nicotine

Stoppen met roken (46 meningen)

02-04-2010 | Vrouw
Stoppen met roken
Door lichamelijke achteruitgang en het feit dat ik geopereerd moest worden hiervoor, moest ik stoppen met roken [mede ook i.v.m.infectiegevaar]. Ik stond er wel voor 100% achter, maar het werd wel mijn 3-de stoppoging sinds 20 jaar. Uit ervaring wist ik dat het mij al eerder gelukt was met nicotinepleisters, ik heb na mijn 1-ste poging 7 jaar niet gerookt en ben weer beg[lees meer...]onnen door emotionele omstandigheden. De tweede keer stond ik er niet voor de volle 100% achter, dus ging dit na 4 weken al mis. Ik vroeg om af en toe een trekje ,terwijl ik ook nog pleisters plakte. Nu heb ik me heel goed voorbereid, sta er bovendien volledig achter en ben sinds 5 weken gestopt nu en voel me behoorlijk goed! Als mentale ondersteuning heb ik het boek 'Voorgoed stoppen met roken' besteld. Mede door dit boek ben ik erachter gekomen waardoor ik een paar keer terug ben gevallen en ik ken nu de valkuilen! Deze overkomen mij dus niet meer! Hij is niet voor nicotinevervangers, maar mij helpen ze en daarnaast helpt zijn boek mij als bevestiging. Ik ben ervan overtuigd dat iedereen zijn eigen moment en motivatie heeft. Een hulpmiddel is belangrijk, motivatie is echter ALLES. Veel succes allemaal!

27-01-2010 | Man

08-01-2010 | Man
Stoppen met roken
Per 4-1-10 gestopt met roken, Ik rookte ongeveer 15 sigaretten per dag. Begonnen met stap 1, echter deze pleisters zijn heel zwaar, had veel last van speerpijn en droge mond, kon slecht in slaap komen, ben toen overgestapt naar stap 2, een ervaring! Weinig ontwenningsverschijnselen, absolute aanrader als hulpmiddel. Ben heel blij, dat ik gestopt ben!

09-11-2009 | Man
Stoppen met roken
Het gebruik van de patches heeft me effectief geholpen om te stoppen met roken. Ik heb 1 doosje met de hoogste dosis (voor 1 of meer pakjes sigaretten per dag) gebruikt. De eerste week ging het prima. Daarna kreeg ik last van maag en darmproblemen. Ik heb werkelijk een hele week ik de zetel gelegen. Nog nooit heb ik me zo ziek gevoeld. Ik heb daarvoor ook al geprobeerd om[lees meer...] te stoppen met roken (zonder hulpmiddelen) en toen had ik geen bijwerkingen. Echter, toen ben ik wel opnieuw begonnen...

26-01-2012 | Vrouw | 20
Stoppen met roken
Door de pleisters ben ik nu 2 weken gestopt met roken. De behoefte aan een sigaret was direct weg na het plakken van de eerste pleister! Ik heb 4 jaar flink gerookt .. Een pakje per dag .. Eerdere stoppogingen mislukten direct omdat ik zonder hulpmiddel stopte en de hele dag dus alleen maar aan die stomme sigaret bleef denken en behoorlijk depressief begon te voelen zonder[lees meer...] mijn sigaret .. Maar .. Na het plakken van de pleister brand en jeukt het verschrikkelijk! Mijn huid word vuurrood op die plek .. Ik heb nu ook last van niet stoppende hoofdpijn gekregen. Morgen ga ik dus overstappen op een lichtere dosis .. Ik hoop het dat scheelt! Want de pleisters werken uitstekend! De bijwerkingen zijn alleen heel erg vervelend geworden nu ...

26-01-2021 | Vrouw | 23

09-04-2019 | Vrouw | 23
Stoppen met roken
Direct de pleisters gaan plakken toen ik wakker werd. In de avond mijn laatste sigaret gerookt. Na een uur werd ik ontzettend misselijk en duizelig. Pleister eraf gehaald en de volgende dag opnieuw geprobeerd. Weer heel misselijk en deze keer met braken. Werkt helaas dus niet voor mij

10-01-2016 | Vrouw | 23
Stoppen met roken
Bijna 5 maanden geleden besloot ik te stoppen met roken. Het kostte teveel geld en vond het tijd om te stoppen. Mijn vriend heeft mij erg gestimuleerd, ik denk dat het erg helpt dat mensen om je heen achter je keuze staan. De nicotinepleisters heb ik veel langer gebruikt dan op de verpakking stond. Alle periodes in principe dubbel zo lang, omdat ik zeker wist dat ik een la[lees meer...]ngere tijd nodig had om af te bouwen. De stap van de zware (24 mg) naar de middelste (14 mg) was even heel zwaar. Na 1 keer een sigaret geprobeerd te hebben werd ik er naar (misselijk, duizelig). Daarna heb ik niet tot nauwelijks nog zin in een sigaret. Ik ben heel blij dat ik deze pleisters heb geprobeerd. Nu ben ik inmiddels bijna 5 maanden gestopt waarvan ik ongeveer 1 maand geen pleisters meer gebruik. Als ondersteuning is een stoppen met roken app ook erg fijn. Quit buddy heet dat. Heel veel succes voor de andere stoppers. Mij lukt het zelfs ook!

