Refusal

disulfiram

Alcoholverslaving (18 meningen)

Champix (1025 meningen)
Wellbutrin XR (432 meningen)
Methadon (83 meningen)
Zyban (49 meningen)
NiQuitin (43 meningen)

13-07-2019

Alcoholverslaving

Gebruik deze medicijnen nu een week . De eerste drie dagen wist ik niet wat mij overkwam had zeer veel bijwerkingen heb 4 nachten achterelkaar niet kunnen slapen ben. Ben nu aan het bijkomen het lijkt nu beter te gaan
05-05-2019

Alcoholverslaving

Ik ben net begonnen met dit medicijn omdat ik een extra steun kon gebruiken bij het stoppen met drinken. Ik drink helemaal niet dagelijks, maar als ik drink wel veel te veel en dat wou ik veranderen. Dit zou een mooie stok achter de deur kunnen zijn. Maar ik ben van te voren niet voldoende voorbereid op welke bijwerkingen dit echt ook wel kan geven. Misschien zal ook niet [lees meer...]iedereen hier last van hebben, maar het beperkt mij nu wel enorm in mijn dagelijks functioneren. In die mate dat ik eigenlijk vrijwel niks meer kan doen. Ik ben ontzettend duizelig, voel mij onbehagelijk, wazig, zie ook wazig alsof er een stroboscoop aan staat super irritant en heb behoorlijke koppijn. Dit zonder dat ik alcohol gedronken heb! Ik hoop dat dit de aankomende dagen nog weg gaat trekken maar anders ga ik hier zeker weer mee stoppen... Dit beperkt mij meer dan het drinken van alcohol, ik voel mij gewoon super onaangenaam onder invloed terwijl dat nou juist de bedoeling is om mij niet zo te voelen.
05-08-2018

Alcoholverslaving

Ik heb refusal gebruikt maar nu bestaat het niet mee is er ook iets anders in injectievorm ?
28-07-2018

Alcoholverslaving

Gebruikte het al 12 jaar,maar nu is Refusal niet meer te verkrijgen,heel jammer.Ik slikte een hele periode dagelijks dit medicijn,sinds 2 jaar 2 x week als onderhoudsdosis,veels te bang om te hervallen. Nu gebruik ik Antabus 250 mg 2 x week
14-03-2018

Alcoholverslaving

Vorige week kreeg ik van de apotheek te horen dat Refusal niet meer wordt gemaakt. Nu ben ik al meer dan 500 dagen droog maar vond het toch prettig dat ik een stok achter de deur had. Zijn er meer mensen die dit nieuws hebben gehad en wat gebruiken die als alternatief. Mijn apotheker gaf als alternatief een medicijn waarvan er drie maal daags twee tabletten moet worden ge[lees meer...]nomen. dat vind ik wel erg veel dus ik ga het maar zonder proberen.
10-03-2018

Alcoholverslaving

Ik heb het gevoel dat ik de hele dag kan slapen en last van hoofdpijn
06-01-2018

Alcoholverslaving

In deze eerste week werkt het middel wel tegen voorkoming van Alchol gebruik. Denk er niet eens aan nu. Echter dus wissel werking met andere medicatie of mischien allergish voor iets. In ieder geval weer terug voor advies.(mijn klachten bijwerkingen zijn dus niet over refusal met alcohol) Refusal doet zn werk gewoon tegen alcohol. Maar dus enor veel reactie met mn lichaam[lees meer...] en geest. Ook weer angstig schrik achtig. en beetje hoe noem je dat waan.. Alsof je een drugs hebt gehad.
10-11-2017

Alcoholverslaving

Refusal is voor mij het ei van Columbus. Ik was zo’n ‘gezelligheidsdrinker’ die graag een wijntje meedronk. Al jaren vrijwel dagelijks een glaasje teveel, in het weekend veelste veel. De wens om te minderen bestond al tijden maar lukte niet. Ik heb me aangemeld voor een tienwekenprogramma bij de verslavingszorg. Via hen kwam ik in aanraking met Refusal. De gesprekken gave[lees meer...]n inzicht, de refusal gaf steun. Ongelooflijk hoeveel kracht er van dat middel uitgaat. Dagelijks neem ik 125 Mg (breek de pil doormidden) maar 10 Mg zou ook al voldoende voor me zijn. De angst (dat is de kracht) zit zo ingebakken dat ik gewoon niet meer drink. En dat heeft mijn leven op breed gebied mooier gemaakt. Tegenwoordig krijg ik de pillen via de huisarts.
07-02-2017

Alcoholverslaving

Werkt heel goed als stok achter de deur om niet te gaan drinken. Ben inmiddels meer dan 8 maanden nuchter. In het begin wel 2x een uitglijder gehad nadat ik (bewust) gestopt was met het nemen van Refusal. Toen ook ervaren wat voor effect het heeft als je gaat drinken als het spul nog in je bloed zit. Absoluut geen pretje. Heftige hartkloppingen, rode vlekken over je h[lees meer...]ele lichaam, je krijgt het heel warm en je hoofd gaat bonken. Daarna ijskoud en rillen. Zo 3 uur op bed gelegen voordat het wegtrok. Toen ik in de spiegel keek schrok ik me dood, zag er uit als een lijk. Dit was 3 dagen nadat ik gestopt was met Refusal en na het drinken van 2 glazen. Niet doen dus! Verder weinig bijwerkingen als ik er gewoon niet bij dronk. In het begin diarree maar ging weg na een tijdje. Ben er erg tevreden mee.
22-02-2016

