Hypothyreoïdie

Let op! Dit is slechts een deel van de meningen in deze groep.
Voor alle meningen ga naar: Trage schildklier (925)

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor hypothyreoïdie

Naam Aantal ervaringen Effectiviteit Algehele tevredenheid
Thyreoïdum 1 5
Thyrofix 1 4
Cytomel 1 4
Crestor 1 5

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: hypothyreoïdie

Thyreoïdum

22-03-2024 | Vrouw | 72
levothyroxine / liothyronine
Hypothyreoïdie
Na 15 jaar beroerd te zijn geweest ontdekt een arts dat ik de Thyrax uitplas. Het doet niks in mijn lijf. Overgestapt op Thyreoidium en ik heb na n paar maanden mn leven terug!

Thyrofix

22-08-2023 | Vrouw | 39
Hypothyreoïdie
Ik ben bijna 6wk geleden voor t eerst begonnen met een startdosis 100ug. Ik heb me in jaren niet zo energiek gevoeld. Eerste effect begon na ongeveer 10 dagen. Af en toe slaap ik moeilijk in, met name als ik een rustige dag heb gehad. Deze week ga ik voor het eerst bloedprikken, dus weet nog niet of deze dosis de juiste voor mij is.

Levothyroxinenatrium Teva

25-01-2023 | Vrouw | 67
levothyroxinenatrium
Hypothyreoïdie
Inname voor het slapen gaan met water ingenomen. Veel last van stijve pezen en heuppijn Verder voel ik mij wel redelijk energiek

Levothyroxinenatrium Teva

08-09-2022 | Vrouw | 49
levothyroxinenatrium
Hypothyreoïdie
In 2020 geopereerd aan gezwel schildklier. Helft overgebleven en na paar maanden hypothyreoidie. Dus begonnen met levothyroxine teva. Na het slikken kwamen mijn waardes weer in het normale gebied, maar voelde me niet beter. Telkens ophogen, maar dat hielp niet kon uiteindelijk niet meer werken. In ZKH geconstateerd dat ik mijn lichaam zou overvragen, maar ik kon niets. Moc[lees meer...]ht uiteindelijk heel langzaam met fysio conditie opbouwen. Veranderen leefstijl en voeding. Met de mesoloog op zoek naar de oorzaak gegaan. Uiteindelijk met internist besloten om eens te stoppen met levothyroxine. En dat was de beste beslissing ooit. Zie er weer beter uit, conditie gaat met sprongen vooruit, lage bloeddruk en geen onrustig gevoel meer. Ben er nog lang niet, maar ga eindelijk weer de goede richting op.

30-11-2021 | Vrouw | 70
Hypothyreoïdie
Sinds het gebruik van de nieuwe euthyrox last van spierpijn en brandend gevoel in maag. Durf hier niet te lang mee door te lopen ook minder fit.

30-11-2020 | Vrouw | 68
Hypothyreoïdie
Ik slik al 13 jaar Euthyrox en dat ging goed. Nu al 8 maanden enorm veel klachten Ik ben zo moe dat ik zoveel mogelijk apatisch op de bank zit en gewoon zittend in slaap val. Heel kouwelijk. Heel veel spier- en gewrichtspijnen. Na vier maanden fysio nog steeds niet op te lossen of verbetering. Regelmatig duizelig en/of misselijk. Gewichtstoename. Dit allemaal terwijl mijn[lees meer...] waardes goed zijn. Ik wist niet dat de samenstelling van Euthyrox was gewijzigd en kwam daar bij toeval achter. Ik lees dat veel mensen dit soort klachten hebben gekregen dus ik denk dat het echt door de Euthyrox komt maar vind het zo moeilijk om op een ander merk over te gaan want zie ook op tegen het weer opnieuw ingesteld raken. Ik denk dat ik allereerst de Euthyrox maar een paar dagen niet in ga nemen om te kijken of ik mij beter ga voelen. pfffffffff

11-07-2020 | Vrouw | 52
Hypothyreoïdie
Met Thyrax bleef ik altijd klachten houden. Ook Citomel geprobeerd wat me te veel deed schommelen. Nu al een paar jaar gebruik is Tirosint met daarbij wat natuurlijk schildklierhormoon ( thyreoidum via de natuurapotheek) Ik gebruik 100 Mcg Tirosint en 0,25 thyreoidum (vroeger 125 thyrax) bij een niet meer werkende schildklier na de slok. Ik heb me niet eerder zo goed ge[lees meer...]voeld. Werk full time en onregelmatig en dat gaat allemaal weer. Erg blij met mijn stabiele basis van Tirosint!

