Emesafene

Misselijkheid (10 meningen)
Zwangerschap (7 meningen)

Aerius (169 meningen)
Levocetirizine (134 meningen)
Cetirizine Tabletten (128 meningen)
Xyzal (75 meningen)
Tavegil (67 meningen)

19-11-2019

Misselijkheid

Sinds de 6e week van mijn zwangerschap erg misselijk de hele dag door. Nu deze tabletten en veel minder misselijk. Ik lig nog steeds de hele dag, maar het is beter te doen en ik slaap er lekker door waardoor de tijd wat sneller gaat. Hopelijk worden de bijwerkingen van de vermoeidheid snel minder.
19-10-2019

Zwangerschap

Ik was zwanger van een tweeling en al vanaf week 6 misselijk. Bij week 8 was ik mijzelf aan het opeten omdat ik helemaal niks kon binnen houden, nog geen water of cracker. Gestart met 3x dgs dit als zetpil waarbij ik merkte wanneer de pil uitwerkt en ik misselijk werd met overgeven. Drie dagen langs 3 stuks gebruikt en toen afgebouwd naar 2, een in de nacht als ik wakker [lees meer...]werd en een voor het avondeten (extra geur en dus extra misselijk). Met die twee was het te doen. Nu probeer ik over te gaan op 1 stuks. Ik ben wel moe, maar dit heeft ook te maken met de ziekenhuis opname en het punt waar ik vandaan kwam. Energie neemt wel toe naarmate ik afbouw met het medicijn.
13-05-2019

Zwangerschap

Ik was zwanger van een tweeling en continue misselijk. 3x per dag een zetpil hielp de ergste randjes er vanaf halen maar het is nooit 'over' geweest bij gebruik hiervan. Werking bij mij ongeveer 6 1/2 uur per zetpil, daarna nog 1,5u bikkelen totdat de volgende mocht. Vanaf week 16 van ene op de andere dag niet meer misselijk en ben uiteraard gestopt.
27-04-2019

Misselijkheid

Vanaf week 6 van mijn zwangerschap bijna 24/7 misselijk en regelmatig overgeven. Vanaf week 13 werd dit alleen nog maar erger. In week 14 huisarts gebeld en emesafene voorgeschreven gekregen. 1 tablet voor het slapen gaan werkte perfect! De misselijkheid was niet volledig over (kwam zo rond de middag, als het medicijn uit begon te werken, weer wat terug) maar vele malen mi[lees meer...]nder en ik heb geen enkele keer meer overgegeven. Geen bijwerkingen ervaren. Nu bijna 16 weken zwanger en weer gestopt met de emesafene en tot nu toe voel ik me gelukkig prima.
24-04-2018

Misselijkheid

Was vanaf week 6 misselijk en het werd elke week erger. In week 16 in het ziekenhuis beland met een kapotte maag (van al het braken) en uitdrogingsverschijnselen. In combinatie met vocht en vitamines via het infuus kreeg ik de zetpil-variant (en een maagbeschermer) en ik wou dat ik deze eerder had ontdekt! Ik blijf het voorlopig slikken. De misselijk is niet helemaal weg ([lees meer...]vooral na een drukke dag komt het terug) maar de klachten zijn zeker veel minder en ik heb sindsdien niet meer overgegeven.
13-04-2018

Zwangerschap

Na 6 weken toenemende zwangerschapsmisselijkheid dat uiteindelijk uitmondde in bijna 3 weken "stoeppizza's bakken" had ik 24-3-2018 toch maar even met de huisartsenpost gebeld. Ik hield niks meer binnen: zelfs een simpel glas water en lichte crackers gingen na minimaal 5 minuten weer "retour buitenwereld" (ik voldoe echter niet volledig aan de benodigde criteria om mijzelf[lees meer...] onder categorie "hyperemesis gravidarum" (HG) te plaatsen). De reden waarom ik niet eerder naar de huisarts ben gegaan was omdat ik medicijnengebruik in het algemeen zoveel mogelijk wilde uitstellen, maar dat ging uiteindelijk helaas niet meer. Huisartsenpost heeft me toen Emesafene in tabletvorm gegeven (ik was in de veronderstelling dat ze zetpillen zouden geven, zoals men telefonisch aangaf, maar ik kreeg dus tabletjes... ach ja...). Meteen voor het slapen 1 pilletje genomen, omdat ik 25-3 een belangrijke evenement om te bezoeken had. Ik voelde me die dag echt stukken beter, de misselijkheid was ook stuk minder en ik kon weer fatsoenlijk eten (wel in kleine porties en niet al te vet)! Wat ik wel heb gemerkt is dat ik niet altijd een tabletje nodig had, zodoende gebruikte ik het uiteindelijk echt als "SOS Hulpmiddel". Één dagje had ik het niet op tijd ingenomen en had ik dat tabletje helaas weer eruitgegooid, het is dus wel belangrijk dat je niet te lang wacht met het innemen. Over de bijwerkingen: geen ernstige gehad, hooguit dat ik een dag wat vermoeider was dan gebruikelijk. Voor zover ben ik tevreden met dit medicijn. Vandaag had ik weer een goede dag, dus ik heb geen tablet ingenomen. Let wel dat dit voor iedere zwangere vrouw weer anders kan zijn!
07-03-2018

