ziekte

Overactieve blaas

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor overactieve blaas

Naam Aantal ervaringen Effectiviteit Algehele tevredenheid
Oxycodon 1 4
Minrin 1 4
Desmopressine nasaal/oraal 1 1
Toviaz 1 5

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: overactieve blaas

Tamsulosine capsules

29-06-2022 | Vrouw | 26
tamsulozine
Overactieve blaas
Ik had een niersteen, deze was weg uit de leider bij m’n nier maar 2 weken later de pijn plotseling vanuit m’n blaas net alsof ik een blaas ontsteking heb. Constante plas drang. Heel vervelend. Nu deze tabletten 2 dagen in gebruik. Het helpt niet tegen de last van het constant moeten plassen of de pijn in m’n blaas. Verder word ik er behoorlijk akelig van met name trapp[lees meer...]en lopen. Heel slap gevoel in m’n lichaam en duizelingen. Geen prettig spul. Weinig meerwaarde.

02-11-2021 | Man | 66
Overactieve blaas
Werking is matig. Nog steeds driemaal per nacht uit bed. Lichte maar vervelende hoofdpijn bij gebruik. Nu tweemaal zeer ernstige obstipatie gehad. Eerste keer klysma gehad na 24 uur. Tweede keer. Ik ben al 2 dagen doende. Troep!

18-10-2021 | Man | 84
Overactieve blaas
Gebruik al jaren tamsulosine voor mijn prostaat. Maar had toch plasproblemen. Moest meerdere malen 's nachts uit bed om te plassen ook het plassen was pijnlijk. De uroloog schreef mij betmiga 59 mg voor. Na een paar maanden was het minder pijnlijk en ik moest nog maar 1x 's nachts uit bed. Voor mij een prima middel.

Tamsulosine capsules

30-09-2021 | Man | 66
tamsulozine
Overactieve blaas
plasproblemen, regelmatig moeten, nadruppelen bleef, totaal geen verbetering

30-09-2021 | Man | 66
Overactieve blaas
vaak moeten plassen, niet goed kunnen uitplassen/nadruppelen

31-08-2021 | Man | 65
Overactieve blaas
Dit middel werkt op de blaas, gebruik het nu enkele maanden, in het begin leek er sprake van een verbetering, maar toen begin de jeuk en huiduitslag en ipv verbetering werd het van kwaad tot erger. Van het middel wat ik hiervoor gebruikte, Tamsulosine 0.4 mg en werkt op de prostaat, kreeg ik het gevoel dat het beter kon, dus werd mij het middel Betmiga aangeraden om te geb[lees meer...]ruiken. Ik ben er nu van overtuigd, dat Betmiga minder goed bij mij werkt en ook nog eens vele malen duurder is dan Tamsulosine. Nu werd mij geadviseerd om deze 2 middelen in combinatie te gebruiken. Wij gaan het zien🙏

21-05-2021 | Vrouw | 46
Overactieve blaas
Erge droge ogen, ik kon niet meer lezen, en droge mond en neus slijmvlies. Ik ben hiermee gestopt.

21-05-2021 | Vrouw | 46
Overactieve blaas
Zeer tevreden over het medicijn. Voor het eerst sinds jaren nachten doorgeslapen. Blaaskrampen zijn gestopt. Enige is een beetje een droge mond, maar lang niet zo erg als bij Vesicare.

20-05-2021 | Vrouw | 61
Overactieve blaas
Reden: blaaskramp Bijwerking: Droge mond zeer overheersend, maakt spreken zonder drinken van water, praktisch onmogelijk. Sociaal is dit problematisch. Gevolgen voor gezondheid gebit en tandvlees, worden door tandarts opgemerkt.

24-04-2021 | Man | 77
Overactieve blaas
ik moet nu meer en snel na elkaar veel plassen - niet op kunnen houden tot aan het toilet ver gebruik ik dutasteride en tamsulosine

21-03-2021 | Vrouw | 55
Overactieve blaas
Na een rugoperatie had ik een urineretentie van 1,5 liter. Om die reden heb ik 3 maanden een catheter gehad. Daarna kon ik weer zelf plassen. Doordat ik de blaasvulling niet voelde en bij een bepaalde blaasvulling de blaas reflexmatig werd leeggedrukt verloor ik meerdere keren per dag behoorlijk wat urine. Daarom gestart met solifenacine. Het heeft een maand geduurd totdat[lees meer...] ik geen urine meer verloor. Gelukkig ondervind ik nauwelijks bijwerkingen. Af en toe een beetje droge mond. Met de uroloog heb ik nu afgesproken om over 6 maanden te stoppen. Ik ben heel benieuwd hoe dit zal gaan. Het incontinentiemateriaal bewaar ik nog even.

