Amandelontsteking

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor amandelontsteking

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: amandelontsteking

01-11-2023 | Vrouw | 36
Amandelontsteking
Voor de derde keer amandelontsteking in hele korte tijd. Vandaar nu deze kuur gekregen. Aangezien er zoveel over bijwerkingen word aangegeven heb ik er voor gekozen om iedere ochtend een probiotica te nemen en daarna de antibioticakuur. Dit zorgt ervoor dat de darmflora goed blijft. Ik heb helemaal geen last gehad van bijwerkingen.

20-10-2023 | Vrouw | 20
Amandelontsteking
Door amandelontsteking broxil gekregen. Werkte prima en geen last gehad van bijwerkingen. Alleen soms lastig dat het op nuchtere maag moet.

21-04-2023 | Man | 26
Amandelontsteking
Extreme keelamandelontsteking. Na inname van derde pil begon ik verschil te merken, pas op dag vier echt resultaat (weer kunnen slikken/eten/drinken zonder pijn). Bijwerkingen waren erg minimaal voor mij. Geef het een paar dagen, hoe vervelend dat ook is, maar dan slaat het wel aan.

28-03-2023 | Vrouw | 26
Amandelontsteking
Ik had last van ernstig ontstoken amandelen. Dit begon aan een kant maar na 4 dagen waren beiden ontstoken en kon ik nauwelijks nog slikken. Na een bezoek aan de huisarts kreeg ik Broxil voorgeschreven. Na 2 dagen was de zwelling bijna weg, en kon ik weer normaal slikken zonder pijn. Wondermiddel!

30-12-2022 | Vrouw | 23
Amandelontsteking
Sinds maandag last van oorpijn aan 1 kant/ oorsuizen. Dindag voelde ik ook pijn in mijn onderrug en dit werd laterd de dag erger met koude rillingen/ oppeens warm hebben en spierpijn tot in mn voeten. Erg pijnlijke keel met opgezette ontstoken amandelen. Loop al een maand te kwakkelen met verkoudsheidklachten,vol gevoel, weinig slapen en veel hoesten dus zat er keer aa[lees meer...]n te komen. Dokter gaf aan dat het vanzelf over hoort te gaan. Donderdag weer terug naar de huisarts . Deze keer Broxil mee en sinds vandaag geen koorts meer! Alleen heel weinig eetlust. kan niet ergens lezen dat dit ook een bijwerking is? Niet misselijk. Iemand daar ervaringen mee?

05-10-2022 | Vrouw | 36
Amandelontsteking
Na dagenlang veel pijn bij het slikken, koorts en benauwdheid, waren deze tabletten een uitkomt. Nu dag twee en klieren in mijn hals zijn geslonken, slikken is bijna niet meer pijnlijk en de koorts is weg. Een uur na inname Ben ik wat misselijk in combinatie met stekende buikpijn en wat diaree. Maar dit gaat vrij snel weer over en het lost zoveel pijn en problemen op. Voo[lees meer...]r mij een wondermiddeltje deze dagen.

24-08-2022 | Man | 19
Amandelontsteking
Had een enorme keelamandel ontsteking. Amandelen waren heel dik en veel witte puntjes erop, 3 dagen afgewacht op verzoek van huisartspost, toen naar eigen huisarts gegaan, die schreef mij broxil voor…Wonderspul! Na 1 dag broxil kon ik iets beter slikken, na dag 2 kan ik alweer eten en zonder moeite slikken Top!

Amoxicilline

04-08-2022 | Vrouw | 31
amoxicilline
Amandelontsteking
Positif: na 12 uur al effect. Van helse pijn, braken, misselijk naar gewone pijn. Na 24 uur nog minder pijn. Kuur duurt 5 dagen. Misselijkheid blijft 1e 2 dagen. Vind ik geen probleem want zonder ben ik aan het braken. Inname is lastig omdat de pillen groot zijn, keel is erg klein door de zwelling en ontsteking. Dus inname doet veel pijn. Bijwerking: vaginale schimme[lees meer...]l na afronding kuur. Omdat de PH waarde wordt verstoort.

14-04-2022 | Vrouw | 34
Amandelontsteking
Vanwege amandelontsteking deze kuur gekregen. Normaal gesproken kan ik prima tegen antibiotica, maar wat is dit een vervelende kuur zeg. Tabletten moeten op lege maag ingenomen worden en naarmate de dagen vorderen, kan mijn maag ze steeds minder goed aan. Ze vallen als een baksteen in mijn maag, veroorzaken maagzuur, misselijkheid en een onrustig gevoel in mijn keel en maa[lees meer...]g. De kuur is gelukkig bijna klaar, maar wat een heftig middel is dit.

