ziekte

Bloedverdunnen

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor bloedverdunnen

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: bloedverdunnen

Clopidogrel

15-12-2021 | Vrouw | 70
clopidogrel
Bloedverdunnen
Deze pil gebruikt op advies van de cardioloog icm medicatie voor hoge bloeddruk. Na gebruik van deze medicatie heb ik non stop last van buikpijn en diarree. Zelf ermee gestopt.

21-11-2021 | Man | 73
Bloedverdunnen
Ipv acenecoumarol Voordeel niet meer trombozedienst/prikken Ervaring gering pas 1maand begonnen

Eliquis

08-11-2021 | Vrouw | 73
apixaban
Bloedverdunnen
Ik heb jaren Fenprocoumon gebruikt Maar moest plotseling van de cardioloog een paar weken geleden na boezemfibleren en een.cardio versie aan deze bloedverdunner apixaban Wat een rot middel ik voel me iedere dag ziek Duizelig oorsuizen vocht vasthouden en een opgejaagd gevoel Ik mocht gaan stoppen over naar Fenprocoumon Maar moet deze vreselijke tabletten slikken bij de Fe[lees meer...]nprocoumon tot de waarden tussen 2 en 3 zit. Heti s nu nog 1.6.Ik voel me zo naar sindsdien tabletten.Als ik ga stoppen Dan zeker weten eens maar nooit meer deze tabletten

Ascal

15-10-2021 | Man | 72
Bloedverdunnen
Neuspoliepen die zijn operatief verwijderd

Ascal

14-10-2021 | Man | 80
Bloedverdunnen
Door lichte adervernauwingen is door de cardioloog Ascal 100 en cholesterol remmer voorgeschreven. Dit gebruik ik circa 25 jaar. Echter ben ik al jaren geleden overgestapt op ASS-Ratiopharm Protect 100 mg. Dit is te vergelijken met Ascal 100, maar ASS heeft een maagbeschermer als omhulsel. ASS 100 is onder anderen te verkrijgen in Duitsland en Oostenrijk. Daarbij kost he[lees meer...]t maar 1/3 van de prijs van Ascal. Het is ook mogelijk om het in Nederland te bestellen via internet bij een apotheek in Duitsland.

24-09-2021 | Man | 76
Bloedverdunnen
in 2005 na een flinke TIA Aceno Coumarol gekregen wegens stolsels in het bloed waardoor er stollingen in mijn hjersenen vastliepen met als gevolg uitval. Na enkele jaren was ik het buiten staan wachten voor het opengaan van de deur van het prikpunt zat en besprak met mijn cardioloog de situatie inzake de bloedprik wekelijks bij de trombosedienst, na mijn klacht rade hij Pr[lees meer...]adaxa aan, ik heb het genomen en gebruik het nog steeds.

Pradaxa

24-09-2021 | Man | 76
dabigatran etexilaat
Bloedverdunnen
Een ideaal middel voor mij, niet meer in regen en wind buiten staan wachten tot de deur van de trombose-prik open gaat. op advies van mijn cardioloog gekregen en gebruik het al meer dan 10 jaar.

Losartan / Hydrochloorthiazide

i.v.m. claudicatio intermittens

Ascal Cardio

05-05-2021 | Vrouw | 50
Bloedverdunnen
4 jaar geleden ben ik aan mijn hart geopereerd (aangeboren hartafwijking ) daar heb ik 46 jaar mee gelopen zonder dat ik het wist (word volgende maand 51 jaar) tevens hebben ze een dubbele bypass en lekkende hartkleppen verholpen 3 operaties in 1. Mijn cardioloog scheef mij bloedverdunner Ascal voor al die tijd geslikt totdat ik in al die jaren er achter kwam dat ik steed[lees meer...]s benauwder begon te worden nog steeds niet van mijn vocht in mijn benen en enkels afgekomen ben en na de operatie heb ik ook ernstige slaapproblemen. Ik heb eigenlijk nooit de bijsluiter gelezen tot gisteren (4 mei 2021) en daar ben ik van geschrokken al die klachten die ik heb stonden daar als bijwerking beschreven. En nu nu loop ik weer ziekenhuis in ziekenhuis uit ze hebben een CT scan van mijn borstholte gemaakt daar hoor ik aanstaande maandag de uitslag van. De cardioloog heeft mij doorgestuurd naar de longarts zij denkt dat ik longembolie of vocht achter de longen heb omdat ik ook zuurstof in het bloed tekort heb maar als ik bij mijzelf na ga krijg ik steeds meer kwaaltjes sinds ik geopereerd ben en als ik die bijsluiter lees van de Ascal en dat vergelijk met mijn klachten denk ik aan de bijwerkingen van Ascal.

