Bloedverdunning

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor bloedverdunning

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: bloedverdunning

Lixiana

29-03-2024 | Vrouw | 73
edoxaban
Bloedverdunning

duizeligheid bij het opstaan vermoeidheid neerslachtig voelen trillingen

Ik neem LIxiana s'avonds in vanmorgen bij het opstaan zo duizelig dat ik terug in bed ben gevallen! De ganse dag al duizelig en moe en kortademig! Al verschillende producten gebruikt maar altijd bijwerkingen. Dan krijg ik te horen van mijn oncoloog dat het tussen mijn oren zit en dat ik moet loslaten! Bedankt!!! Ik heb ook Xarelto gehad dat was nog erger!

25-01-2024 | Vrouw | 74
Bloedverdunning
Ik twijfel of het medicijn toch wat te zwaar is. Vraag het nog eens aan mijn arts

17-01-2024 | Man | 75
Bloedverdunning
Ik slik clopidogrel eveneens vanwege 'n vermeende TIA verleden jaar. Of het middel effectief werkt kan ik niet beoordelen. Wat ik wél weet is dat ik chronisch bloedneus heb want eenmaal bloeden krijg ik het praktisch niet gestopt en ik zit constant onder de blauwe plekken. Dat laatste interesseert me minder maar dat eerste is 'n ramp.

Marcoumar

10-01-2024 | Man | 78
fenprocoumon
Bloedverdunning
ik gebruik 1 tablet, de twee volgende dagen 1/2 tablet, volgende dag 1 tablet, daarna twee 1/2 en zo verder, als de stolling bv op 35 staat, moet ik de inname opdrijven, bv: 1 tablet, de volgende dag 3/4, volgende dag 3/4, daarna 1 tablet, een 1/2, daarna 1/2 en zo verder. Door een bloedarmoede, stond de stolling op 48, dan moest ik 7 dagen een volledige tablet innemen, [lees meer...]daarna 7 dagen 3/4 tablet, en daarna terug gewoon, 1 tab, 1/2 tab, 1/2 tab, en zo verder, zo kan ik dit goed onder controlle houden. Om niet te twijfelen, hoeveel ik er nu moet innemen, heb ik in EXEL, een bestandje gemaakt voor een gans jaar, die ik reeds per dag heb ingevuld, zo weet ik altijd de hoeveelheid die ik op die dag moet innemen. Ik wens u veel succes. Vriendelijke groet. Ghislain

22-12-2023 | Man | 63
Bloedverdunning
Wat een troep en waarvoor heb ik deze samen met andere antistollings medicatie. Heb ik een wondje dan duurt het een week voordat bloeden stopt

06-10-2023 | Vrouw | 85
Bloedverdunning
ik had eerder een ander merk ik weet niet meer welke in ieder geval nederlands fabrikaat nu krijg ik uit verschillende landen zoals slowakije duitsland en op momeht engeland allemaal troep

03-09-2023 | Man | 70
Bloedverdunning
Ik zou een tia hebben gehad, wel 2 medicijnen gebruikt die verkeerd op elkaar reageren. Moet nu blijkbaar levenslang clopidogrel slikken. Eigenlijk zonder een degelijk onderzoek naar mijn gevoel. Zit nu regelmatig met bloed uitstortingen en als ik een wondje heb dan loop ik leeg. Dus ik herken mij in de opmerking waarop ik reageer

15-07-2023 | Vrouw | 70
Bloedverdunning
Ik ben ontevreden ,erste ker gebruiken 20mg ,dikker geworden wet niet of ik daarna beter ben ,maar veel bijwerkingen,bmben niet meer de persoon,als voor gebruik,ben veranderd in alle opzichten,beetje teleurgesteld zelfs.

02-06-2023 | Man | 69
Bloedverdunning
Naar aanleiding van het bericht van de NOS over Covid en geheugenverlies het volgende. Zou het ook aan het medicijn "XARELTO" (een bloedverdunner) te wijten zijn. Ik had dezelfde klachten die als maar erger werden, maar sinds ik van de "Xarelto" af ben ben ik weer bijna helemaal de oude. Wellicht kan er een uitgebreid onderzoek worden gestart. Natuurlijk ben ik b[lees meer...]ereid om dit naar buiten te brengen. Stel je voor dat de mensen die nu Xarelto slikken ineens een stuk beter worden?? Mvrgr,

10-05-2023 | Man | 84
Bloedverdunning
Dat heb ik al verwoord, er komt ook nog bij dat je moet prikken om bepaalde tijd en doorgeven

11-04-2023 | Vrouw | 74
dag 1 en 2 ging goed, vanaf dag 3 alleen maar ellende. Doodziek

Marcoumar

14-02-2023 | Man | 72
fenprocoumon
Bloedverdunning
Gebruikt dit medicijn al vanaf 1973. Heb er geen problemen mee gehad. Zit nu gemiddeld op 6 weken voor de controle.

Persantin

27-01-2023 | Man | 62
dipyridamol
Bloedverdunning
9Door dit middel samen met asfalt brisper 100 mg heb ik nog steeds de functie van de hand

Acetylsalicylzuur

17-01-2023 | Man | 67

Acetylsalicylzuur

14-01-2023 | Man | 74

14-01-2023 | Man | 74

Acetylsalicylzuur Cardio / Neuro

14-11-2022 | Man | 70
Bloedverdunning
Na veel bloed verdunners geprobeerd te hebben op deze uitgekomen. Na langere tijd ervaren dat ik intense moeheid heb. Geprobeerd welke van de gebruikte medicijnen dit kon veroorzaken kwam deze uit de test. Helaas geen alternatief en niet slikken is geen optie volgens de cardioloog. Is dit of grotere kans op dood gaan. Redelijk zwart wit. Heb ook op handpalm en onder arme[lees meer...]n spontane onderhuidse bloed uitstortingen zonder dat ik me daarvoor moet stoten o.i.d. Ziet er niet uit.

