Netelroos

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor netelroos

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: netelroos

Hydrocortison crème/ zalf/ smeersel

19-01-2024 | Vrouw | 38
hydrocortison
Netelroos
Na een enorme stres periode netelroos uitgebroken op wangen en nek/schouders. Calendula heeft eerst al iets verzacht maar deed niet genoeg. Nu vanavond voor het eerst deze zalf erop gesmeerd en heb voor het eerst geen enorme netelroos uitbraak na het douchen dus dat is al heel fijn. Ik ga elke dag updaten of het helpt en tips die helpen bij netelroos

02-01-2024 | Vrouw | 64
Netelroos
In een woord GEWELDIG geholpen bij heftige netelroos, die na allerlei medicatie maar niet over ging. Voorgeschreven door dermatoloog.

26-09-2023 | Man | 36
Netelroos
Ik heb sinds 2018 chronische netelroos en ik ging op zoek naar goede medicijnen, maar er waren geen medicijnen tegen netelroos en na een paar maanden begon ik xolair te gebruiken met geweldig resultaat. Initieel 2x 150 per 4 weken, na jaar 1x 150 per 4 weken Ik zal niet stoppen, want in mijn ervaring komen de netelroos zeker terug

Rupatadine

04-08-2023 | Vrouw | 46
rupatadine
Netelroos
Bij de hoge dosering van 2x2 pillen ervaar ik binnen een dag enorme vermoeidheid en malaise. Voel me er door geveld, ziek. Bij gebruik van 1 pil per dag heb ik deze bijwerkingen niet. Werking: ja het dempt de netelroos wel.

01-08-2023 | Vrouw | 33
Netelroos
Heftige netelroos , deze pillen helpen nauwelijks. Ik ben op vakantie en ik dacht dat ik depressief aan het worden was of niet goed ben in het hoofd. Ik voel Me heel naar, neerslachtig, duizelig vooral na het eten savonds als ik net die pil heb ingenomen. Ik dacht dat ik te weinig water dronk, maar 2,5/3 liter lijkt me voldoende. Ik stop er gelijk mee .. wist niet dat [lees meer...]het een bijwerking van de pillen kon zijn! Maar wat ik hier lees

17-06-2023 | Vrouw | 17
Netelroos
Zolang ik mij kan herinneren heb ik netelroos, de diagnose duurde erg lang. Na veel dokter bezocht te hebben heb ik eindelijk een behandeling gekregen, de verwachting was dat het na 6 maanden over zou zijn. Niets is minder waar helaas ik ben al 6 jaar in behandeling en heb de ziekte al ongeveer 8/9 jaar. Ik ben nu 17 dus het duurt allemaal wel lang. Het begon met 1 pilletj[lees meer...]e levocetirizine, het moest steeds verhoogd worden omdat het niet genoeg werkte, ik heb daarnaast ook nog andere dingen geprobeerd zoals montelukast. Dit zorgde voor vervelende bijwerkingen en geen resultaat. Daarna kon ik beginnen aan Xolair injecties elke vier weken twee prikken. Deze krijg ik nu ruim 3 jaar. Dit werkte ook niet voldoende dus ik slik nu 3 levocetirizine per dag met daarnaast 2 famotidine tabletten per dag en uiteraard de injecties. Nogsteeds blijft het terug komen en kan ik daardoor niet afbouwen met de medicatie.

Cetirizine Tabletten

03-06-2023 | Vrouw | 68
cetirizine
Netelroos
Jarenlang (10) al netelroos en met gebruik citrizine is het voor 95 % genezen. Toch ontstaat er nog steeds nieuwe uitslag. Deze zijn kleiner en genezen sneller.

Montelukast

16-05-2023 | Man | 30
montelukast
Netelroos
Gebruik het voor netelroos in combinatie met 4 x 5 mg levocetirizine per dag. Sinds ik montelukast erbij slik zijn de symptomen verminderd (vooral de huiduitslag en in mindere mate jeuk. Bonus; ook minder last van astmatische klachten zoals benauwdheid.