04-11-2020 | Vrouw | 49
Overactieve blaas
Vanwege overactieve blaas (aandrang-incontinentie) solifenacine gaan gebruiken, 2,5 jaar geleden. Ik begon met een dosis van 5 mg en ik merkte snel effect. Ik kon veel langer zonder te moeten plassen, hoefde 's nachts niet meer naar de wc. Dus ik was er erg blij mee, maar na een poos werd het effect minder. Mijn blaas was weer gevoeliger en ik had weer vaker sterke aandran[lees meer...]g bij een niet volle blaas. Toen kreeg ik een dosis van 10 mg en ook nu weer was het effect merkbaar. Inmiddels weer een poos verder en het effect is weer weg. Mijn blaas is weer gevoeliger geworden, en minder gevoelig voor het medicijn, zo lijkt het. Er treedt dus gewenning op en ik heb een steeds hogere dosis nodig. Moet overleggen met mijn huisarts. Bijwerkingen heb ik nauwelijks; alleen soms een droge mond.

13-04-2020 | Vrouw | 30
Overactieve blaas
Al 2jaar heb ik blaasklachten en buikpijn die uitstralend was naar de heupen. 3 blaasonstekingen gehad uit het niks... bij het plassen had ik zware blaaskrampen. Ik ging na een jaar aanmodderen naar de uroloog. Er werden onderzoeken gedaan en het verdict was: een overactieve blaas. Ik moest Betmiga en Pelvicare proberen. Betmiga werkt super, zo goed als klachtenvrij maar n[lees meer...]og regelmatig blaas die geprikkeld is. Na proberen terug controle. Betmiga gaf mij geen bijwerkingen.

Emselex

15-01-2020 | Vrouw | 66
darifenacine
Overactieve blaas
Ik heb de emselex een week gebruikt. Ze voor het slapen gaan ingenomen. Al na dag 2een heel moe gevoel, als het ware apatisch. Geen zin of energie om iets te doen. Dit heeft niets met slapen of slaaptekort te maken. Want inslapen gaf ook problemen . Ik ben gestopt met dit medicijn. Kan niet normaal functioneren, laat staan deelnemen aan het verkeer. Voel me down en neers[lees meer...]lachtig

Oxybutynine Tabletten

22-10-2019 | Man | 53
oxybutynine
Overactieve blaas
Omdat ik overactieve blaas had moest ik Oxybutynine gebruiken.ik heb met 5mg begonnen met 2keer per dag. Na 3 maanden heb ik verminderd naar 2.5mg. Momenteel neem ik nog altijd 2.5mg per dag maar ik heb gemerkt dat ik moeilijke erectie krijg. Maar als ik stop paar dagen te nemen word mijn erectie op normaal niveau

08-09-2019 | Man | 65
Overactieve blaas
Na een turp operatie gaat plassen voortreffelijk alleen de frequentie is te veel.. Visicare moet de blaas tot rust brengen ... maar heeft geen effect bij mij.

05-09-2019 | Man | 78
Overactieve blaas
Heb ook een neuromodulator in mijn lichaam. Op advies van behandelende arts, Betmiga 50 mg. een paar maanden te gebruiken, om de overactive blaas te verbeteren. Na ongeveer 6 weken gebruikt gestopt, omdat het mijnprobleem alleen maar verergert.

Vesomni

04-04-2019 | Man | 52
tamsulosine/solifenacine
Overactieve blaas
Geen verandering nog steeds vaak plassen

Desmopressine nasaal/oraal

29-12-2018 | Vrouw | 43
desmopressine
Overactieve blaas
Na alles geprobeerd te hebben heb ik nu Nocdurin gekregen voor de nacht (desmopressine). Zodat ik iig de nachten door kan slapen. Eerste nacht nog geen effect gemerkt. Gebruikt iemand anders dit middel ook voor het vaak plassen ‘s nachts?

Emselex

07-11-2018 | Vrouw | 41
darifenacine
Overactieve blaas
Geeft de blaas rust waardoor het aantal keren plassen per dag (en vooral s'nachts) sterk verminderd. Ik neem het in de avond in omdat je er net na het innemen een beetje moe van wordt. Ontzettend blij dat dit medicijn er is!

19-10-2018 | Vrouw | 42
Overactieve blaas
Ik gebruik het medicijn Betmiga nu 4 dagen en merk nog helemaal niks, ook geen bijwerkingen. Kan iemand mij vertellen hoelang het ongeveer duurt voordat het medicijn gaan werken? Ook heb ik een neurostimulator dus hoop dat het enig effect gaat geven. Ik plas zo’n 14 tot 16x per 24 uur waarvan 4x ‘s nachts. Wordt er gek van!!

