ziekte

Amandelontsteking

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor amandelontsteking

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: amandelontsteking

28-07-2021 | Vrouw | 21
Amandelontsteking
Zit nu op de 4e dag van mijn amandelontsteking en heb het idee dat de diclofenac niks voor me doet. Vanwege de pijn in mn keel gaat eten erg moeilijk en diclofenac valt zwaar op je maag waardoor je grote deel van de tijd misselijk bent. Ben er niet echt tevreden mee..

27-04-2021 | Vrouw | 24
Amandelontsteking
Na de zoveelste keer een amandel/keelontsteking te hebben in een korte periode (ik kreeg deze zo'n 4 tot 5 keer per jaar). Kon er eindelijk een antibiotica kuur voorgeschreven worden omdat mijn ontstekingswaarde boven de 95 waren en ik mijn mond niet meer goed open kon doen. Het effect van de antibiotica kon ik na 1,5 dag al goed merken. De ontsteking en de pijn namen lang[lees meer...]zamerhand af. Toen ik op de laatste dag van de kuur de laatste antibiotica in wilde nemen zag ik wat rode stipjes op mijn arm. In ongeveer een uur tijd zat mijn hele lichaam vol met rode vlekken en dit ging gepaard met ernstige jeuk. Na gebeld te hebben met de huisarts adviseerde ze mij om koelzalf te smeren en dan dit vanzelf weer afnemen. Wel moest ik de laatste antibiotica pil innemen om de kuur volledig af te ronden. Uiteindelijk heb ik mijn amandelen begin dit jaar laten verwijderen door alle ontstekingen die ik iedere keer opnieuw kreeg. Dit was de beste keuze ooit en sindsdien geen keelpijn of ontstekingen meer gehad.

11-04-2021 | Man | 22
Amandelontsteking
Acute - ernstige ontsteking van 1 amandel aan de linkerkant terwijl deze vroeger geknipt zijn. Heeft zich een flink abces gevormd wat voor een continue zwerende pijn zorgde. Ook erg veel pijn met slikken. Continue gebruik van ibuprofen en paracetamol onderdrukte de pijn op een gegeven moment niet meer waarna de dokter mij deze antibiotica voorschreef. Na de eerste dag dire[lees meer...]ct aanzienlijk minder pijn gehad waardoor ik de pijnstillers links kon laten liggen. Na de kuur was ik van mijn ontsteking af.

27-02-2021 | Man | 23
Amandelontsteking
Eerste 2-3 dagen niet veel gemerkt. Op de 4e dag was mijn keelpijn 90% verminderd, hoofdpijn verdwenen, koorts gezakt en voelde ik me 90% minder ziek. Nu zit ik op dag 5 en zijn al mijn klachten nagenoeg weg. Ik ben tevreden en gelukkig ben ik niet overgestapt op een antibioticum met een groter bereik (breed spectrum).

25-01-2021 | Vrouw | 24
Amandelontsteking
Elk jaar aan de beurt met keel/amandel ontsteking.. wel eens andere kuren gehad maar hielpen niet goed of allergische reacties op. Deze gebruik ik al jaren als ik het heb, en werkt altijd top, zeer tevreden!

Clindamycine

23-12-2020 | Man | 25
clindamycine
Amandelontsteking
2 maand met ontstoken amandelen gezeten, na amoxicilline en staphycid een allergische reactie met mijn keel die toesloeg was dit de oplossing... De bijwerkingen zijn echt ni te houden voor mij... Vanaf dag 1 zware diaree, duizeligheid en enorm enorm slap gevoel in spieren cva nog dacht ik... Ook dood dood moe en continu slapen, Na mijn volledige kuur te hebben afgekregen,[lees meer...] is de hel mijn slokdarm volledig losgebarsten nog nooit zoveel pijn gehad ik dacht dat ik een hartaanval had... Onbeschrijflijk branderig gevoel Enorme maaglast en darmen zijn helemaal kapot... Ik hoop da ik hier vanaf geraak zit al 2 weken aan probiotica na de laatste pil van de kuur maar het wordt weer tijd om langs de huisarts te gaan deze hel mag gaan stoppen al ben ik wel blij dat ik van mijn amandel ontsteking vanaf Ben... Nu nog van de bijwerkingen hopelijk en dan weer de oude :-)

08-12-2020 | Man | 25
Amandelontsteking
Ik heb deze pil 1x ingenomen, 2 uur later stond mijn keel zo dik dat ik bijna aan het stikken was na 4 weken dood ziek te zijn door een keelontsteking is mijn probleem nog steeds ni opgelost ik ben onmiddellijk moeten stoppen Is puur vergif heeft mij bijna mijn leven gekost, nooit meer ik hoop dat niemand dit hoeft mee te maken!

