Xylometazoline Neusdruppe...

Verkoudheid (13 meningen)
Ademhalingsproblemen (1 mening)

22-06-2019

Verkoudheid

Toen ik verkouden werd eerst aantal dagen zoutoplossing geprobeerd. Dat hielp niet. Deze spray klaart vrijwel direct je verstopte neus. Ik heb alleen heel erg last van de bijwerking en slaap al dagen niet. Ga er dus mee stoppen.
24-05-2019

Verkoudheid

Door verkoudheid holtes in mijn gezicht ontstoken. Neus zelf niet dicht. Deze neusspray gaf mij zo'n erge hoofdpijn dat ik niet meer kon functioneren (vergelijkbaar met migraine).
28-02-2019

Griep

Middel werkt op zich goed maar heeft een wat vreemde ,bijna cocaine achtige werking op de zenuwen.hoge hartslag en onrust is bij mij aanwezig waardoor het toch wat minder betrouwbaar bij mij over komt.deze klachten vindt ik bij anderen terug op internet.
06-01-2019

Xylometazoline Neusdruppels/Neusspray (xylometazoline)

Mijn oren zaten al een 3tal weken dicht, met een heftige druk op mijn hoofd als gevolg. Tevens hevig verkouden en grieperig. Neusspray met xylometazoline gekocht en gelijk gebruikt. Dezelfde dag waren mijn oren weer open en was de druk van mijn hoofd af. Top ! Mag dit product max. 7dgn gebruiken. Geen bijwerkingen voor mij
08-06-2018

18-12-2017

Griep

Neus zat helemaal vast/vol. Kon niet meer ademhalen door mijn neus. Was erg verkouden/grieperig maar na dit middel gebruikt te hebben icm met neusspray met zoutoplossing geen last meer van een verstopte neus.
09-08-2017

Ademhalingsproblemen

Enige jaren geleden gebruikte ik Otrivin vanwege mijn eeuwige neus verkoudheid. Ik kan gewoonweg niet slapen vanwege droge mond en kortademig. Dit alles omdat mijn neusgaten na het gaan liggen in bed, meteen beide dichtslippen. Reeds 3 keer geopereerd, maar steeds weinig tot geen resultaat. Nu na een paar jaar, laatste operatie 2009, ben ik weer eens Otrivin voor k[lees meer...]inderen gaan proberen. De eerste tijd ging het best goed, omdat het medicijn slechts 10% Xylometazoline bevat. Maar nu na een paar maanden gebruikt te hebben, komen de klachten. Eigenlijk merkte ik dat tijdens het kajakken, wat ik nogal fanatiek beoefen. Dat ik op mijn hartslagmeter de hartslag zag stijgen, van gemiddeld HR 109 naar nu gemiddeld HR 160. Gezien ik al 62 ben, is dat redelijk hoog. Soms tijdens een stevige kajaktocht (hoge golven) zie ik mijn HR stijgen naar soms 190. Ook werden de tochten vergezeld van zwaar vermoeid gevoel. Tinteling in mijn vingers en voeten. Dat heb ik nog nooit gehad, maar naar mijn idee is dit kort geleden opgetreden. Dus ben ik even gaan zoeken op het internet om te kijken of deze bijwerkingen ook bij andere mensen optreedt. Op deze site kwam ik vooral mensen tegen die wat bijwerkingen hadden zoals verslaafd gevoel. Daar kan ik mij ook wel in vinden. Maar het meest trekt mij de hartkloppingen omdat dit mijn ervaringen zijn. Ik ben sinds gisteren 08-08-2017 gestopt met het medicijn. En ga nu kijken of de hartkloppingen afnemen in de komende weken. Gr. Herman
13-06-2017

Bijholteontsteking

ik gebruik het merk van de etos, na een bezoek aan de huisarts werd duidelijk dat mijn bijholtes ontstoken waren en ik tegen een middenoorontsteking aan zit, advies dit te gebruiken. Mocht het oor gaan kloppen, het steekt zo nu en dan en ervaar druk bij de kaken en het linker oor, dan moet ik bij de huisarts terug komen. Tot nu toe gaat het goed met gebruiken, maar juich n[lees meer...]og niet te vroeg, het door de neus ademen gaat heel goed, maar de druk is er nog steeds bij oor en kaken, het is de 2e dag van gebruik, ik heb een virus te pakken en het is 13-06-2017!!!
19-05-2017

Middenoorontsteking

Twee dagen twee keer per dag een pufje in ieder neusgat. resultaat, tien dagen zeer hevige continue hartkloppingen en amper slapen. De twee dagen dat ik het gebruikte maar een uur per nacht. Dit middel ga ik nooit meer gebruiken.
02-05-2017

Doofheid

Nog nooit dit middel gebruikt,eerste keer in mijn leven. Nu niet meer doof maar wel slaapgebrek. Wat is erger het middel of de kwaal?
20-04-2017

Verkoudheid

Vijf dagen geleden kreeg ik last van een flinke neusverkoudheid / ontsteking. Mijn neus bleef de eerste dagen verstopt zitten en lopen. Het lopen ging er na dag 3 af, maar de verstopping bleef. Vanalles geprobeerd: Stomen, neusdouche, neusspray met zout water. Eigenlijk hielp het allemaal niets tot deze spray met Xylometazoline. Mijn neus ging direct open, en bleef ook ope[lees meer...]n. Bij mij een zeer goede ervaring.
02-03-2017

Verkoudheid

Helaas direct na gebruik pijnlijke neus. Branderig gevoel en neusslijmvlies geirriteerd. Wel langdurig slijmvrij. Irritatie hield urenlang aan.
12-04-2016

Xylometazoline Neusdruppels/Neusspray (xylometazoline)

effect vrijwel direct merkbaar en langdurig aanhoudend
13-02-2013

Xylometazoline Neusdruppels/Neusspray (xylometazoline)

gebruik al jaren deze neusspray, kan inmiddels ook niet meer zonder. Loop bij longarts en heb een neusspray van hem gekregen die ook helpt voor hooikoorts. Krijg van deze dure spray niet meer lucht (euro 43.00). Heb nu bij een drogist neusdruppels van newcare ontdekt (euro 6.70). Zit meer in als gewoon flesje neusspray en mag langdurig gebruikt worden. Helaas wordt het nie[lees meer...]t overal verkocht, maar een echte aanrader voor andere verslaafden!
26-01-2013

Xylometazoline Neusdruppels/Neusspray (xylometazoline)

Ben twee keer aan neus geopereerd die verstopt is/was. Zwelling komt steeds terug en irriteert mijn neusslijmvlies, dat 's nachts in mijn keel zakt en in mijn longen. Gevolg: benauwdheid en zeer slecht slapen. 4 jaar geleden ontdekte ik dat Otrivin de zwelling deed afnemen. Wegens hoge kosten overgeschakeld naar goedkoper huismerk Kruidvat. Voor het slapen en, indien vers[lees meer...]topt, ook overdag even sprayen en mijn neus gaat weer open. Eindelijk weer eens goed door kunnen slapen. Mijn levenskwaliteit is sindsdien aanzienlijk verbeterd. Merk geen bijwerkingen.
01-11-2012

Verkoudheid

Ook bij mij is het gebruik van dit middel zo, dat ik vrij snel last van hartkloppingen krijg,ik moet er wel bij vermelden dat ik hartfalen-patiënt ben,maar toch!!!

Amoxicilline (475) - Antibiotica - penicillines breedspectrum