19-09-2018 | Man | 57
Overactieve blaas
Zeer effectief tegen overactieve blaas, wellicht tè actief. Geen plotselinge, onverwachte druk meer op de blaas, maar plassen gaat in het grootste deel van de gevallen wel heel traag.

02-08-2018 | Man | 31
Overactieve blaas
Merk erg weinig verschil helaas, wel heb ik dagelijks last van de bijwerkingen: constipatie. Erg vervelend en pijnlijk. Weet niet of het de moeite waard is nog langer betmiga te slikken. Neem het nu ruim 2 weken.

04-07-2018 | Vrouw | 65
Overactieve blaas
Gebruik nu 2 weken en merk geen verbetering. Heeft iemand ervaring met langer gebruik en dan wel effect? Graag reactie Ik gebruikte eerst oxybutynine, bood geen soulaas

13-06-2018 | Vrouw | 49
Overactieve blaas
In combinatie met electronische stimulatie de klachten onder controle. Behalve dan het dikker worden. Ik kan me niet voorstellen dat ik de enige ben.

23-05-2018 | Vrouw | 22
Overactieve blaas
Plots na een blaasontsteking te maken gehad met wat tot nu toe nog omschreven wordt als overactieve blaas. Steeds de aandrang om te moeten, het gevoel hebben het niet te kunnen ophouden (ondanks dat het telkens wel lukt). Eerst bij de urologe gestart met oxybutanine, dit werd me voorgeschreven omdat het de goedkoopste optie was. Dit hielp een beetje maar bracht niet veel v[lees meer...]erandering. Nog even urolina geprobeerd maar dit deedal helemaal niets. Na een half jaar deze medicatie in te nemen kreeg ik plots onhoudbare blaaskrampen (alsof plots heel mijn bekkenbodem pijnlijk samentrok). Enige oplossing volgens de urologe: botox inbde blaas spuiten of een neurosimulator plaatsen. Wegens redelijk ingerijpend 'oplossingen' toch maar een tweede opinie gevraagt. Daar schreven ze Betmiga voor. Heaven on earth voor mij. Ik kon langer wachten, moest snachts niet meer opstaan, kon opnieuw afspreken met vrienden en ik kon eindelijk ongestoord in de wagen zitten zonder te stressen over mogelijk bijkomende tijd van files. Ik neem betmiga nu bijna 4 maanden.

17-01-2018 | Vrouw | 24

13-12-2017 | Vrouw | 48
Overactieve blaas
Heb heel kort Vesicare gebruikt, maar daar werd ik heel moe van. Toen kreeg ik Betmiga voorgeschreven en daar ben ik heel blij mee! Klachten zijn geheel verdwenen en geen (geen!) bijwerkingen! Ik gebruik het af en toe een paar weken om de blaas tot rust te brengen. Daarna gaat het meestal een tijd goed en gebruik ik niks. Tot de klachten weer verergeren, dan weer een paar [lees meer...]weken Betmiga. Voor mij werkt het prima zo. Enige puntje van kritiek: de coating smaakt heel eigenaardig. Beetje de smaak van bedorven uien.

24-11-2017 | Man | 66
Overactieve blaas
Overactieve blaas moet binnen het uur naar het toilet. Met Vesicare is dit iets langer dan een uur. Kreeg al snel last van een droge mond maar daar valt mee te leven. Na een jaar kreeg ik een hinderlijke kriebel in mijn keel veel kuchen en daarna zelfs grote problemen met praten. Voorheen sociale problemen i.v.m. plassen nu sociale problemen omdat je geen gesprek meer kunt[lees meer...] voeren.

01-07-2017 | Vrouw | 47
Overactieve blaas
Ik had na een blaasontsteking nog meer klachten dan tijdens de ontsteking zelf. Ik had veel aandrang en veel pijn in de plasbuis. Met dit medicijn was de pijn na een week weg en kan ik een hele dag over een festival lopen zonder aandrang. Ik neem die bijwerkingen op de koop toe het weegt voor mij niet op tegen die vreselijke pijn die ik soms uren had na het plassen. Ik heb[lees meer...] iets slechter zicht maar dan van dichtbij en een wat drogere mond. Ik ben heel blij dat ik dit medicijn heb gekregen want het helpt mij goed.

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2767)
Depressie (2216)
Angst & paniekstoornis (2208)
Hoge bloeddruk (1579)
Blaasontsteking (1166)