11-11-2020 | Vrouw | 29
Amandelontsteking
Sinds drie dagen slik ik dit medicijn. Ik merk nog weinig effect, de verhoging blijft aanhouden en ik ben moe, duizelig en sloom. Normaal gebruik ik een andere antibiotica (weet even niet welke) die veel sneller effect geeft. Tip: vraag gelijk bij de huisarts maagbeschermers mee want broxil combineren met ibuprofen en paracetemol is een heftige combinatie op een lege maag.[lees meer...] Ik raad dit medicijn niet aan.

31-10-2020 | Vrouw | 24
Amandelontsteking
Sinds ik het ben gaa gebruiken merkte ik amper bijwerkingen. Totdat ik plots ongesteld geworden ben, na 2 weken Van mijn vorige menstruatie, zeer vreemd Ook heb ik een opgezette buik en allemaal pijnen Die ik niet kan achterhalen of ze van mijn baarmoeder of darmen zijn, het straalt uit naar de navel en bekken en bovenbuik Het gemak om ze door te slikken ging redeli[lees meer...]jk soms bleef hij steken in mijn keel. Ook de kleur ziet er niet echt lekker uit. Gelukkig op een nuchtere maag geen gekkigheden gehad.

28-10-2020 | Vrouw | 21
Amandelontsteking
Begin september 2020 kreeg ik erg dikke klieren in mijn hals en deed slikken pijn. Ik keek in mijn keel en zag dat er zwarte en gele brokken zaten op mijn amandelen die zelf ook heel dik waren geworden. Na een bezoek aan mijn huisarts had ik eerst amoxiciline 1000 mg gekregen zonder clavulaanzuur. Deze was duidelijk niet sterk genoeg aangezien het na 4 dagen nog steeds ve[lees meer...]rergerde. Hierdoor ging ik naar een andere arts waar ik amoxiclav voorgeschreven kreeg. De eerste 2 dagen was er niets aan de hand, ik nam het in zoals vermeld en er was duidelijk vermindering van de amandelontsteking. De derde dag was ik tegen de late namiddag tv aan het kijken en krijg ik stilletjes aan steken in mijn maag. Deze werden telkens heftiger tot dat het precies afzakte naar mijn darmen. Ik kreeg zo een erge krampen en diarree waardoor ik zo erg afzag dat het zelfs tot huilens toe was. Nog nooit heb ik zo erg afgezien van buikpijn en diarree. Het zorgde zelfs voor zweet aanvallen, duizelingen, paniek dat het maar niet over ging en dat ik hevig ging trillen. Ik belde onmiddelijk naar de dokter van wacht want ik durfde geen volgende pil meer nemen ervan. Zij vertelde me dat het een veel te zwaar medicijn voor mij was en ik onmiddellijk terug de gewone amoxicilini moest nemen. Deze heb ik dan ook uitgenomen en de bijwerkingen verdwenen gelukkig. Nu heb ik echter wel het probleem dat de ontsteking 2 keer is teruggekomen en we nog maar 1,5 maand verder zijn. Ik heb dus telkens maar net een week zonder ontsteking Gezeten en al drie keer de amoxicilini moeten uitnemen. De volgende keer dat het weer verschijnt in mijn keel moet ik toch de amoxiclav innemen en doorbijten. Ik kijk door deze ervaring er zeer hard tegenop

Ibuprofen

23-07-2020 | Vrouw | 26
ibuprofen
Amandelontsteking
Verschillende keren geprobeerd, bij keelontsteking, na amandelen verwijderen (volwassen) en bij oorontsteking. In alle gevallen voorgeschreven door arts en in alle gevallen werd de pijn veel erger. Omdat ik in eerste instantie dacht dat de pijn nog erger zou zijn als ik stopte, heb ik de therapie afgemaakt waarna de pijn verdween als de pillen op waren. Uiteindelijk bij oo[lees meer...]rontsteking maakte ik de connectie omdat ik vergat een dosis te nemen en ineens de pijn minder werd en zelfs verdween op het tijdstip dat het medicijn uitgewerkt zou moten zijn.

