Xylometazoline Neusdruppe...

Ademhalingsproblemen (1 mening)

24-03-2020 | Vrouw | 32
xylometazoline (0,25mg/ml)
Verkoudheid
Ik heb dit gekocht vanwege zwangerschapsverkoudheid. Hierdoor zit mn neus dicht zodra ik ga liggen. Van dit middel gaat mn neus open als ik slaap, maar overdag voel ik me juist snotterig (na dag 1 al, ik heb het 4 dagen gebruikt en moest hierna al "afkicken"). Dan maar een dichte neus in de nacht en 10x wakker worden omdat mn mond zo droog is door het door mn mond ademen. [lees meer...]Liever dan deze rommel.

15-02-2020 | Vrouw | 26
Verkoudheid
Last van een enorme verkoudheid. Deze spay werkt wel per direct waar door ik vrij kan ademen. De bijwerkingen die ik er van hem zijn heel veel niezen, waterige ogen, Hoofdpijn, spontane prikkels in me keel en vreselijke jeuk bij jukbenen voorhoofd en kaak. ( in de bijholtes) Na ruim 8 uur was de jeuk pas verdwenen . Ik ben weer overstapt naar de zoutoplossing heb lie[lees meer...]ver minder lucht dan die vreselijke jeuk!

17-01-2020 | Vrouw | 32
Middenoorontsteking
Mijn neus gaat door deze spray direct open, al heeft het niet mijn oorontsteking verholpen. Alleen de bijwerkingen zijn vervelend; hartkloppingen en slecht slapen.

26-11-2019 | Vrouw | 33
xylometazoline (1mg/ml)
Mijn neus zit potdicht, waardoor ik niet goed kan ademhalen. Zodra ik slik of praat trekt mijn gehemelte, oren en alles wat daar in de buurt zit helemaal vacuüm. Daardoor 2 dagen geen slaap gehad, geen rust en veel last van oorpijn. Door het puur door mijn mond ademen zijn mijn lippen ook kapot gegaan, wat pijnlijk is. Omdat ik aan het herstellen ben van een flinke he[lees meer...]rsenschudding en een drukke peuter rond heb lopen in huis, kan ik dit er nu dus absoluut niet bij hebben... Om deze reden gebruik ik deze neusspray ( huismerk etos) in de ochtend en in de avond ( 1 spray per neusgat). Het werkt extreem goed en lang. Ik gebruik het nu 4 dagen en denk dat vandaag of morgen de laatste dag zal zijn... ( hopelijk) De bijwerkingen zijn naar; het werkt waarschijnlijk te goed ( deze bijwerkingen staan overigens netjes vermeld in de gebruiksaanwijzing zie ik net, ook onder het kopje komt niet vaak/ zelden voor.. dus misschien heb ik gewoon dikke pech) Het geeft meer hoofdpijn en veel vermoeidheid en vermoeide ogen. Ik moet erg vaak niezen en zodra spray gebruikt is voel je het prikken en branden in je neus ( je voelt gewoon dat het agressief spul is). Het is zo agressief dat ik gemerkt heb dat het mijn neusschot kapot maakt. Het is dunner en er zit zelfs een gaatje in nu! Gelukkig heb ik gemerkt dat verse aloe vera het weer wat steviger maakt en het gaatje ook al iets verkleind...dus waarschijnlijk komt het wel weer goed..., maar het geeft zeker aan hoe agressief dit middel is... Ik gebruik het nu dan ook alleen omdat het echt niet te doen is nu anders. .. Misschien ben ik er ook wel gevoeliger voor dan anderen... Maar ik zou wel zeggen wees voorzichtig hiermee...

24-11-2019 | Vrouw | 38
xylometazoline (0,5mg/ml)
Verkoudheid
Het is net alsof het teveel werkt. Kort na gebruik geen verstopte neus meer, maar wel heel vervelend gevoel in de neus en veel niezen. Superfijn om even niet verkouden te zijn en goed te slapen. 2 x gebruikt. Eens voor het slapengaan en eens in de ochtend, maar nu al 3 dagen beetje pijnlijk trekkend of tikkend gevoel in de neus en veel niezen. Ik gebruik het niet nog eens.

22-06-2019 | Vrouw | 34
Verkoudheid
Toen ik verkouden werd eerst aantal dagen zoutoplossing geprobeerd. Dat hielp niet. Deze spray klaart vrijwel direct je verstopte neus. Ik heb alleen heel erg last van de bijwerking en slaap al dagen niet. Ga er dus mee stoppen.

24-05-2019 | Vrouw | 22
Verkoudheid
Door verkoudheid holtes in mijn gezicht ontstoken. Neus zelf niet dicht. Deze neusspray gaf mij zo'n erge hoofdpijn dat ik niet meer kon functioneren (vergelijkbaar met migraine).