09-05-2023 | Man | 30
Netelroos
Slik er vier per dag in combinatie met montelukast. Vrijwel geen jeuk meer. Wel af en toe zeer milde uitslag, waar goed mee te leven valt.

23-04-2023 | Vrouw | 48
Netelroos
Tien jaar last gehad van heftige cholinergische urticaria (bij inspanning/stress), dit is het eerste dat echt lijkt te helpen, al na de eerste maandelijkse toediening! Ik kan weer in beweging komen. Hoop dat het zo blijft. Acute keelpijn gedurende halve dag na toediening en lage rugpijn in de eerste twee weken, verder (nog) geen bijwerkingen.

08-02-2023 | Man | 48
Netelroos
voor netelroos gehad, netelroos is wel weg maar de bijwerkingen van dit middel is gewoon niet te doen, netelroos is weg daarvoor heb ik nu wel heel veel prikkels op me huid ik zal dit middel echt niet nemen.

08-01-2023 | Vrouw | 30
Netelroos
Na een behandeling met antihistamine en onvoldoende effect overgegaan op injecties. Deze gedurende de twee jaar opgebouwd en afgewisseld in 2, 3 of 4 injecties en het verkorten van intervallen met 3 of 4 weken. Helaas bleven de klachten. Daarnaast slikte ik 4 stuks levocetrizine en meerdere stootkuren prednison/prednisolon gehad. Vooral last van de bijwerkingen en om die r[lees meer...]eden nu gestopt. Meer dan 25 kg aangekomen door deze behandeling en vocht vasthouden. De prikken zijn geen prettige prikken vanwege de vloeistof (koud en stroperig). Al lange tijd zoekende naar welke dosering wel helpt, maar klachten bleven. De knoop doorgehakt omdat de klachten niet opwegen tegen de voordelen. Er is nu weinig andere mogelijkheden en ben ik gestart met een eigen UV-behandeling bij een professional. Hier meer effect mee dan de spuiten!

Dupixent

26-08-2022 | Man | 45
dupilumab
Netelroos
Tegen neuspolypen. Ik rook nagenoeg niets meer. Al na 1 dag merkte ik dat ik meer lucht kreeg en vanaf dag 2 was mijn reukvermogen sterk verbeterd. De netelroos en de bijbehorende jeuk is telkens van tijdelijke aard en zal hierom hoogstwaarschijnlijk duiden op een lichte allergische reactie van mijn lichaam op het middel.

21-06-2022 | Vrouw | 49
Netelroos
Ik heb chronische spontane urticaria waarvoor ik met succes werd behandeld met Xolair. Plots kreeg ik van de adviseur geen Xolair meer voorgeschreven. Mijn laatste spuiten dateren van 4/4 Ik had geen klachten tot vandaag, nu terug urticaria 😢 Zijn er nog mensen die plots moeten stoppen hebben? Wat nu?

23-05-2022 | Vrouw | 42
Netelroos
Werkte onvoldoende bij netelroos, ook na hoge dosering niet het gewenste resultaat

Rupafin

23-05-2022 | Vrouw | 42
rupatadine
Netelroos
Ik had hevige netelroos na een operatie, de rupatadine is de 4e antihistaminica die ik voorgeschreven heb gekregen en na een paar dagen begon t te werken Wel 3kg aangekomen in 6wkn tijd

07-02-2022 | Vrouw | 37
Netelroos
Bij chronische urticaria en angio oedeem. Dec 2019 kreeg ik de eerste aanvallen van angio oedeem en urticaria. Alleen de prednison werkte enigszins. Anti histamine niet of nauwelijks. Na injecties Xolair binnen enkele dagen overal vanaf. Ongeveer om de 3 mnd komt het terug.. Ik zet dan weer 2 injecties en het wordt rustig. 2x astrazeneca gehad en 1x booster pfizer. Van[lees meer...] de Astra behoorlijke hartkloppingen. Pfizer alleen een zere arm. Ik hoop je op deze manier iets geholpen te hebben.

