Dikkedarmkanker

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor dikkedarmkanker

Naam Aantal ervaringen Effectiviteit Algehele tevredenheid
Dexamethason Injecties/ Tabletten 1 4
Klean-Prep 1 2
Psylliumvezels 1 1
Bisacodyl 1 5

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: dikkedarmkanker

10-01-2023 | Man | 70
Dikkedarmkanker
Ervaar nauwelijks bijwerkingen. Ook in de bloedwaardes geen afwijkingen. Heb de kuur preventief en heb nu drie van de 8 kuren ondergaan

Klean-Prep

17-04-2020 | Man | 57
Dikkedarmkanker
Dit is de 2de keer in mijn leven dat ik zo'n kuur moet doen. Is bijna niet binnen te krijgen/houden en brengt de stoelgang bij mij niet onmiddellijk op gang. Waar ik 't meeste schrik voor heb: Ik ben nu aan mijn laatste 2 liter bezig en moet seffens richting ziekenhuis, een trip van 'n uurtje met openbaar vervoer, want omdat ik onder narcose moet mag ik niet zelf rijden en[lees meer...] door corona maatregelen mag niemand me voeren (ben alleenstaande). Hopelijk begint in de bus het product niet te werken...

Picoprep

28-01-2019 | Man | 40
picozwavelzuur/magnesiumoxide/citroenzuur
Dikkedarmkanker
Ben bezig met mijn 12de keer spoelen. Jaren gedaan met cleanprep en daarna moviprep. Eindigde vaak in het ziekenhuis met een slang in mijn neus om alsnog te spoelen. Ik kreeg het niet weg..... veel braken, vreselijk! Toen kreeg ik een nieuwe mdl, die schreef picoprep en bisocodyl voor. 2 Dagen vezel en pitvrij eten. De avond voor het spoelen 2 tabletten die pas de ochtend [lees meer...]werken. S’ochtends een zakje met 150ml water aanmaken en het smaakt zelfs fris. Dan om de 10 min een flink glas ranja tot er 2 ltr inzit. Dat gaat prima en de stoelgang komt bij Mij ook vlot los! Daarna wel een wat ellendige dag. Slapjes hoofdpijn ect, maar dat is geen probleem als ik terugdenk aan cleanprep en moviprep. Straks de 2de spoelbeurt, maar voorzie geen problemen. Tussendoor wel een opkikkertje gedronken, dat geeft een verzadigd gevoel. Morgen de colonscopie, voor het eerst met narcose omdat ik het vaker moet ondergaan. Ben benieuwd🤗

Bisacodyl

25-10-2018 | Vrouw | 60
bisacodyl
Dikkedarmkanker
na al die horrorververhalen met angst die tabletjes ingenomen gelukkig geen buikkrampen geen bloedverlies geen enkele bijverschijnselen alleen in de dunne en vaak naar de wc zodat mijn darmen schoon werden

Dexamethason Injecties/ Tabletten

22-04-2017 | Man | 48
dexamethason
Dikkedarmkanker
Ik gebruikte sinds 3 april dexamethason tabletten van 4 mg twee maal daags 1 tablet tot 20 april. Het hielp mij om van mijn vermoeidheid en koorts af te komen die ik daarvoor had en het maakt mij fitter. Maar kreeg alleen oedeem vochtophoping als bijwerking van. Nu sinds gisteren begonnen met 2 mg dexamethason 2 tabletten 0,5mg s'morgens en 2 tabletten van 0,5mg s'middagse[lees meer...]n dat voor 90 dagen lang.

Oxycodon

01-02-2017 | Man | 47
oxycodon
Dikkedarmkanker
Slik sinds 25 januari oxicodon in verband met leverpijnen die ik had vanwege verdere leveruitzaaiingen en het helpt mij uitstekend. Alleen koorts en zweetaanvallen als bijwerking. Nu minder gebruik 2 maal daags in plaats van 4 maal daags.

15-04-2016 | Man | 62
Dikkedarmkanker
Geen problemen met tabletten alleen tijdens rustweek 2 wkn tabt. 1 week rust. ontlasting erg dun, maar diarreeremmers helpen. Door chemo waarschijnlijk herseninfarct gehad, kan ook aan cholesterol liggen, moest aankomen dus teveel verkeerde voedsel genomen. Had darmkanker met uitzaaiingen nog niet weg, maar onder controle door tabletten.

Lyrica

24-03-2016 | Man | 58
pregabaline
Dikkedarmkanker
bestraling - chemo - operatie - stoma -herstelling ziekenhuis tienen goed verlopen - juiste informatie, alleen tijdens de nabehandeling (12 sessies gespreid over 6 maanden) hevige last gekregen van neuropatische zenuwpijn waar blijkbaar (lyrica) in mijn geval niet geholpen heeft, heb na een jaar nog steeds zeer veel last in handen en voeten van tintelingen en doof en bekl[lees meer...]emmend gevoel, blijkbaar geen specieke medicatie verkrijgbaar. Indien wel laat het mij aub weten, dank u.

