Ervaringen met Tamiflu

Griep (2 meningen)

Vitamine D tekort geassocieerd met positieve test COVID-19

In een retrospectieve studie van patiënten die op COVID-19 werden getest, vonden onderzoekers van de University of Chicago Medicine een verband tussen vitamine D-tekort en de kans op besmetting met het coronavirus. De analyse suggereert dat personen die waarschijnlijk een tekort aan vitamine D-spiegels hadden op het moment van COVID-19-tests, een aanzienlijk hoger risico liepen om positief te testen op COVID-19 dan personen die waarschijnlijk voldoende vitamine D-spiegels hadden.

Naast dat deze studie voordelen van vitamine D-suppletie bij mensen met een vitamine D-tekort bespreekt, wijst het ook op mogelijke (kleinere) effecten van suppletie bij mensen bij wie de vitamine D-spiegel volgens de huidige normen voldoende is.

Mijnmedicijn (21-09-2020)

03-06-2019 | Vrouw | 37
oseltamivir (30mg)
Griep
Vreselijk medicijnen , maanden ziek van geweest

20-01-2011 | Vrouw | 26
Mexicaanse griep
Eigenlijk zijn de bijwerkingen van de Tamiflu vele malen erger dan die mexicaanse griep. Na twee en een halve dag gebruik van het middel begon ik heel slecht te zien, kon niet meer normaal lopen, afstanden inschatten niet meer mogelijk, evenwichtsstoornissen, concentratie volledig weg. overgeven, opgezwollen en zeer pijnlijke lymfeklieren met name bij oksels. Acuut moeten [lees meer...]stoppen met het gebruik.

27-11-2009 | Vrouw
Mexicaanse griep
heel misselijk na innemen van capsule. overgeven.

19-11-2009 | Vrouw
(mexicaanse ?) griep
Mijn dochtertje een kindje van net 2 jaar kwam van de creche met hoge koorts 39,5. Ze was gloeiend heet en hangerig. Ze hoestte ook erg. De huisarts gebeld en die wilde toch starten met Tamiflu uit voorzorg. Het is niet zeker dat het Mexicaanse griep is. Het kan net zo goed een gewoon virus zijn. Ons andere dochtertje is namelijk een baby van 8 weken oud. Ook om haar te be[lees meer...]schermen dus, omdat in principe een baby niet behandeld wordt met Tamiflu (oseltamivir). We moesten ook direct wangslijm en keelslijm inleveren. Of het dus daadwerkelijk die h1N1 versie is horen we nog. Het is een flesje met vloeistof voor haar met spuitje moeten we 2 ml in mond spuiten. Ze vindt het heeeeel erg vies. Maar na 2 dagen is de temperatuur wel gezakt naar 37,5 (ook met paracetamol, maargoed). Hopen dat het zijn werk doet vooral voor de baby. Ze ondervindt geen bijwerkingen eigenlijk.. ja geen honger. maar dat is niet zo gek als je niet lekker bent en zoiets vies in je mond krijgt.

24-11-2009 | Man
Griep
Mijn zoontje van 11 maanden had griepverschijnselen. Omdat hij al weken aan het tobben is met zijn gezondheid (oorontsteking, blaasontsteking en pseudokroep) en zijn weerstand niet optimaal is kreeg hij tamiflu voorgeschreven. De koorts is nooit erg hoog geworden en de ziekte verschijnselen niet heel erg. dus waarschijnlijk heeft het wel goed geholpen. Een tip: vraag naar [lees meer...]vloeibare Tamiflu dat je met een spuitje kan geven want capsules oplossen is zeer onhandig.

24-11-2009 | Man
Mexicaanse Griep
Genomen omdat mijn dochter Mexicaanse Griep heeft en ik veel naar het buitenland moet reizen en niet ziek kan worden. Ik ben ook niet ziek geworden.