feneticilline

Keelontsteking (187 meningen)
Wondroos (4 meningen)
Infectie (wond) (3 meningen)
Longontsteking (2 meningen)
Middenoorontsteking (1 mening)
Bronchitis (1 mening)

14-04-2022 | Vrouw | 34
Amandelontsteking
Vanwege amandelontsteking deze kuur gekregen. Normaal gesproken kan ik prima tegen antibiotica, maar wat is dit een vervelende kuur zeg. Tabletten moeten op lege maag ingenomen worden en naarmate de dagen vorderen, kan mijn maag ze steeds minder goed aan. Ze vallen als een baksteen in mijn maag, veroorzaken maagzuur, misselijkheid en een onrustig gevoel in mijn keel en maa[lees meer...]g. De kuur is gelukkig bijna klaar, maar wat een heftig middel is dit.

02-03-2022 | Man | 25
Amandelontsteking
Heb Broxil moeten nemen voor ontstoken amandelen. Drie keer per dag met 8 uur tussen elke pil. Pil is redelijk klein en goed te slikken. Geen bijwerkingen en na anderhalve dag begon het aanzienlijk beter te worden. Nu na bijna 3 dagen is de ontsteking bijna weg en kan ik weer normaal slikken.

25-02-2022 | Vrouw | 16
Amandelontsteking
Ik heb een dag flink veel pijn gehad, onder andere hoge koorts. Na dag 2 had ik veel minder. Ik heb zelf emetofobie (angst voor braken) dus ik was erg bang om weer aan een antibiotica te beginnen, maar gelukkig heb ik tot nu toe nergens last van gehad. En mijn keelpijn is bijna helemaal weg!

12-11-2021 | Man | 29

11-04-2021 | Man | 22
Amandelontsteking
Acute - ernstige ontsteking van 1 amandel aan de linkerkant terwijl deze vroeger geknipt zijn. Heeft zich een flink abces gevormd wat voor een continue zwerende pijn zorgde. Ook erg veel pijn met slikken. Continue gebruik van ibuprofen en paracetamol onderdrukte de pijn op een gegeven moment niet meer waarna de dokter mij deze antibiotica voorschreef. Na de eerste dag dire[lees meer...]ct aanzienlijk minder pijn gehad waardoor ik de pijnstillers links kon laten liggen. Na de kuur was ik van mijn ontsteking af.

27-02-2021 | Man | 23
Amandelontsteking
Eerste 2-3 dagen niet veel gemerkt. Op de 4e dag was mijn keelpijn 90% verminderd, hoofdpijn verdwenen, koorts gezakt en voelde ik me 90% minder ziek. Nu zit ik op dag 5 en zijn al mijn klachten nagenoeg weg. Ik ben tevreden en gelukkig ben ik niet overgestapt op een antibioticum met een groter bereik (breed spectrum).

25-01-2021 | Vrouw | 24
Amandelontsteking
Elk jaar aan de beurt met keel/amandel ontsteking.. wel eens andere kuren gehad maar hielpen niet goed of allergische reacties op. Deze gebruik ik al jaren als ik het heb, en werkt altijd top, zeer tevreden!

11-11-2020 | Vrouw | 29
Amandelontsteking
Sinds drie dagen slik ik dit medicijn. Ik merk nog weinig effect, de verhoging blijft aanhouden en ik ben moe, duizelig en sloom. Normaal gebruik ik een andere antibiotica (weet even niet welke) die veel sneller effect geeft. Tip: vraag gelijk bij de huisarts maagbeschermers mee want broxil combineren met ibuprofen en paracetemol is een heftige combinatie op een lege maag.[lees meer...] Ik raad dit medicijn niet aan.

31-10-2020 | Vrouw | 24
Amandelontsteking
Sinds ik het ben gaa gebruiken merkte ik amper bijwerkingen. Totdat ik plots ongesteld geworden ben, na 2 weken Van mijn vorige menstruatie, zeer vreemd Ook heb ik een opgezette buik en allemaal pijnen Die ik niet kan achterhalen of ze van mijn baarmoeder of darmen zijn, het straalt uit naar de navel en bekken en bovenbuik Het gemak om ze door te slikken ging redeli[lees meer...]jk soms bleef hij steken in mijn keel. Ook de kleur ziet er niet echt lekker uit. Gelukkig op een nuchtere maag geen gekkigheden gehad.

26-04-2020 | Man | 40
Amandelontsteking
stevige amandelonsteking, begon op zondag aan de linkerkant, met stevige oorpijn. Maandag bij de HA geweest, maar die wilde nog even aankijken. Dinsdag raakte ook rechts ontstoken, waardoor ik ook niet meer kon slapen en slikken enorm pijnlijk was. Woensdag opnieuw naar HA en Broxil voorgeschreven gekregen . Ik kon 's nachts de verbetering al merken, dus bleek gelukkig in[lees meer...]derdaad bacterieel. Donderdag en vrijdag nog erg moe, maar pijn zakte snel af, vrijdag ook koortsvrij.

10-09-2019 | Vrouw | 27

05-10-2017 | Vrouw | 28
Amandelontsteking
Gebruikt voor amandelontsteking waarbij later ook nog een abces bleek te zitten. Ben nu met een ander antibioticum begonnen aangezien Broxil niks deed. Ik zie veel gruwelverhalen over de bijwerkingen, maar ik had alleen wat darmklachten en diarree. De capsules vond ik nog best goed door te slikken. Het halve glas water erbij ging nog moeilijker.

08-12-2016 | Vrouw | 30
Amandelontsteking
Ben nu 23 weken zwanger en heb amandelontsteking. Kreeg hiervoor Broxil 500mg. Middel werkt goed, na 2 dagen al grote verbetering. Middel moet ingenomen worden op een nuchtere maag. Dit geeft grote problemen. O.a. maagpijn, maagzuur, nare oprispingen en misselijkheid. Daarnaast ook last van algehele malaise die na inname verergert.

14-10-2016 | Vrouw | 18
Amandelontsteking
Na de eerste pil die tevens niet gemakkelijk naar binnen ging, ging het als snel beter. Mijn amandelen waren al snel minder gezwollen en de pussige aanslag op de amandelen verminderde ook sterk.

07-04-2016 | Vrouw | 21
Amandelontsteking
Doordat ik moeilijk medicijnen weg krijg, mocht ik op advies van de apotheek de capsules openen en vermengen met wat sap. Het heeft een vreselijke smaak, na de eerste 2 tabletten werd ik erg misselijk. De volgende ochtend moest ik mijn volgende innemen. Mijn geur was erg sterk en ook smaakten dingen die ik normaal erg graag lust mij nu totaal niet. Ik kreeg een zere opgeze[lees meer...]tte maag en de misselijkheid bleef aanwezig. Ben nu gestopt met het medicijn en heb de dokter gebeld voor een vervangend medicijn.

06-04-2016 | Vrouw | 25
Amandelontsteking

Thyrax Duotab (867) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (585) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (433) - Antibiotica - penicillines breedspectrum