01-05-2021 | Man | 64
Bloedverdunnen
Preventief gebruik bij af en toe hartritmestoornissen stoornis. Totaal geen bijwerkingen.

19-04-2021 | Man | 75
Bloedverdunnen
Heb reeds 2 trombones gehad, gelukkig met redelijk goede afloop, gelukkig ! Ga eerstdaags aan mijn cardioloog vragen om deze XARELTO te vervangen door een ander medicament , ben echt bang geworden hiervan .

Simvastatine

28-03-2021 | Vrouw | 54
simvastatine
Bloedverdunnen
Ben sinds dondëdag simvastatine beginnen nemen. Vrijdags had ik al een beetje spierpijnen in armen en benen. zaterdag. Spierpijnen zijn erger geworden, alsook heb een brandend gevoel in bovenbenen. Kan bijna niet stappen. Braakneigiingen Ik ga ermee stoppen. Teveel last van spierpijnen, brandend gevoel en braakneigingen. Alsook, hoofdpijn, enz...

Acetylsalicylzuur

25-03-2021 | Man | 74
Weet nog niet.

Carbasalaatcalcium Cardio / Neuro

25-03-2021 | Man | 59
Bloedverdunnen
Ik heb het middel paar dagen gebruikt resultaat was het zelfde koude handen.en maagpijn..Ben daarnaar met het middel gestopt en heb het vernietigd .,Dit is de zoveelste keer dat dat Big farma de mens ziet als proefkonijn. Ik pas hiervoor.En wat zeggen zij u bent geswitcht naar een ander medicijn Nee het middel word je opgedrongen Want de zorg verzekeraar vergoed het ande[lees meer...]re middel niet meer. Ik betaal liever het oude vertrouwde Mijn keus,mijn leven ... Oja ik bepaal wat in mijn lichaam komt en niemand anders....

23-03-2021 | Vrouw | 47
longenbolie in het verleden

28-02-2021 | Man | 69
Bloedverdunnen
voor mij meest slechte bloedverdunner. Een ongekende intense moeheid. van de bank naar keuken was te veel. piepende ademhaling. oedeem benen enz enz

Ikorel

15-12-2020 | Man | 74
nicorandil
Bloedverdunnen
dit medicijn doet meer slecht als goed veel infectie huid teelballen maag klachten. Ook misselijk en neiging braken Niet aan te raden vooral samen met bloedverdunners

Pantoprazol

31-08-2020 | Vrouw | 66
pantoprazol
Bloedverdunnen
Slik het sinds 21 april en merkte de eerste maanden niet veel, maar sinds een paar weken merkte ik steeds meer spierpijn af en toe duizelig enorme droge mond in de nacht en alsmaar meer vermoeidheid. Dacht dat het van de brilique kwam, maar lees nu de bijwerkingen van deze maagzuurremmer en het lampje ging branden en het alarm ging daarbij ook af. Ik stop. Ben bijna 67 ja[lees meer...]ar en ben kennelijk 1 van de mensen, die enorm gevoelig is voor bijwerkingen medicijnen. Ze doen meer kwaad dan goed bij mij. De bril;ique mag gestopt in oktober,omdat ik die maar een half jaar hoefde te slikken vanwege eem stentplaatsing. Vraag me af waarom ik dit middel moet slikken Heb altijd een oersterke maag gehad en over 2 maanden hoef ik enkel nog maar kinderasperine te slikken. Ik eet geen enkel welvaartsvoedsel meer zoals gebak of snoep of andere troep. Gewoon zelf eten klaar maken met veel groenten. Ik stop met deze pil, die me net als de statine 40mg kapot maakte en waar ik ook mee gestopt ben.Ik probeer in oktober nog 1 keer een lage dosis statine van 5 mg en als ik daar ook maar iets van vervelende bijwerking merk gaat die ook de deur uit.Als je zo leven zo slecht word door de bijwerkingen van de medcijnen dan is het dat risico waard om er mee te stoppen. Althans die medicijnen, waar ik ziek van word

Irbesartan

28-10-2019 | Vrouw | 68
irbesartan
Bloedverdunnen
duizelig ik weet niet waarvan dat komt ?

