Maagbeschermer

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor maagbeschermer

Naam Aantal ervaringen Effectiviteit Algehele tevredenheid
Sucralfaat 1 2
Zantac 1 5
Maagzuurremmer Ranitidine 1 4
Cimetidine Tabletten 1 3

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: maagbeschermer

Esomeprazol

16-03-2024 | Man | 53
esomeprazol

paniekaanvallen hallucinaties

Na jaren overgestapt van Pantoprazol. De derde dag begonnen de hallucinaties en bijkomende flauwtes. Na vijf dagen verband gelegd en direct gestopt. Een dag later over. Paniek aanvallen (eerder bekend mee maar was onder controle ) duren nu vier dagen later nog....

19-02-2024 | Vrouw | 56
Maagbeschermer

pijn op de borst pijn in de onderbuik

Ik heb dezelfde ervaring: enorme droge tong en droge keel sinds gebruik gele/witte capsules. Ze helpen ook niet voldoende de blauw/ witte werken veel beter!!

06-11-2023 | Vrouw | 65
Maagbeschermer
Helaas ontkom ik door de hoeveelheid medicijnen niet aan het slikken van dit medicijn. Bij mij is er al snel een tekort aan magnesium ontstaan waardoor ik er nu elke dag Magnesium-400 van Orthica bij slik. Dit helpt tegen de vooral nachtelijke beenkrampen. Zou handig zijn als de voorschrijver dit erbij vermeldt.

29-10-2023 | Vrouw | 62
Maagbeschermer
Ik gebruik het al jaren, (omeprazol 40mg) kreeg ze van cardioloog, nu echter in eens kreeg ik anderen, kleiner andere kleur, zou het zelfde zijn… nu buikpijn en hoofdpijn… Ik wil gewoon mijn eigen voorgeschreven medicijnen, weer terug, waarom wat anders, en wie bepaalt dat? Wat moet ik doen?

19-09-2023 | Man | 71
Maagbeschermer
Ik kreeg pantoprazol na een zware buikoperatie voorgeschreven. Ging twee weken goed maar langzamerhand voelde ik me steeds beroerder. Kreeg ook last (pijn) van de dikke darm en oedemateuse voeten en onderbenen. Gestopt en over gegaan op omeprazol . Na twee dagen waren de klachten weg. Ook de dikke voeten en onderbenen meer, waren weer als normaal. Ongeveer 10 jaar gel[lees meer...]eden kreeg ik ook pantoprazol voorgeschreven. Ook toen eigenlijk het zelfde verhaal als boven omscheven

24-07-2023 | Vrouw | 70
Maagbeschermer
Sandos maandje geleden gekregen daar reageerde ik slecht op…van omeprazol Focus Farma nagenoeg geen klachten

05-07-2023 | Vrouw | 80
Maagbeschermer
Ik krijg al na vele maag en darm onderzoeken om de 3 maanden een ijzerinfuus en lees in de bij sluiter van de Omeprasol dat je lichaam te weinig ijzer en Vitm. B 12 enz. opneemt bij langdurig gebruik , wat ik dus al jaren slik , maar de MDL arts geloofd mij niet ????? ik weet het gewoon wel zeker .

05-07-2023 | Vrouw | 80
Maagbeschermer
Sandoz word niet meer gemaakt volgens mijn Centraal apotheek in Haarlem , ook ik kreeg vandaag een onbekend ander middel dus ben benieuwd wat dit nu weer gaat worden ...pfff wat vervelend steeds weer een ander merk ...te erg allemaal !!!

07-06-2022 | Vrouw | 64
Maagbeschermer
ivm tijdelijk slikken van bloedplaatjesremmers heb ik de pantaprozol voorgeschreven gekregen in dosis 40. Zelf opgezocht op internet en omdat ik geen klachten had zou dosis 20 genoeg zijn. In overleg met arts en apotheker overgestapt naar 20. Had ernstige slaapproblemen en kwam er maar niet achter wat het was. even gestopt met maagbeschermer en sliep weer beter. Helaas to[lees meer...]ch de maagbeschermer weer moeten nemen. Na 5 maanden van ellende uiteindelijk de maagbeschermer s avonds ingenomen een uur voor de avondmaaltijd. (Voorheen deed ik dat voor het ontbijt en ook een tijd geprobeerd voor de lunch.) Vanaf dat moment kon weer gewoon slapen . Dus nu tevreden over dit medicijn . Jammer dat ik niet wist dat het moment vaan inname van belang kan zijn op je klachten. Heb er 1 stuk over gelezen op internet dat ieder zn eigen bioritme heeft en anders reageert. Ik wilde dit graag delen en hoop dat een ander er wat aan heeft.

