nicotine

20-01-2021 | Vrouw | 42
nicotine (21mg/24)
Stoppen met roken
Ik zit nu zon 1 1/2 week aan de 21mg pleisters. Ik zat op ca 30+ sigaretten per dag, nu nog 6 a 7. Ik rook al 30 jaar....maar niet altijd in deze hoeveelheid, dat is iets van de laatste 2 jaar. In 1x stoppen en niet meer halen werd ik super nerveus/opstandig en vervelend van (hoezo verslaafdšŸ˜‰). Ik haal dus wel weer gewoon, maar probeer gewoon elke peuk uit te stel[lees meer...]len. Voor mij is het gewoon al een enorme pluspunt dat ik nog "zo weinig" rook maar ik ga door totdat ik ook die laatste paar kan laten staan. Ik ben gaan kijken welke peukjes echt overbodig waren en die al zo wie zo laten staan. Ik heb ook zuigtabletten en nicotine spray gehaald maar daar wordt ik werkelijk zo beroerd van, moet boeren als een malle en krijg een brok in mijn keel. Toch wil ik vanaf volgende week proberen om die laatste sigaretten te vervangen voor de spray......dan maar beroerd want wees eerlijk, wat brengen die peukjes jou ?? Ze geven je geen rust als je gestresst bent (je stress level zakt doordat je anders ademt tijdens het roken en het nicotine monster wordt weer voorzien van de verslaving, meer is het niet. Bijwerkingen ; direct na opplakken enorme jeuk op de plaats waar de pleister zit maar dit verdwijnt binnen 15 minuten, ff tanden op elkaar. Voor de nacht moet hij er helaas af, want anders slaap ik helemaal niet (wel apart want ik rookte snachts ook wel.....slechte slaper en meerdere xen per nacht wakker) Ik geef niet op en ga fijn door , de vermindering is al geweldig... de rest moet ook wel lukken .

17-09-2019 | Vrouw | 34
Stoppen met roken
Na 19 jaar roken gestopt met deze pleister. In mei 2019 begonnen, een maand stap 2 gebruikt (rookte 10-15 sigaretten per dag) en nog steeds rookvrij. Na een maand met pleisters vergat ik ze af en toe op te plakken. Ik heb ook het boek van Alan Carr gelezen. Pleister bleven bij mij redelijk goed zitten, ik heb ik zelfs mee gesport en gezweet.

11-04-2019 | Vrouw | 27
Stoppen met roken
Na 10 jaar roken, zonder stopperiode, ben ik gestopt. Ik heb eerst zelf afgebouwd door rook momenten over te slaan, tot ik ongeveer 10 sigaretten per dag rookte. Daarna heb ik de pleisters van 14mg (stap 2) aangeschaft en deze gebruik ik nu 4 weken. Ik merk dat ik lichamelijk nauwelijks meer trek krijg in een sigaret (nauwelijks onrust). Alleen de gewoonte momentjes zijn s[lees meer...]oms lastig (bijvoorbeeld met alcohol), maar hier zou je eventueel tabletjes voor kunnen gebruiken (doe ik zelf niet).

13-09-2016 | Vrouw | 47
Stoppen met roken
De niquitin pleisters werken erg goed, alleen ze blijven echt niet zitten. Het is me gelukt nu 6 weken niet te roken, maar het blijft moeilijk. Verder merk ik nog weinig vd voordelen van niet roken. Kan niet zeggen dat mijn eten beter smaakt, dat ik beter kan ademen etc. Eerder het tegenovergestelde. Mijn bloeddruk is sinds ik gestopt ben heel erg hoog. Maar blijf het nog [lees meer...]even volhouden misschien heeft het wat meer tijd nodig.

11-07-2016 | Man | 31
nicotine (21mg/24)
Stoppen met roken
Dit jaar twee maanden nicotinepleisters van Niquitin gebruikt waarbij ik nu in mijn tweede fase zit van 1 maand (21MG). Door enorme stress van een pasgeborene die snachts nog steeds niet doorslaapt, heb ik helaas wel al een paar pakjes sigaretten gerookt tijdens de afgelopen week. Ik ga nu wel weer "opnieuw" starten, want ik merk enorm veel effect. De pleisters werken erg[lees meer...] goed en ik heb er nauwelijks behoefte tot roken door. Op mijn werk is het makkelijk, daar heb ik afleiding, maar thuis merk ik dat het toch wat moeilijker is. Momenten van verveling en drang naar een sigaret heb ik, ondanks de drukte thuis, toch een aantal keer s'avonds. Deze momenten vind ik erg moeilijk, maar meestal kom ik er snel doorheen door iets te gaan doen. Na twee weken niet roken voelde ik me echt een ander mens, beter in mn vel, meer energie, minder lichamelijke klachten, en mijn reukzintuigen herstelden snel. Ook sociaal contact in het algemeen lijkt makkelijk als je gestopt ben met roken. Ik had problemen bij het in slaap komen dagelijks die door te stoppen met roken geheel leken verdwenen. Daarnaast word ik door te stoppen een rustiger en toegankelijker persoon (het grootste deel van de tijd). Ik heb een grote motivatie om te stoppen, en deze pleister helpen me op dit moment erg goed. Ik hoop dat de stress iets minder wordt, ik heb me voorgenomen om op het volgende grote stressmoment een nicotinezuigtablet te nemen ipv een sigaret te roken. Ik denk dat dat zal helpen.

09-04-2019 | Vrouw | 23
Stoppen met roken
Direct de pleisters gaan plakken toen ik wakker werd. In de avond mijn laatste sigaret gerookt. Na een uur werd ik ontzettend misselijk en duizelig. Pleister eraf gehaald en de volgende dag opnieuw geprobeerd. Weer heel misselijk en deze keer met braken. Werkt helaas dus niet voor mij

09-04-2020 | Vrouw | 50
Stoppen met roken
5 dagen gebruikt en moest stoppen, nu 3 weken later nog steeds rode gloeiende plekken op de 5 plaatsen waar de pleisters hebben gezeten.

21-09-2019 | Man | 36
nicotine (1,5mg)
Stoppen met roken
Ze hadden een effect op mijn erectie, die bleef geheel uit. Weer begonnen met roken en recent weer geprobeerd te stoppen met niquitin pillen, het resultaat, weer geen erectie.

Amoxicilline (550) - Antibiotica - penicillines breedspectrum