Ervaringen met Tabex

mijnmedicijn, 19-08-2020

28-01-2024 | Vrouw | 51
Cytisine (1)
Stoppen met roken
Na 1 week gebruik, zonder enig probleem en vooral ZONDER paniek gevoel ( veel rokers snappen wat ik bedoel) gestopt met roken Nadeel kan zijn dat je consequent om de 2 uur een klein pilletje moet slikken (dat is echt het belangrijkste) Ik ben sinds 26 juni 2019 gestopt met behulp van tabex evenals mijn man. Zonder bijwerkingen waar internet je bang mee wil maken zijn [lees meer...]er in mijn omgeving inmiddels 7 succesvol gestopt met tabex Nog steeds echt totaal geen behoefte om te roken, ook niet als ik erbij sta, dat snakken is totaal weg. Ik vind het echt een fantastische hulpmiddel

16-07-2023 | Vrouw | 50
Stoppen met roken
Jaren geleden heb ik Champix gebruikt om succesvol te stoppen. Dat heb ik zes jaar volgehouden. Toen ik vorig jaar weer begonnen was met roken, was Champix tot mijn grote teleurstelling uit de handel genomen. Zyban had ik al een keer geprobeerd (maar kreeg ik galbulten van) en in nicotinepleisters/-kauwgom/-tabletten geloof ik niet omdat je daarmee je nicotineverslavin[lees meer...]g in stand houdt. Via een stopcursus met roken vernam ik dat Tabex vrijwel vergelijkbaar is met Champix maar dan op natuurlijke basis. En veel goedkoper omdat er geen groot farmaceutisch bedrijf achter zit. Ik heb 2 pakjes Tabex besteld via Amazon en ben weer gestopt met roken. Het roken smaakt al na 2 dagen vies en de fysieke behoefte verdwijnt echt! Nadeel is dat je slaaproutine verandert. De eerste nachten sliep ik slecht, daarna juist intensiever maar wel in kortere periodes. Mijn mond werd enorm droog en ik kreeg daardoor ook vervelende wondjes in mijn mond. En het lijkt alsof er een soort 'filter' in je hoofd zit en dat alles wat 'doffer' aanvoelt. Maar hé, ik was gestopt met roken! Dit duurde 3 maanden. Omdat het stoppen eigenlijk redelijk makkelijk ging, ben ik twee maanden geleden weer gezwicht voor de verleiding en weer begonnen met roken. Dom idee met de gedachte 'ik stop daarna wel weer met Tabex'. Dus nu ben ik vorige week voor de tweede keer gestart met een Tabex kuur. En weer is het stoppen makkelijk. Ik zit nu op dag 8 van de kuur en heb vanaf dag 5 niet meer gerookt. De bijwerkingen zijn hetzelfde. Vervelend en ik denk ook echt niet dat de pillen erg gezond zijn. Maar uiteindelijk is blijven roken vele malen ongezonder! De fysieke behoefte heb ik echt niet meer. De sigaretten uit je hoofd krijgen (dat alles toch gezelliger is met een sigaretje erbij), is een ander verhaal. Ik heb nu de tip gekregen -en dat ben ik ook van plan- om na het afbouwen van de tabletten volgens het schema nog enkele weken langer 1 tabletje per dag te blijven nemen. Om ook het roken vanuit een gewoonte helemaal uit mijn systeem te krijgen. Iedereen die (al dan niet met Tabex) wil stoppen: heel veel succes!

30-05-2023 | Vrouw | 37
Stoppen met roken
Ik ben sinds gisteren gestart met de pilletjes zoals aanbevolen. 6x per dag om de 2 uur. Ik lees bij zo goed als iedereen dat zelfs al op dag 2 de zin in een sigaret weg is. Ik ondervond hier gemalen nog niets van. Ik rook nog evenveel sigaretten en de zin is er ook nog. Is dat normaal of ?

20-04-2023 | Vrouw | 46
Stoppen met roken
Ik ben nu bij dag 13 van mijn kuur van 1 maand. En het werkt. Mag je de kuur 1 maand langer slikken? Nog 2 pillen vóór 2 weken en dan afsluiten met 1 pil vóór 2 weken?

16-04-2023 | Vrouw | 47
Stoppen met roken
Mijn man en ik zijn al ruim 2.5 jaar rookvrij door tabex. We hebben weinig moeite gehad om an de sigaret af te blijven. Consequent innemen en dan na dag 5 ook echt stoppen. Nooit meer een sigaret aangeraakt. Ik ging heel levendig dromen mijn man had dat in mindere mate. Ik raad het iedereen aan!

