ziekte

Netelroos

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor netelroos

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: netelroos

Ciclosporine

19-11-2020 | Man | 69
ciclosporine
Netelroos
Voor mijn urticaria heb ik alles geprobeerd wat maar in aanmerking kwam: niets hielp. Alleen omalizumab moet ik nog proberen, maar dat krijg ik niet.

Fluticason creme

19-11-2020 | Man | 69
fluticason
Netelroos
Helpt 0,0 tegen (mijn) urticaria oftewel netelroos, net zo min als alle andere tientallen medicijnen die ik heb gebruikt, zowel cremes en zalven als tabletten en pillen.

05-08-2020 | Vrouw | 58
Netelroos
Ik heb sinds vorig jaar netelroos, ook testen gehad waar eigenlijk niks uit kwam voedselmix was t enige vindt dat dan maares uit te zoeken. Heb geen bijwerkingen van dit medicijn maar denk dat ik ze nu dagelijks in ga nemen, Zodra ik een tijdje niks gebruik zit ik er weer onder pfffff niet leuk meer, zou verder niet weten wat ik verder moet doen aan deze vreselijke k[lees meer...]waal.

30-06-2020 | Man | 64
Netelroos
Ik heb inmiddels 2 jaar last van netelroos en het is geleidelijk verergerd. Ik gebruik dit middel nu 2mnd 1x per dag en het helpt een beetje. Ik slaap nu redelijk door s nachts. Tich houd ik last van bijwerkingen. Oprispingen en een vervelend gevoel in de maagstreek. Ik neem het nu voor het avondeten en dan voelt het beter. Toch niet echt tevreden dus ga weer contact opne[lees meer...]men met de arts.

26-06-2020 | Vrouw | 49
Netelroos
Desloratadine gehad van de huisarts voor mijn netelroos die al weken aanhoudt. Heel vervelend, die jeuk en die rode gloeiende bulten en plekken. Het middel helpt totaal niet. Geen enkele verbetering. Nu ik eerdere reacties lees waarin onder meer een vervelende hoofdpijn wordt genoemd vraag ik me af of mijn hoofdpijn ook niet daarvan komt. Ook lees ik dat de Aurobindo ver[lees meer...]sie minder lijkt te werken? Ik stop met dit middel.

Emovate

24-05-2020 | Vrouw | 55
clobetason
Netelroos
Ik kreeg dit middel in plaats van Topicorte emulsie, die goed hielp tegen jeukende huiduitslag maar niet meer leverbaar was. Emovate had een averechts effect. Ik gebruikte slechts weinig en alleen op aangedane plekken. In no time grote rode vlekken die zich snel verder uitbreidden. Vurig en vlammend gevoel van huid, tintelende handen, voeten en lippen. Snel eraf gewas[lees meer...]sen en met mentholpoeder de huid gekalmeerd. Daarnaast heeft Emovate een sterke synthetische en onaangename geur. Ik raad dit middel zeer af bij personen met een histamine-intolerant gestel.

06-04-2020 | Vrouw | 29
Netelroos
Als ik 2 pillen slik, lijk ik last te krijgen van (slijmbeurs?)ontstekingen in mijn schouders.

Ebastine

31-03-2020 | Man | 32
ebastine

31-03-2020 | Man | 32
Netelroos
Ik gebruikt al 7 manden tegen netelroos urticaria Helpt zeer goed maar ik weet het niet als hij schadelijk is voor langer gebruik ?

Aerius

25-03-2020 | Vrouw | 72
Netelroos
Ik gebruik het nu al 35 jaar. Soms probeert de apotheek een ander merk. Maar direct aantoonbaar onacceptabel. Steeds weer via de huisarts terug naar het bekende merk.

