Ervaringen met Atorvastatine

atorvastatine

Adviezen farmacogenetisch testen

G-standaard, KNMP, 01-01-2022

Bij  MaagzuurX

Hoog cholesterol (214 meningen)
Hartinfarct (37 meningen)
Diabetes type 2 (9 meningen)
Angina pectoris (6 meningen)
Diabetes type 1 (5 meningen)

Atorvastatine en hoog cholesterol

(29-04-2014)

Cholesterolverlagers - nieuwe richtlijn

W Wessels - mijnmedicijn.nl (03-09-2019)

Atorvastatine

15-05-2012 | Vrouw | 65
atorvastatine
Maagzuur
ik gebruik al ruim 15 jaar losec vanwege een scheurtje in mijn middenrif en daardoor last van reflux; thyrax 2x 0,1 mg en 1x 0,025 mg vanwege een traag werkende schildklier ; 100 mg ascal cardio-neuro, vanwege een aantal tia's, licht diabetes type 2 , (maar geen medicijnen daarvoor )glucose is 6 en vanwege een verhoogd cholesterol( 6,7, al een aantal keren diverse soorte[lees meer...]n statines gebruikt. In het begin simvastatine, maar vanwege problemen met dit medicijn pravastatine geprobeerd, daarna lipitor en na een aantal weken niets gebruikt te hebben door de huisarts weer overgehaald om toch weer iets tegen te hoog cholesterol te proberen en nu weer atorvastatine, maar dat blijkt hetzelfde te zijn als lipitor. Ik ben een redelijk actief persoon, maar bij het eerste gebruik van simvastatine is het snel bergafwaarts met mij gegaan. Van een actief persoon veranderde ik binnen korte tijd in een wrak. Al mijn spieren deden zeer ik was zo stijf als een plank geworden en ik kon steeds minder en moest me steeds vaker bij mijn werkgever afmelden omdat ik te moe was en teveel pijn in mijn lijf had. Op een gegeven moment kon ik zelfs niet meer naar het eind van de straat lopen (ongeveer 100 meter) de trap naar de 1e verdieping leek wel de Mount Everest en ik kreeg ook steeds meer het idee dat ik te weinig zuurstof binnen kreeg. Als het warm weer was leken de ademhalingsproblemen groter te worden. Ik ben toen met de simvastatine gestopt omdat ik op het internet iets had gelezen over deze problemen en statines. Het ging na het stoppen met dit medicijn steeds beter, totdat de huisarts mij overhaalde om een andere statine te gebruiken; pravastatine, wat resulteerde in dezelfde verschijnselen. Weer gestopt en daarna weer eens aan de lipitor voor 10 dagen. Wegens dezelfde problemen weer gestopt en nu sinds gisteren aan de atorvastatine; gisteravond 1 pil genomen en vandaag in de middag weer vreselijke pijn in de spieren en doodmoe. Ik stop nu echt definitief en zal me door de huisarts niet meer over laten halen om deze chemische rommel nogmaals te gebruiken. Men weet in het begin niet waar al die nare klachten vandaan komen en soms zijn er vele jaren verpest. Als dit zo ernstig op de spieren werkt, wat dan met de spieren van de ademhaling en die van de hartspier en met de rest van de organen? Je bent zo elke dag een beetje aan het doodgaan en als dat dan ook werkelijk gebeurt kan de dokter altijd nog zeggen dat het wel geholpen heeft je cholesterolwaarde wat lager te laten zijn, maar de kwaliteit van je leven is er de laatste tijd wel ernsig door verpest!