Zwangerschap

Kreeg het middel voorgeschreven omdat ik heel misselijk was en veel moest overgeven tijdens de eerste weken van mijn zwangerschap. Ben nu wel af en toe nog een beetje misselijk en geef heel af en toe nog over. Over het algemeen ben ik heel erg te spreken over dit middel
03-12-2017

Zwangerschap

Ik ben vanaf week 6 misselijk en eten ging niet goed. Toch maar naar de huisarts gebeld die gembercapsules voorschreef. Die hielpen niet dus later weer gebeld en heb toen emesafene gekregen. Ik wil eigenlijk geen medicatie slikken maar ja, het belemmerde me in het functioneren, kokhalzen en hele tijd misselijk. Ook al hoef ik niet over te geven ( alleen incidenteel), ik [lees meer...]voelde me erg naar. Ik slik het niet elke dag want ik word er nog meer moe van. Maar als ik 1 tablet slik voor het slapen gaan dan voel ik me de volgende dag een stuk beter.
03-11-2017

Misselijkheid

Ik was erg misselijk van mijn zwangerschap en heb van de huisarts een doosje met 30 stuks gekregen. Eentje gebruikt nu ruim een dag geleden en heb nergens meer last van. Kan dat?? Dat is toch vreemd!!
22-08-2017

Misselijkheid

Bij mij helpen ze helemaal niks. De misselijkheid en het overgeven worden juist 2 keer zo erg! Bij mijn eerste zwangerschap was ik er al mee gestopt, en nu stop ik er ook weer mee!
27-03-2017

Misselijkheid

I.v.m. zwangerschapsmisselijkheid nu 5 dagen in gebruik. Onderdrukt de misselijkheid en ik geef niet over. Als de pillen zijn uitgewerkt, word ik wel weer misselijk. Ben er ontzettend suf van, maar dat was ik ook al van de zwangerschap, dus of dat door de Emesafene komt kan ik niet met zekerheid zeggen. Ik kan weer eten en drinken en heb het gevoel dat ik weer wat meer con[lees meer...]trole over mijn lichaam en de dag heb. Heb nog niet het gevoel dat ik kan werken, maar verdraag het allemaal een stuk beter!
04-04-2016

Zwangerschap

Hielp mij helemaal niets.
16-05-2015

Misselijkheid

Heb tijdens zwangerschap na week aan infuus van week 9 tot week 30 (?) emesafene geslikt. Werkte goed, kon anders niets en moest dan weer terug nr ziekenhuis. Maar direct na bevalling kreeg ik uitslag aan handen en voeten. Stond als bijwerking in bijsluiter. maar kwam dus later pas uit. Dokters (h)erkenden dit niet. Dachten eerst aan virus later aan bacterie. Liep half ja[lees meer...]ar later bij dermatoloog met open voet. Denk aub bij uitslag aan handen en voeten aan emesafene, Dit kan een hoop leed besparen!
21-02-2015

Misselijkheid

Ik slik deze nu al 11 dagen ivm de misselijkheid tijdens mijn zwangerschap.. in 1 woord SUPER.. ik heb het eerst uitgesteld omdat ik de ervaringen had gelezen van anderen en was daardoor een beetje bang voor nare bijwerkingen.. maar ben alleen moe maar dat was ik sowieso al.. en de eerste nacht dat ik wat bijwerkingen te hebben maar denk dat ik me die heb ingebeeld want er[lees meer...]na nergens last meer van gehad.. ik wou dat ik er eerder mee was begonnen.. ik slik 1 tablet voor het slapen gaan net nadat ik wat gegeten heb.. en ik heb nergens meer last van.. en ik was echt de hele dag misselijk/spugen/niks kunnen ruiken of eten.. ik moet nu gaan testen of ik genoeg heb gehad met deze kuur..
09-09-2012

Zwangerschap

misselijkheid komt na 12 uur wel weer terug. Maar tot die tijd kan ik weer normaal functioneren
21-04-2012

Emesafene (meclozine/pyridoxine)

Na ca 6 weken begon het braken. Hele dag door, geen eten of drinken kon ik binnenhouden. Vk adviseerde emesefane. Ik gebruik 1 tablet per dag omdat ik mij met 2 tabletten per dag zo slecht voelde door de bijwerkingen, waardoor ik totaal niet kon functioneren. Nu nog steeds gehele dag misselijk maar braak nu om de dag nog een keer. Een stuk dragelijker dan hiervoor. M'n wer[lees meer...]k kon ik nie

Amoxicilline (484) - Antibiotica - penicillines breedspectrum