Kaakoperatie

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor Kaakoperatie

Naam Aantal ervaringen Effectiviteit Algehele tevredenheid
Amoxicilline / Clavulaanzuur 2 3,5
Oxycodon 1 4
Ibuprofen 1 3
Erythrocine 1 1

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: Kaakoperatie

Ultracain

21-05-2023 | Man | 55
articaine / epinefrine
Kaakoperatie
Naar de kaakchirurg geweest voor het verwijderen van mijn verstandskies (onderkaak). 2 injecties gehad voor de verdoving, kaakchirurg heeft niet aangegeven met welk middel dit ging gebeuren en niet gewezen op de bijwerkingen. Het spul werkte direct, wachten was niet nodig en er kon gelijk begonnen worden met het verwijderen van de verstandskies. Tijdens de behandeling voe[lees meer...]lde ik als een verhoogde hartslag, eerst dacht ik dat het aan mezelf lach. Mogelijk een beetje gestrest. De behandeling verliep op zich goed, alleen bloede het meer dan de kaakchirurg had verwacht, dus kreeg ik Surgicel (bloedstelpend gaas) op de wond gedrukt. Ik moest even een half uur in de wachtkamer wachten. Na een half uur bloede het iets minder maar werd er opnieuw een Surgicel gaas en mocht ik naar huis. Thuis gekomen voelde ik me verder niet echt lekker, de hoofdpijn werd steeds erger. Paracetamol in genomen en vanaf 12:00 verder thuis gewerkt. Om 17:00 ging het echt niet meer de hoofdpijn werd steeds erger.Nogmaals paracetamol ingenomen en op bed gaan liggen. De volgende ochtend was het nog steeds niet beter. Aangezien ik medicijnen gebruik voor hoge bloeddruk mijn bloeddruk opgemeten. Deze was 177/116 dus veel te hoog. Aangezien het Hemelvaartsdag was kon ik niet het ziekenhuis bellen waar ik loopt voor de behandeling voor de hoge bloeddruk. Volgende dag was de situatie nog steeds het zelfde en geen verbetering. Ziekenhuis gebeld waar ik was geholpen aan mijn verstandskies om te achterhalen welk verdovingsmiddelen ze hebben gebruikt. Dit bleek Ultracain te zijn geweest. Hierna een bericht gestuurd naar mijn internist waar ik loop voor behandeling voor de hoge bloeddruk. Ook gebeld wat ik hier nu mee aan moest en of ik kon langskomen. Assistente vertelde me dat ik gebeld zou worden door de vervangende arts.Einde van de dag gebeld door een andere vervangende arts en het hele verhaal uitgelegd. Hij wist te vertellen dat het absoluut geen bijwerking kon zijn van Ultracain. Wel heeft hij een extra bloed verlagend medicijn voor geschreven (Doxasosine). Dit kon ik tijdelijk extra innemen om er voor te zorgen dat de bloeddruk meer naar normale waarde kon dalen. Mijn eigen internist zou dan in de loop van de volgende week weer contact met me opnemen. 4 dagen later is nu mijn bloeddruk weer rond de 136/88. Inmiddels veel gelezen over Ultrcain en de werkzame stof articaïne in combinatie met​adrenaline. Je kan hier dus wel degelijk hoge bloeddruk van krijgen en flinke hoofdpijn.

Amoxicilline / Clavulaanzuur

05-08-2022 | Vrouw | 39
amoxicilline / clavulaanzuur
Kaakoperatie
De pijn van mijn operatie verdween onmiddelijk. Bijwerkingen enkel op dag 2 en dag 3. Dan was ik een half uur na inname een beetje duizelig. Maar deze symptomen verdwenen vanaf dag 4. Ook wel wat rommelende darmen, maar ik ben tijdens de antibiotica kuur al begonnen met het innemen van pre- en probiotica.