Reactine

28-12-2021 | Vrouw | 39
cetirizine
Netelroos
Ik had over mijn hele lichaam extreme jeuk en huiduitslag door een Netelroos aanval. Nog nooit eerder gehad en vermoedelijk een allergische reactie. Het was niet meer uit te houden en heb toen een half tabletje Reactine ingenomen. Binnen een uur trok het geleidelijk aan helemaal weg en knapte ik weer helemaal op. Ik was enorm opgelucht en heb geen last van bijwerkingen ge[lees meer...]had. De Netelroos is niet meer teruggekomen en heb niet meer bij hoeven te slikken.

10-11-2021 | Man | 27
Netelroos
Jaar geleden ineens netelroos. Wat rustig begon werd steeds erger. Vooral in de ochtend waardoor ik een tijdje ook niet kon werken. Allerlei medicatie geprobeerd: verschillende histamine remmers, prednison, ciclospordine, etc. Dit had allemaal geen effect. Uiteindelijk hebben ze dan de keuze gemaakt voor Xolair. 1 keer per 4 weken 2 spuiten van 150. De dag nadat ik de spui[lees meer...]ten kreeg, was ik klachten vrij. Dit is nog steeds het geval. Gebruik het een halve jaar en klachten zijn weg, nu de weken steeds uitbreiden. Ook minder histamine binnen krijgen door voeding kan helpen.

14-07-2021 | Vrouw | 24

Ebastine

18-06-2021 | Vrouw | 62
ebastine
Netelroos
Om de week ongeveer heb ik een serieuze aanval van netelroos. Nadat ik Ebastine 10 ingenomen heb, is de jeuk na ongeveer een half uur helemaal verdwenen. De uitslag meestal ook, of iets later. Het probleem is de slaperigheid de dag na inname. Kan met moeite m'n ogen openhouden. Autorijden is uitgesloten. Echter tegen netelroos helpt het bij mij zeer goed en ook wanneer ik [lees meer...]hooikoorts heb. Ik kreeg het ook voorgeschreven tegen eosinofiele gastro-enteritis, 2 pillen per dag. Dat was niet doenbaar want dan ben ik geen één dag meer wakker genoeg om te rijden bv. Maar tegen netelroos en hooikoorts voor mij echt een topper.

22-03-2021 | Vrouw | 43
Netelroos
In juli ineens netelroos en zwellingen in het gezicht. (Chronisch spontane urticaria met angio oedeem) Na anti histamine eigenlijk meteen over gegaan op xolair. Best bijzonder want ik lees dat sommigen echt een heel ander traject doorlopen en niet zo snel xolair voorgeschreven krijgen (het schijnt erg duur te zijn). Ik ben begonnen met een keer in de vier weken 300 mg. N[lees meer...]u zit is op eens in de 3 weken op 600 mg. (4 spuiten). Je leert in het ziekenhuis hoe je deze moet prikken bij jezelf. Het heeft helaas geen effect (soms denk ik zelfs dat het erger is geworden sinds ik ben begonnen). Ik ben vorige week aan de ciclosporine over gestapt en het had na twee dagen al effect. Dus ik denk dat ik nu ga stoppen met xolair. Ik heb meer honger en last van vocht vasthouden waardoor ik veel aangekomen, maar ik heb verder geen bijwerkingen ervaren i.t.t. de ciclosporine die ik nu krijg.