02-03-2022 | Man | 25
Amandelontsteking
Heb Broxil moeten nemen voor ontstoken amandelen. Drie keer per dag met 8 uur tussen elke pil. Pil is redelijk klein en goed te slikken. Geen bijwerkingen en na anderhalve dag begon het aanzienlijk beter te worden. Nu na bijna 3 dagen is de ontsteking bijna weg en kan ik weer normaal slikken.

25-02-2022 | Vrouw | 16
Amandelontsteking
Ik heb een dag flink veel pijn gehad, onder andere hoge koorts. Na dag 2 had ik veel minder. Ik heb zelf emetofobie (angst voor braken) dus ik was erg bang om weer aan een antibiotica te beginnen, maar gelukkig heb ik tot nu toe nergens last van gehad. En mijn keelpijn is bijna helemaal weg!

Perio-Aid Mondreiniging

24-12-2021 | Vrouw | 25
mondverzorging
Amandelontsteking
Vreselijk product zeker geen aanrader!! Ontzettend veel jeuk gehad tintellende tong tijdens het spoelen ook heftig terwijl dat niet zo hoort.

12-11-2021 | Man | 29

Diclofenac

28-07-2021 | Vrouw | 21
diclofenac
Amandelontsteking
Zit nu op de 4e dag van mijn amandelontsteking en heb het idee dat de diclofenac niks voor me doet. Vanwege de pijn in mn keel gaat eten erg moeilijk en diclofenac valt zwaar op je maag waardoor je grote deel van de tijd misselijk bent. Ben er niet echt tevreden mee..

27-04-2021 | Vrouw | 24
Amandelontsteking
Na de zoveelste keer een amandel/keelontsteking te hebben in een korte periode (ik kreeg deze zo'n 4 tot 5 keer per jaar). Kon er eindelijk een antibiotica kuur voorgeschreven worden omdat mijn ontstekingswaarde boven de 95 waren en ik mijn mond niet meer goed open kon doen. Het effect van de antibiotica kon ik na 1,5 dag al goed merken. De ontsteking en de pijn namen lang[lees meer...]zamerhand af. Toen ik op de laatste dag van de kuur de laatste antibiotica in wilde nemen zag ik wat rode stipjes op mijn arm. In ongeveer een uur tijd zat mijn hele lichaam vol met rode vlekken en dit ging gepaard met ernstige jeuk. Na gebeld te hebben met de huisarts adviseerde ze mij om koelzalf te smeren en dan dit vanzelf weer afnemen. Wel moest ik de laatste antibiotica pil innemen om de kuur volledig af te ronden. Uiteindelijk heb ik mijn amandelen begin dit jaar laten verwijderen door alle ontstekingen die ik iedere keer opnieuw kreeg. Dit was de beste keuze ooit en sindsdien geen keelpijn of ontstekingen meer gehad.

11-04-2021 | Man | 22
Amandelontsteking
Acute - ernstige ontsteking van 1 amandel aan de linkerkant terwijl deze vroeger geknipt zijn. Heeft zich een flink abces gevormd wat voor een continue zwerende pijn zorgde. Ook erg veel pijn met slikken. Continue gebruik van ibuprofen en paracetamol onderdrukte de pijn op een gegeven moment niet meer waarna de dokter mij deze antibiotica voorschreef. Na de eerste dag dire[lees meer...]ct aanzienlijk minder pijn gehad waardoor ik de pijnstillers links kon laten liggen. Na de kuur was ik van mijn ontsteking af.

27-02-2021 | Man | 23
Amandelontsteking
Eerste 2-3 dagen niet veel gemerkt. Op de 4e dag was mijn keelpijn 90% verminderd, hoofdpijn verdwenen, koorts gezakt en voelde ik me 90% minder ziek. Nu zit ik op dag 5 en zijn al mijn klachten nagenoeg weg. Ik ben tevreden en gelukkig ben ik niet overgestapt op een antibioticum met een groter bereik (breed spectrum).

25-01-2021 | Vrouw | 24
Amandelontsteking
Elk jaar aan de beurt met keel/amandel ontsteking.. wel eens andere kuren gehad maar hielpen niet goed of allergische reacties op. Deze gebruik ik al jaren als ik het heb, en werkt altijd top, zeer tevreden!