Fexofenadine

05-02-2020 | Man | 34
fexofenadine
Netelroos
Op het eind zal ik u een andere middelen adviseren. Sinds 2/3 jaar doorlopend last van Netelroos. Jeukende bultjes die snel komen opzetten, vaak in het centrum van de bult wit gekleurd en rondom de rand rood van kleur. De bulten kunnen samen groeien tot grotere oppervlakten en zo hele eilanden vormen over het lichaam. Vaak op de rug, armen of benen, soms ook in het gezicht[lees meer...] met als gevolg opgezwollen lippen en oogleden. In het ergste geval kan de keel opzwellen, neem dit serieus want dit kan levensbedreigend zijn. Het middel Fexofenadine werkt snel. Wanneer de klachten zich voluit manifesteren zijn deze na het innemen van een half tablet binnen het uur weg. Ik heb dit middel nu zo'n 3 maanden in gebruik en merk dat mijn lichaam er steeds slechter op reageert. Wellicht is het inwendige emmertje vol en beginnen de ernstige bijwerkingen nu beter zichtbaar te worden. Ik had altijd al last van hoofdpijn en vermoeidheid met deze pillen, zeker wanneer je het gebruikt op een lege maag valt het heel zwaar. Heb niet gemerkt dat dit minder wordt na verloop van tijd, zoals bij andere medicatie vaak wel het geval is. Inmiddels merk ik dat ik door dit gebruik kortademig wordt, last krijg van hartkloppingen, een onregelmatige hartslag en druk op de borst. Dit met een half tablet van 180mg per dag, een dosering die ik mezelf heb voorgeschreven waar de huisarts zelfs dagelijks een heel tablet adviseerde. Mijn advies zou zijn nooit teveel van dit middel tegelijk te nemen. Ik gebruikte voorheen een natuurlijk anti-histamine die goed werkte, maar helaas is die vrij prijzig en wordt niet vergoed omdat het natuurlijk is. Dit middel heet Scutellariae en is bijvoorbeeld bij de vitamin store te verkrijgen. De producent is Solger. Dit middel werkte voor mij in het begin uitstekend en heeft geen enkele bijwerking. Vermoedelijk bouwt het lichaam een tollerantie op voor het middel, want het werd na een half jaar minder effectief. Zodoende bij Fexofenadine uitgekomen middels de huisarts. Morgen echter terug naar de huisarts om de klachten te bespreken. Voor de echt wanhopigen onder ons die lijden aan deze ziekte, er bestaan injecties die het immuunsysteem platleggen. Die haalt u dan 1x per 4 weken. Dit zorgt ervoor dat de histamine in uw lichaam geen kans krijgt zich overal te verspreiden en jeuk of bulten geeft. U kunt dit opzoeken onder de naam: Omalizumab (Xolair). Ik zou iedereen op het hart willen drukken te beginnen met natuurlijke middelen wanneer u deze klachten heeft. Fexofendine is duidelijk zware synthetische troep voor kortstondig gebruik. Ondanks dat de bijsluiter dit niet vermeld wil ik iedereen dringend adviseren dit niet lang te gebruiken.

Ciclosporine

14-10-2019 | Vrouw | 40
ciclosporine
Netelroos
Chronische netelroos sinsd 2011. Antihistamine geen effect. Uiteindelijk Neoral. Geen andere opties meer. Werking matig, maar beter iets dan niets. Gebruikt tijdens zwangerschap (langzaam afbouwen) en na 4 maanden zwanger was medicatie niet meer nodig. De netelroos was weg! Enkele weken na bevalling (april 2016) weer netelroos, uiteindelijk weer elke dag. Na 6 maanden door[lees meer...]verwezen naar VU Medisch Centrum. Kreeg na onderzoeken groen licht voor Xolair injecties. En dat helpt super!!

14-10-2019 | Vrouw | 40
Netelroos
Sinsd 2011 chronische urticaria. Na veel aanmodderen met middelen als dexametason, bethametason, neoral en niet-werkende antihistaminica, in 2017 doorverwezen naar VU medisch centrum voor Xolair injecties. Mijn leven kreeg ineens weer kleur! De injecties werkten heel snel en nog steeds. Ik mag mezelf nu thuis injecteren en ipv elke de 4 weken, zit ik nu op elke 6 weken. En[lees meer...] het gaat goed! Tja, ben wel wat kilo's aangekomen en kreeg na verloop van tijd last van haaruitval. Dat laatste is inmiddels veel minder erg geworden sinds ik de injecties om de 6 weken toedien ipv 4 weken. Ben heel tevreden dus. Kan weer doen en laten wat ik wil zonder continu last te hebben van vreselijke jeuk en dikke rode bulten en vlekken.

Rupafin

22-06-2019 | Vrouw | 37
rupatadine
Netelroos
Het helpt mij goed bij de jeukende en branderige ooghoeken. De netelroos/galbultjes blijven ook weg. Plus de jeuk op mijn hoofdhuid blijft weg. Echter wel toch ook vermoeid en zwaar gevoel in de benen. Soms beetje duizelig en neem je het voor het slapen of in de ochtend dan vindt ik de droge mond erg vervelend. Hartkloppingen en kortademig heb ik bij dit medicijn minder d[lees meer...]an bij desloratedine of de cetrizine.

