ISO 27001

17-09-2017

Arthritis

14-09-2017

Hartfalen

Begonnen met Ascal/Acetylsalicylzuur Cardio 80 en na dag 2 bijwerkingen zoals jeuk en uitslag.
10-09-2017

Aderverkalking

Ivm een mogelijke TIA en of longembolie adviseerde een andere specialist verandering, Grepid had haar duidelijke voorkeur mbt een anti stollingsmedicijn. Binnenkort naar de cardioloog die toendertijd acetylsalicylzuur cardio voorschreef. Ben inmiddels met Grepid gestopt. Benieuwd naar zijn visie!
30-07-2017

Bloedverdunnen

Het nieuwe medicijn clopidogrel heb ik voorgeschreven, na weer hinder van mijn bloedvaten, zou veiliger zijn, ook vanwege meer gelijkmatige wijze van toediening
23-06-2017

Angina pectoris

gebruik In combinatie met anti-hypertensive en neuroleptice (zeer laag gedoseerd) ivm pijnklachtne. Tevens gebruik Inhibin. Inname is soms wat problematisch ivm slikken en een blijvende smaak in de mond. Bij wonden erbstige bloeding.
23-06-2017

Angina pectoris

Gebruik dit al ruim tien jaar om de bijwerking tegen te gaan gebruik ik ook al die tijd Omeprazol 40 mg nu verandert in Omecat 40 geeft ook maagpijn.
30-04-2017