Erythrocine

11-06-2022 | Vrouw | 45
erytromycine
Kaakoperatie
-Pas na een maand kreeg ik last van een vaginale schimmelinfectie die niet weg wilde. Echt heel naar, terwijl ik daar nooit last van heb gehad. Ik legde de link niet eens meer met de antibiotica, dat kwam later pas. -Ook kreeg ik last van diarree en zijn mijn darmen na maanden nog van slag. -Ik kreeg blaasontsteking, ook nooit last van gehad zelfs. Als kind wel eens e[lees meer...]en keer. -En ineens heb ik suikerziekte. Nu schijnt dat wel vaker voor te komen na antibiotica. Maar ik ben er niet bepaald blij mee uiteraard. Ik slik altijd zo min mogelijk medicatie en nu zijn er artsen die dat maar eventjes voorschrijven en uiteindelijk is dat zga bijna je doodvonnis. Ik hoop dat ik die diabetes kan omvormen door nog gezondere voeding etc, maar ik zit er maar mooi mee wat een troep is dit middel zeg! Uit de handel halen lijkt me beter.

26-11-2020 | Vrouw | 19
Kaakoperatie
Na het verwijderen van mijn verstandskiezen bij de kaakchirurg had ik in eerste instantie ibuprofen in combinatie met paracetamol gekregen. Dit werkte niet pijnstillend genoeg, dus kreeg ik Naproxen met maagbeschermers. Het middel werkt uitstekend tegen pijn, maar de heftige maagklachten die ik erbij kreeg ondanks de maagbeschermers zijn geen pretje. Ook kreeg ik last van [lees meer...]mijn slokdarm etc. waarbij het lijkt alsof je het aan je hart hebt. Ook heb ik last gekregen van slapeloosheid. Ik slaap al dagen zeer slecht..

24-01-2020 | Vrouw | 51
Kaakoperatie
Helpt iets in een tijdspanne van nog geen 2,5 uur. Een maximale dosis Paracetamol helpt beter.

Ultracain

19-11-2019 | Vrouw | 31
articaine / epinefrine
Kaakoperatie
Langs de kaakchirurg gegaan voor het verwijderen van verstandskiezen. De mate van de pijn van het geÏnjecteerde spul viel reuze mee, de prikjes uiteraard gevoelig als gebruikelijk. Het verdoofde supersnel, sneller dan ik gewend ben van een lokale verdoving. Ook de tong raakte aan een kant verdoofd. De bovenlip had nog gewoon gevoel, de kin niet; De behandeling verliep vlo[lees meer...]t, en lokale pijn was er niet. Nadat de behandeling voldaan was echter veel last van trillen en mijn lichaam leek in stress (alsof ik heel veel pijn ervaarde, echter voelde ik geen directe pijn). Daarna urenlang mij neerslachtig gevoeld, het flink koud gehad - ookal was het niet koud in de verwarmde woonkamer. De wond bleef ook uren flink bloeden. Ik was duizelig en ik voelde me zo ellendig dat ik alleen maar in bed wou blijven liggen, ondanks dat ik honger had en langs de winkel moest voor eten. Toen ik langzaam gevoel begon terug te krijgen, in de tong en kin en daarna de rest, uitte zich dit in pijn en jeuk (logisch, de zenuwen worden weer wakker). Het opvallende was dat sinds de verdoving uitgewerkt was ik mij weer 'de oude' voelde, het niet meer ijskoud had en weer normaal kon functioneren. Ook de effecten van de pijn die ik voelde rond de behandelde plek waren minder en het bloeden verminderde aanzienlijk. Nu is het begrijpelijk dat het bloeden heftiger is als er een anestheticum wordt gebruikt waarbij in wordt gespeeld op adrenaline en epinefrine, echter zijn de duur (ca. 5 uur) van de verdoving en de bijwerkingen (trillen, duizelig, hoog stressgevoel, aanhoudende bloeding) buitensporig. Ik gebruik zelf medicatie die inspelen op de noradrenaline, norepinefrine en die hele familie, dus vraag me af of dit niet iets is waar de arts eerst goed overleg over gepleegd heeft, gezien dit een wisselwerking kan hebben. Ik zal nog contact opnemen met de behandelaar om na te gaan of dit het juiste middel is voor mij, of dat er wellicht een beter middel voor mij geschikt is, omdat hiermee onnodige risico's worden genomen. - Zoals ik zei, mijn lichaam reageerde overspannen; ik ben dus -nog- niet helemaal zeker of dit is omdat mijn lichaam heftig reageerde op de gebruikte middelen, of dat mijn lichaam de pijnstress waarnam zonder de pijnsensatie door te geven - dit uit zich immers ook op eengelijke manier.