Alcoholverslaving

De refusal is voorgeschreven door Psychiater, nadat ik een logboek drankgebruik had bijgehouden. De refusal geeft mij de stok achter de deur dat ik niet drink. Vind het wel jammer dat ook sociaal drinken er voor mij niet in zit. Ik kan er mee spelen, maar ik merk als ik Refusal niet inneem, ik snel in de verleiding kom om weer (te veel) te drinken. Het wordt al snel dageli[lees meer...]jks en ook als ik alleen ben. Met Refusal is dit niet mogelijk. De bijwerkingen zijn acceptabel, maar in het begin even vervelend. Ik heb voorkeur om dagelijks het medicijn in te nemen ipv 2 maal per week een hogere dosis ivm darmklachten (diarree).
05-10-2015

Alcoholverslaving

Nadat ik zelfstandig geprobeerd heb niet te drinken heeft de Psychiater mij Refusal voorgeschreven. Dit geeft een wilskracht zodat ik niet meer drink. Dit is een succes. De afgelopen maand heb ik Refusal niet concequent ingenomen, echter vlg psychiater kan dosering ook omlaag als je al een tijdje slikt. Ik had welregelmatig last van buikkrampen en diarree. Hierdoor be[lees meer...]n ik een week geleden gestopt met Refusal. Omdat er toch een onrust in mijn hoofd ontstond wanneer en hoeveel ik kan gaan drinken heb ik vandaag weer 2 tabletten genomen. Nu zit ik opnieuw met een vervelende bijwerking, Diarree.
12-08-2015

Alcoholverslaving

Hallo allemaal, Ik gebruik nu al bijna een jaar Refusal en ik ben er erg content mee. Helaas wel een terugval gehad afgelopen winter na een stop, en in juni weer begonnen. Nu gaat het weer steeds beter omdat ik weer wat meer dingen onderneem en meer om handen heb waardoor ik minder vaak alleen zit (mijn zwakte is alleen drinken). Ik heb alleen in het begin enkele bijwer[lees meer...]king gehad in de vorm van vermoedheid en darmklachten maar dat is nu over. Ik heb nog en leerzame anekdote: Deze zomer werk ik bij een schoonmaakbedrijf, en ik gebruik voor de ramen een glasreiniger in een sprayfles. Laatst was ik enige uren binnen flink aan het zemen, en ik merkte dat ik mezelf steeds duffer en misselijke begon te voelen. Toen viel het kwartje, ik had ruim 2 uur in een nevel van alcohol gestaan want de glasreiniger was op alcoholbasis. Ik thuis een detergentenblad opgezocht, ja hoor bingo: alcohol/ isopropyl alcohol als derde hoofdbestanddeel. Vorig jaar gebeurde dit niet omdat ik een glasreiniger op ammoniabasis had. Een gewaarschuwd mens telt voor twee!
29-07-2015

Alcoholverslaving

De bijwerkingen zijn super irri... ik ben verward en sloom en moe, wil de hele dag slapen, maar dat lukt dus niet. Ook snachts niet. Ik ben er nu mee gestop en ik loop te zweten als een otter. Ik wil proberen sociaal te drinken maar hoe groot is het risico dat ik er doodziek van wordt, je hoort de gekste verhalen. ik ben 6 dagen geleden gestopt met refusal. gr Six
27-03-2015

Alcoholverslaving

Aanvankelijk zeer tevreden. Logisch want het schept rust. Je weet dat je naar het ziekenhuis kunt als je wel drinkt. Maar na drie maanden begonnen de nadelen; 's ochtends zes uur wakker, 's avonds in slaap vallen voor 22.00, smerige smaak in je mond (het is ook gif), slechte nagels (breken af), futloos uitvallend haar, niet meer op te wegen tegen het effect van niet mogen [lees meer...]drinken. Bij het stoppen had ik last van afkickverschijnselen; hoofdpijn, irritatie, slapeloosheid. Conclusie voor mij; Prima als je echt een begin wilt maken maar het is geen supermiddel.
16-11-2014

Alcoholverslaving

Ik wil mensen waarschuwen voor dit vreselijke medicijn. Voordat de bijwerkingen begonnen ervaarde ik een geestelijke rust dat ik niet kon drinken. Nu zonder refusal probeer ik net zo te denken, dat is de beeste manier hoe je er geestelijk in moet staan. Ik heb het 2 weken gebruikt , 250 mg 1 per dag en op dag 10 toen mijn lichaam "gevuld" was ermee zodat je dus maxim[lees meer...]aal ziek word met drank begonnen de bijwerkingen. Darmpijn, Chemische vieze smaak in de mond, Apatisch, vermoeider, depri. Nu een week later zonder refusal heb ik nog een vieze smaak in m,n mond en m,n darmen zijn nog niet zoals het was. Ik ben als de dood voor dit spul geworden Ik heb ook genoeg chemische harddrugs gebruikt en dit komt in de buurt van xtc hoe slecht voor m,n gevoel. Het is neurotoxisch en een ramp voor je lever. Zelfs vroeger na een weekend met volop harddrugs niet na een week nog klachten die ik hier van wel heb. Kan je naar gaan hoe slecht dit voor je lichaam is ! Ik raad het het ten zeerste af om te gebruiken, mocht je het toch willen gebruiken omdat je echt te vast zit in je verslaving maak dan een beginnetje van 3 weken en stop ermee neem het in met melk sóchtends niet met water. Gebruik nu baclofen en dat ondersteund omdat het GABA verhoogt netzoals alcohol doet tijdens de roes. Dat is vele malen minder slecht voor je lijf, een aanrader wat mij betreft.
21-11-2013

Alcoholverslaving

Via de psychiater, die schreef eerst Antabus voor, later op 2 januari 2012 zijn we overgestapt naar Refulsal. Het werkt voor mij heel goed, heb geen zin in Alcohol, dit medicijn is zowel voor mij geestelijk en voor mijn verslaving zeer goed.

Amoxicilline (475) - Antibiotica - penicillines breedspectrum