Hartinfarct

Bij een normale controle aan de Huisarts, doorgezonden naar een Hart- en Vaatcentrum. Bleek na een heel circuit van onderzoeken, de uitslag, dat er een oud Hartinfarct was gevonden (nooit geweten). Kreeg meteen "Simvastatine Accord 40 Mg(ACE-remmers)" en "Acetylsalicylzuur 80 Mg" voorgeschreven en een verwijzing naar de Cardioloog. Voorgesprek gehad en daarna met Assistent[lees meer...] Cardioloog vervolggesprekken en onderzoeken. Zoals Bloedprik, Hartfilm, ECG's, Nucleaire Scan met inspanning en wat er meer bij hoort. Verdere afspraken gemaakt voor vervolg. Ziektebeeld na inname van bovengenoemde medicijnen: Gevoel van "Bolle" ogen bij wakker worden. Zweverig in het hoofd, moe (drukkend gevoel), géén energie, krijg hartkloppingen. Consult bij Huisarts voor uitleg ziektebeeld. Kan tijdelijk stoppen met "Simvastatine" en krijg extra Aspirine voorgeschreven. Terug bij Assistent-Cardioloog ziekenhuis. Uitleg: Willen het Hartinfarct onderzoeken middels een hartkatheterisatie en kreeg "Perindopril" voorgeschreven om de hartpompfunctie te verlagen? (bloeddruk was: 130-80). Om risico's gevraagd. Kreeg een Brochure verstrekt!!! Medicijn opgehaald bij Apo-Zh met de mededeling, dat ik 2 Wkn misselijkheid danwel hoofdpijn kan krijgen (Dit klopt!). Balie Cardiologie aangegeven om mij nog niet in te plannen, aangezien zoon nog op vakantie was en hij nog niet op de hoogte was van mijn ziektebeeld en zal hen bellen voor een afspraak. Binnen een week een brief in de brievenbus v.h. Ziekenhuis, dat zij mij ingepland hadden voor een Hartkatheterisatie (zoon nog op vakantie). Zoon thuis en geïnformeerd en een afspraak gemaakt voor een vrijdag (zoon moet van zijn werk vrij vragen). Verzocht en aangegeven, of de Katheterisatie via de pols kan. Reden: Ben dan nog Ambulanter bij thuiskomst, wanneer de Katheterisatie via de lies gaat. Dan dag-U. Vroeg bij de OK-administratie gemeld en nuchter aanwezig en dan als 1st patient op weg naar de OK. Assistenten doen de medische verrichtingen en de Cardioloog gaat aan de slag. Kon wakker meekijken, contra-vloeistof in de aderen en na afloop kreeg ik te horen, dat de doorbloeding goed verliep en dat hij het "oude-Hartinfarct" kon zien. Verder was het hart in orde, maar moest wel de ACE-remmers door blijven slikken. Pppffff...goed nieuws. Hierna teruggekomen op de Afdeling en mocht van een stevig ontbijt genieten. Terug naar huis. Zoon blij. Thuiskomend en gerust. Hierna gestopt met het innemen van "Perindopril". Afspraak met Assistent-Cardioloog voor de uitslag. Ter info: in de periode tot aan de Katheterisatie en het vernemen van de uitslag kon zij mij géén enkele foto o.i.d. tonen van de onderzoeken aan mijn Hart. Uitslag vernemende, werd mij voorgesteld om nog een keer in het hart te kijken ter beoordeling van de sterkte van de Kransslagader. Mijn reactie: Had dat niet tijdens de Hartkatheterisatie gedaan kunnen worden? Stilte!!!! Zij kwam met de oplossing om dan een MRI-scan te maken. Toegestemd en aangegeven, dat ik gestopt was met het slikken van de Perindopril, kwam er géén reactie, dat er enige noodzaak was om deze pillen te blijven slikken. Vlak voor vertrek nog gevraagd of er ergens nog naar gekeken diende te worden. Wedervraag, wat bedoelt U? Mijn antwoord: naar de wond bijvoorbeeld. O ja kreeg ik het antwoord. Hiernaar gekeken en tevens werd de bloeddruk gemeten ben ik met een onbehaaglijk gevoel huiswaarts gegaan. Dan maar op weg naar de MRI-scan, die in de avonduren werd gemaakt en voor de uitslag, zou ik opgeroepen worden door de Cardioloog. Dus, niet!!! Nu, ongeveer 2 jaren later, gewoon met het leven doorgegaan, en géén zieken-huisbezoek (géén vertrouwen meer). Wat is de revue gepasseerd. Alleen de Acetylsalicylzuur per dag aan 't slikken (eerst in de ochtenduren voor het ontbijt). Later heb ik dat verplaatst in de avonduren voor het slapen. Want overdag werd ik o.a. licht in het hoofd. Maakte fouten bij het schrijven of ik vergat woordjes. Wil ik iets doen, loop ik er naar toe en vergeet wat ik wilde doen. Of ik vergeet ergens in het huis het licht uit doen. Ben niet meer zo Alert. Rijd ik in de auto, en dit gebeurt mij nooit, in een straat waar het verboden is om in te rijden. Vandaar mijn latere tijdstip om deze bloedverdunner te slikken. En dan komt na het Medische de Financiële afwikkeling van de Medicijnen e.d., maar dat is hier niet van toepassing. Het is dat u het weet, dat dit ook op u afkomt. Ik hoop, dat U iets aan mijn ervaring heeft en hoe het een en ander in zijn werk is gegaan bij een ontdekking van een Oud-Hartinfarct en dat u of in de toekomst geconfronteerd kan gaan worden met onderzoeken en u hiermee van dienst te zijn geweest. P.S. Per dag slik ik 15 minuten voor het diner, 200 Ml van een sap, zelf gemaakt uit Citroenen, Gemberwortel en Knoflook, om de aderen te reinigen en om het Cholesterol te verminderen. En, wat mij hierbij opvalt is, dat ik meer het toilet heb bezocht en dat de urine donkerder van kleur is. Dit is mijn "Natuurlijke keus" en ik wil hiermee niemand iets opdringen, maar voor mij is het gevoel beter.
19-04-2017

Hartklachten

Met deze pillen last van vermoeidheid.
Pagina 1 van 7

Mirena (2005) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (817) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (420) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (420) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Amoxicilline / Clavulaanzuur (352) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!