10-02-2013 | Vrouw | 23
Stoppen met roken
Ik ben 10 dagen geleden gestopt met roken met behulp van tabletten. Ik heb al meerdere stoppogingen ondernomen maar nooit met een hulpmiddel. Ik was ontzettend verbaast want ik heb sinds dag 1 eigenlijk nergens last van. Ik rookte al jaren en ook veel maar ik heb nu zelfs geen drang naar een sigaret. De eerste paar dagen en de eerste keer tijdens het uitgaan af en toe alle[lees meer...]en de gedachte gehad van hmmm lijkt me lekker. Het is aanbevolen om minimaal 8 tabletten te nemen en om niet terug te gaan in het gehalte. Ik heb sinds de eerste dag niet meer dan 4 tabletten genomen en ben nu zelfs terug gegaan van 4 mg naar 1.5 mg. Hebben andere mensen deze ervaring ook? Ik ben wel een beetje bang dat het mis gaat, het lijkt bijna te mooi om waard te zijn...

13-03-2020 | Vrouw | 24
nicotine (14mg/24)
Uitslag op mijn huis en blijven niet plakken moet er bij de huisarts een doorzichtige pleister bijvragen voor er overheen te plakken ben zeerk te vreden met de pleister alleen de dromen zelfs zo er g dat mijn vriend er op reageert

22-08-2017 | Vrouw | 24
Stoppen met roken
Ik heb al eens eerder deze pleister gebruikt om te stoppen, toen was ik eigenlijk met gemak 1,5 jaar gestopt! Helaas door een mindere gebeurtenis in mijn leven weer begonnen maar nu pakken we de draad weer op. Alleen was ik even vergeten hoe erg die dromen worden wanneer je aan de pleisters begint. Normaal droom je iets en dan snel weer vergeten maar nu de hele nacht door [lees meer...]dromen. En de raarste dromen. Verder geen bijwerkingen.

03-10-2012 | Vrouw | 25
Stoppen met roken
Nu 1 week gebruik ik de pleisters. Vanaf dag 1 geen lust meer naar een sigaret. terwijl ik een stevige roker was. Minstens een pakje per dag. Wel heb ik erg veel last van de bijwerking nachtmerries. Elke nacht hetzelfde, en het lijkt wel of ik pas tegen de ochtens echt in mijn vaste slaap kom. In 1 week al twee maal door wekker heen geslapen wat mij nog nooit is overkomen[lees meer...]. Toch blijf ik ze gebruiken omdat ze wel erg effectief zijn. Soms laten ze inderdaad erg snel los

11-04-2019 | Vrouw | 27
Stoppen met roken
Na 10 jaar roken, zonder stopperiode, ben ik gestopt. Ik heb eerst zelf afgebouwd door rook momenten over te slaan, tot ik ongeveer 10 sigaretten per dag rookte. Daarna heb ik de pleisters van 14mg (stap 2) aangeschaft en deze gebruik ik nu 4 weken. Ik merk dat ik lichamelijk nauwelijks meer trek krijg in een sigaret (nauwelijks onrust). Alleen de gewoonte momentjes zijn s[lees meer...]oms lastig (bijvoorbeeld met alcohol), maar hier zou je eventueel tabletjes voor kunnen gebruiken (doe ik zelf niet).

09-07-2012 | Vrouw | 27
Stoppen met roken
Deze pleisters helpen mij heel erg bij het stoppen met roken. Ik las dat veel mensen last hebben dat ze los raken. Hier heb ik nooit last van, wel moet je geen bodylotion gebruiken op de plek waar je hem wilt plakken. Ook zijn de pleisters van 21mg te zwaar voor mij. Rookte wel een pakje per dag maar weeg maar 53kg, dus knip ik ze doormidden. Ik zou ook 14mg kunnen kopen m[lees meer...]aar die zijn net zo duur als die van 21 mg. En nu doe ik er twee keer zo lang mee.

04-06-2020 | Man | 28
Stoppen met roken
Rookte 4 jaar lang ongeveer 10 sigaretten per dag. Heb erg vaak geprobeerd te stoppen maar hield maximaal enkele weken vol omdat de zin in een sigaret de hele dag, elke dag bleef. Na het plakken van de eerste pleister wilde ik nog één sigaret roken, maar deze heb ik na een trekje weggegooid. De zin was direct weg. ‘s Ochtends bij de koffie ook geen moeite met niet roken ge[lees meer...]had. Het heerlijke is dat ik nu niet de hele dag het gevecht en de discussie met mezelf hoef te voeren over het niet roken, want de zin in een sigaret is simpelweg weg. De pleisters langzaam afbouwen en dan komt het dit keer goed. Gaat me veel geld en ellende besparen in mijn latere leven. Totaal geen bijwerkingen trouwens. Ik zou pleisters aanbevelen in plaats van kauwgom, omdat de zin in een sigaret eerst moet opkomen voor je de kauwgom pakt. De pleister zorgt er voor dar de zin niet eens komt. Dat scheelt je een gevecht. Stop nou maar gewoon!

26-10-2015 | Vrouw | 28
Stoppen met roken
3 weken geleden begonnen met pleisters plakken na 12 jaar een pakje per dag gerookt te hebben. Ik was verbaasd hoe goed het werkte.. had weinig behoefte aan sigaret. De pleister gaat wel snel los in de hoekjes, maar daar heb ik Leukoplast tape voor gehaald om het extra vast te plakken zodat het zeker bleef zitten. Helaas na een week kon ik de pleisters niet goed meer verdr[lees meer...]agen. De huid werd rood en jeukte verschrikkelijk.. op allerlei plekken geplakt, maar de reactie werd met de dag erger. Op gegeven moment zelfs opgezwollen plekken en het was net een dambord op mijn armen en benen omdat de rode uitslag (vierkantjes) niet meer wegtrokken. Moest er uiteindelijk mee stoppen en gebruik nu sinds anderhalve week de zuigtabletjes van Niquitin en die bevallen me ook goed. Dus als meer mensen last hebben van de uitslag kan ik de zuigtabletjes zeker aanraden!

Thyrax Duotab (861) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (569) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (523) - Antibiotica - penicillines breedspectrum