Lixiana

edoxaban

Atriumfibrilleren (2 meningen)

18-04-2019

Hartritmestoornissen

I.v.m. hartritmestoornissen deze medicatie voorgeschreven gekregen van de Cardioloog. Bevallen verder "goed: , geen bijwerkingen tot nu toe (1/2 jaar gebruik).
20-03-2019

Hartfalen

Sinds begin 2016 gebruik Lixiana. Wegens hartkleplekkage en boezemfibreren. Ben sinds aanvang ongeveer 30 kg afgevallen. Weeg nu nog 100 kg. In het begin geen problemen, maar nu ineens wel bijwerking. Neem altijd bij ontbijt in. De bijwerkingen vangen binnen een uur aan. Bij later op de dag innemen geen bijwerkingen tot vlak na innemen.
08-02-2019

Longembolie

deze medicatie helpt m heel goed, maar ik mag het niet meer nemen de medische adviseur houdt dit tegen. Wat nu?
20-09-2018

Lixiana (edoxaban)

Ik ben ben van Pradaxa overgestapt naar Lixiana, omdat ik van Pradaxa depressieve klachten kreeg. Bij Lixiana alleen in het begin erg levendige dromen gehad, maar dat is geen vervelende bijwerking. Je hoeft het maar 1x per dag te nemen (Pradaxa 2x) wat prettiger is en daarnaast staan de dagen op de verpakkingsstrip, zodat je weet of je je dagelijke dosis al dan niet genome[lees meer...]n hebt. Erg gebruiksvriendelijk dus.
01-08-2018

Aortaklep aandoening

Versnelde hartslag en tegen vibreren als mede ook lekkende hartklep. Ik had ook dikke enkels, met de nieuwe medicijnen van de cardioloog ben ik me een stuk beter gaan voelen. Dikke enkels een stuk 70% minder, versnelde hartslag ook veel minder en ook minder kans op een Tia gezien de druk na een aanval minder is geworden. De prijs is inderdaad er hoog maar beter dan in ee[lees meer...]n rolstoel terecht te komen.
03-07-2018

07-06-2018

Bloedverdunnen

19-04-2018

Hartklep aandoening

Ik heb voorheen clopidogrel gebruikt. Op aandringen van de cardioloog ben ik overgestapt op Lixiana. Ik schrok wel van het verschil in kostenplaatje. Wil de cardioloog nu vragen terug te gaan naar clopidogrel.
26-03-2018

Trombose

18-01-2018

Lixiana (edoxaban)

I.v.m Hartritmestoringen en lekkende hartklep. Dit medicijn voorkomt dat de cholesterol deeltjes in het bloed voor verstoppingen in de aderen kunnen leiden. Vooral in de kleine aderen van de hersenen. Heb een lichte Tia gehad. Kreeg eerst Glopidorel 75mg. en vanaf december 2017 Lixiana. Men denkt dat dit medicijn de trombose zal verminderen, waardoor de mensen niet meer[lees meer...] naar de trombosebank hoeven te gaan. Ik hoop dat 'men' gelijk krijgt. Ik heb geen last van eventuele bijwerkingen. Als 79 jarige speel ik wel nog drie uur per week tennis. Ook mijn tuin en alle werkzaamheden aan de woning doe ikzelf. Nooit gerookt en matig alcohol gebruikt. Bewegen houdt de mens fit!
31-08-2017

Atriumfibrilleren

Ik weet niet wat ik van dit medicijn moet vinden. Eerste dag gebruik heftige pijn in mijn maag gehad. Ik heb nu last met maag/darm kanaal of ik veel lucht in mijn maag heb(vol gevoel). Ik heb al een lage bloeddruk, maar nu echt laag zodat ik af en toe bijna onderuit ga en daarbij tril en zweet. Ik ben ook ziek geweest, dus ik weet nu niet of het deels daar ook door komt of[lees meer...] dat dit puur te wijten is aan dit medicijn. Inderdaad het maakt mij ook onzeker en angstig.
12-08-2017

Atriumfibrilleren

Ik ben nu 60 jaar en wordt met succes behandeld tegen hypertensie. In 2013 heb ik 4 uur lang last gehad van boezemfibrilleren. In eerste instantie bloedverdunners gekregen maar ik had hier beel weerstand tegen (kans op bloedingen en telkens prikken bij de trombose dienst). Na verloop van tijd mocht ik van de cardioloog over op Ascal. Bij controle (begin 2017) was er een ni[lees meer...]euwe cardioloog die echt vond dat ik toch aan de bloedverdunners moest. Ik kreeg Lixiana. Een nieuw middel, bloedprikken is niet nodig. Echter, hier is nog geen 'tegengif' voor. In de bijsluiter lees ik dat 1 op de 10 kans heeft op verschillende soorten bloedingen. Oa darm- of maagbloeding. Hoewel het middel op zich bij mij geen bijverschijnselen geeft, heb ik nu wel het idee dat ik een wandelende tijdbom ben geworden. Ik ben er erg onzeker van geworden en bang dat er een niet te stelpen bloeding kan ontstaan. Ik ben dus geen enthousiaste gebruiker.

Amoxicilline (474) - Antibiotica - penicillines breedspectrum