03-11-2022 | Man | 44

20-09-2022 | Man | 80

16-08-2022 | Vrouw | 89
Bloedverdunning
Mijn moeder kreeg in interne bloedingen die niet op te sporen waren, ook niet na maagdarmonderzoek. Ze heef 4x een bloedtransfusie gehad en het scheelde niet veel of ze was overleden. Zeer gevaarlijke medicatie dus! staat ook in de bijwerkingen, kans op bloedingen. Uiteindelijk kwam de arts er achter dat deze levensgevaarlijke toestand door de xeralto kwam.

Eliquis

12-06-2022 | Vrouw | 78
apixaban
Bloedverdunning
25 jaar geleden bypasoperatie, sindsdien Ascal. Voorjaar 2021 zeer lage bloeddruk, pols 40. Drie dagen en nachten "hartcontrole meting", waarbij 's nachts 2x enige seconden hartstilstand. Daarna hartpacemaker en als bloedverdunner Eliquise 2x 5 mg. Sindsdien steeds bijwerkingen zoals misselijkheid, bloed in ontlasting en urine en ook niet helemaal fit. Aan cardioloog[lees meer...] gevraagd om weer Ascal te mogen slikken. Kan niet. Ik vraag mij af waarom niet want bij een vergelijkend onderzoek tussen Eliquis en b.v. Ascal zijn de effectieve verschillen niet zo groot.

28-03-2022 | Vrouw | 80
Bloedverdunning
Het is zó erg met deze bijwerkingen dat ik nauwelijks meer functioneer. Met deze ervaringen bij het opstaan in de morgen behoorlijke huilbuien. Medicijnvrij geweest maar na mijn lichte Tia zit ik hier aan vast dus moet het blijven gebruiken helaas...

24-03-2022 | Vrouw | 66
Bloedverdunning
Ik hoor veel mensen zeggen, moeilijk uit de verpakking halen. Klopt, maar de apotheek heeft hier speciale doosjes voor. Zijn echt super fijn . Zeker voor mensen met gewrichtsproblemen in handen. Vraag ernaar bij uw apotheek

15-12-2021 | Vrouw | 70
Bloedverdunning
Deze pil gebruikt op advies van de cardioloog icm medicatie voor hoge bloeddruk. Na gebruik van deze medicatie heb ik non stop last van buikpijn en diarree. Zelf ermee gestopt.

21-11-2021 | Man | 73
Bloedverdunning
Ipv acenecoumarol Voordeel niet meer trombozedienst/prikken Ervaring gering pas 1maand begonnen

Eliquis

08-11-2021 | Vrouw | 73
apixaban
Bloedverdunning
Ik heb jaren Fenprocoumon gebruikt Maar moest plotseling van de cardioloog een paar weken geleden na boezemfibleren en een.cardio versie aan deze bloedverdunner apixaban Wat een rot middel ik voel me iedere dag ziek Duizelig oorsuizen vocht vasthouden en een opgejaagd gevoel Ik mocht gaan stoppen over naar Fenprocoumon Maar moet deze vreselijke tabletten slikken bij de Fe[lees meer...]nprocoumon tot de waarden tussen 2 en 3 zit. Heti s nu nog 1.6.Ik voel me zo naar sindsdien tabletten.Als ik ga stoppen Dan zeker weten eens maar nooit meer deze tabletten

Ascal

15-10-2021 | Man | 72
carbasalaatcalcium
Bloedverdunning
Neuspoliepen die zijn operatief verwijderd

Ascal

14-10-2021 | Man | 80
carbasalaatcalcium
Bloedverdunning
Door lichte adervernauwingen is door de cardioloog Ascal 100 en cholesterol remmer voorgeschreven. Dit gebruik ik circa 25 jaar. Echter ben ik al jaren geleden overgestapt op ASS-Ratiopharm Protect 100 mg. Dit is te vergelijken met Ascal 100, maar ASS heeft een maagbeschermer als omhulsel. ASS 100 is onder anderen te verkrijgen in Duitsland en Oostenrijk. Daarbij kost he[lees meer...]t maar 1/3 van de prijs van Ascal. Het is ook mogelijk om het in Nederland te bestellen via internet bij een apotheek in Duitsland.

24-09-2021 | Man | 76
Bloedverdunning
in 2005 na een flinke TIA Aceno Coumarol gekregen wegens stolsels in het bloed waardoor er stollingen in mijn hjersenen vastliepen met als gevolg uitval. Na enkele jaren was ik het buiten staan wachten voor het opengaan van de deur van het prikpunt zat en besprak met mijn cardioloog de situatie inzake de bloedprik wekelijks bij de trombosedienst, na mijn klacht rade hij Pr[lees meer...]adaxa aan, ik heb het genomen en gebruik het nog steeds.

24-09-2021 | Man | 76
Bloedverdunning
Een ideaal middel voor mij, niet meer in regen en wind buiten staan wachten tot de deur van de trombose-prik open gaat. op advies van mijn cardioloog gekregen en gebruik het al meer dan 10 jaar.