21-06-2019 | Vrouw | 37
Netelroos
Hallo, Ik heb al 4 jaar erge chronische netelroos en angio oedeem,uiteindelijk na een lange zoektocht uitgekomen bij xolair,bij mij zeker en vast een succes,al na de eerste inspuitingen geen opstoten meer gehad,wel enorm veel last van jeuk. Na 5 behandelingen ben ik ook 6 kilo aangekomen wat wel niet zo leuk is,heb niks aan mijn voeding veranderd dus daar ligt het niet a[lees meer...]an. Wat ik ook probeer ik kan die kilo’s er niet meer af krijgen . Ik moet nu even stoppen met de xolair om te zien of de netelroos nog terugkomt of niet,we zien wel ,hopelijk gaan die overtollige kilootjes nu weer weg . Zijn er nog mensen die daar last van hebben ,alle raad en ervaringen zijn welkom

Xyzal

23-04-2019 | Vrouw | 21
Netelroos
Toen ik last kreeg van dermografie en geen enkele behandeling helpte merkte ik dat xyzall de symptomen (jeuk, roodheid,)) wel tegenhield. Ik heb het 7 jaar kunnen gebruiken zonder problemen en deze week zijn alle symptomen teruggekomen en werkt er geen enkele dosis xyzall nog jammer genoeg, heb wel een paar bijwerkingen ervaren (moeheid, leegheid, depressie, sterke afhanke[lees meer...]lijkheid van het medicijn)

Loratadine Stroop/Tabletten

16-01-2019 | Man | 49
loratadine
Netelroos
Na acht jaar weer een aanval van netelroos gekregen. Helaas duurt ie al maanden. zit vooral in mijn gezicht. Dat maakt het moeilijker. Ik ben er bij toeval achter gekomen dat als ik uren achter elkaar af en toe een glas alcohol neem het helemaal weg trekt. De volgende dag dus een klein katertje maar geen netelroos. Al meerdere keren uitgeprobeerd en gelukt. De dagen erna[lees meer...] komt het dan langzaam aan weer terug. Loratadine van de Kruidvat werkt s'morgens goed. Maar na twaalven begint het toch weer te jeuken ondanks dat ik dus om de zes uur zo'n pilletje neem. Meestal wordt het erger na een maaltijd.

Polaramine

07-11-2018 | Man | 38
dexchloorfeniramine
Netelroos
Ik gebruikte dit middel al 35 jaar tegen netelroos, wat ik 1-2 keer per jaar krijg. Afgelopen jaren weinig last van gehad maar vanochtend was het weer zo ver en heb ik mijn laatste tabletje genomen. Na nu net gelezen te hebben dat het niet meer op de markt is heb ik via Google een apotheek in Frankrijk gevonden die het nog verkoopt, (..), voor de mensen die gewoon dit fij[lees meer...]ne middel wel willen blijven gebruiken.

Levocetirizine

27-10-2018 | Vrouw | 69
Netelroos
Echt niet te doen. Wel is mijn huid rustiger en begint te genezen maar de jeuk blijft. Geen galbulten meer gehad. Vreselijk die duizelingen en misselijkheid, de zware vermoeidheid.

Depo-Medrol

27-06-2018 | Vrouw | 48
methylprednisolon
Netelroos
Door een hoge dosis van Medrol heb ik een aanvaring gehad met mijn collega. Ik dacht "Zo ben ik niet". Gelukkig is dit wel tot een goed einde gekomen maar blijft nog steeds in mijn achterhoofd. Erover gesproken met huisdokter. Oorzaak bijwerkingen Medrol.

Plaquenil

27-06-2018 | Vrouw | 48
hydroxychloroquine
Netelroos
Reeds november 2017 heb ik last van Urticaria. Ik wist direct wat het was aangezien ik dit 15 jaar geleden ook gehad hebt. Tot nu met medicatie zoals Bellozal 20 mg 2x per dag, cortisone nu 32 mg 1x per dag, Xolair 2 spuiten per maand. Na vele opstoten van Urticaria heeft de huidarts besloten om Plaquenil 200 mg bij te nemen. Eerst en vooral te beginnen met 2 weken 1 ta[lees meer...]blet per dag daarna 2 tabletten per dag tot ik vorige vrijdag terug voelde dat ik een opstoot kreeg. Ik had ook puistjes. Mijn eerste indruk was zweetpuistjes. Mijn rug jeukte en moest krabben. Ik dacht opstoot van Urticaria. Na 1 dag verdwijnen de vlekken weer. Zaterdag was mijn borststreek volledig in uitslag ook mijn rug. Ik had veel jeuk, voelde me niet lekker. Ik dachte toen nog steeds opstoot van Urticaria. Zondag nog erger ik in uitslag vanaf mijn dijen tot en met het hoofd. Bijna niet te houden van de jeuk. Toen wist ik dat dit geen opstoot was van Urticaria. Maandag huisdokter laten komen. Resultaat: nevenwerking Plaquenil. Tot slot Plaquenil stopzetten en cortisone verhogen van 8 mg naar 32 mg gedurende 3 dagen daarna geleidelijk afbouwen. Maandag cortisone 32 mg genomen met de rest van de medicatie die ik wel moest nemen. Dinsdag nog erger, was niet meer te verdragen. Dinsdag in de vooravond gebeld naar de huisdokter, moest direct contact opnemen met de huidspecialist. Mocht maar woensdag om 8 uur daar zijn. Ik dacht opname ziekenhuis.Tot vandaag wss nevenwerking van Pramipexole 0,18 mg 2x per dag. Afspraak gemaakt met de neuroloog. Wss kan ik deze week nog daarnaartoe. Hopelijk is dit de oorzaak. 27/07/2018

21-06-2018 | Vrouw | 52
Netelroos
Hallo, Sinds 2016 heb ik last van chronisch urticaria Netelroos Nam 34 mg medrol en vier anti jeuk pillen per dag en geen resultaat Gebruik deze spuiten (2x 150 mg, 1keer per maand )in de buik en dit al twee jaar geen last meer van netelroos en geen bijwerkingen gehad ervan .