26-04-2020 | Man | 40
Amandelontsteking
stevige amandelonsteking, begon op zondag aan de linkerkant, met stevige oorpijn. Maandag bij de HA geweest, maar die wilde nog even aankijken. Dinsdag raakte ook rechts ontstoken, waardoor ik ook niet meer kon slapen en slikken enorm pijnlijk was. Woensdag opnieuw naar HA en Broxil voorgeschreven gekregen . Ik kon 's nachts de verbetering al merken, dus bleek gelukkig in[lees meer...]derdaad bacterieel. Donderdag en vrijdag nog erg moe, maar pijn zakte snel af, vrijdag ook koortsvrij.

08-04-2020 | Man | 24
Amandelontsteking
De kuur is nu klaar de 3e dag bijna achter de rug veel makkelijker slikken nu! Koorts van 40,4 is inmiddels gezakt naar 37, dit is echt een aanrader voor de mensen die twijfelen om deze pil te nemen. Bedankt !

01-02-2020 | Vrouw | 30
Amandelontsteking
Omdat er hier zoveel negatieve ervaringen staan wil ik graag een positieve plaatsen. Nadat ik hier had gelezen over de ernst van de bijwerkingen en de negatieve verhalen durfde ik de kuur bijna niet in te nemen. Uiteindelijk heb ik ze toch ingenomen en ik heb werkelijk bijna geen enkele bijwerking gehad. Ik ben alleen wat moe. Elke lichaam is anders maar mensen laat je ni[lees meer...]et bang maken door deze verhalen. Normaal kan ik veel medicijnen niet verdragen en reageer ik altijd raar op medicijnen. Bij dit medicijn is het 100% meegevallen.

21-09-2019 | Vrouw | 29
Amandelontsteking
Ontsteking verdween even, keelpijn bleef net zoals een extreme, extreme vermoeidheid waardoor ik niets meer kon doen. Nu ben ik drie weken verder van grotendeels op bed liggen en heb ik weer dezelfde symptomen. Voor mijn gevoel heeft deze antibiotica niet veel gedaan naast de ergste symptomen tijdelijk verminderen en mij zeer vermoeid achter laten. Ik vind het opvallend ho[lees meer...]eveel mensen aangeven dat hun symptomen terug zijn gekomen na het gebruik van dit medicijn.

10-09-2019 | Vrouw | 27

25-08-2019 | Vrouw | 29
Amandelontsteking
Flinke keelontsteking incl. ontstoken amandelen. Witte vlekken op de amandelen, amper kunnen slikken of praten van de pijn. Toch maar een kuur. Beetje huiverig ivm genoemde bijwerkingen op oa deze site. Heel blij met deze pijn, na 2 dagen kon ik weer wat beter slikken en na de kuur afgemaakt te hebben vrijwel klachtenvrij! Kuur werkt nog door vertelde de apotheker. Enige b[lees meer...]ijwerking wat oorsuis (alleen tijdens kuur) en wat geborrel in de buik. Dat had ik er wel voor over!!!