26-05-2020 | Vrouw | 30
Hypothyreoïdie
Nu ongeveer een jaar geleden overgestapt op de Tirosint. Ik slik mijn hele leven al levothyroxine, soms perioden gehad met klachten. Na mijn zwangerschap moest ik weer opnieuw ingesteld worden. Mijn bloedwaarden bleken te laag, nu ongeveer over een half jaar vier keer de dosis verder opgeschroefd. Heel veel klachten ervaren passend bij hypotheriodie. Echt vreselijk! Maar n[lees meer...]u weet ik precies dat dit past bij te weinig inname van te weinig schildklierhormoon (traagheid, moe, spierpijn, er moe uit zien, niet op eenvoudige woorden komen) Wanneer ik weer beter ingesteld raak verdwijnen deze klachten en voel ik mij heerlijk een stuk energieker. Ik ben van de euthyrox 100mcg overgestapt naar 100mcg Tirosint, geen goed idee, dosis was al te laag en bloedwaarden werden slechter!

29-03-2020 | Vrouw | 55
Hypothyreoïdie
Sinds de Vervanging van de vulstof gaat mijn Tsh omhoog. Vreemd , de werking van de Euthyrox is minder geworden. Hartslag is trager en mijn temperatuur 35.8 Nu weer bloed prikken. Het medicijn is goedgekeurd ..door wie? VIND DIT EEN HELE SLECHTE ONTWIKKELING HEB HET IDEE DAT WIJ DE PROEFPERSONEN ZIJN.

28-02-2020 | Vrouw | 35
Hypothyreoïdie
Na het wijzigen van de hulpstoffen niet meer tevreden over de Euthyrox. Daarnaast een allergische reactie op de mannitol. Ik ga nu overstappen naar een ander medicijn na 8 jaar gebruik te hebben gemaakt van de Euthyrox.

27-01-2020 | Vrouw | 45
Hypothyreoïdie
Sinds een jaar eindelijk goed ingesteld. Sinds een maand voel ik me meer moe, houd vocht vast, heb meer last van spierpijn en krampen en ook mijn ogen lijken weer achteruit te gaan. Vanmorgen schiet me ineens te binnen dat ik een maand geleden aan een nieuw doosje begonnen ben. Op het etiket van de apotheek stond echter niet dat het de vernieuwde formule was. Tot ik het et[lees meer...]iket van de apotheek eraf haalde. En blijkt dat ik de nieuwe formule gebruik...verklaart opeens mijn klachten.

17-01-2020 | Vrouw | 64
Hypothyreoïdie
Ik gebruik al jarenlang naar tevredenheid Euthyrox. In november 2019 over naar vernieuwde Euthyrox, binnen 6 weken klachten van te traag werkende schildklier en onderdosering. TSH bleek sterk gestegen, nu dosering Euthyrox verhoogd, afwachten en opnieuw instellen, helaas!

14-01-2020 | Vrouw | 49
Hypothyreoïdie
Ik slik al 20 jaar medicijnen voor de schildklier. Paar jaar terug al dat gedoe gehad met Thyrax. Destijds (verplichte) overstap naar Euthyrox gemaakt. Jarenlang geen klachten gehad. Ging super. Krijg ik de afgelopen maand ineens zoveel klachten. Zo'n pijn in mijn arm, dacht dat ik tennisarm had. Maar de andere arm begon ook. Nu overal pijn. Heel erg vermoeid. Gaandeweg st[lees meer...]eeds meer klachten. Heb bloed laten prikken, geen schokkende afwijkingen. Kom ik er achter dat de hulpstoffen zijn gewijzigd in de Euthyrox. En deze vernieuwde medicijnen slik ik sinds half december 2019. Vraag me af wat ik nu moet doen en of ik nu toch maar weer terug moet gaan naar Thyrax.

04-01-2020 | Vrouw | 46
Hypothyreoïdie
Met de nieuwe samenstelling enorme terugval. Energieloos, moe, veel slapen, gewichtstoename, spierpijn, vatbaar voor infecties. Bloed geprikt. TSH sterk verhoogd. Nu weer bijslikken en opnieuw ingesteld worden. Zucht!!!!

20-11-2019 | Man | 43

31-10-2019 | Vrouw | 38
Hypothyreoïdie
Ik heb 1,5 jaar Euthyrox geslikt maar voelde me eigenlijk nooit echt mezelf: heel gejaagd/ stress, labiel gevoel en moe ook bij een lagere dosis terwijl m’n waarden wel goed waren. Nu slik ik Thyrax en voel me veel meer mezelf!

29-10-2019 | Vrouw | 35

Cytomel

20-09-2019 | Man | 29
liothyronine
Hypothyreoïdie
Ik hield veel restklachten, zoals vermoeidheid en neerslachtigheid bij het gebruik van alleen Thyrax. Mij laten doorverwijzen naar de internist/endocrinoloog. Zelf voorgesteld om Cytomel te gaan proberen. Hier nu 2 maanden mee bezig. Naar mijn idee helpt het wel en voel ik me beter. Ik slikte voorheen 150mcg Thyrax. Nu 112,5mcg Thyrax en 10mcg Cytomel, verdeeld of 2 gift[lees meer...]en. Het is onzin dat het middel binnen 3 uur is uitgewerkt, zoals ik hier lees. Het heeft een halfwaardetijd van ongeveer 2 tot 3 dagen dus dat kan nooit. Ook werkt het nog enkele dagen door na staken behandeling. Wel jammer dat het zo duur. Ongeveer €4,- per dag. Het wordt sinds 1-1-2019 wel vergoed uit het basispakket.

