nicotine

27-03-2022 | Vrouw | 21
Stoppen met roken
Ik ben heel erg tevreden over de nicotine pleisters, hiervoor 3 stoppogingen gedaan en ik kon het gewoon niet hoe graag ik ook wilde. Ik had echt last van afkickverschijnselen, met de pleisters heb ik geen last van afkickverschijnselen. Het is nu de mentale verslaving, maar ik kan nu makkelijk nee zeggen als iemand mij een sigaret aanbied war voorheen gewoon echt niet lukt[lees meer...]e. Wel heb ik last sinds de pleisters van de meest rare dromen en jeukt hij de eerste 30 minuten na opplakken, maar die neem ik dan maar voor lief! Ik ben blij wat eindelijk is het me gelukt om te stoppen met roken!

09-04-2019 | Vrouw | 23
Stoppen met roken
Direct de pleisters gaan plakken toen ik wakker werd. In de avond mijn laatste sigaret gerookt. Na een uur werd ik ontzettend misselijk en duizelig. Pleister eraf gehaald en de volgende dag opnieuw geprobeerd. Weer heel misselijk en deze keer met braken. Werkt helaas dus niet voor mij

10-01-2016 | Vrouw | 23
Stoppen met roken
Bijna 5 maanden geleden besloot ik te stoppen met roken. Het kostte teveel geld en vond het tijd om te stoppen. Mijn vriend heeft mij erg gestimuleerd, ik denk dat het erg helpt dat mensen om je heen achter je keuze staan. De nicotinepleisters heb ik veel langer gebruikt dan op de verpakking stond. Alle periodes in principe dubbel zo lang, omdat ik zeker wist dat ik een la[lees meer...]ngere tijd nodig had om af te bouwen. De stap van de zware (24 mg) naar de middelste (14 mg) was even heel zwaar. Na 1 keer een sigaret geprobeerd te hebben werd ik er naar (misselijk, duizelig). Daarna heb ik niet tot nauwelijks nog zin in een sigaret. Ik ben heel blij dat ik deze pleisters heb geprobeerd. Nu ben ik inmiddels bijna 5 maanden gestopt waarvan ik ongeveer 1 maand geen pleisters meer gebruik. Als ondersteuning is een stoppen met roken app ook erg fijn. Quit buddy heet dat. Heel veel succes voor de andere stoppers. Mij lukt het zelfs ook!

22-08-2017 | Vrouw | 24
Stoppen met roken
Ik heb al eens eerder deze pleister gebruikt om te stoppen, toen was ik eigenlijk met gemak 1,5 jaar gestopt! Helaas door een mindere gebeurtenis in mijn leven weer begonnen maar nu pakken we de draad weer op. Alleen was ik even vergeten hoe erg die dromen worden wanneer je aan de pleisters begint. Normaal droom je iets en dan snel weer vergeten maar nu de hele nacht door [lees meer...]dromen. En de raarste dromen. Verder geen bijwerkingen.

11-04-2019 | Vrouw | 27
Stoppen met roken
Na 10 jaar roken, zonder stopperiode, ben ik gestopt. Ik heb eerst zelf afgebouwd door rook momenten over te slaan, tot ik ongeveer 10 sigaretten per dag rookte. Daarna heb ik de pleisters van 14mg (stap 2) aangeschaft en deze gebruik ik nu 4 weken. Ik merk dat ik lichamelijk nauwelijks meer trek krijg in een sigaret (nauwelijks onrust). Alleen de gewoonte momentjes zijn s[lees meer...]oms lastig (bijvoorbeeld met alcohol), maar hier zou je eventueel tabletjes voor kunnen gebruiken (doe ik zelf niet).

04-06-2020 | Man | 28
Stoppen met roken
Rookte 4 jaar lang ongeveer 10 sigaretten per dag. Heb erg vaak geprobeerd te stoppen maar hield maximaal enkele weken vol omdat de zin in een sigaret de hele dag, elke dag bleef. Na het plakken van de eerste pleister wilde ik nog één sigaret roken, maar deze heb ik na een trekje weggegooid. De zin was direct weg. ‘s Ochtends bij de koffie ook geen moeite met niet roken ge[lees meer...]had. Het heerlijke is dat ik nu niet de hele dag het gevecht en de discussie met mezelf hoef te voeren over het niet roken, want de zin in een sigaret is simpelweg weg. De pleisters langzaam afbouwen en dan komt het dit keer goed. Gaat me veel geld en ellende besparen in mijn latere leven. Totaal geen bijwerkingen trouwens. Ik zou pleisters aanbevelen in plaats van kauwgom, omdat de zin in een sigaret eerst moet opkomen voor je de kauwgom pakt. De pleister zorgt er voor dar de zin niet eens komt. Dat scheelt je een gevecht. Stop nou maar gewoon!