01-11-2022 | Vrouw | 64
Cytisine (1.5mg)
Stoppen met roken
Ben met kuur Tabex gestart . Op de 5e dag moet je gestopt zijn, maar ik rookte nog enkele sigaretten. In je hoofd voelt wel stuk rustiger; geen rook-dwang. Gedurende de inname-dagen vanaf start al geen fijn gevoel van welbevinden. Depressieve gevoelens, moeheid, nergens zin in. Op de 7e dag totaal geen behoefte aan sigaret. Heb soort verdoving in hersenen, maar ben tot [lees meer...]niets in staat. Ik ga de pillen afbouwen; kuur is 25 dagen.

24-09-2022 | Vrouw | 40
Stoppen met roken
Ik ben zonder enige problemen gestopt door het gebruik van Tabex. En dat zonder erg gemotiveerd te zijn. Op een paar moeilijke dagen na, vergat ik haast dat ik ooit gerookt heb. Ik raad het iedereen dan ook aan. Wel de vertaling van de bijsluiter downloaden en je daaraan houden. Sinds kort is er een goedgekeurd medicijn in Nederland dat dezelfde werking als Tabex heeft. [lees meer...]Maar goed, ipv farmaceuten spekken kun je net zo goed online Tabex bestellen.

12-09-2022 | Vrouw | 40
Stoppen met roken
Het is een kuur van 6-8 weken. Met een hoge dagelijkse startdosering en een inname-schema (voor afbouw). De 4e of 5e dag smaakte mijn tabak nergens meer naar (en geen effect van nicotine meer). Waardoor het makkelijker was om het roken te laten, maar ook minder snel in verleiding kwam om "op zwak momentje" terug te vallen. Mijn eetlust werd ook niet versterkt, waardoor ik[lees meer...] ook niet ben aangekomen. Zeer tevreden over Tabex! Jammer dat hier in Nederland een duurder middel (Champix) de voorkeur heeft en m.i. daardoor in Nederland Tabex niet "legaal", dus niet vergoed wordt. (In meeste Europese landen is Tabex wel legaal, dus voldoet het aan de veiligheidseisen. NB: Ik gebruikte gelijktijdig ook Quetiapine (50mg), Clonazepan(0,5) en Clomipramine (50mg) per dag en heb geen wissel-of bijwerkingen

30-06-2022 | Vrouw | 52
Stoppen met roken
Wat een geweldig middel! Ik heb het ooit eerder met champix, onder begeleiding van de huisarts, getracht te stoppen echter na 2 weken werd ik echt hondsberoerd van de champix en kreeg allerlei klachten en 100,- lichter! Ik ben accuut gestopt met de champix met als gevolg dat ik ook weer, tegen beter weten in, de sigaret oppakte en weer ging roken. Een jaar later tegen [lees meer...]Tabex aangelopen. Na 5 dagen dacht ik dat ik waterstof aan het roken was. De nicotine deed dus totaal NIETS! ik proefde helemaal niets van de sigaret en het smaakte ook nog eens anders, niet prettig in ieder geval dus stoppen ging me vrij makkelijk af. Niet te verklaren maar het gebeurde wel. Nu al 4 maanden gestopt, ik heb overigens de kuur niet eens geheel afgemaakt want ook die ene pil die ik dan nog moest nemen vergat ik ook op den duur. Ik kan het iedereen aan bevelen, en voor de kosten hoef je het niet te laten, 3 pakjes sigaretten niet roken en je hebt het er al uit!! Ik ben er zo blij mee. Ook al heb ik natuurlijk af en toe nog wel eens zo'n gedachte op bepaalde momenten (vooral als ik uit ben met alcohol) dan bedenk ik me ook dat ik echt geen zin heb dit hele traject nog een keer te doen, dat ik altijd weer spijt heb en dat die eerste sigaret altijd smerig is! en daarbij, als je even 2 minuten die gedachten laat rond gaan, dan gaat die net zo snel weer weg als dat hij kwam. Heel veel succes iedereen!!!

05-05-2022 | Vrouw | 46
Cytisine (1)
Stoppen met roken
Nu ruim een jaar geleden gestopt met behulp van Tabex. Mijn man ook. Tabex werkt gewoon heel goed, maar je moet wel echt willen stoppen en consequent slikken. Geen bijwerkingen muv heel levendig dromen (was eigenlijk wel leuk). Mijn man had daar weer geen last van. Ik raad het iedereen aan.