28-02-2019 | Man | 53
Griep
Middel werkt op zich goed maar heeft een wat vreemde ,bijna cocaine achtige werking op de zenuwen.hoge hartslag en onrust is bij mij aanwezig waardoor het toch wat minder betrouwbaar bij mij over komt.deze klachten vindt ik bij anderen terug op internet.

06-01-2019 | Vrouw | 51
xylometazoline (1mg/ml)
Mijn oren zaten al een 3tal weken dicht, met een heftige druk op mijn hoofd als gevolg. Tevens hevig verkouden en grieperig. Neusspray met xylometazoline gekocht en gelijk gebruikt. Dezelfde dag waren mijn oren weer open en was de druk van mijn hoofd af. Top ! Mag dit product max. 7dgn gebruiken. Geen bijwerkingen voor mij

08-06-2018 | Man | 28

18-12-2017 | Man | 21
Griep
Neus zat helemaal vast/vol. Kon niet meer ademhalen door mijn neus. Was erg verkouden/grieperig maar na dit middel gebruikt te hebben icm met neusspray met zoutoplossing geen last meer van een verstopte neus.

09-08-2017 | Man | 62
xylometazoline (0,5mg/ml)
Ademhalingsproblemen
Enige jaren geleden gebruikte ik Otrivin vanwege mijn eeuwige neus verkoudheid. Ik kan gewoonweg niet slapen vanwege droge mond en kortademig. Dit alles omdat mijn neusgaten na het gaan liggen in bed, meteen beide dichtslippen. Reeds 3 keer geopereerd, maar steeds weinig tot geen resultaat. Nu na een paar jaar, laatste operatie 2009, ben ik weer eens Otrivin voor k[lees meer...]inderen gaan proberen. De eerste tijd ging het best goed, omdat het medicijn slechts 10% Xylometazoline bevat. Maar nu na een paar maanden gebruikt te hebben, komen de klachten. Eigenlijk merkte ik dat tijdens het kajakken, wat ik nogal fanatiek beoefen. Dat ik op mijn hartslagmeter de hartslag zag stijgen, van gemiddeld HR 109 naar nu gemiddeld HR 160. Gezien ik al 62 ben, is dat redelijk hoog. Soms tijdens een stevige kajaktocht (hoge golven) zie ik mijn HR stijgen naar soms 190. Ook werden de tochten vergezeld van zwaar vermoeid gevoel. Tinteling in mijn vingers en voeten. Dat heb ik nog nooit gehad, maar naar mijn idee is dit kort geleden opgetreden. Dus ben ik even gaan zoeken op het internet om te kijken of deze bijwerkingen ook bij andere mensen optreedt. Op deze site kwam ik vooral mensen tegen die wat bijwerkingen hadden zoals verslaafd gevoel. Daar kan ik mij ook wel in vinden. Maar het meest trekt mij de hartkloppingen omdat dit mijn ervaringen zijn. Ik ben sinds gisteren 08-08-2017 gestopt met het medicijn. En ga nu kijken of de hartkloppingen afnemen in de komende weken. Gr. Herman

13-06-2017 | Vrouw | 50
Bijholteontsteking
ik gebruik het merk van de etos, na een bezoek aan de huisarts werd duidelijk dat mijn bijholtes ontstoken waren en ik tegen een middenoorontsteking aan zit, advies dit te gebruiken. Mocht het oor gaan kloppen, het steekt zo nu en dan en ervaar druk bij de kaken en het linker oor, dan moet ik bij de huisarts terug komen. Tot nu toe gaat het goed met gebruiken, maar juich n[lees meer...]og niet te vroeg, het door de neus ademen gaat heel goed, maar de druk is er nog steeds bij oor en kaken, het is de 2e dag van gebruik, ik heb een virus te pakken en het is 13-06-2017!!!

19-05-2017 | Man | 53
Middenoorontsteking
Twee dagen twee keer per dag een pufje in ieder neusgat. resultaat, tien dagen zeer hevige continue hartkloppingen en amper slapen. De twee dagen dat ik het gebruikte maar een uur per nacht. Dit middel ga ik nooit meer gebruiken.

02-05-2017 | Vrouw | 72
Doofheid
Nog nooit dit middel gebruikt,eerste keer in mijn leven. Nu niet meer doof maar wel slaapgebrek. Wat is erger het middel of de kwaal?

20-04-2017 | Man | 43
Verkoudheid
Vijf dagen geleden kreeg ik last van een flinke neusverkoudheid / ontsteking. Mijn neus bleef de eerste dagen verstopt zitten en lopen. Het lopen ging er na dag 3 af, maar de verstopping bleef. Vanalles geprobeerd: Stomen, neusdouche, neusspray met zout water. Eigenlijk hielp het allemaal niets tot deze spray met Xylometazoline. Mijn neus ging direct open, en bleef ook ope[lees meer...]n. Bij mij een zeer goede ervaring.

Thyrax Duotab (848) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (543) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (498) - Antibiotica - penicillines breedspectrum