11-07-2016 | Man | 31
Stoppen met roken
Dit jaar twee maanden nicotinepleisters van Niquitin gebruikt waarbij ik nu in mijn tweede fase zit van 1 maand (21MG). Door enorme stress van een pasgeborene die snachts nog steeds niet doorslaapt, heb ik helaas wel al een paar pakjes sigaretten gerookt tijdens de afgelopen week. Ik ga nu wel weer "opnieuw" starten, want ik merk enorm veel effect. De pleisters werken erg[lees meer...] goed en ik heb er nauwelijks behoefte tot roken door. Op mijn werk is het makkelijk, daar heb ik afleiding, maar thuis merk ik dat het toch wat moeilijker is. Momenten van verveling en drang naar een sigaret heb ik, ondanks de drukte thuis, toch een aantal keer s'avonds. Deze momenten vind ik erg moeilijk, maar meestal kom ik er snel doorheen door iets te gaan doen. Na twee weken niet roken voelde ik me echt een ander mens, beter in mn vel, meer energie, minder lichamelijke klachten, en mijn reukzintuigen herstelden snel. Ook sociaal contact in het algemeen lijkt makkelijk als je gestopt ben met roken. Ik had problemen bij het in slaap komen dagelijks die door te stoppen met roken geheel leken verdwenen. Daarnaast word ik door te stoppen een rustiger en toegankelijker persoon (het grootste deel van de tijd). Ik heb een grote motivatie om te stoppen, en deze pleister helpen me op dit moment erg goed. Ik hoop dat de stress iets minder wordt, ik heb me voorgenomen om op het volgende grote stressmoment een nicotinezuigtablet te nemen ipv een sigaret te roken. Ik denk dat dat zal helpen.

17-09-2019 | Vrouw | 34
Stoppen met roken
Na 19 jaar roken gestopt met deze pleister. In mei 2019 begonnen, een maand stap 2 gebruikt (rookte 10-15 sigaretten per dag) en nog steeds rookvrij. Na een maand met pleisters vergat ik ze af en toe op te plakken. Ik heb ook het boek van Alan Carr gelezen. Pleister bleven bij mij redelijk goed zitten, ik heb ik zelfs mee gesport en gezweet.

20-11-2020 | Man | 36
Stoppen met roken
Ik heb denk ik alles al geprobeerd van laseren, Champix, tot nu de pleisters. Vroeger rookte ik gemakkelijk een kleine 20 per dag en was enorm verslaafd. Ik heb ongeveer 19 jaar lang gerookt. De pleisters zijn tot nu toe het enige dat vrij goed helpt voor mij. De Champix hielp ook wel maar ik voelde me zo neerslachtig als iets gedurende die hele periode. En vanaf ik (na [lees meer...]5 maanden) met Champix stopte, was ik al terug aan het roken. Ik moet er wel bij zeggen dat ik de 21mg pleisters ondertussen bijna 2 jaar heb genomen! Toen ik met die pleisters begon, rookte ik niet meer op het werk maar nog wel een stuk of 7 thuis. Die 7 heb ik superlangzaam afgebouwd. Tot ik uiteindelijk een 7 weken geleden volledig gestopt ben. Gek genoeg voelt volledig stoppen beter dan een sigaretje of 3 per dag. Nu zit ik sinds een paar dagen aan de 14mg pleisters. Het valt goed mee maar ik voel wel een klein verschil met de 21mg pleisters. Maar dat had ik ook toen ik met de 21mg pleisters begon. Dus even doorzetten. Over een week of 4 zou ik naar de 7mg pleisters willen overstappen, en dan 4 weken later volledig stoppen. Hopelijk lukt het. Ik ben in ieder geval gemotiveerd. Ik zou mensen die nog willen stoppen met roken aanraden op voorhand je levensstijl al aan te passen. Eet gezond, drink weinig tot geen alcohol, ga sporten. Als je deze drie gewoontes gewoon geworden bent, lang genoeg voor je stopt, zal het tijdens het stoppen veel beter gaan dan wanneer je dat op die moment pas plots moet gaan doen. Dan hou je het niet vol.

21-09-2019 | Man | 36
nicotine (1,5mg)
Stoppen met roken
Ze hadden een effect op mijn erectie, die bleef geheel uit. Weer begonnen met roken en recent weer geprobeerd te stoppen met niquitin pillen, het resultaat, weer geen erectie.

