Ervaringen met Tabex

Tabex in Nederland (nog) geen geregistreerd geneesmiddel

mijnmedicijn, 19-08-2020

06-01-2020 | Vrouw | 26
Rookverslaving
Ik ben ook sceptisch begonnen met Tabex omdat mijn moeder hiermee zonder enige moeite was gestopt. Eerlijk gezegd geloofde ik niet echt in de werking omdat het met behulp van Champix ook niet lukte om te stoppen met roken. Natuurlijk wilde ik diep van binnen wel stoppen met roken maar toch geloofde ik bij elke poging om te stoppen niet dat het deze keer wel zou gaan lukken[lees meer...]. Tegen mijn eigen verwachtingen in is het deze keer wel gelukt en heb ik het als makkelijk ervaren. Het wordt makkelijk om een sigaret over te slaan op momenten dat je er eigenlijk eentje zou opsteken. Na een halve minuut ben je vergeten dat je zin had in een sigaret. Het volgende moment dat je eraan denkt kun je hem weer makkelijk overslaan, enz. Voor je het weet ben je 8 uur verder en is het zonde om er nog eentje op te steken.. Voilá.. Dag 2 is al zoveel makkelijker en na ongeveer 4 dagen dacht ik er al bijna niet meer aan. Inmiddels ben ik 4 maanden gestopt en heb ik nog steeds geen last.

27-11-2019 | Vrouw | 26
Cytisine (1,5Mg)
Stoppen met roken
Zeer sceptisch begonnen met Tabex. Ik rookte ongeveer een pakje per dag, wilde stoppen maar dit lukte me niet zomaar. Toen tabex gaan proberen. Ik heb 12 dagen lang elke 2 uur een pilletje geslikt, voordat ik echt iets begon te merken. Soms kwam dit dus op 9 pilletjes per dag ipv 6, omdat ik lange dagen maak. Vanzelf ging ik minder roken, ineens nog maar 5 per dag ipv 20. [lees meer...]Soms 'vergat' ik zelfs te roken. Toen heb ik elke dag 1 sigaret minder gerookt, tot mijn sigaretten op waren. Ik had gewoon geen zin meer om de moeite te doen om sigaretten te gaan halen en vond het zonde van mijn geld. Voor mij was het echt een wondermiddel. Ik heb geen bijwerkingen gehad, alleen wat dromen en een beetje misselijk en duizelig soms. Dit was vooral in combi met een sigaret. Heel fijn om al rokend te stoppen met roken. Ik ben vervolgens in 1 keer van elke 2 uur een pilletje naar elke 5 uur gegaan. Ik slik nu nog 2/3 pilletjes op een dag. Totaal geen ontwenningsverschijnselen gehad, alleen heel soms een beetje chagrijnig. Ik had wel echt 2,5 pakjes Tabex nodig en houd er 0,5 achter de hand. Je moet het zelf willen, maar het ging toch wel 80% vanzelf bij mij met Tabex. Aanrader!

27-01-2020 | Vrouw | 28
Cytisine (1)
Stoppen met roken
In vorige stoppogingen episodes van paniek en hyperventilatie ervaren. Champix ook welleens geprobeerd in het verleden, maar dat hielp niet persé. Tabex, ik weet niet of het helpt of dat het een placebo effect is, maar in elk geval blijf ik vrij rustig en ervaar ik geen hoge mate van stress. Dit vind ik zeer verwonderlijk, om die reden zou ik het in elk geval aanraden. I[lees meer...]k ben zelf cold-turkey gestopt in combo met Tabex, dus ik heb niet doorgerookt met Tabex.

18-12-2018 | Vrouw | 30
Cytisine (1.5mg)
Stoppen met roken
Ik ben twee keer eerder gestopt met roken met behulp van Champix. Maar na de kuur van 12 weken werd het mij onwijs moeilijk om dit zo te behouden. Zelf heb ik in het verleden ook nooit goed gereageerd op antidepressiva en aangezien dat ook in Champix zit wilde ik een natuurlijke manier vinden. Een natuurlijk middel wat ongeveer hetzelfde zou werken als Champix, met name d[lees meer...]at de sigaretten niet meer lekker zouden smaken. Dat is dus Tabex. Dit is geen kuur, je kunt dit zo lang of zo kort mogelijk nemen zoals jij dat zelf wilt. In het begin neem je elke 2 uur een tablet. Na een tijdje bouw je dit af. Ik vind het erg fijn dat ik hier zelf de controle over heb. Nu bijna een maand later probeer ik niets te roken (en nee dat is nog steeds niet heel makkelijk) en sta ik nu op 6 dagen rookvrij.

