Heupslijtage

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor heupslijtage

Naam Aantal ervaringen Effectiviteit Algehele tevredenheid
Diclofenac 1 4
Kenacort-A 1 1
Pradaxa 1 5
Fraxiparine 1 5

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: heupslijtage

Fragmin

19-11-2023 | Vrouw | 33
dalteparine
Heupslijtage
Naalden lijken bot. Moet het 6 weken gebruiken ben blij dat ik bijna klaar ben. Verschillende naalden weg kunnen gooien omdat ze krom zijn of echt te bot. Als het spuiten lukt dan na de tijd een brandend gevoel en rode/blauwe plekken. Ik spuit in de buik. Moet het gebruiken omdat ik een ganz osteotomie operatie heb gehad.

Fraxiparine

13-10-2022 | Vrouw | 53
nadroparine
Heupslijtage
Na plaatsing volledige heupprothese 4 weken fraxiparine in de buik prikken. Na twee weken heel vervelende jeuk, onderhuidse schijven en bobbels, blauwe plekken en bultjes op de huid. Overdag nog te doen maar in de nacht verstoord het mijn nachtrust. Verder erg onrustige benen. Het been van de prothese kan ik me voorstellen maar beide benen benen vind ik vreemd.

Fragmin

15-02-2022 | Vrouw | 54
dalteparine
Heupslijtage
Na totale heup operatie. Ik spuit mijzelf na totale heup o.k. Ik vind het zelf spuiten niet fijn terwijl ik zelf ziekenverzorgende ben. Na het injecteren houd een brandende pijn minstens 10 minuten aan. Blauwe harde plekken op de buik rond de navel.

Kenacort-A

10-02-2020 | Vrouw | 64
triamcinolonacetonide
Heupslijtage
Een paar keer per jaar van de vorige huisarts een injectie, 3-4x per jaar, soms sloeg ik over tot ik niet meer kon lopen, want zo’n lekker spul is deze prednison met Lidocaïne ter verdoving niet. Bij huidige huisarts kreeg ik een vervangster en ook zij gaf een injectie, maar helaas, ook deze hielp niet. Uiteindelijk weer terug Nasr huisarts en zij wilde een echo en foto. G[lees meer...]één slijtage heup, maar verkalkingen pezen en peesschede ontsteking. Dus in ziekenhuis onder echo-geleiding 2 injecties. Ik ben niet flauw, piep nooit, maar nog nooit zo’n pijn gehad. Ja als het niet zeer doet, werkt het niet. Het zou gaan werken na 1,5 week. Ik heb nog een paar dagen te gaan, maar vrees dat ook deze weer niet gaan werken. Meer pijn dan voorheen. Blijkt bij de huisarts een naald can 5 cm te zijn, hier werd een naald van 8-9 cm gebruikt, die er helemaal inging. Voor mij de eerste keer en de laatste keer.

Naproxen

01-09-2019 | Vrouw | 61
naproxen
Heupslijtage
De eerste weken was ik erg blij met het middel omdat de pijn sterk af genomen was. Daarna druk op de borst waardoor de arts aan mijn hart dacht. Na onderzoek in het ziekenhuis bleek ik niets aan mijn hart te hebben maar de klachten door mijn slokdarm te komen. De maagbeschermers op advies verhoogd. Dit hielp niet. Ik kreeg er een ontzettende kriebelhoest bij. Het middel[lees meer...] is in mijn geval erger dan de kwaal. Ik ben gestopt met het gebruik van Naproxen

Pradaxa

22-07-2019 | Man | 58
dabigatran etexilaat
Heupslijtage
Na totale heup wegens risico op trombose één maand geslikt. Ik herken de bijwerkingen alhoewel ze bij mij gelukkig niet al te zwaar zijn geweest, morgen neem ik de laatste twee capsules. In het najaar nog een keer voor de andere heup, ik zal dan de bijwerkingen weer in de gaten houden! Ik heb ook wel met de verpakking van de capsules lopen worstelen in het begin en kan me [lees meer...]voorstellen dat oudere patiënten met minder kracht, coördinatie in hun vingers of veel pijn moeite hebben om ze eruit te krijgen! Even rustig voor gaan zitten of iemand vragen wellicht :)

