Alcoholverslaving (26 meningen)

15-09-2021 | Vrouw | 46

01-08-2020 | Man | 51
disulfiram (400mg)
Alcoholverslaving
Hallo, Gisteren Refusal ingenomen, diezelfde avond gewoon 8 halve liters bier gedronken,geen effect!

29-07-2015 | Man | 48
disulfiram (400mg)
Alcoholverslaving
De bijwerkingen zijn super irri... ik ben verward en sloom en moe, wil de hele dag slapen, maar dat lukt dus niet. Ook snachts niet. Ik ben er nu mee gestop en ik loop te zweten als een otter. Ik wil proberen sociaal te drinken maar hoe groot is het risico dat ik er doodziek van wordt, je hoort de gekste verhalen. ik ben 6 dagen geleden gestopt met refusal. gr Six

16-11-2014 | Man | 32
Alcoholverslaving
Ik wil mensen waarschuwen voor dit vreselijke medicijn. Voordat de bijwerkingen begonnen ervaarde ik een geestelijke rust dat ik niet kon drinken. Nu zonder refusal probeer ik net zo te denken, dat is de beeste manier hoe je er geestelijk in moet staan. Ik heb het 2 weken gebruikt , 250 mg 1 per dag en op dag 10 toen mijn lichaam "gevuld" was ermee zodat je dus maxim[lees meer...]aal ziek word met drank begonnen de bijwerkingen. Darmpijn, Chemische vieze smaak in de mond, Apatisch, vermoeider, depri. Nu een week later zonder refusal heb ik nog een vieze smaak in m,n mond en m,n darmen zijn nog niet zoals het was. Ik ben als de dood voor dit spul geworden Ik heb ook genoeg chemische harddrugs gebruikt en dit komt in de buurt van xtc hoe slecht voor m,n gevoel. Het is neurotoxisch en een ramp voor je lever. Zelfs vroeger na een weekend met volop harddrugs niet na een week nog klachten die ik hier van wel heb. Kan je naar gaan hoe slecht dit voor je lichaam is ! Ik raad het het ten zeerste af om te gebruiken, mocht je het toch willen gebruiken omdat je echt te vast zit in je verslaving maak dan een beginnetje van 3 weken en stop ermee neem het in met melk sóchtends niet met water. Gebruik nu baclofen en dat ondersteund omdat het GABA verhoogt netzoals alcohol doet tijdens de roes. Dat is vele malen minder slecht voor je lijf, een aanrader wat mij betreft.

01-01-2021 | Vrouw | 27
disulfiram (150mg)
Alcoholverslaving
Kan dit samen met corceta vraag ik me af? Want voelt niet goed

05-05-2019 | Man | 33
Alcoholverslaving
Ik ben net begonnen met dit medicijn omdat ik een extra steun kon gebruiken bij het stoppen met drinken. Ik drink helemaal niet dagelijks, maar als ik drink wel veel te veel en dat wou ik veranderen. Dit zou een mooie stok achter de deur kunnen zijn. Maar ik ben van te voren niet voldoende voorbereid op welke bijwerkingen dit echt ook wel kan geven. Misschien zal ook niet [lees meer...]iedereen hier last van hebben, maar het beperkt mij nu wel enorm in mijn dagelijks functioneren. In die mate dat ik eigenlijk vrijwel niks meer kan doen. Ik ben ontzettend duizelig, voel mij onbehagelijk, wazig, zie ook wazig alsof er een stroboscoop aan staat super irritant en heb behoorlijke koppijn. Dit zonder dat ik alcohol gedronken heb! Ik hoop dat dit de aankomende dagen nog weg gaat trekken maar anders ga ik hier zeker weer mee stoppen... Dit beperkt mij meer dan het drinken van alcohol, ik voel mij gewoon super onaangenaam onder invloed terwijl dat nou juist de bedoeling is om mij niet zo te voelen.

06-01-2018 | Vrouw | 37
Alcoholverslaving
In deze eerste week werkt het middel wel tegen voorkoming van Alchol gebruik. Denk er niet eens aan nu. Echter dus wissel werking met andere medicatie of mischien allergish voor iets. In ieder geval weer terug voor advies.(mijn klachten bijwerkingen zijn dus niet over refusal met alcohol) Refusal doet zn werk gewoon tegen alcohol. Maar dus enor veel reactie met mn lichaam[lees meer...] en geest. Ook weer angstig schrik achtig. en beetje hoe noem je dat waan.. Alsof je een drugs hebt gehad.