15-09-2021 | Vrouw | 31
Stoppen met roken
Beste allemaal, Na vele mislukte pogingen begonnen met groene Tabex en zit nu op de 3e dag van inname. Ik merk absoluut niet dat de smaak van sigaretten veranderd zijn of dat ik minder rook. Waar ik veel last van heb is vurige, hardnekkige jeuk. Het is zo extreem dat ik bijna alles openkrab. Iemand daar ervaring mee? Daarnaast vraag ik me dus af of ik verder moet gaan m[lees meer...]et Tabex..

13-11-2022 | Vrouw | 32
Cytisine
Dit is de 2de keer dat ik Tabex gebruik. Bij de eerste poging met tabex werkte dit erg goed merk nu na de 2de keer stoppen dat het moeilijker is. Meer moeilijke momenten zoals in de ochtend bij de koffie en na het eten. Al met al nog steeds gestopt dag zeven vandaag heb meer energie

26-02-2019 | Vrouw | 32
Stoppen met roken
Mijn partner kocht Tabex gezien Champix niet hielp (2maal geprobeerd) Toen hij al snel resultaat had, wilde hij dat ik het ook zou nemen. Ik ben zelf nooit begonnen aan Champix dit omdat mijn angst te groot was om weer een depressie te krijgen. maar dat zou met Tabex niet het geval zijn. Ik starten met Tabex ( met een vol pakjes). vanaf dag een had ik al minder beho[lees meer...]efte 2 peuken op een dag was voldoende. dit duurde 5 dagen en toen besloten helemaal te stoppen. dag 6 was heel moeilijk en vanaf 7 ging het steeds beter. ben nu al weken gestopt. tuurlijk soms nog trek, maar dat zijn oude gewoontes. het elke 2 uur innemen vond ik in het begin erg lastig, zette dan ook een wekker. en max 6 op een dag, maar bij 6 kreeg ik erge maagzuur en moest er van spugen. ik heb een gevoelige maag. ik ben van max 6 naar max 5 gegaan en dat was precies goed. ben al weken verder en super blij. vind andere mensen die roken echt smerig ruiken, wil het ook niet meer (maar heel soms komt het moment van 'oh even een peuk' dit zal nog wel even) ik houd hoop dat het goed blijft gaan, en het aller mooiste is dat ik geen geestelijke klachten heb gekregen en ik enorm veel geld bespaar. ik zou zeggen doen.

30-05-2023 | Vrouw | 37
Stoppen met roken
Ik ben sinds gisteren gestart met de pilletjes zoals aanbevolen. 6x per dag om de 2 uur. Ik lees bij zo goed als iedereen dat zelfs al op dag 2 de zin in een sigaret weg is. Ik ondervond hier gemalen nog niets van. Ik rook nog evenveel sigaretten en de zin is er ook nog. Is dat normaal of ?

11-08-2021 | Man | 38
Stoppen met roken
Ik ben al meerdere keren gestopt met andere hulpmiddelen, maar Tabex zorgt er bij mij voor dat de sigaret na een paar dagen steeds minder lekker wordt zodat je eigenlijk 'vanzelf' wil stoppen. Ook zijn de ontwenningsverschijnselen aanzienlijk minder. Kunst van het stoppen is ook na een aantal weken/maanden niet weer af en toe te willen roken, want voor je het weet zit je w[lees meer...]eer op je oude 'niveau'. Enige bijwerking van tabex die ik heb ervaren is dat je wat lichter slaapt en vreemde dromen krijgt. Dit is vooral de eerste week.

15-05-2021 | Vrouw | 39
Cytisine (20mg)
Rookverslaving
Geen idee wat het is om geen ruggegraat te hebben in dit geval. Dit is een psychisch probleem in dit geval. Ze blijft er ook gewoon bij roken. Dit neemt alleen maar af omdat ze weet dat dat moet. De smaak is smerig maar als er iemand een peuk opsteekt of ze ruikt het buiten op straat vind ze het lekker ruiken en wil er dan 1 opsteken of vragen of ze er aub 1 zou mogen he[lees meer...]bben(???)