Oxycodon

13-04-2019 | Man | 66
oxycodon
Heup operatie

Meloxicam

03-11-2018 | Vrouw | 56
meloxicam
Heupslijtage
Vanwege heupdysplasie ben ik 20 jaar geleden geopereerd. Men heeft een reconstructie gedaan aan beide heupen, met donor bot van mezelf, zodat ik nog een heel aantal jaren met mijn eigen heupen door het leven kon. Dit is gelukt. Na 18 jaar heb ik een kunstheup links. Mede door goed gezond en afwisselend bewegen en de ontstekingsremmer Meloxicam gaat het goed met me.

Diclofenac

29-10-2018 | Man | 68
diclofenac
Heupslijtage
we waren op vakantie in Spanje en daar de pillen gekocht. Zonder recept . 40 tabletjes 1 euro 30. Weinig problemen. Pijnstilling was ook niet heel sterk, maar hielp wel.

Arcoxia

29-10-2018 | Man | 68
etoricoxib
Heupslijtage
Kreeg Arcoxia via de huisarts in afwachting van bezoek aan orthopeed. Kreeg na 1 dag al klachten ( slik normaal vrijwel nooit iets) Duizeligheid, hoofdpijn, misselijkheid, neerslachtigheid, wazigheid wat beeld betreft en waterige ogen, ineens veel te hoge bloeddruk. Ben zelf onmiddellijk gestopt met slikken. Pijn is niet fijn, maar deze bijwerkingen helemaal niet. M[lees meer...]aar het zal wel heel persoonlijk zijn, want ik lees op deze site ook heel positieve ervaringen van anderen. Maar dit verhaal steunt me wel in mijn door anderen als eigenwijs geziene mening dat je beter maar zo weinig mogelijk middelen moet slikken. Toch een beetje gif...

Tramadol

04-07-2018 | Man | 63
tramadol
Heupslijtage
Slijtage van beide heupen en dus veel pijn. Tramadol gekregen van de huisarts, samen met paracetamol innemen. Helpt wel maar zeer veel bijwerkingen, duizelig, misseijk, wazig zien, last van darmen (verstopping), plasproblemen, maar het ergste van alles dat ik niet meer slaap sinds ik tramadol ben gaan gebruiken. Ik ben er nu weer mee gestopt, wat een rotmedicijn! Kan nu ei[lees meer...]ndelijk weer slapen!

Naproxen

02-10-2017 | Man | 74
naproxen
Wel innemen met maagbescherming

Lyrica

09-07-2017 | Vrouw | 68
pregabaline
Heupslijtage
Na een heupprothese geplaatst te hebben met complicaties ( klapvoet ). Veel last van zenuw pijn. In het begin van gebruik goed slapen, na 1 week trillende handen, koude rillingen, wazig zien, dikke enkels en voeten, pijn in vingers en schouders, huilbuien, geen eetlust, stuiptrekking van spieren, slecht slapen

Zolpidem

14-01-2016 | Vrouw | 30
zolpidem
Heupslijtage
Op mijn 25ste de diagnose gekregen van heupdysplasie. Moest 5 keer onder het mes of ik zou nooit nog kunnen lopen. Ben mijn werk kwijt geraakt, terug naar mijn ouders gemoeten. Ik speelde voetbal op hoog niveau. Kon natuurlijk geen bal meer aanraken en ben ingestort. Kon niet slapen, want 's nachts zag ik mijn zielig leventje voor me en daarom ben ik zolpidem beginnen te n[lees meer...]emen. Nergens aan denken, zalig. Maar helaas bleef het niet bij eentje, werd steeds moeilijker om te doseren. Nu nog. Maar dit is het enige wat mij helpt slapen als ik pijn heb.