Ervaringen met Refusal

disulfiram

19-09-2023 | Man | 49
Alcoholverslaving
Het is voor mij voldoende om niet de hele tijd aan drinken te denken. Vervelend is wel de buik darm krampen en het vele dromen.

01-09-2023 | Man | 30
Alcoholverslaving
omdat ik clean ben en wil blijven maar schijnbaar moet ik et verplicht nemen, want ik word een gevaar voor mij groep als ik weer ga drinke word gezegt

18-04-2023 | Man | 56
Alcoholverslaving
Ik heb jarenlang geschipperd met een alcoholverslaving en Refusal en eigenlijk heeft het alleen maar langer geduurd door het gebruik van Refusal. Het middel gaf me een vals gevoel van controle, het was een middel om mijn verslaving te controleren. Even een paar dagen niet slikken en dan ging het weer helemaal los, zonder ooit iets echt op te lossen. Het middel is prima[lees meer...] om je helemaal in het begin even uit een patroon te trekken, want je kunt er serieus niet op drinken dan word je echt heel ziek. Het is echter naar mijn inzicht geen middel om lang te slikken. Wanneer je van je verslaving af wilt, is het beter om in therapie te gaan, je op te laten nemen, AA of NA of andere groepen en het liefste allemaal tegelijk. Daarmee leer je anders leven en word je uiteindelijk veel gelukkiger en blijvend nuchter. Echt heus: Refusal is geen blijvende oplossing voor een alcoholverslaving.

20-06-2022 | Man | 48
Alcoholverslaving
Drink geruime tijd al 32 jaar denk maar dan niet iedere dag en ook niet door de weeks maar alleen in de weekenden vrij en/of zaterdag. Ik heb veel meegemaakt in me leven leuke maar ook nare dingen waardoor ik ben blijven hangen en waarschijnlijk ook in de drank. Ik wilde dit allemaal niet meer want ik wil nog meer uit het leven halen en besloot om het roer om te gooi[lees meer...]en en me vrijwillig aan te melden bij de verslavingshulp wat nu ook in volle gang is gezet . Tot nu toe geen spijt van deze beslissing en ik voel me al stuk beter en lichamelijk fitter /sterker worden . Oja de 1ste 2 weken was ik best wel moe en was opgeven heel makkelijk maar door mijn sterke wil niet gedaan en dat wordt hopelijk nu beloont en ik zeg er ook bij dat ik iedere dag 10 km wandel buiten in de frisse lucht dat doet een mens ook goed.Als je zelf maar wil.

20-12-2021 | Man | 66
Alcoholverslaving
raak geen druppel meer aan bij gebruik

15-09-2021 | Vrouw | 46

01-01-2021 | Vrouw | 27
disulfiram (150mg)
Alcoholverslaving
Kan dit samen met corceta vraag ik me af? Want voelt niet goed

16-10-2020 | Vrouw | 35
Alcoholverslaving
Beste allemaal, Na het lezen van meerdere reacties voel ik de behoefte om te laten weten dat ik het niet meer alleen hoef te doen. Van jaren lang alcohol te misbruiken, baan kwijt, dak en thuisloos te zijn geweest heb ik mijn antwoord gevonden bij de AA en NA. Het 'leren' leven zonder middelen vond ik erg moeilijk. Maar ondertussen (35 jaar), eigen huisje, lieve vrie[lees meer...]nden van de AA en NA om me heen, is het gelukt om erachter te komen waarom ik op jonge (13) leeftijd al ben gaan drinken en hoe ik een veel toffer leven kan hebben zonder middelen! Voor vragen of informatie: (..) . (mijn medicijn.nl : geen privé gegevens worden doorgegeven. )

01-08-2020 | Man | 51
Alcoholverslaving
Hallo, Gisteren Refusal ingenomen, diezelfde avond gewoon 8 halve liters bier gedronken,geen effect!