16-11-2018 | Vrouw | 31
Hypothyreoïdie
Merkte toen in de eerste week verschil! Moe wakker worden en half uur na inname was ik een beetje mens. Vervelend dat ik het geneesmiddel een half uur boor ontbij in moest nemen... Toen er in 2016 problemen ontstonden met het leveren ervan, ben ik overgestapt op Euthyrox. Aspen Pharma Trading krijgt mij niet meer terug als ‘klant’, daarvoor hebben ze mij (en vele an[lees meer...]deren) keihard laten vallen. Ik wens APT veel verandering toe.

28-10-2018 | Vrouw | 23

29-09-2018 | Man | 69
geen negatieve ervaringen

29-08-2018 | Vrouw | 27
Hypothyreoïdie
Eerst jarenlang doorgelopen met klachten, tot het uit de hand liep en ik van futloosheid nieteens de afstand van parkeerplaats naar voordeur kon halen. Pas 27 en hoor vol energie te zijn! Na lang onderzoeken uiteindelijk in het buitenland via echo en bloed achtergekomen dat het de schildklier was. Startte met kleine dosis van 25 mg, voelde me binnen een week al beter. Ik w[lees meer...]ist niet hoe erg ik er aan toe was tot dat ik aan Euthyrox begon. 8 maanden later teruggeweest voor onderzoek, werkte nogsteeds te traag, dosis verhoogd naar 50mg en er ging weer een hele wereld voor me open. Door Euthyrox kan ik weer mijn leven leiden zonder die vage vermoeidheid en waas voor mijn ogen. Ook ontzettend afgevallen en "uitgeblazen". Moet nu toch nog naar 75mg. Maar ik merkte het verschil direct al bij 25. Als ik 1 dag vergeet, klapt de vermoeidheid en symptomen er 2 dagen later bij me in. Goede reminder om te blijven slikken dan. Voor mij heeft het echt gewerkt.

17-07-2018 | Man | 53

16-04-2018 | Vrouw | 63
Hypothyreoïdie
10 jaar geleden begonnen met thyrax.Het duurde erg lang voordat ik goed ingesteld was.tja,toen veranderde de verpakking.Dat was voor mij een afschuwelijke periode. Toen Overnaar levothyroxine natrium.Beviel aanvankelijk erg goed. Na een jaar ondanks goed bloedwaardes hondsmodel.Toen de thyrax weer leverbaar was,weer overgestapt. Nu na ruim een half jaar voel ik me gewoon[lees meer...] niet goed. Hartkloppingen,hartoverslagen,kan niet meer tegen koffie en zit niet goed in mijn vel.Bij het minste of geringste enorm gespannen. Misschien toch maar weer een ander proberen?

03-04-2018 | Vrouw | 58
Alle bijwerkingen.

03-04-2018 | Vrouw | 58
Hypothyreoïdie
Omdat er geen hulpstoffen in zitten heeft het voor mij een hele ommekeer betekend. Na de wisseling omdat een vorig medicijn uit de handel werd genomen werd ik gedwongen een ander middel te gaan gebruiken. Dat was een regelrechte ramp. Ik was lastig in te stellen op de andere 2,maar met Tirosint was het gelijk goed.

03-04-2018 | Vrouw | 20
Hypothyreoïdie
Ik was erg moe en humeurig. Dit is heel erg veel minder geworden door de medicatie. Ook merk ik direct wanneer ik een dosis mis.

04-02-2018 | Man | 48
Hypothyreoïdie
Sinds start medicatie gaat het alleen maar slechter met mijn gezondheid. Nog vermoeider, verdere afname stemming, toename spanning, huidproblemen (acne). Al met al een algeheel gevoel van malaise. Ik ben dan ook gestopt met dit middel omdat het alleen maar een averechts effect op mijn gezondheid heeft. Ik ga na overleg met de specialst Tirosint proberen. Hopelijk werkt dit[lees meer...] merk voor mij beter.

09-11-2017 | Vrouw | 58
Hypothyreoïdie
Kon niet meer goed functioneren.

09-11-2017 | Vrouw | 58
Hypothyreoïdie
Na het stoppen van de Thyraxproductie overgestapt op Teva, maar daar had ik veel bijwerkingen van. Voelde me zeer beroerd. Heb de internist gevraagd om over te mogen stappen naar Tirosint men dat was geen probleem. Moet wel een klein bedrag bijbetalen. Heb me in jaren niet zo goed gevoeld!