Alcoholverslaving (26 meningen)

15-09-2021 | Vrouw | 46

01-01-2021 | Vrouw | 27
disulfiram (150mg)
Alcoholverslaving
Kan dit samen met corceta vraag ik me af? Want voelt niet goed

16-10-2020 | Vrouw | 35
Alcoholverslaving
Beste allemaal, Na het lezen van meerdere reacties voel ik de behoefte om te laten weten dat ik het niet meer alleen hoef te doen. Van jaren lang alcohol te misbruiken, baan kwijt, dak en thuisloos te zijn geweest heb ik mijn antwoord gevonden bij de AA en NA. Het 'leren' leven zonder middelen vond ik erg moeilijk. Maar ondertussen (35 jaar), eigen huisje, lieve vrie[lees meer...]nden van de AA en NA om me heen, is het gelukt om erachter te komen waarom ik op jonge (13) leeftijd al ben gaan drinken en hoe ik een veel toffer leven kan hebben zonder middelen! Voor vragen of informatie: (..) . (mijn medicijn.nl : geen privé gegevens worden doorgegeven. )

28-07-2018 | Vrouw | 46
Alcoholverslaving
Gebruikte het al 12 jaar,maar nu is Refusal niet meer te verkrijgen,heel jammer.Ik slikte een hele periode dagelijks dit medicijn,sinds 2 jaar 2 x week als onderhoudsdosis,veels te bang om te hervallen. Nu gebruik ik Antabus 250 mg 2 x week

06-01-2018 | Vrouw | 37
Alcoholverslaving
In deze eerste week werkt het middel wel tegen voorkoming van Alchol gebruik. Denk er niet eens aan nu. Echter dus wissel werking met andere medicatie of mischien allergish voor iets. In ieder geval weer terug voor advies.(mijn klachten bijwerkingen zijn dus niet over refusal met alcohol) Refusal doet zn werk gewoon tegen alcohol. Maar dus enor veel reactie met mn lichaam[lees meer...] en geest. Ook weer angstig schrik achtig. en beetje hoe noem je dat waan.. Alsof je een drugs hebt gehad.

10-11-2017 | Vrouw | 40
Alcoholverslaving
Refusal is voor mij het ei van Columbus. Ik was zo’n ‘gezelligheidsdrinker’ die graag een wijntje meedronk. Al jaren vrijwel dagelijks een glaasje teveel, in het weekend veelste veel. De wens om te minderen bestond al tijden maar lukte niet. Ik heb me aangemeld voor een tienwekenprogramma bij de verslavingszorg. Via hen kwam ik in aanraking met Refusal. De gesprekken gave[lees meer...]n inzicht, de refusal gaf steun. Ongelooflijk hoeveel kracht er van dat middel uitgaat. Dagelijks neem ik 125 Mg (breek de pil doormidden) maar 10 Mg zou ook al voldoende voor me zijn. De angst (dat is de kracht) zit zo ingebakken dat ik gewoon niet meer drink. En dat heeft mijn leven op breed gebied mooier gemaakt. Tegenwoordig krijg ik de pillen via de huisarts.

07-02-2017 | Vrouw | 21
Alcoholverslaving
Werkt heel goed als stok achter de deur om niet te gaan drinken. Ben inmiddels meer dan 8 maanden nuchter. In het begin wel 2x een uitglijder gehad nadat ik (bewust) gestopt was met het nemen van Refusal. Toen ook ervaren wat voor effect het heeft als je gaat drinken als het spul nog in je bloed zit. Absoluut geen pretje. Heftige hartkloppingen, rode vlekken over je h[lees meer...]ele lichaam, je krijgt het heel warm en je hoofd gaat bonken. Daarna ijskoud en rillen. Zo 3 uur op bed gelegen voordat het wegtrok. Toen ik in de spiegel keek schrok ik me dood, zag er uit als een lijk. Dit was 3 dagen nadat ik gestopt was met Refusal en na het drinken van 2 glazen. Niet doen dus! Verder weinig bijwerkingen als ik er gewoon niet bij dronk. In het begin diarree maar ging weg na een tijdje. Ben er erg tevreden mee.

21-11-2013 | Vrouw | 41
Alcoholverslaving
Via de psychiater, die schreef eerst Antabus voor, later op 2 januari 2012 zijn we overgestapt naar Refulsal. Het werkt voor mij heel goed, heb geen zin in Alcohol, dit medicijn is zowel voor mij geestelijk en voor mijn verslaving zeer goed.