Levocetirizine

11-05-2018 | Vrouw | 59
Netelroos
werkt snel..maar continue spierpijn welke bij langdurig gebruik steeds erger wordt.

Prednisolon tabletten/ injecties

02-05-2018 | Vrouw | 68
prednisolon
Netelroos
Ik kreeg een stootkuur omdat Levocetirizine 5 mg; desloratadine 5 mg en daarna Rupafin 10 mg teveel bijwerkingen hadden gegeven en de netelroos hadden vergergerd. De Prednisolo zorgde ervoor dat mijn bloeddruk fors steeg en ik tijdens de wandeling bijna onderuit was gegaan. Hierna kreeg ik ook nog eens een ontsteking van mijn arm. Kortom: voor mij werkt dit middel absoluu[lees meer...]t niet.

Rupafin

02-05-2018 | Vrouw | 68
rupatadine
Netelroos
Ik kreeg Rupafin 10 mg voorgeschreven, maar ook dit middel verergerde de klachten. Vermoeidheid, verergering van de klachten, jeuk en meer bulten.

Tavegil

09-01-2018 | Vrouw | 48
clemastine
Netelroos
Ik slik nu 2 dagen Tavegil ivm netelroos. Ik had blaadjes en jeuk over mijn hele lichaam, verdroeg geen kleding, vreselijk. Met tavegil werd de netelroos wel minder, maar ik lag vervolgens de hele dag op de bank te slapen. Zelfs te 'lui' om thee te zetten. Ik wil graag nog wat kunnen doen dus probeerde het even zonder Tavegil, maar weer over mijn hele lijf jeukende blaas[lees meer...]jes en opgezwollen verhitte huid. En krab me gek. Dus toch maar weer een tabletje genomen. Kan ik straks weer slapen... :-(

Atarax

03-11-2017 | Man | 61
hydroxyzine
Netelroos
het helpt tegen urticaria. Het dempt ook tinnitus.

18-10-2017 | Vrouw | 15
Netelroos
Gebruik dit medicijn nu een tijdje, ik heb last van chronische angio oedeem, maar heb het gevoel dat dit niet helpt. Ik word er heel erg moe van en heb alleen nog maar meer jeuk gekregen.

Ranitidine Tabletten

06-09-2017 | Vrouw | 37
ranitidine
Netelroos
cimetidine was tijdelijk niet / lastig leverbaar en daarom iom dermatoloog ranitadine gaan gebruiken als H2 antagonist in combinatie met mizollen als H1 antagonist (ivm ernstige chr netelroos). De werking liet te wensen over (ernstige uitbraken van netelroos): maar besloot het te blijven slikken bij gebrek aan beter. Na enkele weken toename van bijwerkingen tot in maart 20[lees meer...]17 ernstige bijwerkingen als hoge bloeddruk, pijn op de borst en koortsklachten. Direct gestopt. Klachten als PodB en hoge bloeddruk verdwenen na een dag.

Cimetidine Tabletten

06-09-2017 | Vrouw | 37
cimetidine
Netelroos
Mijn dermatoloog heeft dit voorgeschreven ivm chronisch netelroos (urticaria) sinds 10 jaar. Een H1 antagonist (ik heb ze allemaal gehad) was na 5 jaren niet meer afdoende en werd aangevuld met een H2 antagonist. Het leek alsof de werking van de antihistaminica werd verstrekt door de combinatie met cimetidine (400 mg 2dd1). Aangezien de levering van cimetidine tijdelijk[lees meer...] lastig was in 2016/2017, kreeg ik ranitadine voorschreven als H2 antagonist zonder succes en met enorme bijwerkingen. Dus nu weer terug op cimetidine in combinatie met Mizollen waardoor ik toch zeker 6 uur lang echt jeukvrij ben. De werking neemt nu wel langzamerhand af. En verder vind ik het op z'n minst opmerkelijk dat ik nu al enkele weken extreme maagklachten (vooralsnog eci) heb ondanks het feit dat ik cimetidine 2 keer daags slik (die toch van origine een maagbeschermer is).... Vreemd.

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2434)
Depressie (1982)
Angst & paniekstoornis (1900)
Hoge bloeddruk (1378)
Blaasontsteking (999)