Sevikar

24-04-2019 | Man | 56
olmesartan/amlodipine

Pantoprazol

19-02-2019 | Man | 66
pantoprazol
Bloedverdunnen
Na een tia in februari 2015 werd tijdens een hartecho een aneurisma geconstateerd in de aortabocht bij mijn hart. IK kreeg toen o.a. bloeverdunners en bloeddrukverlagers, mocht zo ongeveer niets meer doen. Uiteraard moest ik geopereerd worden aan die aorta. Er werden zoveel mogelijk onderzoeken voor die tijd gedaan. In april ben ik geopereerd en kreeg daarna Xarelto als b[lees meer...]loedverdunner (20 mg) en Sotalol als bloeddrukverlager (aanvankelijk 240 mg per dag, na een jaar terug naar 160 per dag) Verder kreeg is daarbij Pantoprazol als maagbeschermer (40 mg) Al deze medicijnen gebruik ik nog steeds en zal dat ook moeten blijven doen. Pantoprazol geeft bij mij voor geen bijwerkingen. Nu heb ik het onlangs via Santos gekregen dus ik hoop dat er nu niet alsnog bijwerkingen komen. We gaan het afwachten.

15-02-2019 | Vrouw | 68
Bloedverdunnen
Ik was het helemaal zat dat ik steeds moest laten prikken. Ze kregen het niet goed onder controle.

Acetylsalicylzuur

11-01-2019 | Vrouw | 91
Bloedverdunnen
Mijn moeder slikt het als bloedverdunner. Ze moet sinds twee jaar van de arts er maagtabletten bij slikken om bloeding te voorkomen. Hiervan wordt ze dement, 15kg afgevallen, vreselijk in elkaar gezakt. Dus uiteindelijk is de bloedverdunner nodig toe aan vernieuwing wanneer je er sowieso volgens de arts maagbloeding van krijgt en aan ernstige bijwerkingen van maagtabletten[lees meer...] vastzit.

Brilique

31-12-2018 | Man | 55
ticagrelor
Bloedverdunnen
Na aanvankelijk een goede start begonnen na enkele weken de eerste verschijnselen de kop op te steken, obstipatie en pijnen in de buik, weer wat later spierpijnen na alcoholgebruik en uiteindelijk intolerantie's voor voedsel die biogene aminen bevatten met schommelende bloeddruk, hartkloppingen/overslagen als gevolg.

20-10-2018 | Man | 81
Bloedverdunnen
Ik gebruikte A.coumarol meer dan 3 jaar. Elke nacht meerdere malen uit bed vanwege een zeer onaangenaam gevoel in mijn benen; kon ze niet stil houden. Na 10 minuten lopen weer in bed en na ca. 2 uur dezelfde prikkeling terug. Sinds 1 maand over op Pradaxa en... wonder boven wonder ik wordt 's-nachts bijna niet meer wakker. De nare verschijnselen zijn 80% verminderd. Was A[lees meer...]cenocoumarol de oorzaak van mijn restless legs, of is de oorzaak te wijten aan een combinatie van medicijnen ??? Ik kom er waarschijnlijk nooit achter.

Valsartan

20-08-2018 | Man | 81
valsartan
Bloedverdunnen
Na de beroerte gebruikt. Resultaat m.i. Prima.

Hydrochloorthiazide

18-06-2018 | Man | 70
hydrochloorthiazide
Bloedverdunnen
droge huid die kapot gaat en slecht geneest, rode uitslag op tenen

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2690)
Depressie (2167)
Angst & paniekstoornis (2134)
Hoge bloeddruk (1540)
Blaasontsteking (1133)