ziekte

Bloedverdunnen

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor bloedverdunnen

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: bloedverdunnen

28-10-2019

Irbesartan (irbesartan)
Bloedverdunnen

duizelig ik weet niet waarvan dat komt ?
24-04-2019

Sevikar (olmesartan/amlodipine)

19-02-2019

Pantoprazol (pantoprazol)
Bloedverdunnen

Na een tia in februari 2015 werd tijdens een hartecho een aneurisma geconstateerd in de aortabocht bij mijn hart. IK kreeg toen o.a. bloeverdunners en bloeddrukverlagers, mocht zo ongeveer niets meer doen. Uiteraard moest ik geopereerd worden aan die aorta. Er werden zoveel mogelijk onderzoeken voor die tijd gedaan. In april ben ik geopereerd en kreeg daarna Xarelto als b[lees meer...]loedverdunner (20 mg) en Sotalol als bloeddrukverlager (aanvankelijk 240 mg per dag, na een jaar terug naar 160 per dag) Verder kreeg is daarbij Pantoprazol als maagbeschermer (40 mg) Al deze medicijnen gebruik ik nog steeds en zal dat ook moeten blijven doen. Pantoprazol geeft bij mij voor geen bijwerkingen. Nu heb ik het onlangs via Santos gekregen dus ik hoop dat er nu niet alsnog bijwerkingen komen. We gaan het afwachten.
15-02-2019

Xarelto (rivaroxaban)
Bloedverdunnen

Ik was het helemaal zat dat ik steeds moest laten prikken. Ze kregen het niet goed onder controle.
11-01-2019

Acetylsalicylzuur (acetylsalicylzuur)
Bloedverdunnen

Mijn moeder slikt het als bloedverdunner. Ze moet sinds twee jaar van de arts er maagtabletten bij slikken om bloeding te voorkomen. Hiervan wordt ze dement, 15kg afgevallen, vreselijk in elkaar gezakt. Dus uiteindelijk is de bloedverdunner nodig toe aan vernieuwing wanneer je er sowieso volgens de arts maagbloeding van krijgt en aan ernstige bijwerkingen van maagtabletten[lees meer...] vastzit.
31-12-2018

Brilique (ticagrelor)
Bloedverdunnen

Na aanvankelijk een goede start begonnen na enkele weken de eerste verschijnselen de kop op te steken, obstipatie en pijnen in de buik, weer wat later spierpijnen na alcoholgebruik en uiteindelijk intolerantie's voor voedsel die biogene aminen bevatten met schommelende bloeddruk, hartkloppingen/overslagen als gevolg.
20-10-2018

Bloedverdunnen

Ik gebruikte A.coumarol meer dan 3 jaar. Elke nacht meerdere malen uit bed vanwege een zeer onaangenaam gevoel in mijn benen; kon ze niet stil houden. Na 10 minuten lopen weer in bed en na ca. 2 uur dezelfde prikkeling terug. Sinds 1 maand over op Pradaxa en... wonder boven wonder ik wordt 's-nachts bijna niet meer wakker. De nare verschijnselen zijn 80% verminderd. Was A[lees meer...]cenocoumarol de oorzaak van mijn restless legs, of is de oorzaak te wijten aan een combinatie van medicijnen ??? Ik kom er waarschijnlijk nooit achter.
20-08-2018

Valsartan (valsartan)
Bloedverdunnen

Na de beroerte gebruikt. Resultaat m.i. Prima.
18-06-2018

Hydrochloorthiazide (hydrochloorthiazide)
Bloedverdunnen

droge huid die kapot gaat en slecht geneest, rode uitslag op tenen
12-06-2018

Bloedverdunnen

veel spier en gewricht pijn. af en toe hoofdpijn, af en toe bloed ontlasting
07-06-2018

Bloedverdunnen

onhandig door steeds wisselend dagschema en meerdere pillen per keer
07-06-2018

Lixiana (edoxaban)

06-02-2018

Bloedverdunnen

Gebruikte ooit Ascal, maar nieuwe neuroloog wilde een effectiever middel geven. de neusbloedingen zijn het vervelendste. in Re neusgat is door de kno arts een adertje dichtgebrand 1 jaar later is in Li neusgat "iets" aangestipt met een of ander spul. Maar dat heeft niet geholpen. Ben bang dat Li ook een adertje moet worden dichtgebrand.
24-12-2017