Clindamycine

07-06-2019 | Man | 40
clindamycine
Kaakoperatie
Merk, type en hoeveelheid: DOUBLE-E PHARMA, Clindamycine 300mg capsule. Bij effectiviteit heb ik minimaal staan ivm pas dag 1, dus klopt niet ....hier zal ik later (7dagen kuur)over berichten. Gebruik het pas (dag1) 2de capsule, MAAR wat mij meteen wat opvalt is dat ik er zware slokdarmkrampen van krijg. Ik had(heb) sowieso aanleg ervoor, een jaar of 3 geleden had ik e[lees meer...]r erg last van tot een jaar terug gelukkig geen slokdarmkrampen meer gehad, wat er gebeurde en wat het getriggert heeft.....ik heb eerder een paar x bij mijn tandarts geklaagd over een tand die behandeld was, maar niet tot rust wou (steeds onstekingsgevoel) mij werd steeds verteld dit kan tijd nodig hebben om te herstellen. Na de derde x (weken gestreken) heb ik maar bij mijn tandarts om een foto geeist en ja hoor een ontsteking te grote van een duim in/onder de wortel in kaak(bot), tandarts durfde verder helemaal niks te doen en verwees meteen door naar de kaakchirurg, daar een totale kaak photo en kreeg te horen meteen verwijderen ivm een ontsteking met als gevolg een Cyste in kaak(bot) best een zware ingreep en cyste te controle opgestuurd, uitslag wees op een (naam cyste vergeten) cyste die vanuit een ontsteking ontstaat. Conclusie en mijn les: bij behandeling, pijn en of twijfels vraag(eis) altijd tijdig om een foto. En medicatie kan slokdarmkrampen oproepen, gelukkig in mijn geval hoef ik m maar 7dagen te slikken. Bij slokdarm klachten slikte ik altijd Nexium 20mg(preventief) en bij zware krampen 40mg, en stopte na een week of 3 (klachten kwamen zo goed als niet meer terug. Zoals ik eerder aangaf ik heb nu bijna een jaar geen klachten gehad tot weer dit medicijn. Maandag vraag ik de kaakchirurg of ik dit samen met nexium mag slikken in ieder geval tot ik de keur af heb geslikt (en paar dagen erna nexium preventief slikken)

Tramadol

23-08-2018 | Vrouw | 24
tramadol
Kaakoperatie
Zeer tevreden, geen last meer van pijn. Je word er wel slaperig en sloom van maar dat vond ik op dat moment helemaal niet erg. Stap alleen absoluut niet de auto in als je dit medicijn gebruikt hebt.

30-06-2018 | Vrouw | 70
Kaakoperatie
Na 4x gespoeld te hebben (2x daags na tandenpoetsen)en 30 sec. in de mond gehouden kreeg ik een zwelling onder mijn oor bij de kaak speekselklier? De zijkant van mijn gezicht bij oor word ook dik en na eten (kauwbeweging?) werd het iedere keer erger. Ook geeft het eten een onaangename reactie op die plaats, een beetje alsof je iets eet wat erg zuur is. Bij rust (niet ete[lees meer...]n dus) slinkt het een beetje, maar de hele zijkant staat onder spanning tot in mijn nek en hoofd(pijn). Ben gestopt maar dat helpt nog niet direct. Assistentes van Kaakchirurg weet er geen raad mee en de Apotheek ook niet. Van de implantaat heb ik geen last maar hier wel een heleboel ellende van.

08-05-2018 | Vrouw | 57
Kaakoperatie
Gisteren een kaakoperatie gehad in de onderkaak.. Mijn bot was te spits om implantaten te kunnen plaatsen voor een klikgebitsprothese. Bot is lager en vlak gemaakt, en er zijn 2 implantaten geplaatst. Omdat de mondholte goed schoon te houden , spoel ik 2x daags met Perio-aid 1,2 %. 1 Minuut spoelen, en daarna een heerlijk frisse mond. In het verleden ook al vaker gebr[lees meer...]uikt na behandelingen bij de kaakchirurg. Ik vind het Super, ben zeer tevreden !

