omeprazol

Bij  MaagzuurX

Maagzuur (brandend) (144 meningen)
Maagklachten (75 meningen)
Middenrifsbreuk (37 meningen)
Maagbeschermer (25 meningen)
Reflux (23 meningen)
Maagzweer (17 meningen)
Maagontsteking (14 meningen)
Barrett's slokdarm (6 meningen)
Complicatie na operatie (0 meningen)

(Es)omeprazol

Bojan Nikolik (19-07-2015)

06-06-2020 | Vrouw | 40

08-03-2020 | Man | 51
Maagzuur
Ik heb bijna een jaar lang omeprazol gebruikt en kreeg er reumatische pijnen in gewrichten van en ik voelde me als een bejaarde oude man. Ik ben zelfs naar ziekenhuis doorverwezen voor reuma onderzoek. Geen reuma. Toen ging ik bijsluiters lezen van medicijnen die ik gebruik en zag bij omeprazol dat deze reden kon zijn voor pijn in gewrichten. In overleg met arts gestopt me[lees meer...]t Omeprazol voor 14 dagen, maar na 3 dagen was ik weer als herboren. M.a.w. Omeprazol was desastreus voor mij. Ik heb nu Esomeprazol en nergens last van.

08-05-2019 | Man | 69
Maagzuur
Af en toe veel last van overtollig maagzuur, oprispingen e.d. en pijn in de hartstreek. Bij cardioloog werden geen hartafwijkingen vastgesteld. Pijn in de borststreek zou heel goed een gevolg kunnen zijn van juist maagklachten. Omeprazol werkt uitstekend tegen de maagklachten en ook de pijn in de borststreek is verdwenen. Ik gebruik de omeprazol alleen als ik maagklachte[lees meer...]n heb. In verleden was dat 1-2 maandelijks voor een bepaalde periode. Sinds mijn dagelijkse ontbijt van een hap zuurkool en gember/kurkuma/zwarte peper/citroen-thee nauwelijks of geen last meer van de maag. Omeprazol wordt dan ook nog maar incidenteel gebruikt

07-10-2018 | Man | 63
Maagzuur
Na slechte ervaring met omecat hielp dit middel me binnen enkele dagen van mijn klachten af

29-12-2017 | Man | 25
Maagzuur
Sinds mijn 14e maagzuurklachten en heftige krampen. Steeds mee gesukkeld en veel last van. Door dit medicijn leef ik weer zonder pijn ☺

19-12-2017 | Man | 74
Maagzuur
Heb medicijnen voor maagzuur nl omecat 40 mg bruikbaar tot 02-2018 ! Nu moest ik van apotheek nieuwe komen halen omdat ze maar 3 maanden gebruikt mogen worden!! Dit vind heel raar als ze wel volgen de leverancier gebruikt mogen worden?? vr .gr. (mijn medicijn : privé gegevens verwijderd)

16-11-2017 | Man | 64

14-09-2017 | Vrouw | 57
omeprazol (10mg)
Maagzuur
Slik dit middel nu ruim 19 jaar i.v.m maagzuur klachten en een slecht sluitende maagklep. het medicijn werkt voor mij goed...verder geen klachten meer na gebruik hiervan

06-07-2017 | Man | 46
Maagzuur
Chronisch maagzuur probleem. Huisarts zeer gemakkelijk omeprazol voorgeschreven, verder geen onderzoek. Op 1 januari 2014 voor een flinke bijholteontsteking een breed spectrum antibiotica gekregen. Vanaf toen van alle problemen af. Altijd onderzoek laten doen bij maagzuurproblemen.

21-04-2017 | Man | 76
Maagzuur
levenlang = ca 50 jaar zeer frequent ernstig last van maagzuur (tot in de keel vaak). en dus altijd rennies en/of malox bij de hand. sinds gebruik van omeprazol bijna nooit meer klachten dwz sporadisch nog maar. afwisselend 20 en 40mg gebruikt.

01-03-2017 | Man | 70

11-06-2016 | Vrouw | 56

30-03-2016 | Man | 70
Maagzuur
Omeprazol bleek niet sterk genoeg om de beschadiging door reflux te genezen. Ook bij een hogere doses van 2 x 20 mg bleek niet voldoende, immers na endoscopisch onderzoek bleek dat circa 2 cm van het onderste deel van de slokdarm geen slokdarmslijmvlies aanwezig was , maar dat een deel was vervangen door maagslijmvlies. Daartussen zat een lacune dat de pijn veroorzaakte, m[lees meer...]et zowel het gebruik van zurige produkten als ook na een reflux.

26-03-2016 | Vrouw | 61
Maagzuur
Nadat ik vanaf 12 januari tot 11 maart deze medicijnen zonder problemen had geslikt, kreeg ik hartritmestoornissen, die snel in frequentie toenamen. Eerst zat er een halve week tussen, toen was het om de dag en al gauw was het iedere dag uren lang en ik kon het alleen met extra flecainide weer onder controle krijgen. Op internet gelezen, dat de opname van magnesium door d[lees meer...]it medicijn bemoeilijkt wordt en hartritmestoornissen kan veroorzaken. Ik ben meteen gestopt met het nemen van dit medicijn en heb ook magnesiumrijk voedsel gegeten zoals cacao, noten en abrikozen. De hartritmestoornissen zijn niet meer terug gekomen.

21-03-2016 | Man | 60
Maagzuur
Helpt zeer goed voor maagzuur. Nieuw merk gekregen Omecat (3 maanden geleden), voorheen had ik van Actavis en had ik minder bijwerkingen.

09-12-2015 | Vrouw | 29
Maagzuur
Maandag ben ik begonnen met het slikken van de capsules. Ik had een zure smaak in mijn mond, elke dag moest ik wel kokhalzen en heel veel hoesten om het kokhalzen tegen te gaan. Een uur na inname van de capsule viel ik in slaap. Sinds maandag slaap ik al, en het is nu woensdagavond. Overdag kan ik mijn ogen ook niet open houden. Uiteraard kom ik uit bed om te ontbijten en [lees meer...]avondeten, maar vlak daarvoor moet ik alweer mijn nieuwe capsule innemen en beginnen de bijwerkingen weer van voor af aan. Gisteren heb ik er ook hoofdpijn bij gekregen. Ik ben 29 jaar en de laatste keer dat ik hoofdpijn had was in mijn kinderjaren. Het is dat ik nu vakantie heb, maar als ik maandag weer naar mijn werk moet dan kan ik het niet maken om in slaap te vallen. Ik heb geen griep dus het is alleen maar in slaap vallen. De doktersassistente zei aan de telefoon dat het een zeldzame bijwerking is, maar dat ik het nog maar even moet aankijken. Ik vind het maar vreemd dat ik inmiddels niet ben uitgerust van al dat slapen... Ik hoef in principe niet meer te kokhalzen, maar voel mijn maag wel continu borrelen..

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (553) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (509) - Antibiotica - penicillines breedspectrum