Sintrom (acenocoumarol)
Bloedverdunnen

Na een aantal jaren Asaflow te hebben genomen wegens chemische flebitis, in 2011 een diep veneuze trombose gehad waarna ik een longembolie kreeg (massieve bloedklonter). Door het oog van de naald gekropen... Gestart met Sintrom, 3 tabletjes per dag en nog steeds, 6 jaar later stabiel. Regelmatige controles, af en toe bijsturen met 1 tablet minder gedurende 1 of 2 dagen en [lees meer...]weer OK. Geen bijwerkingen tot op heden.
11-10-2017

Grepid (clopidogrel)
Bloedverdunnen

Pas een paar dagen door waarschijnlijk lichte tia in afwachting uitslag onderzoeken. Voel me vreselijk, duizelig en trillen en moe, nooit eerder medicijnen gebruikt, en ook nog nooit zo ellendig gevoeld.
30-07-2017

Acetylsalicylzuur Cardio / Neuro (acetylsalicylzuur)
Bloedverdunnen

Het nieuwe medicijn clopidogrel heb ik voorgeschreven, na weer hinder van mijn bloedvaten, zou veiliger zijn, ook vanwege meer gelijkmatige wijze van toediening
30-07-2017

Bloedverdunnen

Persantin had ernstige bijwerkingen van duizeligheid. Heb daarom daarna clopidogrel voorgeschreven gekregen. Ongeveer een half jaar lijkt het een goede bloedverdunner, maar heb inmiddels al 3 maanden last van maag en darmen, daarvoor heb ik pantoprazol 40 Mg voorgeschreven. Heb nu nog regelmatig last van maag en darmen. Na wat zelf onderzoek blijkt dat maagzuur ook bij ong[lees meer...]eveer 1 op de 10 personen voorkomt die clopidogrel gebruiken. Na wat googelen zie ik meer bijwerkingen die mogelijk betrekking hebben op de clopidogrel, nl Snachts last van kuitspieren. Heb zo nu en dan ook last van gewrichten, weet niet of dat daar van komt.
15-04-2017

Pradaxa (dabigatran etexilaat)
Bloedverdunnen

Moest soms 2x per week naar de trombosedienst. Overgestapt naar pradaxa. Bevalt uitstekend. Bewust gekozen voor pradaxa, omdat hiervoor een tegenmiddel is wat wordt toegediend als je plotseling wordt geopereerd. Afgelopen maandag had ik ontzettende pijn in rug en buik. In de ct scan in het ziekenhuis in Sittard zag men dat mijn aneurysma gegroeid was van 43 naar 62. Met lo[lees meer...]eiende sirenes heeft de ambulance mij naar het ziekenhuis in Heerlen gebracht. Een team stond al te wachten. Ik moest vier uur wachten alvorens men kon beginnen met de operatie. Het tegenmiddel was niet in huis. Stel ik was in het buitenland! Ik zoek pradaxa-gebruikers om ons in te zetten, dat ieder ziekenhuis in Nederland het tegenmiddel (idarucizamab praxbind) altijd in huis heeft.
07-09-2016

Fraxiparine (nadroparine)
Bloedverdunnen

Zeer onwel hoofdpijn, misselijkheid. Hoofdpijn langere als 24 uur. wat zooi. Ik moest het gebruiken omdat het onderbeen in het gips zit. Tussendoor keer Xarelto gebruikt nog een ergere troep. Was de weg helemaal kwijt. De dokter geraadpleegd, terug naar Fraxiparine twee dagen ziek. Dan doen je helemaal niks meer, hangt maar op de stoel. Geen zin eten. Dat is goed zeg ![lees meer...]!!!!
27-06-2016

Bloedverdunnen

Bij beginnen met hoge dosis (6 á 7 mg p/dag) kan haaruitval voorkomen. Dit neemt af. Menstruatie langer en meer bloedverlies. Sneller blauwe plekken.
09-05-2016