08-05-2019 | Vrouw | 36

11-04-2019 | Vrouw | 51
Amandelontsteking
Ontzettende keelpijn en opgezette klieren. 39 koorts. Na de 2 e tablet merkte ik al veel verschil. Geen bijwerkingen gehad

12-03-2019 | Vrouw | 35

Mucoangin

27-12-2018 | Vrouw | 46
ambroxol
Amandelontsteking
Ontzettend pijnlijke keel en dikke rode amandelen. Verhoging tot 37,8. Net voor kerst en op zoek naar een laatste redmiddel naar de drogist. Omdat ik last heb van de suiker in strepsils, mijn tanden waren ook gevoelig door de ontsteking, op zoek naar iets suikervrij. De drogist adviseerde me mucoangin. Een beetje geschrokken door alle nare verhalen hier toch begonnen. Net[lees meer...]jes drie dagen lang zes zuigtabletten. Ja. Je tong verdooft eventjes. Maar dat is na minuutje weg. De tweede dag van gebruik raakte ik de verhoging al kwijt. De de derde dag de keelpijn. Zeer tevreden over dit middel. Ik kan het iedereen aanraden.

Claritromycine

25-07-2018 | Vrouw | 20
claritromycine
Amandelontsteking
Het duurde een paar dagen voordat de antibiotica zijn werk ging doen en de klachten verminderde. De bijwerkingen zijn vervelend geweest. Vooral de extreme vermoeidheid, kon overdag gewoon niet wakker blijven. Van darmen en maag dan weer weinig last gehad dus dat is een meevaller in vergelijking met veel andere antibioticum.

19-12-2017 | Man | 19
Amandelontsteking
Dit bericht zet ik hier neer namens mijn vriend, omdat mijn vriend van dit medicijn NOG STEEDS ZIEK LIGT TE ZIJN, EN ZODANIG ZIEK DAT HIJ ZELF NIETS MEER KAN!!!!!!!!!!!!!! EN DIT NU AL 1,5 WEEK AAN DE GANG IS!!! de veertiende begon mn vriend met deze medicatie naar aanleiding van heel veel keelpijn, niets meer kunnen eten en drinken ook bijna niet meer, extreem hoge koo[lees meer...]rts. eenmaal aangekomen op de spoedpost omdat hij al 1 week koorts had tussen de 41/ 42 graden, kreeg hij deze kuur voorgeschreven vanwege amandelontsteking en angina. ik heb zo goed mogelijk voor hem gezorgd, maar de eerste twee dagen merkte hij niets en hielp t medicijn totaal niet. ik merkte dat na verloop van tijd de koorts zakte en dat hij ietsje minder last had van de klachten. dacht ik. dus niet. de klachten kwamen al snel terug en bovenop de wat ik noem ''normale bijwerkingen'' zoals diarree en hoofdpijn, kreeg hij alle heftige reacties die je je maar kunt bedenken. steeds als hij smorgens zn bed uitkwam leek hij zich even beter te voelen, maar nadat die steeds die klote pillen innam zakte hij gelijk in elkaar. hij begon helemaal te trillen, de koorts nam weer belachelijk hoge waardes aan, kreeg koortstuipen. en begon zodanig veel te zweten dat hij letterlijk zn bed uit dreef en alles nat was. matras nat, kussens nat dekbed nat, alles compleet doorweekt. de druppels lopen letterlijk over zn hele lichaam naar beneden. heb tegen hem gezegd dat we morgen de dokter gaan bellen want ik vind dit echt abnormaal en een schande dat ze hem dit hebben meegegeven. hij heeft amper spierkracht meer, hij kan amper nog lopen naar boven de trap op of staan in de douche, dan moet ik hem ondersteunen en voor in de douche een stoel pakken omdat hij letterlijk door zijn benen zakt. wat die mensen mijn vriend hebben gegeven neem ik ze niet in dank af, het middel is veel en veel extreem veel erger dan de kwaal!!!!!!!!!!!!!!!! hij is dan ook totaal gesloopt heb hem 1,5 week verzorgd en redelijk intensief, het bleef niet bij hem eten opdienen en voor je partner zorgen zoals dat zou moeten bij een ''gewoon'' griepje., hij was op dat moment gewoon gehandicapt. hier baal ik echt van want dit was allemaal niet nodig geweest, hij had verdorie allang beter kunnen zijn. en voor mezelf vind ik dat dan totaal geen probleem verder want voor je partner doe je alles! maar voor hem vind ik het nog het allerergste, hij ligt doodziek te zijn, voor een middel wat niet eens helpt, maar het allemaal nog veel erger maakt.... ik raad dan ook ieder ten zeerste af om dit middel te gaan gebruiken of verder te gebruiken het breekt je hele systeem totaal af!!!! dit zouden ze echt nooit maar dan ook nooit meer mee mogen geven aan mensen, dit is echt schandalig, en de mate waarin je ziek word van dit medicijn is niet normaal. heb mn vriend gezegd dat wat die arts ook zegt we gaan stoppen met deze kuur, want dit word me te heftig. ik kan het niet meer aanzien hoe mijn eigen vriend van wie ik zielsveel hou hier half ligt te stikken omdat er een of andere troela is geweest die dit flutmedicijn heeft voorgeschreven! we zijn nu bij dag 5 van de kuur en hij moet nog een dikke drie dagen. terwijl er heel makkelijk gepraat word over het medicijn door de arts van: het is zo voorbij ladiedadieda, nou dat hebben we geweten! nooit maar dan ook nooit meer laat ik mijn vriend zo vergiftigen door zulke medicatie!

