makkelijker doorheen te komen. We zijn vastbesloten het deze keer vol te houden, we gebruiken nu nog de 21 mgr maar beginnen komende week met de 14 mgr. Ik merk dat de pleisters het beste werken en het beste blijven zitten op mijn bovenrug dus daar draag ik die ook continu.

24-10-2018 | Man | 55
Stoppen met roken
Dit product werkt heel goed voor mij. Ik gebruik het wel veel langer dan men voorschrijft. Omdat ik een zware roker was heb ik 80 dagen de 21mg patch gebruikt. Daarna overgeschakeld op de 14 mg wat best gedurende enkele dagen lastig was. Ik ga deze ook 80 dagen dragen om dan over te schakelen op de 7 mg. Over de pleister plak ik een eurofix hechtpleister zodat niks loskom[lees meer...]t. Ik schrijf er ook telkens het aantal dagen op dat ik gestopt ben. Vandaag = dag 113 :). De zin in roken is minimaal maar toch heb ik gemiddeld éénmaal per week het nog eens moeilijk maar dat gaat rap over. Uit een vorige ervaring weet ik dat het 8 maanden duurt vooraleer je kan zeggen dat je van het roken af bent. Ik ben toen 8 jaar gestopt, ook met behulp van pleisters, maar door een stom moment (dat één sigaretje) was mijn acht jaar stoppen omzeep. Eigenlijk moet je altijd op je hoede blijven, zeker in lastige momenten. Dit product is zeker het proberen waard. De voorgeschreven termijn is veel te kort, zeker voor zware rokers.

22-08-2017 | Vrouw | 24
Stoppen met roken
Ik heb al eens eerder deze pleister gebruikt om te stoppen, toen was ik eigenlijk met gemak 1,5 jaar gestopt! Helaas door een mindere gebeurtenis in mijn leven weer begonnen maar nu pakken we de draad weer op. Alleen was ik even vergeten hoe erg die dromen worden wanneer je aan de pleisters begint. Normaal droom je iets en dan snel weer vergeten maar nu de hele nacht door [lees meer...]dromen. En de raarste dromen. Verder geen bijwerkingen.

Amoxicilline (550) - Antibiotica - penicillines breedspectrum