09-06-2013 | Vrouw | 40
disulfiram
Ik heb vorig jaar Refusal gebruikt en meer dan effectief. De eerste dagen waren de bijwerkingen wel naar (vermoeidheid en huiduitslag) maar dat is na paar dagen verdwenen. De rust die het geeft (geestelijk) om niet te kunnen drinken heeft mij enorm gesteund. Op vakantie kreeg ik (per ongeluk) een cocktail waar alcohol in zat... Resultaat: ontzettende hartkloppingen, ongeco[lees meer...]ntroleerd trillen over het gehele lichaam, zeer verhoogde bloeddruk, meer dan eng. Opname in ziekenhuis, paar uur aan 't infuus en vitaminen injecties gekregen. Dus werkt het... Ja!

14-02-2009 | Vrouw
Alcoholverslaving
Ik ben vrij vermoeid en bij tijd en wijlen erg duizelig-dizzy )soms het gevoel niet helemaal in mijn lijf te zitten.

20-06-2022 | Man | 48
Alcoholverslaving
Drink geruime tijd al 32 jaar denk maar dan niet iedere dag en ook niet door de weeks maar alleen in de weekenden vrij en/of zaterdag. Ik heb veel meegemaakt in me leven leuke maar ook nare dingen waardoor ik ben blijven hangen en waarschijnlijk ook in de drank. Ik wilde dit allemaal niet meer want ik wil nog meer uit het leven halen en besloot om het roer om te gooi[lees meer...]en en me vrijwillig aan te melden bij de verslavingshulp wat nu ook in volle gang is gezet . Tot nu toe geen spijt van deze beslissing en ik voel me al stuk beter en lichamelijk fitter /sterker worden . Oja de 1ste 2 weken was ik best wel moe en was opgeven heel makkelijk maar door mijn sterke wil niet gedaan en dat wordt hopelijk nu beloont en ik zeg er ook bij dat ik iedere dag 10 km wandel buiten in de frisse lucht dat doet een mens ook goed.Als je zelf maar wil.

20-12-2021 | Man | 66
Alcoholverslaving
raak geen druppel meer aan bij gebruik

01-08-2020 | Man | 51
Alcoholverslaving
Hallo, Gisteren Refusal ingenomen, diezelfde avond gewoon 8 halve liters bier gedronken,geen effect!

10-06-2020 | Man | 43
Alcoholverslaving
Ik heb nu en dan (eens in de 2 maanden) een alcoholgebruik van zo'n 2 weken waarin ik in 2 weken tijd 5 keer zo'n 3 tot 4 liter bier per avond drink en daardoor in de problemen kom. Ik ben Refusal gaan nemen om dit te tekkelen/vloeren. Echter werd de zucht naar alcohol er niet minder van. Ik ben toen na de laatste iname van Refusal precies 4 dagen en 4 uur (=100 uur) ges[lees meer...]topt met de iname van Refusal en ben toen gaan drinken. Ik had geen reactie, hooguit de angst op een reactie wat op zichzelf even een versnelde hartslag en wat angst gaf. Deze verdwenen al snel na het door drinken. Nu wil ik wel met klem zeggen dat ieders lichaam heel anders kan reageren! Kijk dus uit! Ik ben lichamelijk verder nog heel gezond en mijn conditie is goed. Voor mij is het geen middel dat dus echt werkt en mij verder helpt. Ik had van het middel zelf de vervelende bijwerking dat ik er erg moe van werd en er slecht van sliep met levendige dromen en vaak wakker. De vraag is dan altijd of dat aan het middel zelf lag of aan andere omstandigheden die daar in rol in speelden. Het is een moeilijk strijd. Zowel het leven MET als het leven ZONDER alcohol heeft zo zijn voor- en nadelen. MET alcohol is voor mij in ieder geval nooit erg lang vol te houden uiteindelijk. Succes iedereen!

01-09-2019 | Man | 60
Alcoholverslaving
Ik ben een echte zuipschuit, maar dit heeft me toch wel even geholpen.

13-07-2019 | Man | 26
Alcoholverslaving
Gebruik deze medicijnen nu een week . De eerste drie dagen wist ik niet wat mij overkwam had zeer veel bijwerkingen heb 4 nachten achterelkaar niet kunnen slapen ben. Ben nu aan het bijkomen het lijkt nu beter te gaan