Clindamycine

23-12-2020 | Man | 25
clindamycine
Amandelontsteking
2 maand met ontstoken amandelen gezeten, na amoxicilline en staphycid een allergische reactie met mijn keel die toesloeg was dit de oplossing... De bijwerkingen zijn echt ni te houden voor mij... Vanaf dag 1 zware diaree, duizeligheid en enorm enorm slap gevoel in spieren cva nog dacht ik... Ook dood dood moe en continu slapen, Na mijn volledige kuur te hebben afgekregen,[lees meer...] is de hel mijn slokdarm volledig losgebarsten nog nooit zoveel pijn gehad ik dacht dat ik een hartaanval had... Onbeschrijflijk branderig gevoel Enorme maaglast en darmen zijn helemaal kapot... Ik hoop da ik hier vanaf geraak zit al 2 weken aan probiotica na de laatste pil van de kuur maar het wordt weer tijd om langs de huisarts te gaan deze hel mag gaan stoppen al ben ik wel blij dat ik van mijn amandel ontsteking vanaf Ben... Nu nog van de bijwerkingen hopelijk en dan weer de oude :-)

Amoxicilline

08-12-2020 | Man | 25
amoxicilline
Amandelontsteking
Ik heb deze pil 1x ingenomen, 2 uur later stond mijn keel zo dik dat ik bijna aan het stikken was na 4 weken dood ziek te zijn door een keelontsteking is mijn probleem nog steeds ni opgelost ik ben onmiddellijk moeten stoppen Is puur vergif heeft mij bijna mijn leven gekost, nooit meer ik hoop dat niemand dit hoeft mee te maken!

11-11-2020 | Vrouw | 29
Amandelontsteking
Sinds drie dagen slik ik dit medicijn. Ik merk nog weinig effect, de verhoging blijft aanhouden en ik ben moe, duizelig en sloom. Normaal gebruik ik een andere antibiotica (weet even niet welke) die veel sneller effect geeft. Tip: vraag gelijk bij de huisarts maagbeschermers mee want broxil combineren met ibuprofen en paracetemol is een heftige combinatie op een lege maag.[lees meer...] Ik raad dit medicijn niet aan.

31-10-2020 | Vrouw | 24
Amandelontsteking
Sinds ik het ben gaa gebruiken merkte ik amper bijwerkingen. Totdat ik plots ongesteld geworden ben, na 2 weken Van mijn vorige menstruatie, zeer vreemd Ook heb ik een opgezette buik en allemaal pijnen Die ik niet kan achterhalen of ze van mijn baarmoeder of darmen zijn, het straalt uit naar de navel en bekken en bovenbuik Het gemak om ze door te slikken ging redeli[lees meer...]jk soms bleef hij steken in mijn keel. Ook de kleur ziet er niet echt lekker uit. Gelukkig op een nuchtere maag geen gekkigheden gehad.

28-10-2020 | Vrouw | 21
Amandelontsteking
Begin september 2020 kreeg ik erg dikke klieren in mijn hals en deed slikken pijn. Ik keek in mijn keel en zag dat er zwarte en gele brokken zaten op mijn amandelen die zelf ook heel dik waren geworden. Na een bezoek aan mijn huisarts had ik eerst amoxiciline 1000 mg gekregen zonder clavulaanzuur. Deze was duidelijk niet sterk genoeg aangezien het na 4 dagen nog steeds ve[lees meer...]rergerde. Hierdoor ging ik naar een andere arts waar ik amoxiclav voorgeschreven kreeg. De eerste 2 dagen was er niets aan de hand, ik nam het in zoals vermeld en er was duidelijk vermindering van de amandelontsteking. De derde dag was ik tegen de late namiddag tv aan het kijken en krijg ik stilletjes aan steken in mijn maag. Deze werden telkens heftiger tot dat het precies afzakte naar mijn darmen. Ik kreeg zo een erge krampen en diarree waardoor ik zo erg afzag dat het zelfs tot huilens toe was. Nog nooit heb ik zo erg afgezien van buikpijn en diarree. Het zorgde zelfs voor zweet aanvallen, duizelingen, paniek dat het maar niet over ging en dat ik hevig ging trillen. Ik belde onmiddelijk naar de dokter van wacht want ik durfde geen volgende pil meer nemen ervan. Zij vertelde me dat het een veel te zwaar medicijn voor mij was en ik onmiddellijk terug de gewone amoxicilini moest nemen. Deze heb ik dan ook uitgenomen en de bijwerkingen verdwenen gelukkig. Nu heb ik echter wel het probleem dat de ontsteking 2 keer is teruggekomen en we nog maar 1,5 maand verder zijn. Ik heb dus telkens maar net een week zonder ontsteking Gezeten en al drie keer de amoxicilini moeten uitnemen. De volgende keer dat het weer verschijnt in mijn keel moet ik toch de amoxiclav innemen en doorbijten. Ik kijk door deze ervaring er zeer hard tegenop