08-02-2019 | Vrouw | 36
Stoppen met roken
Vaker gestopt met roken en ook meerdere keren met en zonder pleisters. Langste was 9 maanden toen ik zwanger was, ben toen cold turkey gestopt omdat roken toen geen optie was. Eind 2018 waren mijn man en ik echt klaar met het roken, voor onze gezondheid en die van onze kleine. Beiden 3 januari gestart met de pleisters en tot op heden niet meer gerookt. De pleisters[lees meer...] werken goed, ja er zijn zeker nog moeilijke momenten maar er is makkelijker doorheen te komen. We zijn vastbesloten het deze keer vol te houden, we gebruiken nu nog de 21 mgr maar beginnen komende week met de 14 mgr. Ik merk dat de pleisters het beste werken en het beste blijven zitten op mijn bovenrug dus daar draag ik die ook continu.

10-04-2021 | Vrouw | 40
Stoppen met roken
Een heeft effectief middel . Ik ben een zware roker en met enigste doorzettingsvermogen en de pleisters is het een stuk makkelijker stoppen. Maar... De plakkers die leven nogal een eigen leven . Ze plakken meer op mijn kleren of in mijn haren dan dat ze effectief blijven zitten op mijn lichaam . Of ik nu arm , schouder , rug , nek , heupen probeer . De plakkers lopen ze[lees meer...]lf naar omhoog naar beneden en uiteindelijk plakken ze nergens. Ik vind dat een kostelijke grap als ik telkens een nieuwe plakker moet gebruiken na een uur of 4 . Vooral de plakkers van 14 Mg zijn vreselijk

18-11-2021 | Man | 41
Stoppen met roken
Hoewel ik het niet verwacht had werkt dit wel heel goed. Ik ben eerder ook gestopt, maar met Champix. Ik dacht dat Niquitin niet zou kunnen tippen aan Champix, maar ben er zeer tevreden. Pleister doet wat hij moet doen, nicotineverslaving is weg. Ik denk nog wel aan sigaretten na het eten bijvoorbeeld maar kan makkelijk NEE zeggen.

20-01-2021 | Vrouw | 42
Stoppen met roken
Ik zit nu zon 1 1/2 week aan de 21mg pleisters. Ik zat op ca 30+ sigaretten per dag, nu nog 6 a 7. Ik rook al 30 jaar....maar niet altijd in deze hoeveelheid, dat is iets van de laatste 2 jaar. In 1x stoppen en niet meer halen werd ik super nerveus/opstandig en vervelend van (hoezo verslaafd😉). Ik haal dus wel weer gewoon, maar probeer gewoon elke peuk uit te stel[lees meer...]len. Voor mij is het gewoon al een enorme pluspunt dat ik nog "zo weinig" rook maar ik ga door totdat ik ook die laatste paar kan laten staan. Ik ben gaan kijken welke peukjes echt overbodig waren en die al zo wie zo laten staan. Ik heb ook zuigtabletten en nicotine spray gehaald maar daar wordt ik werkelijk zo beroerd van, moet boeren als een malle en krijg een brok in mijn keel. Toch wil ik vanaf volgende week proberen om die laatste sigaretten te vervangen voor de spray......dan maar beroerd want wees eerlijk, wat brengen die peukjes jou ?? Ze geven je geen rust als je gestresst bent (je stress level zakt doordat je anders ademt tijdens het roken en het nicotine monster wordt weer voorzien van de verslaving, meer is het niet. Bijwerkingen ; direct na opplakken enorme jeuk op de plaats waar de pleister zit maar dit verdwijnt binnen 15 minuten, ff tanden op elkaar. Voor de nacht moet hij er helaas af, want anders slaap ik helemaal niet (wel apart want ik rookte snachts ook wel.....slechte slaper en meerdere xen per nacht wakker) Ik geef niet op en ga fijn door , de vermindering is al geweldig... de rest moet ook wel lukken .

13-09-2016 | Vrouw | 47
Stoppen met roken
De niquitin pleisters werken erg goed, alleen ze blijven echt niet zitten. Het is me gelukt nu 6 weken niet te roken, maar het blijft moeilijk. Verder merk ik nog weinig vd voordelen van niet roken. Kan niet zeggen dat mijn eten beter smaakt, dat ik beter kan ademen etc. Eerder het tegenovergestelde. Mijn bloeddruk is sinds ik gestopt ben heel erg hoog. Maar blijf het nog [lees meer...]even volhouden misschien heeft het wat meer tijd nodig.

09-04-2020 | Vrouw | 50
Stoppen met roken
5 dagen gebruikt en moest stoppen, nu 3 weken later nog steeds rode gloeiende plekken op de 5 plaatsen waar de pleisters hebben gezeten.