29-03-2022 | Vrouw | 58
Maagbeschermer
Ik slik omeprazol al 2 jaar en kom er nu pas achter dat ik zieker word,bij mij word het gebruikt als maagbeschermer. Ik heb veel klachten zoals krampen in mijn voeten,onverklaarbare zweren over mijn lichaam oorzuisen misselijk vooral in de avond mijn been slaapt en dat merk je niet opgezwollen vingers hoofdpijn jeuk. Ik kwam toevallig op deze pagina. Ik moet nog naar de[lees meer...] internist om mij te onderzoeken omdat ik nu al haaruitval heb ik durf het niet te kammen alle slechte bijwerkingen heb ik. Ook wat de mensen schrijven hier waar ik echt van schrik omdat ik alles heb wat er geschreven staat. Sins een korte tijd ook mijn haar het laat gewoon los bij het haarzakje ik hoor het gewoon kraken bij de zijkant waar het haar loslaat. Nooit gedacht dat dit middel zoveel bijwerkingen heeft. Ik zoek nou al 2 jaar waar mijn klachten van komen ik kan in de morgen nog niet gelijk opstaan omdat ik eerst moet voelen of mijn been slaapt anders rol ik zo van het bed af. Ik ben zo ook van de bank gevallen en kneusde 2 ribben ik viel namelijk tegen mijn koffietafel op,dit is echt een akelig gevoel. Het oorzuisen word er gek van ik hoop als ik stop dat ik weer mezelf ben. Ik heb wel een tip voor degene wat last hebben van zuurbranden op opstoten maagzuur, Ik heb een pakje zuiveringzout ( maagzout ) 1 theelepeltje maagzout met een glas water Doet wonderen voor mijn maag,je moet wel het maagzout eerst lepeltje zout in je mond en dan met gelijk een glas water drinken je merkt het gelijk dat het zuurbranden weg is.

Sucralfaat

03-02-2022 | Vrouw | 79
sucralfaat
Maagbeschermer
De zakjes poeder zijn echt heel naar om in te nemen , het lost gewoon niet op wat ik ook probeer , koud / warm / lauw water , ik stik er bijna in die droge korrels , had daarvoor de vloeibare Suspensie dat beviel mij prima maarrrrr word ineens weer niet meer geleverd !!!!!!! , van deze Sucralvaat poeder van Teva word ik misselijk , word wakker omdat ik amper kan slik[lees meer...]ken zo'n droge strot enz. enz. ik heb ze gekregen voor het maagslijm vlies te beschermen , en 1 x p.d. een Omeprasol voor een maagzweertje ...ik ga er nu echt mee stoppen want ik voel mij heel naar met deze zakjes ....Ik heb zelf een fles Antagel Teva gekocht en gaa dat uit proberen , ik heb een maagzweertje omdat ik al jaren Omeprasol slik , raar maar waar maar dat is wel een bijwerking als je dat heel lang slikt neemt je Lichaan te weinig IJzer en Vitm. B12 op uit je voedsel vandaar mijn lang durig gebruik !!

02-11-2021 | Man | 69
Maagbeschermer
In eerste instantie gekregen als maagbeschermer samen met Acetylsalcyzuur. Werking leek goed tot allerlei pijntjes opkwamen zoals hoofdpijn, maagpijn, maar vooral pijn in bovenbuik. Tijdelijk gestopt en bijwerkingen verdwenen. Na wat lichte maagklachten door Acetylsalcyzuur toch weer een paar genomen en alle bijwerkingen kwamen in alle hevigheid terug. Direct weer gestopt [lees meer...]en nu op zoek naar oplossing voor Acetylsalcyzuur. Wat een troep zeg …

21-09-2021 | Vrouw | 62
Maagbeschermer
Heb in december een hartinfarct gehad, kreeg een regiment medicijnen waaronder pantoprazol, de eerste maanden ging het redelijk maar nagelang ik ze langer gebruik heb ik steeds meer last van maagklachten, opgezwollen hard gevoel maag, hoofdpijn, soms duizelig en kortademig . Heb hier op deze site eens na zitten kijken en denk dat het bij mij dus ook van de Pantoprazol komt[lees meer...], ik ga proberen om te kijken als ik hier een paar dagen mee stop of dat dit minder wordt.