Psylliumvezels

15-02-2016 | Vrouw | 58
psylliumzaad
Dikkedarmkanker
Mijn ervaring met dit medicijn omschrijf ik in mijn situatie als gevaarlijk. Ernstige verstopping met resultaat ziekenhuisopname, veel winderigheid, kramp, misselijk en duizelig. Dus geen aanrader in mijn geval.

Moviprep

22-11-2015 | Man | 66
Dikkedarmkanker
Duidelijk is dat per individu sterk uiteenlopende ervaringen zijn. Mijn overzicht m.b.t.. gebruik Moviprep: Juli 2014 inname OK, perfecte reiniging. Augustus 2014 inname van de tweede liter enigszins problematisch i.c.m. klysma ter voorbereiding dikke darm poliep te verwijderen, resultaat OK. J.l 13 November, ondervond "weerstand" bij inname eerste liter. Na 6 uur zeer plo[lees meer...]tseling heftig braken. Doorgezet met de tweede liter, na 200 ml ingenomen te hebben in split second wederom heftig braken. N.a.v hiervan besloten voor de colonoscopie een darmspoeling te doen. Tijdens de uitvoering hiervan bleek dat er nog een massa ontlasting aanwezig was. Via deze site op picoprep gewezen. 16 November, in overleg met het ziekenhuis dit product toegepast. I.c.m. darmspoeling 100 % schoon. Geen enkele negatieve bijwerking. Picoprep volume aanmaken 150 ml [ x 2]. Enkele ziekenhuizen in Ned/Belgie werken standaard met dit product. Extra advies is om 1 a 2 dagen eerder dan wordt geadviseerd met licht verteerbaar voedsel te starten, met de laatste 2 dagen alleen vloeibaar te gebruiken.

Oxaliplatine

25-08-2015 | Man | 59
oxaliplatine
Dikkedarmkanker
Middel wordt preventief toegediend, per infuus 1 maal per drie weken. Op zich geen probleem, want het is zitten en wachten totdat na ca. 3 uur je weer weg mag. Echter, de pijn in de aderen, spieren tijdens die ik ervaar is zeer onprettig. Warme lappen en paracetamol helpt een beetje. Het verwijderen van infuus is vervolgens zeer pijnlijk. Daarna ben ik bijna een week ziek [lees meer...]van het middel. Hand-voet syndroom, zenuwpijnen, trillen, zweten, duizeling. Nu nog 6 behandelingen te gaan, zonder te weten of het echt werkt en meerwaarde heeft. Ik zie nu al tegen de volgende behandeling op.

25-08-2015 | Man | 59
Dikkedarmkanker
Xeloda samen met oxiliplatin als preventief middel na operatie dikkedarmkanker. Oxiliplatin beoordeel ik apart. De Xeloda tabletten zijn smaakloos en goed in te nemen. Nu 2de kuur. Echter de oncoloog had de concentratie verhoogd, gevolg zere handen en voeten. ik merk ca. 1 uur na inname van tabletten erge vermoeidheid ontstaan. Door veel buiten te lopen (weer of geen weer[lees meer...]) weet ik de vermoeidheid net in de hand te houden. Als de tabletten te lang in mijn mond blijven merk ik een branderige plek ontstaan. Ik gebruik kamillethee als verzachtende spoeling en dit werkt bij mij erg goed.

13-08-2015 | Man | 65
Dikkedarmkanker
Bijwerkingen zijn per maand verschillend en variëren van kloofjes in de handen en huidvervellingen tot wisselende stoelgang en vervelling aan de voeten. Echter het is dragelijk en met enige zelf experimenteren t.a.v. zalven voor handen en voeten kun je ermee leven. Met homeopatische darmmiddeltjes kom je ook ver. Advies zoek zelf naar een oplossing en denk daarbij aan een[lees meer...]voudige oplossingen. Is het totaal niet meer uit te houden dan stoppen met medicatie.

06-06-2015 | Vrouw | 68
Dikkedarmkanker
Gestart na operatie darmkanker. Eerste 14-dagen bijna voorbij, dan een week rust. Tot hiertoe nog geen bijwerkingen.

22-03-2015 | Man | 45
Dikkedarmkanker
Ik ben begonnen op vrijdag 20 maart 2015 aan een chemotheraphie met Oxaplatin en Capecitabine die ik sinds vrijdagavond om 20:00 uur slikt. Oncoloog adviseerde mij om te beginnen handschoenen aan te doen om deurkrukken of koelkast open te doen om koude te vermijden. Bodylotion gebruiken en zalf te gebruiken die de oncoloog heeft meegegeven. Tot nu toe geen klachten van bij[lees meer...]werkingen gehad, maar wacht af of er inderdaad geen bijwerkingen zullen komen de komende tijd

Moviprep

06-10-2014 | Vrouw | 39
Dikkedarmkanker
Ik snap nog steeds niet waarom er niets aan de smaak gedaan kan worden. Het is gewoon vies. Het is net of je kots drinkt (maar dan zonder klontjes) Ook al houd ik me bij elke slok voor dat het voor het goede doel is 'het voorkomen van dikke darmkanker' toch krijg ik elk jaar een sterker gevoel om te stoppen. En dat zou niet moeten! Ik hoop echt dat de farmaceuten iets a[lees meer...]an de smaak kunnen doen!