Amoxicilline / Clavulaanzuur

20-02-2018 | Man | 50
amoxicilline / clavulaanzuur
Kaakoperatie
Na het aanbrengen van schroeven en bot-poeder, m.b.t. implantaten in de bovenkaak, kreeg ik een ontsteking aan het verhemelte. Kreeg een kuur voor 10 dagen. Na 3 dagen nam de ontsteking wat af, daarna weer toe, en tenslotte weer wat af. Helaas werkt het medicijn, naar mijn mening niet goed genoeg. Hetzelfde medicijn maar dan van een andere fabrikant heb ik jaren geleden (5[lees meer...]jr) gebruikt, bij een ergere ontsteking, en werkte toen zeer goed!

26-10-2017 | Man | 32
Kaakoperatie
Na het trekken van beide verstandskiezen in 1x, heb ik zakjes ibuprofen 600mg gekregen, dit werkt alleen niet langer dan een uurtje of 6. Naproxen gebruikt, en gedurende 8-10 uur totaal geen last. Begonnen met 2x 220 Mg naproxennatrium en na 8 uur nog eentje, en daarna weer na 8 uren eentje. Ik heb totaal geen pijn in de mond en de blauwe pilletjes (kruidvat eigen m[lees meer...]erk) zijn beter weg te krijgen dan die poeder in water (blijft in je keel hangen/ vies) Wel voor de zekerheid een maagbeschermer meegeslikt (enkel voor de veiligheid, je weet maar nooit!)

Oxycodon

06-10-2017 | Vrouw | 70
oxycodon
Kaakoperatie
Geopereerd ivm cyste onder oor rechterwang. Medicijn is rustgevend en verlicht de pijn redelijk tot goed. Maakt je erg slaperig

09-03-2017 | Man | 60
Kaakoperatie
Na het plaatsen van meerdere implantaten gebruikt ter voorkoming van infectie. Prima effectief en veel aangenamer in gebruik dan "zuivere" chloorhexidine, zowel in smaak als in (ontbrekende) bijwerkingen ten aanzien van tandverkleuring. Verwacht echter geen wonderen: Dit middel is een ondersteuning van mondhygiëne, geen geneesmiddel voor een al aanwezige schimmel- of bacte[lees meer...]riële infectie.

13-07-2016 | Vrouw | 24

Clindamycine

30-06-2016 | Vrouw | 49
clindamycine
Kaakoperatie
ivm ontstoken tandvlees na plaatsen van implantaten heb ik als 2e kuur deze capsules gekregen. van de 1e 3 capsules overdag had ik niet echt veel last, rommelende buik en beetje misselijk en duizelig. de laatste pil nam ik om 23.00 en ging toen naar bed. werd meteen al niet lekker. gevoel of de pil in mijn keel bleef steken, heftige pijn in mijn maag en slokdarm, deze pijn[lees meer...] straalde uit naar mijn nek en boven rug. ik dacht dat ik het aan mijn hart had!!! om 1.30 zakte de pijn iets en ben ik in slaap gevallen. ik neem deze medicijnen echt nooit meer!!

Ibuprofen

16-04-2016 | Man | 18
ibuprofen
Kaakoperatie
Ik was op de grond gevallen met mijn kaak. Hierdoor was mijn kaakbeentje gebroken en heeft een dokter 8 schroeven in mijn mond geschroefd met elastiekjes om mijn kaak vast te houden.

Tramadol

25-03-2016 | Vrouw | 23
tramadol
Kaakoperatie
Woensdag na mijn operatie ben ik met tramadol begonnen. Ik heb deze pijnstiller al eerder gebruikt, en de eerste dagen ben ik altijd een beetje misselijk, en vrij suffig. Ik kan moeilijk focussen, en heb veel meer jeuk dan normaal. Maar dit is geen aanhoudende jeuk. Daarnaast krijg ik eten altijd moeilijk naar binnen, en staat het me over het algemeen een beetje tegen, wat[lees meer...] dan wel weer handig is voor de lijn.