05-04-2013 | Man | 51
disulfiram
Ik drink er gewoon dwars doorheen!!!

10-06-2020 | Man | 43
Alcoholverslaving
Ik heb nu en dan (eens in de 2 maanden) een alcoholgebruik van zo'n 2 weken waarin ik in 2 weken tijd 5 keer zo'n 3 tot 4 liter bier per avond drink en daardoor in de problemen kom. Ik ben Refusal gaan nemen om dit te tekkelen/vloeren. Echter werd de zucht naar alcohol er niet minder van. Ik ben toen na de laatste iname van Refusal precies 4 dagen en 4 uur (=100 uur) ges[lees meer...]topt met de iname van Refusal en ben toen gaan drinken. Ik had geen reactie, hooguit de angst op een reactie wat op zichzelf even een versnelde hartslag en wat angst gaf. Deze verdwenen al snel na het door drinken. Nu wil ik wel met klem zeggen dat ieders lichaam heel anders kan reageren! Kijk dus uit! Ik ben lichamelijk verder nog heel gezond en mijn conditie is goed. Voor mij is het geen middel dat dus echt werkt en mij verder helpt. Ik had van het middel zelf de vervelende bijwerking dat ik er erg moe van werd en er slecht van sliep met levendige dromen en vaak wakker. De vraag is dan altijd of dat aan het middel zelf lag of aan andere omstandigheden die daar in rol in speelden. Het is een moeilijk strijd. Zowel het leven MET als het leven ZONDER alcohol heeft zo zijn voor- en nadelen. MET alcohol is voor mij in ieder geval nooit erg lang vol te houden uiteindelijk. Succes iedereen!

13-07-2019 | Man | 26
Alcoholverslaving
Gebruik deze medicijnen nu een week . De eerste drie dagen wist ik niet wat mij overkwam had zeer veel bijwerkingen heb 4 nachten achterelkaar niet kunnen slapen ben. Ben nu aan het bijkomen het lijkt nu beter te gaan

10-03-2018 | Man | 57
Alcoholverslaving
Ik heb het gevoel dat ik de hele dag kan slapen en last van hoofdpijn

27-03-2015 | Man | 50
Alcoholverslaving
Aanvankelijk zeer tevreden. Logisch want het schept rust. Je weet dat je naar het ziekenhuis kunt als je wel drinkt. Maar na drie maanden begonnen de nadelen; 's ochtends zes uur wakker, 's avonds in slaap vallen voor 22.00, smerige smaak in je mond (het is ook gif), slechte nagels (breken af), futloos uitvallend haar, niet meer op te wegen tegen het effect van niet mogen [lees meer...]drinken. Bij het stoppen had ik last van afkickverschijnselen; hoofdpijn, irritatie, slapeloosheid. Conclusie voor mij; Prima als je echt een begin wilt maken maar het is geen supermiddel.

20-06-2022 | Man | 48
Alcoholverslaving
Drink geruime tijd al 32 jaar denk maar dan niet iedere dag en ook niet door de weeks maar alleen in de weekenden vrij en/of zaterdag. Ik heb veel meegemaakt in me leven leuke maar ook nare dingen waardoor ik ben blijven hangen en waarschijnlijk ook in de drank. Ik wilde dit allemaal niet meer want ik wil nog meer uit het leven halen en besloot om het roer om te gooi[lees meer...]en en me vrijwillig aan te melden bij de verslavingshulp wat nu ook in volle gang is gezet . Tot nu toe geen spijt van deze beslissing en ik voel me al stuk beter en lichamelijk fitter /sterker worden . Oja de 1ste 2 weken was ik best wel moe en was opgeven heel makkelijk maar door mijn sterke wil niet gedaan en dat wordt hopelijk nu beloont en ik zeg er ook bij dat ik iedere dag 10 km wandel buiten in de frisse lucht dat doet een mens ook goed.Als je zelf maar wil.

20-12-2021 | Man | 66
Alcoholverslaving
raak geen druppel meer aan bij gebruik

05-08-2018 | Man | 58
Alcoholverslaving
Ik heb refusal gebruikt maar nu bestaat het niet mee is er ook iets anders in injectievorm ?

10-04-2013 | Man | 56
disulfiram
Ik heb in de ochtend veel energie. Na 4 uur in de middag futloos. 22.00 uur in de avond haal ik niet.wel vroeg op, ca 7 uur. snel geirriteerd. geen invloed op potentie.