15-09-2021 | Vrouw | 72
Deze medicijn 20mg geen bijverschijnselen

20-08-2021 | Vrouw | 71
Maagbeschermer
Ik neem ze sinds ik bloedverdunners gebruik en doe dit in alle tevredenheid

22-07-2021 | Man | 68
Maagbeschermer
Na lichte Tia en slechte ervaring met clopidogrel, door neuroloog overgezet naar Acetylsalicylzuur en Dipyridamol met maagbeschermer Pantoprazol. Eerste weken weinig klachten, maar daarna doffe ellende met zware hoofdpijn, buikpijn en duizeligheid. Zelfs desoriëntatie!! Het duurde even voor ik wist waar het aan lag, maar testend tot de conclusie gekomen dat Pantoprazol [lees meer...]de boosdoener was… Wat een vergif !!! Helemaal gestopt met deze troep en het leven is weer leefbaar ‼️

30-06-2021 | Man | 80
Maagbeschermer
Gezien gebruik medicatie (bloedverdunner, spierontspanner, antibiotica [i.v.m. blaasontstekingen t.g.v. verblijfskatheter] en pijnbestrijding vanwege polyartrose (vierwekelijks 'depot' via injecties) werd maagbeschermer aangeraden. In het verleden zeldzaam maagbranden; thans nooit meer problemen. Ervaar (voorzover waarneembaar...) geen bijwerkingen. Zeer tevreden.

Cimetidine Tabletten

23-05-2021 | Vrouw | 30
cimetidine
Maagbeschermer
Nu ranitidine uit de markt is gehaald moest ik overstappen, helaas geen goede ervaring gehad al na 1 pil durf ik niet meer verder te slikken, hopelijk heeft famotidine wat minder bijwerkingen

21-03-2021 | Man | 40
Maagbeschermer
Dit is een maagbeschermer die ik al jaren gebruik doordat ik een scheurtje in het midden rif heb. Met maagzuur is het dusdanig dat het overgeven wordt en dat werkt weer op het hart waardoor ik atrium defebratie krijg ofwel hart ritme stoornis. Ik gebruik dit medicijn al jaren van sandoz ik kreeg pas geleden andere pantoprazol van het merk pharma zonder erbij na te denke[lees meer...]n. Ik was net geopereerd en dacht dat het van de narcose was maar na het na te kijken scheen ik op dat moment naar dit medicijn over was gestapt. Ik had daar de dokter en de apotheek over geinformeerd en er werd gezegt dat het dezelfde fabriek was maar alleen een ander doosje en merk. dezelfde stoffen dus nu was ik dus al 3 weken misselijk kreeg meerdere misselijkheids pillen die niet werkte. Ik heb toch de pantoprazol sandoz gevraagd die heb ik ook na moeite te doen gekregen. Ik moest ze zelf betalen en nou het misselijk is helemaal weg. Dus toch dacht dat ik gek werd voor mij geen andere meer.

Buscozol

13-03-2021 | Vrouw | 55
Maagbeschermer
Moest Omeprazol slikken i.v.m. pijnmedicatie. Vanaf dag 1 klachten van de "maagbeschermer". Voor start geen klachten bij incidenteel slikken pijnmedicatie. Met Omeprazol van begin tot eind drama.

13-03-2021 | Vrouw | 55
Maagbeschermer
Moest maagbeschermer gaan gebruiken i.v.m. publicatie voor gewrichtsklachten en operatie. Naproxen, Ibuprofen, Diclofenac gehad met wisselend succes. Eerst Omeprazol gebruikt, daarop helemaal heftige klachten . Over op Pantoprazol maar nooit klachtenvrij. Vraag mij af wat erger is het middel of de kwaal?

15-02-2021 | Man | 46
Maagbeschermer
Ik neem Clopidogrel, en deze pantoprazol voor maagbescherming. Gaat eerste week goed, daarna merk ik dat ik vermoeider word, nergens zin in krijg, en alles te veel is. Ook fysiek merk ik pijn in mijn rechter zij, druk op de maag, en licht benauwd. Toen even de inname van pantoprazol gestopt, en na 2-3 dagen was ineens alles beter. Ik overweeg permanent te stoppen met dit[lees meer...] medicijn, in overleg met de huisarts.