Ibuprofen

23-07-2020 | Vrouw | 26
ibuprofen
Amandelontsteking
Verschillende keren geprobeerd, bij keelontsteking, na amandelen verwijderen (volwassen) en bij oorontsteking. In alle gevallen voorgeschreven door arts en in alle gevallen werd de pijn veel erger. Omdat ik in eerste instantie dacht dat de pijn nog erger zou zijn als ik stopte, heb ik de therapie afgemaakt waarna de pijn verdween als de pillen op waren. Uiteindelijk bij oo[lees meer...]rontsteking maakte ik de connectie omdat ik vergat een dosis te nemen en ineens de pijn minder werd en zelfs verdween op het tijdstip dat het medicijn uitgewerkt zou moten zijn.

26-04-2020 | Man | 40
Amandelontsteking
stevige amandelonsteking, begon op zondag aan de linkerkant, met stevige oorpijn. Maandag bij de HA geweest, maar die wilde nog even aankijken. Dinsdag raakte ook rechts ontstoken, waardoor ik ook niet meer kon slapen en slikken enorm pijnlijk was. Woensdag opnieuw naar HA en Broxil voorgeschreven gekregen . Ik kon 's nachts de verbetering al merken, dus bleek gelukkig in[lees meer...]derdaad bacterieel. Donderdag en vrijdag nog erg moe, maar pijn zakte snel af, vrijdag ook koortsvrij.

08-04-2020 | Man | 24
Amandelontsteking
De kuur is nu klaar de 3e dag bijna achter de rug veel makkelijker slikken nu! Koorts van 40,4 is inmiddels gezakt naar 37, dit is echt een aanrader voor de mensen die twijfelen om deze pil te nemen. Bedankt !

01-02-2020 | Vrouw | 30
Amandelontsteking
Omdat er hier zoveel negatieve ervaringen staan wil ik graag een positieve plaatsen. Nadat ik hier had gelezen over de ernst van de bijwerkingen en de negatieve verhalen durfde ik de kuur bijna niet in te nemen. Uiteindelijk heb ik ze toch ingenomen en ik heb werkelijk bijna geen enkele bijwerking gehad. Ik ben alleen wat moe. Elke lichaam is anders maar mensen laat je ni[lees meer...]et bang maken door deze verhalen. Normaal kan ik veel medicijnen niet verdragen en reageer ik altijd raar op medicijnen. Bij dit medicijn is het 100% meegevallen.

21-09-2019 | Vrouw | 29
Amandelontsteking
Ontsteking verdween even, keelpijn bleef net zoals een extreme, extreme vermoeidheid waardoor ik niets meer kon doen. Nu ben ik drie weken verder van grotendeels op bed liggen en heb ik weer dezelfde symptomen. Voor mijn gevoel heeft deze antibiotica niet veel gedaan naast de ergste symptomen tijdelijk verminderen en mij zeer vermoeid achter laten. Ik vind het opvallend ho[lees meer...]eveel mensen aangeven dat hun symptomen terug zijn gekomen na het gebruik van dit medicijn.

10-09-2019 | Vrouw | 27

25-08-2019 | Vrouw | 29
Amandelontsteking
Flinke keelontsteking incl. ontstoken amandelen. Witte vlekken op de amandelen, amper kunnen slikken of praten van de pijn. Toch maar een kuur. Beetje huiverig ivm genoemde bijwerkingen op oa deze site. Heel blij met deze pijn, na 2 dagen kon ik weer wat beter slikken en na de kuur afgemaakt te hebben vrijwel klachtenvrij! Kuur werkt nog door vertelde de apotheker. Enige b[lees meer...]ijwerking wat oorsuis (alleen tijdens kuur) en wat geborrel in de buik. Dat had ik er wel voor over!!!