ziekte

Heupslijtage

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor heupslijtage

Naam Aantal ervaringen Effectiviteit Algehele tevredenheid
Arcoxia 1 4
Meloxicam 1 4
Diclofenac 1 4
Pradaxa 1 5

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: heupslijtage

01-09-2019

Naproxen (naproxen)
Heupslijtage

De eerste weken was ik erg blij met het middel omdat de pijn sterk af genomen was. Daarna druk op de borst waardoor de arts aan mijn hart dacht. Na onderzoek in het ziekenhuis bleek ik niets aan mijn hart te hebben maar de klachten door mijn slokdarm te komen. De maagbeschermers op advies verhoogd. Dit hielp niet. Ik kreeg er een ontzettende kriebelhoest bij. Het middel[lees meer...] is in mijn geval erger dan de kwaal. Ik ben gestopt met het gebruik van Naproxen
22-07-2019

Pradaxa (dabigatran etexilaat)
Heupslijtage

Na totale heup wegens risico op trombose één maand geslikt. Ik herken de bijwerkingen alhoewel ze bij mij gelukkig niet al te zwaar zijn geweest, morgen neem ik de laatste twee capsules. In het najaar nog een keer voor de andere heup, ik zal dan de bijwerkingen weer in de gaten houden! Ik heb ook wel met de verpakking van de capsules lopen worstelen in het begin en kan me [lees meer...]voorstellen dat oudere patiënten met minder kracht, coördinatie in hun vingers of veel pijn moeite hebben om ze eruit te krijgen! Even rustig voor gaan zitten of iemand vragen wellicht :)
13-04-2019

Oxycodon (oxycodon)

Heup operatie
03-11-2018

Meloxicam (meloxicam)
Heupslijtage

Vanwege heupdysplasie ben ik 20 jaar geleden geopereerd. Men heeft een reconstructie gedaan aan beide heupen, met donor bot van mezelf, zodat ik nog een heel aantal jaren met mijn eigen heupen door het leven kon. Dit is gelukt. Na 18 jaar heb ik een kunstheup links. Mede door goed gezond en afwisselend bewegen en de ontstekingsremmer Meloxicam gaat het goed met me.
29-10-2018

Diclofenac (diclofenac)
Heupslijtage

we waren op vakantie in Spanje en daar de pillen gekocht. Zonder recept . 40 tabletjes 1 euro 30. Weinig problemen. Pijnstilling was ook niet heel sterk, maar hielp wel.
29-10-2018

Arcoxia (etoricoxib)
Heupslijtage

Kreeg Arcoxia via de huisarts in afwachting van bezoek aan orthopeed. Kreeg na 1 dag al klachten ( slik normaal vrijwel nooit iets) Duizeligheid, hoofdpijn, misselijkheid, neerslachtigheid, wazigheid wat beeld betreft en waterige ogen, ineens veel te hoge bloeddruk. Ben zelf onmiddellijk gestopt met slikken. Pijn is niet fijn, maar deze bijwerkingen helemaal niet. M[lees meer...]aar het zal wel heel persoonlijk zijn, want ik lees op deze site ook heel positieve ervaringen van anderen. Maar dit verhaal steunt me wel in mijn door anderen als eigenwijs geziene mening dat je beter maar zo weinig mogelijk middelen moet slikken. Toch een beetje gif...
04-07-2018

Tramadol (tramadol)
Heupslijtage

Slijtage van beide heupen en dus veel pijn. Tramadol gekregen van de huisarts, samen met paracetamol innemen. Helpt wel maar zeer veel bijwerkingen, duizelig, misseijk, wazig zien, last van darmen (verstopping), plasproblemen, maar het ergste van alles dat ik niet meer slaap sinds ik tramadol ben gaan gebruiken. Ik ben er nu weer mee gestopt, wat een rotmedicijn! Kan nu ei[lees meer...]ndelijk weer slapen!
02-10-2017

Naproxen (naproxen)

Wel innemen met maagbescherming
09-07-2017

Lyrica (pregabaline)
Heupslijtage

Na een heupprothese geplaatst te hebben met complicaties ( klapvoet ). Veel last van zenuw pijn. In het begin van gebruik goed slapen, na 1 week trillende handen, koude rillingen, wazig zien, dikke enkels en voeten, pijn in vingers en schouders, huilbuien, geen eetlust, stuiptrekking van spieren, slecht slapen
14-01-2016

Zolpidem (zolpidem)
Heupslijtage

Op mijn 25ste de diagnose gekregen van heupdysplasie. Moest 5 keer onder het mes of ik zou nooit nog kunnen lopen. Ben mijn werk kwijt geraakt, terug naar mijn ouders gemoeten. Ik speelde voetbal op hoog niveau. Kon natuurlijk geen bal meer aanraken en ben ingestort. Kon niet slapen, want 's nachts zag ik mijn zielig leventje voor me en daarom ben ik zolpidem beginnen te n[lees meer...]emen. Nergens aan denken, zalig. Maar helaas bleef het niet bij eentje, werd steeds moeilijker om te doseren. Nu nog. Maar dit is het enige wat mij helpt slapen als ik pijn heb.

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2262)
Depressie (1859)
Angst & paniekstoornis (1711)
Hoge bloeddruk (1293)
Acne/puistjes (911)