05-10-2017 | Vrouw | 28
Amandelontsteking
Gebruikt voor amandelontsteking waarbij later ook nog een abces bleek te zitten. Ben nu met een ander antibioticum begonnen aangezien Broxil niks deed. Ik zie veel gruwelverhalen over de bijwerkingen, maar ik had alleen wat darmklachten en diarree. De capsules vond ik nog best goed door te slikken. Het halve glas water erbij ging nog moeilijker.

12-07-2017 | Vrouw | 21
Amandelontsteking
Ik gebruik dit medicijn nu een dag en ik merk nu al wel verbetering. Het slikken is nog wel gevoelig maar lang niet zoveel pijn als vorige dagen. Het medicijn is makkelijk te nemen. Ik heb wat buikkrampjes gehad, maar deze stelde niet zoveel voor. Tot nu toe ben ik gewoon tevreden!

Claritromycine

06-07-2017 | Vrouw | 36
claritromycine
Amandelontsteking
Vanwege een tongamandelenontsteking vandaag begonnen met claritromycine. Ik voel gelijk dat mijn keel tot rust komt en de pijn is na 1 pil al een stuk minder. Ik slik al dagen naproxen maar er is nu een duidelijk verschil. Ongeveer 6 uur na inname van de eerste tablet werd ik misselijk en ging ik overgeven. Tot nu toe valt het mee en is het dragelijk - zeker als je bedenk[lees meer...]t dat ik wakker lag van de pijn in mijn keel eerder, dan liever een paar dagen misselijk maar effectief.

Naproxen

27-06-2017 | Vrouw | 26
naproxen
Amandelontsteking
Kreeg eerst naproxen voorgeschreven wegens een keelamandelonsteking. Binnen 1 dag waren mijn vingers opgezwollen en kreeg uitslag op mijn handen. Moest er toen direct mee stoppen, want ik kreeg er dus een allergische reactie van. Het verminderde de pijn wel enorm. Heb nu een kuur gekregen voor de onsteking.

Naproxen

09-01-2017 | Vrouw | 18
naproxen
Amandelontsteking
Keelamandelen operatief verwijderd op volwassen leeftijd, naproxen valt zwaar op de maag, omdat ik nu 4 dagen vrijwel niks heb gegeten. Vooral lusteloosheid en hoofdpijn.

09-12-2016 | Vrouw | 23
Amandelontsteking
eerste dag dat ik hem innam ging goed , de dag erna superrrr duizelig heel erg licht in mijn hoofd. Kan niet eens slapen, ik ben zelf duizelig als ik lig. Weet niet eens wat ik nu moet doen pff.

08-12-2016 | Vrouw | 30
Amandelontsteking
Ben nu 23 weken zwanger en heb amandelontsteking. Kreeg hiervoor Broxil 500mg. Middel werkt goed, na 2 dagen al grote verbetering. Middel moet ingenomen worden op een nuchtere maag. Dit geeft grote problemen. O.a. maagpijn, maagzuur, nare oprispingen en misselijkheid. Daarnaast ook last van algehele malaise die na inname verergert.

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2635)
Depressie (2123)
Angst & paniekstoornis (2083)
Hoge bloeddruk (1505)
Blaasontsteking (1089)