21-12-2021 | Vrouw | 61
Stoppen met roken
Wil zo graag stoppen met roken, voor het eerst gelukt met Champix, door emoties in familiekring toch weer gaan roken. Nu is het niet meer verkrijgbaar.. Toen las ik het een en ander over Tabex op internet. Heb recent Tabex uit Tabex shop Duitsland ontvangen, blijkt een zwart doosje met (Bulgaars of Russische) letters Sopharma. Geen bijsluiter. Enigszins verbaasd dat het ni[lees meer...]et het blauwe doosje is zoals op de foto. Ik heb gelezen dat Eric via facebook (Tabex stoppen met roken) in Bulgarije woont en bij hem zou je de blauwe doosjes (de echte) kunnen bestellen. Wist ik toen nog niet. Hoe weet ik nu dat ik geen oplichtersrommel slik? Opdat je er misschien ziek van kan worden? Er wordt voor gewaarschuwd. Heeft iemand ook bij Tabex shop.com besteld? Ben nu op dag 3 met zwarte doosje en sigaretten smaken anders/vies.. heb er nog maar 4 op in de avond! (van 35 sig./dag) . Werkt volgens mij wel. (RED mijnmedicijn.nl: ter info volgens LAREB: Tabex is in Nederland een illegaal medicijn dat te koop is via het internet. Zonder begeleiding van een arts kan het gebruik van Tabex gevaarlijk zijn.)

30-11-2021 | Vrouw | 54
Stoppen met roken
Accuunctuur, alan carr, therapiesessie, zyban twee keer, cold turkey, nicotine kauwgum. Niks werkte. Tabex gekocht omdat de Champix waarmee ik wilde stoppen via de huisarts niet leverbaar was en ik oerse wilde stoppen. Fantastisch. Vanaf dag 5 gestopt en geen sigaret meer aangeraakr, het doet me niks. De sigaretten die ik nog rookte na start van de tabletjes smaakten pre[lees meer...]cies als altijd, niet anders zials bij Zybzn. Maar ik hoefde ze gewoon niet meer. Wel veel aan gedacht nog maar gewoon niet meer belangrijk. Ik geb geen enkele bijwerking ondervonden 👍

15-09-2021 | Vrouw | 31
Stoppen met roken
Beste allemaal, Na vele mislukte pogingen begonnen met groene Tabex en zit nu op de 3e dag van inname. Ik merk absoluut niet dat de smaak van sigaretten veranderd zijn of dat ik minder rook. Waar ik veel last van heb is vurige, hardnekkige jeuk. Het is zo extreem dat ik bijna alles openkrab. Iemand daar ervaring mee? Daarnaast vraag ik me dus af of ik verder moet gaan m[lees meer...]et Tabex..

15-05-2021 | Vrouw | 39
Cytisine (20mg)
Rookverslaving
Geen idee wat het is om geen ruggegraat te hebben in dit geval. Dit is een psychisch probleem in dit geval. Ze blijft er ook gewoon bij roken. Dit neemt alleen maar af omdat ze weet dat dat moet. De smaak is smerig maar als er iemand een peuk opsteekt of ze ruikt het buiten op straat vind ze het lekker ruiken en wil er dan 1 opsteken of vragen of ze er aub 1 zou mogen he[lees meer...]bben(???)

20-01-2021 | Vrouw | 42
Stoppen met roken
Tabex besteld na de vele positieve ervaringen te hebben gelezen overal. Ook de discussies gelezen over de blauwe/groene en zwarte varianten. De blauwe is de enige echte, de zwarte is namaak.....enz.enz. De groene is voor Polen, de blauwe voor Bulgarije en de zwarte Rusland als ik mij niet vergis. Zelfde bestanddelen allemaal. Ik heb dus de groene........ook al eensnee[lees meer...]rder besteld. Ik kon niet zeggen dat het zeer effectief de zin in een sigaret weghaalt. De pleisters doen dit beter. De peukjes smaakten echter niet meer en gaven niet de kik die je er normaal van.krijgt dus in die zin zakt je behoefte zeker. Waarom ik hierin gefaald heb en gestopt ben ?? Het structureel om de 2 uren slikken lukte maar niet....wekker zetten en weet ik niet wat meer geprobeerd, toch vergat ik het geregeld en dan is het dus dweilen met de kraan open. Nu zit ik dus aan de pleisters en daarvan is mijn ervaring ook wel te vinden hier. De overige tabex kan ik misschien gebruiken om straks de allerlaatste peukjes te kunnen laten staan.

04-11-2020 | Vrouw | 52
Cytisine (1,5)
Stoppen met roken
Ik ben in het verleden als eens gestopt met behulp van Tabex. Mijn ervaringen zijn dus wel positief. Het enige waar ik wel moeite me heb zijn de nachtmerries.... Levensecht de hele nacht door! Ik maak de meest verschrikkelijke dingen mee!