10-06-2020 | Man | 43
Alcoholverslaving
Ik heb nu en dan (eens in de 2 maanden) een alcoholgebruik van zo'n 2 weken waarin ik in 2 weken tijd 5 keer zo'n 3 tot 4 liter bier per avond drink en daardoor in de problemen kom. Ik ben Refusal gaan nemen om dit te tekkelen/vloeren. Echter werd de zucht naar alcohol er niet minder van. Ik ben toen na de laatste iname van Refusal precies 4 dagen en 4 uur (=100 uur) ges[lees meer...]topt met de iname van Refusal en ben toen gaan drinken. Ik had geen reactie, hooguit de angst op een reactie wat op zichzelf even een versnelde hartslag en wat angst gaf. Deze verdwenen al snel na het door drinken. Nu wil ik wel met klem zeggen dat ieders lichaam heel anders kan reageren! Kijk dus uit! Ik ben lichamelijk verder nog heel gezond en mijn conditie is goed. Voor mij is het geen middel dat dus echt werkt en mij verder helpt. Ik had van het middel zelf de vervelende bijwerking dat ik er erg moe van werd en er slecht van sliep met levendige dromen en vaak wakker. De vraag is dan altijd of dat aan het middel zelf lag of aan andere omstandigheden die daar in rol in speelden. Het is een moeilijk strijd. Zowel het leven MET als het leven ZONDER alcohol heeft zo zijn voor- en nadelen. MET alcohol is voor mij in ieder geval nooit erg lang vol te houden uiteindelijk. Succes iedereen!

01-09-2019 | Man | 60
Alcoholverslaving
Ik ben een echte zuipschuit, maar dit heeft me toch wel even geholpen.

13-07-2019 | Man | 26
Alcoholverslaving
Gebruik deze medicijnen nu een week . De eerste drie dagen wist ik niet wat mij overkwam had zeer veel bijwerkingen heb 4 nachten achterelkaar niet kunnen slapen ben. Ben nu aan het bijkomen het lijkt nu beter te gaan

05-05-2019 | Man | 33
Alcoholverslaving
Ik ben net begonnen met dit medicijn omdat ik een extra steun kon gebruiken bij het stoppen met drinken. Ik drink helemaal niet dagelijks, maar als ik drink wel veel te veel en dat wou ik veranderen. Dit zou een mooie stok achter de deur kunnen zijn. Maar ik ben van te voren niet voldoende voorbereid op welke bijwerkingen dit echt ook wel kan geven. Misschien zal ook niet [lees meer...]iedereen hier last van hebben, maar het beperkt mij nu wel enorm in mijn dagelijks functioneren. In die mate dat ik eigenlijk vrijwel niks meer kan doen. Ik ben ontzettend duizelig, voel mij onbehagelijk, wazig, zie ook wazig alsof er een stroboscoop aan staat super irritant en heb behoorlijke koppijn. Dit zonder dat ik alcohol gedronken heb! Ik hoop dat dit de aankomende dagen nog weg gaat trekken maar anders ga ik hier zeker weer mee stoppen... Dit beperkt mij meer dan het drinken van alcohol, ik voel mij gewoon super onaangenaam onder invloed terwijl dat nou juist de bedoeling is om mij niet zo te voelen.

05-08-2018 | Man | 58
Alcoholverslaving
Ik heb refusal gebruikt maar nu bestaat het niet mee is er ook iets anders in injectievorm ?

28-07-2018 | Vrouw | 46
Alcoholverslaving
Gebruikte het al 12 jaar,maar nu is Refusal niet meer te verkrijgen,heel jammer.Ik slikte een hele periode dagelijks dit medicijn,sinds 2 jaar 2 x week als onderhoudsdosis,veels te bang om te hervallen. Nu gebruik ik Antabus 250 mg 2 x week

14-03-2018 | Man | 60
Alcoholverslaving
Vorige week kreeg ik van de apotheek te horen dat Refusal niet meer wordt gemaakt. Nu ben ik al meer dan 500 dagen droog maar vond het toch prettig dat ik een stok achter de deur had. Zijn er meer mensen die dit nieuws hebben gehad en wat gebruiken die als alternatief. Mijn apotheker gaf als alternatief een medicijn waarvan er drie maal daags twee tabletten moet worden ge[lees meer...]nomen. dat vind ik wel erg veel dus ik ga het maar zonder proberen.