03-12-2020 | Man | 23
Maagbeschermer
Ik slikte al jaren omeprazol maar na de verergerde klachten stapte ik over naar dit medicijn. Een aantal maanden later inname opgehoogd van 1x naar 2x daags 40mg (de laatste verpakking is Aurobindo). Mijn gewicht is tijdens gebruik van dit medicijn erg afgenomen. Ik kreeg steeds langdurige heftige pijn verspreid over mijn zij aan mijn maagkant en had druk op mijn borst. Ik[lees meer...] sliep soms maar 1 uur per nacht. Ik kon op een gegeven moment helemaal geen eten meer verdragen. Ik kreeg veel psychische klachten na hyperventilatie dat ook voorkwam in rust en 's nachts. Door corona liep het inwendig onderzoek vertraging op maar nadat er op de echo en gastroscopie niks gevonden was stopte ik met dit medicijn en ik voelde me een paar dagen erna direct vele malen beter. Na 2 of 3 weken ermee te zijn gestopt heb ik minder pijn en geen hyperventilatie meer. Ik merk dat mijn maag en darmen erg gevoelig voor bepaald eten zijn geworden, dus ik ben nu sterk aan het dieëten en vermijd stress waardoor de pijn verminderd. Ik kan hiermee weer normaal functioneren. Voor mij dus nooit meer dit medicijn.

23-11-2020 | Vrouw | 68
Maagbeschermer
voorgeschreven gekregen als maagbeschermer bij 'n ander medicijn, was soort van verplichting. verschillende merken gehad, maar heb geen bijwerkingen waar ik vanaf weet. wat 't op de lange duur doet? mijn vader had ook medicijnen voor zijn hart en kreeg steeds maagzweren. ik weet niet of hij toen (1978) ook al maagbeschermers kreeg................. indien nìet dan hoef ik m[lees meer...]e niet al te ongerust te maken, maar houd 't wèl goed in de gaten.

12-11-2020 | Vrouw | 36
Maagbeschermer
Ik slik dit als maagbeschermer bij de antibiotica. Doet z'n werk prima. Geen bijwerkingen

31-10-2020 | Vrouw | 51
Maagbeschermer
Nooit meer dit is gif. Na 3 dagen doodziek. Duizeligheid angstig niet slapen.

22-10-2020 | Vrouw | 69
Maagbeschermer
doordat ik een maagzweer heb gehad moet ik voor alles Pantoprazol gebruiken en vooral voor mijn bloedverdunners. Ik neem ze ruim voor het ontbijt in en mijn man heeft dezelfde en neemt ze eigenlijk vlak voor het ontbijt in. Beiden geen problemen gelukkig ermee. Mij valt wel op dat je vaker een ander soort krijgt van de apotheek, dan is het Mylan en en weer Aurobindo, he[lees meer...]el raar

04-10-2020 | Vrouw | 57
Maagbeschermer
Na maagzweer dit moeten beginnen nemen en moeten verder nemen omdat ik diabeet ben . Sedert geen maagzweer meer gehad en zeer tevreden. Als ik nergens last van heb mag ik reduceren naar 1 . Nu mort ik drie nemen omdat ik Medicatie inneem die me maagpijn bezorgd

Ranitidine Tabletten

24-08-2020 | Vrouw | 64
ranitidine
Maagbeschermer
Overgestapt van 40 mg Omeprazol naar Ranitidine omdat huisarts dat beter vond. Wel even wennen. Wat scherpere kruiden kan niet meer. Maar daarmee heb ik vrede. Helaas werd de Ranitidine in 2019 meen ik uit de handel,genomen, in ieder geval niet meer leverbaar. Nu gebruik ik Famotidine

Rabeprazol

15-07-2020 | Vrouw | 65
rabeprazol
Maagbeschermer
Gebruik sinds kort ivm Verapamil 120mg onderhoudskuur (gereguleerde afgifte) waar ik ongeveer drie weken geleden mee ben begonnen en in overleg met cardioloog vandaag mee ben gestopt. Ondanks maagbeschermer toch maagklachten gehad deze weken