Crestor (rosuvastatine)
Bloedverdunnen

Mijn specialist heeft mij aanvankelijk 1x per dag Crestor 5mg voorgeschreven. Door de opgetreden bijwerkingen is dit verlaagd naar 1x Crestor 5mg om de dag. De bloedspiegel is gelijk gebleven en mijn pijnklachten zijn dragelijker geworden.
29-12-2015

Eliquis (apixaban)
Bloedverdunnen

Opgeblazen gevoel na inname van dit medicijn.
09-09-2015

Bloedverdunnen

Dit is een bloed verdunner
18-07-2015

Bloedverdunnen

3 stents geplaatst en daarna gebruik van acenocoumarol, ook heb ik daarna boezemfibrilleren gekregen. Heb ik niet zoveel last van, alleen met inspanning.
12-04-2015

bloed verdunner
26-11-2014

Bloedverdunnen

Zeer vervelende verpakking, moeilijk te openen, vaak blijft de poeder in het sachet zitten en het lost ook niet zo goed op. Eerst Ascal bruistabletten gehad, en die waren prima maar worden nu niet meer vergoed!
22-10-2013

Acetylsalicylzuur (acetylsalicylzuur)
Bloedverdunnen

Dit medicijn werkt goed en geen bijwerkingen ook niet met de andere medicijnen, maar had wel last toen ik het van een andere fabrikant kreeg. De stofnaam kan wel het zelfde zijn, maar krijg last van de andere hulpsstoffen, dit werkt zeer nauw bij mij.
22-10-2013

12-09-2013

Lyrica (pregabaline)
Bloedverdunnen

Sinds verleden week donderdagnacht gebruik ik Pregabaline. Ik had het eigenlijk al veel eerder nodig, maar had het eerste recept bijna heel 2012 op het prikbord laten hangen en het tweede recept hing er ook al weer drie maanden. Tot mijn man zo slim was om het recept maar eens in te leveren bij de apotheek. Ik had immers mijn neuroloog beloofd er in juli na onze vakantie [lees meer...]naar Ameland mee te beginnen .Maar op Ameland waaide en regende het 14 dagen en dus waren die kilo's die ik er eerst af wilde hebben niet gn en wilde ik eerst weten wat dat zou gaan doen. Maar de pijn verleden donderdag onderin mijn rug uitstralend naar mijn rechter bil en bovenbeen en knie was niet meer te harden na een paar dagen en slapen deed ik al helemaal niet meer. Toen ben ik 's nachts uit pure moeheid en om dat ik van het buikvirus dat ik tegelijkertijd had uit pure nood maar aan de Lyrica begonnen 2 ik 75 mg per dag .mijn neuroloog wil het graag opvoeren maar van de 52 bijwerkingen heb ik er al 15 dus vind ik het zo wel genoeg. het is een fantastisch middel.het heeft al mijn pijn weggenomen.Maar pijn in nek en schouders teruggegeven en ik hoop zo dat dit tijdelijk is want ik word er knap nerveus van .Verder had ik al evenwichtsstoornissen door mijn Polychondritis Recjdivans en de ziekte van Wegener maar heb ik er een dronken gevoel bij gekregen.Hopelijk tijdelijk. Nu stop ik eerst ik word te moe.
07-09-2013

Acetylsalicylzuur Cardio / Neuro (acetylsalicylzuur)
Bloedverdunnen

ik had een verstopping in de grote buikslagader en ben daar voor gedotterd ze hebben bij mij een buisje in gebracht zodat ik weer een goede door bloeding heb van de vaten in mijn benen,het na deel is dat ik levens lang bloedverdunners en cholesterol medicijnen in moed blijven nemen,maar het voor deel is wel dat ik weer benen heb als nieuw om het zomaar te zeggen kan weer g[lees meer...]oed lopen zonder pijn,als u dus last krijgt in de boven benen moed u dat na laten kijken door de arts want dan kan er een verstopping zitten in de buik ze meten dan de bloed druk in de boven arm maar ook in de enkel die mogen iets afwijken van elkaar maar niet te veel,echt laten doen,als u last hebt.verder wens ik alle mensen die dit gelezen hebben een goede gezondheid toe.gr arno

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2287)
Depressie (1874)
Angst & paniekstoornis (1736)
Hoge bloeddruk (1306)
Acne/puistjes (920)