18-03-2021 | Vrouw | 48
Netelroos
Heb zeer ernstige netelroos , heel veel jeuk slapeloze nachten . Heeft lang geduurd voor ze het gevonden hebben ondertussen heel mijn lichaam vol littekens van krabben , niet leuk . Ben nu 6 maanden bezig met injecties en bellozal veel beter maar niet weg . Ben ook wel wa kg bijgekomen ook ni leuk . Iemand een idee voor de littekens en overgewicht daar wil ik zeker vanaf [lees meer...].

13-01-2021 | Man | 41
Netelroos
Ineens last van netelroos,na verschillende histamine Tabletten en dokters bezoeken doorgestuurd naar Ziekenhuis(dermatologie) daar verschillende onderzoeken gehad en medicatie aangepast. Ging wat beter maar neteroos keerde steeds terug, Na een bepaalde periode histamine en koelgel enz. Heeft arts xolair voorgeschreven in combinatie met Histamine gaat perfect nergen[lees meer...]s last van ,spuiten waren eerst 1x per 4 weken dit is teruggebracht naar 1x in de 9 weken in combinatie met histamine,ik probeer de tijd steeds verder op te rekken...... Maar xolair heeft echt een groot verschil gemaakt, Ik heb geen last van uitslag/jeuk (slapeloze nachten).

Fexofenadine

07-12-2020 | Man | 19
fexofenadine
Netelroos
Ik heb chronische netelroos wat reageert op warmte; voortvloeiend uit Atopisch syndroom. Moet dagelijks anti-histamine slikken, anders val ik bijna flauw als ik van koud naar warm ga. Fexofenadine slikte ik enkele weken. Het is het enige medicijn dat 100% werkte; ik had 0 klachten. Merkte alleen dat concentratie etc. tot een nulpunt daalde. Ik kon geen dag meer werken, [lees meer...]maakte fouten en vergat veel. Ben hierdoor geswitcht naar andere medicijnen.

Ciclosporine

19-11-2020 | Man | 69
ciclosporine
Netelroos
Voor mijn urticaria heb ik alles geprobeerd wat maar in aanmerking kwam: niets hielp. Alleen omalizumab moet ik nog proberen, maar dat krijg ik niet.

Fluticason creme

19-11-2020 | Man | 69
fluticason
Netelroos
Helpt 0,0 tegen (mijn) urticaria oftewel netelroos, net zo min als alle andere tientallen medicijnen die ik heb gebruikt, zowel cremes en zalven als tabletten en pillen.

05-08-2020 | Vrouw | 58
Netelroos
Ik heb sinds vorig jaar netelroos, ook testen gehad waar eigenlijk niks uit kwam voedselmix was t enige vindt dat dan maares uit te zoeken. Heb geen bijwerkingen van dit medicijn maar denk dat ik ze nu dagelijks in ga nemen, Zodra ik een tijdje niks gebruik zit ik er weer onder pfffff niet leuk meer, zou verder niet weten wat ik verder moet doen aan deze vreselijke k[lees meer...]waal.

30-06-2020 | Man | 64
Netelroos
Ik heb inmiddels 2 jaar last van netelroos en het is geleidelijk verergerd. Ik gebruik dit middel nu 2mnd 1x per dag en het helpt een beetje. Ik slaap nu redelijk door s nachts. Tich houd ik last van bijwerkingen. Oprispingen en een vervelend gevoel in de maagstreek. Ik neem het nu voor het avondeten en dan voelt het beter. Toch niet echt tevreden dus ga weer contact opne[lees meer...]men met de arts.

26-06-2020 | Vrouw | 49
Netelroos
Desloratadine gehad van de huisarts voor mijn netelroos die al weken aanhoudt. Heel vervelend, die jeuk en die rode gloeiende bulten en plekken. Het middel helpt totaal niet. Geen enkele verbetering. Nu ik eerdere reacties lees waarin onder meer een vervelende hoofdpijn wordt genoemd vraag ik me af of mijn hoofdpijn ook niet daarvan komt. Ook lees ik dat de Aurobindo ver[lees meer...]sie minder lijkt te werken? Ik stop met dit middel.