22-05-2019 | Vrouw | 39
Rookverslaving
Vanalles geprobeerd. Maar Tabex werkt echt. Nu op dag 6 en kan door de tabex telkens mn verstand gebruiken en dan neem ik geen sigaret. Sigaret smaakte erdoor ook niet meer lekker. Dit duurde wel echt een paar dagen en bij vriendin van me duurde dat wel 10 dagen, dus bij mij werkt het gelukkig snel :-). Ik heb geen bijwerkingen (Zyban was een hel, allerlei psychische bijwe[lees meer...]rkingen). Waarom is Tabex nog steeds niet beschikbaar voor iedereen? Hiermee kan iedereen stoppen. In Juni 2019 komt er een nieuw resultaat van een pharmaceutische studie, hoop dat NL dan voor onze gezondheid gaat kiezen. Verslaving is geen vrije keuze.. je hersenen houden je voor de gek, en je lijf heeft het stofje nodig.

03-01-2019 | Vrouw | 39
Cytisine (0,5)
Stoppen met roken
Tot nu toe maand later geen bijwerkingen en nog steeds gestopt met roken. Wat in het begin wel lastig is is dat je ze om de 2 uur moet nemen maximaal 6 per dag . Maar dat is natuurlijk maar een klein opoffering voor het niet roken.

29-10-2018 | Vrouw | 39
Cytisine (1.5mg)
Stoppen met roken
Ik wilde al een tijdje stoppen met roken maar had daar echt een stok achter de deur voor nodig. Daarom heeft mijn man voor ons Tabex uit Bulgarije besteld. De eerste paar dagen slik je 6 tabletjes per dag en zo bouw je dat af. Ze zeggen dat als je de pilletjes slikt je na een paar dagen misselijk wordt als je gaat roken. Dat gebeurde bij mij dus niet, ik rookte gewoon zoal[lees meer...]s ik voorheen ook rookte. Gelijk de eerste dag van het gebruik werd ik rond een uur of 2 helemaal raar in mijn hoofd, heb vreselijke nachtmerries gehad, veel zweten ook 's nachts en kon heel moeilijk in slaap komen. Ik ben na 3 dagen gestopt, heb mijn pakje sigaretten leeg gerookt en woensdag 31 oktober ben ik 3 weken gestopt. Maar niet door de Tabex maar door mijn eigen wilskracht! ik zou het niemand aanraden..

24-09-2022 | Vrouw | 40
Stoppen met roken
Ik ben zonder enige problemen gestopt door het gebruik van Tabex. En dat zonder erg gemotiveerd te zijn. Op een paar moeilijke dagen na, vergat ik haast dat ik ooit gerookt heb. Ik raad het iedereen dan ook aan. Wel de vertaling van de bijsluiter downloaden en je daaraan houden. Sinds kort is er een goedgekeurd medicijn in Nederland dat dezelfde werking als Tabex heeft. [lees meer...]Maar goed, ipv farmaceuten spekken kun je net zo goed online Tabex bestellen.

12-09-2022 | Vrouw | 40
Stoppen met roken
Het is een kuur van 6-8 weken. Met een hoge dagelijkse startdosering en een inname-schema (voor afbouw). De 4e of 5e dag smaakte mijn tabak nergens meer naar (en geen effect van nicotine meer). Waardoor het makkelijker was om het roken te laten, maar ook minder snel in verleiding kwam om "op zwak momentje" terug te vallen. Mijn eetlust werd ook niet versterkt, waardoor ik[lees meer...] ook niet ben aangekomen. Zeer tevreden over Tabex! Jammer dat hier in Nederland een duurder middel (Champix) de voorkeur heeft en m.i. daardoor in Nederland Tabex niet "legaal", dus niet vergoed wordt. (In meeste Europese landen is Tabex wel legaal, dus voldoet het aan de veiligheidseisen. NB: Ik gebruikte gelijktijdig ook Quetiapine (50mg), Clonazepan(0,5) en Clomipramine (50mg) per dag en heb geen wissel-of bijwerkingen

27-11-2021 | Vrouw | 40
Cytisine
Na verschillende pogingen met champix, pleisters, laserbehandeling … is Tabex de enige doeltreffende manier zonder bijwerkingen om te stoppen met roken! Dit na 20jaar! Enige bijwerking is dat ik de eerste 7 dagen wat slecht gezind was maar voor de rest na 3 dagen gestopt! Geen enkele zin om een sigaret te proeven! Je denkt wel aan het roken maar vanaf het moment je aan de [lees meer...]smaak denkt dan wil je lichaam geen sigaretje meer :) ik begrijp niet dat men deze ongelofelijke tabletjes niet in België en alle landen ter beschikking stelt ! De regering zal hier wel voor iets tss zitten! Want dit noem ik echt een wondermiddel!! En dit voor 20 euro hè ! Ik wou dat ik het aan alle rokers cadeau kon geven 😊