Ervaringen met Refusal

disulfiram

05-05-2019 | Man | 33
Alcoholverslaving
Ik ben net begonnen met dit medicijn omdat ik een extra steun kon gebruiken bij het stoppen met drinken. Ik drink helemaal niet dagelijks, maar als ik drink wel veel te veel en dat wou ik veranderen. Dit zou een mooie stok achter de deur kunnen zijn. Maar ik ben van te voren niet voldoende voorbereid op welke bijwerkingen dit echt ook wel kan geven. Misschien zal ook niet [lees meer...]iedereen hier last van hebben, maar het beperkt mij nu wel enorm in mijn dagelijks functioneren. In die mate dat ik eigenlijk vrijwel niks meer kan doen. Ik ben ontzettend duizelig, voel mij onbehagelijk, wazig, zie ook wazig alsof er een stroboscoop aan staat super irritant en heb behoorlijke koppijn. Dit zonder dat ik alcohol gedronken heb! Ik hoop dat dit de aankomende dagen nog weg gaat trekken maar anders ga ik hier zeker weer mee stoppen... Dit beperkt mij meer dan het drinken van alcohol, ik voel mij gewoon super onaangenaam onder invloed terwijl dat nou juist de bedoeling is om mij niet zo te voelen.

05-08-2018 | Man | 58
Alcoholverslaving
Ik heb refusal gebruikt maar nu bestaat het niet mee is er ook iets anders in injectievorm ?

14-03-2018 | Man | 60
Alcoholverslaving
Vorige week kreeg ik van de apotheek te horen dat Refusal niet meer wordt gemaakt. Nu ben ik al meer dan 500 dagen droog maar vond het toch prettig dat ik een stok achter de deur had. Zijn er meer mensen die dit nieuws hebben gehad en wat gebruiken die als alternatief. Mijn apotheker gaf als alternatief een medicijn waarvan er drie maal daags twee tabletten moet worden ge[lees meer...]nomen. dat vind ik wel erg veel dus ik ga het maar zonder proberen.

10-03-2018 | Man | 57
Alcoholverslaving
Ik heb het gevoel dat ik de hele dag kan slapen en last van hoofdpijn

22-02-2016 | Man | 48
Alcoholverslaving
De refusal is voorgeschreven door Psychiater, nadat ik een logboek drankgebruik had bijgehouden. De refusal geeft mij de stok achter de deur dat ik niet drink. Vind het wel jammer dat ook sociaal drinken er voor mij niet in zit. Ik kan er mee spelen, maar ik merk als ik Refusal niet inneem, ik snel in de verleiding kom om weer (te veel) te drinken. Het wordt al snel dageli[lees meer...]jks en ook als ik alleen ben. Met Refusal is dit niet mogelijk. De bijwerkingen zijn acceptabel, maar in het begin even vervelend. Ik heb voorkeur om dagelijks het medicijn in te nemen ipv 2 maal per week een hogere dosis ivm darmklachten (diarree).

05-10-2015 | Man | 47
Alcoholverslaving
Nadat ik zelfstandig geprobeerd heb niet te drinken heeft de Psychiater mij Refusal voorgeschreven. Dit geeft een wilskracht zodat ik niet meer drink. Dit is een succes. De afgelopen maand heb ik Refusal niet concequent ingenomen, echter vlg psychiater kan dosering ook omlaag als je al een tijdje slikt. Ik had welregelmatig last van buikkrampen en diarree. Hierdoor be[lees meer...]n ik een week geleden gestopt met Refusal. Omdat er toch een onrust in mijn hoofd ontstond wanneer en hoeveel ik kan gaan drinken heb ik vandaag weer 2 tabletten genomen. Nu zit ik opnieuw met een vervelende bijwerking, Diarree.

12-08-2015 | Man | 29
Alcoholverslaving
Hallo allemaal, Ik gebruik nu al bijna een jaar Refusal en ik ben er erg content mee. Helaas wel een terugval gehad afgelopen winter na een stop, en in juni weer begonnen. Nu gaat het weer steeds beter omdat ik weer wat meer dingen onderneem en meer om handen heb waardoor ik minder vaak alleen zit (mijn zwakte is alleen drinken). Ik heb alleen in het begin enkele bijwer[lees meer...]king gehad in de vorm van vermoedheid en darmklachten maar dat is nu over. Ik heb nog en leerzame anekdote: Deze zomer werk ik bij een schoonmaakbedrijf, en ik gebruik voor de ramen een glasreiniger in een sprayfles. Laatst was ik enige uren binnen flink aan het zemen, en ik merkte dat ik mezelf steeds duffer en misselijke begon te voelen. Toen viel het kwartje, ik had ruim 2 uur in een nevel van alcohol gestaan want de glasreiniger was op alcoholbasis. Ik thuis een detergentenblad opgezocht, ja hoor bingo: alcohol/ isopropyl alcohol als derde hoofdbestanddeel. Vorig jaar gebeurde dit niet omdat ik een glasreiniger op ammoniabasis had. Een gewaarschuwd mens telt voor twee!

29-07-2015 | Man | 48
disulfiram (400mg)
Alcoholverslaving
De bijwerkingen zijn super irri... ik ben verward en sloom en moe, wil de hele dag slapen, maar dat lukt dus niet. Ook snachts niet. Ik ben er nu mee gestop en ik loop te zweten als een otter. Ik wil proberen sociaal te drinken maar hoe groot is het risico dat ik er doodziek van wordt, je hoort de gekste verhalen. ik ben 6 dagen geleden gestopt met refusal. gr Six